S60 típusjegyek, hibák, ötletek javításhoz

Ide jöhetnek a típussal kapcsolatos észrevételek, tapasztalatok, tippek & okosságok az esetleges hibák orvoslásához.
-----------------------------------------------

Jómagam a következő jelenségre keresek magyarázatot:

(háttér)
Tavaly októberben a fojtószelep-vezérlés teljesen megadta magát, tisztítás sem oldotta meg a problémát, új gyári alkatrész került be a helyére (CAN-buszos), majd szoftverfrissítés/hangolás következett márkaszervizben.

(tünet)
Az utóbbi időben arra lettem figyelmes (és az utasaim is...), hogy az alapjárat a ~700-as fordulatról néha egy pillanatra leesik 5-600-ra, majd hirtelen felugrik egészen 900-1000-ig. Innen kb. 1-2 mp múlva ismét visszatér a normál értékre. A jelenséget kizárólag üzemmeleg motornál észleltük, sőt leginkább fél-1 óra autózás után, azonban akár többször is pár percen belül.

Kérdésem, hogy ez hibának tekintendő-e, összefügghet-e a korábbi javítással, illetve mi a teendő?

Előre is köszi, ha van valakinek ötlete.
Vitatéma elindítva verylittle által , 03 március 01:47 AM
Üzenőfal
You will need to be a member of this group first before you can post a reply.
aerdesz, 2019. július 27. szombat, 13:33
aerdesz
@verylittle Nekem a mult heten csereltek gyarilag felujitott fojtoszelepet (S60 2000 2.4) Elotte es most utana is hasonlo tunetekkel kuzdunk. Van, hogy lefullad, van, hogy magara talal az alapjarat, de altalaan erosen ingadozik. Talaltal megoldast?
 
Cajga, 2010. július 11. vasárnap, 08:59
Cajga
Autó: 2004-es S60 D5
Hiba: Az eredeti felső motortartó bak (régi típus) gyakran tönkremegy.
Infó: Én SWAG-ot vettem és amikor kicsomagoltuk a Zolival, láttuk, hogy az eredeti (új típusú, ami nem romlik) volvo-t csomagolják be miután lecsiszolták a volvos számokat...
 
verylittle, 2009. május 29. péntek, 09:47
verylittle
A napokban friss olajat (Castrol Magnatec 5W-40), illetve az összes létező szűrőből újat kapott a vas, és levizsgázott műszakiból. :D
Valamint felderítésre került egy néhány hete előjött hiba is. Leírom, hátha tanulságos lesz valaki számára.
Tehát, én annyit érzékeltem, hogy alapjáraton és alacsony fordulattartományban dadog a motor (de a fordulatszám nem ingadozik!), néha le is fulladt, világít a motor visszajelző lámpája, és megemelkedett az átlagfogyasztás kb 3-4 literrel. Hibatároló-kiolvasásnál a következő kódokat dobta: 280A Lambda szonda nem elfogadható jel, 2810 Lambda szonda fűtés hiba felismerve, 644A Vezérműtengely-állítás téves pozíció.
Kb. másfél napnyi vizsgálódás után kiderült, hogy a vezérműtengely jeladója jó és a lambda szonda is, azonban mégse tudja rendesen beállítani a vez.m.tengelyt... Legnagyobb örömömre a végén kiderült, hogy (ha jól értettem) a hidraulikus szelepvezérlés kábelkötege a ludas, ennek cseréje mindent megoldott, és még nem is került sokba. Ezúton is köszönet Mohácsi Istvánnak és Csordás Bélának! Bátran ajánlom őket mindenkinek!
 
Greg54, 2009. május 01. péntek, 20:18
Greg54
Gyárból kijövet az autó vezérlése elég konzervatív módon van megírva(chipben eltárolt befecskendezés, gyújtás térkép, adatok). Legtöbbször 95 oktánszámra: ami valójában még annyi se, hisz az autót mindenféle éghajlatra, körülményekre kiadják egységesen és ugye annak működnie kell -40, +50° on, rosszab karbantartás mellett is, ezért mondhatni konzervatív ez a gyári "térkép". Ha viszont Te direkt kihegyezed 100as oktánszámra akkor kapod csak meg igazán az előnyeit. Ezzel a gyári chippel csak épphogy javulni tud. Ill ha már reagált rá az autó akkor az szerencse.
Persze olyan is van ami gyárilag megköveteli a 98ast.
 
patu200, 2009. május 01. péntek, 18:21
patu200
"Amúgy meg kéne írni rá rendesen a chippet"
ezt leforditanad egy autohoz mersekelten erto halandonak is?:)
Szoftver friiistes ez,vagy mi?
 
Greg54, 2009. május 01. péntek, 16:01
Greg54
kárt semmiképp nem tehet, max jól jársz, mert az autó tudta hasznosítani.(lásd fogyasztás ok.) Amúgy meg kéne írni rá rendesen a chippet, akkor lenne tökéletes.
 
patu200, 2009. május 01. péntek, 15:04
patu200
Udv Greg,

Tehat ha jol ertem,akkor nem gondoltam ki nagy baromsagot ezzel? Mert laikuskent ugy gondolom a nagyobb oktanszam kart nem tehet.
 
Greg54, 2009. május 01. péntek, 13:10
Greg54
Igen, ez elvileg így működik, mivel nagyobb az oktán szám, az inteligensebb kompjuterek ezt hasznosítani tudják valamennyire. Állandóan a legmegfelelőbb gyújtást használja kopogásatárig, ha kopogást érzékel visszavesz és benzint dúsít. De mivel 100as oktános szinte soha nem fog kopogni a gyári autó ezért viszi magával egy kicsit a gyújtás mértékét (nagyobb előgyújtás) és ezért sokkal jobb a hatásfoka = kevesebbet fogyaszt, mellette erősebb is a kocsi. Viszont anyagilag majdnem ugyanott vagy, viszont van egy jobb minőségű üzemanyagod és kicsivel nagyobb teljesítményed, ami szerintem már megérte. Én is legalább 98al megyek érezhető is rendesen a különbség. Premium fuel meg ugye mindíg jobb a motornak is.
 
patu200, 2009. május 01. péntek, 11:41
patu200
Kiprobaltam a következöt - velemeny?

Shell 100-as benzint tankoltam most ketszer egymasutan, a fogyasztas igy 9,7 -10,3 /100 km . Ugyanez a 95-nel 12,2-13,4 volt. Raadasul ha odalepek es gazt adok nincs egyaltalan csörges a motor felöl.
 
verylittle, 2009. április 25. szombat, 20:13
verylittle
Remek, látom már többen is csatlakoztatok a csoporthoz, és köszi a válaszokat, észrevételeket!! ;)

Nálam (egyelőre) a csomagtérajtó zárját takaró kis műanyag bizbasz még megvan, ellenben a fordulatszám-ingadozás mostanság nem jött elő (kb az utóbbi egy hónapban), korábban ki- és bekapcsolt állapotú klímánál is csinálta. Egyébként a motorkódom B5244T2543805.

Mostanság tervezett karbantartási munkálatok:
-olajcsere (+ szűrők)
-műszaki vizsga
-izzócserék középkonzolon
-fényszórómosó-törlőlapátok cseréje :)
-surrogó hang felderítése bal hátsó kerék irányából (szerelőm szerint nem kerékcsapágy)

Nyári papucsok fent, első fékbetétek cseréje megtörtént, juhhhééééé :Đ