Android App

Volvo hírek,
Fórum hozzászólások követése,
Hasznos információk,
Szerviz elérhetőségek,
Karitatív tevékenységekről információk

 

androidapp4

 

 

facebook

Volvo WiW póló rendelés

Volvo WiW emblémás, hímzett pólók rendelhetők női és férfi fazonban, S-XXL méretekben, sötétkék és világoskék színekben.

  • Női fazon: 3.200,-Ft
  • Férfi fazon: 3.400,-Ft

Az ár tartalmazza a postaköltséget és az ÁFA-t is.

Volvo WiW - Pólórendelés

 

Darabszámot, méretet, fazon megjelölést (női/férfi), választott színt, teljes neved, elérhetőségeidet, postázási címed a gezaba@volvowiw.hu e-mail címre küldd!

 

S60 típusjegyek, hibák, ötletek javításhoz

Ide jöhetnek a típussal kapcsolatos észrevételek, tapasztalatok, tippek & okosságok az esetleges hibák orvoslásához.
-----------------------------------------------

Jómagam a következő jelenségre keresek magyarázatot:

(háttér)
Tavaly októberben a fojtószelep-vezérlés teljesen megadta magát, tisztítás sem oldotta meg a problémát, új gyári alkatrész került be a helyére (CAN-buszos), majd szoftverfrissítés/hangolás következett márkaszervizben.

(tünet)
Az utóbbi időben arra lettem figyelmes (és az utasaim is...), hogy az alapjárat a ~700-as fordulatról néha egy pillanatra leesik 5-600-ra, majd hirtelen felugrik egészen 900-1000-ig. Innen kb. 1-2 mp múlva ismét visszatér a normál értékre. A jelenséget kizárólag üzemmeleg motornál észleltük, sőt leginkább fél-1 óra autózás után, azonban akár többször is pár percen belül.

Kérdésem, hogy ez hibának tekintendő-e, összefügghet-e a korábbi javítással, illetve mi a teendő?

Előre is köszi, ha van valakinek ötlete.
Vitatéma elindítva verylittle által , 03 március 01:47
Üzenőfal
You will need to be a member of this group first before you can post a reply.
Cajga, 2010. július 11. vasárnap, 08:59
Cajga
Autó: 2004-es S60 D5
Hiba: Az eredeti felső motortartó bak (régi típus) gyakran tönkremegy.
Infó: Én SWAG-ot vettem és amikor kicsomagoltuk a Zolival, láttuk, hogy az eredeti (új típusú, ami nem romlik) volvo-t csomagolják be miután lecsiszolták a volvos számokat...
 
verylittle, 2009. május 29. péntek, 09:47
verylittle
A napokban friss olajat (Castrol Magnatec 5W-40), illetve az összes létező szűrőből újat kapott a vas, és levizsgázott műszakiból. :D
Valamint felderítésre került egy néhány hete előjött hiba is. Leírom, hátha tanulságos lesz valaki számára.
Tehát, én annyit érzékeltem, hogy alapjáraton és alacsony fordulattartományban dadog a motor (de a fordulatszám nem ingadozik!), néha le is fulladt, világít a motor visszajelző lámpája, és megemelkedett az átlagfogyasztás kb 3-4 literrel. Hibatároló-kiolvasásnál a következő kódokat dobta: 280A Lambda szonda nem elfogadható jel, 2810 Lambda szonda fűtés hiba felismerve, 644A Vezérműtengely-állítás téves pozíció.
Kb. másfél napnyi vizsgálódás után kiderült, hogy a vezérműtengely jeladója jó és a lambda szonda is, azonban mégse tudja rendesen beállítani a vez.m.tengelyt... Legnagyobb örömömre a végén kiderült, hogy (ha jól értettem) a hidraulikus szelepvezérlés kábelkötege a ludas, ennek cseréje mindent megoldott, és még nem is került sokba. Ezúton is köszönet Mohácsi Istvánnak és Csordás Bélának! Bátran ajánlom őket mindenkinek!
 
Greg54, 2009. május 01. péntek, 20:18
Greg54
Gyárból kijövet az autó vezérlése elég konzervatív módon van megírva(chipben eltárolt befecskendezés, gyújtás térkép, adatok). Legtöbbször 95 oktánszámra: ami valójában még annyi se, hisz az autót mindenféle éghajlatra, körülményekre kiadják egységesen és ugye annak működnie kell -40, +50° on, rosszab karbantartás mellett is, ezért mondhatni konzervatív ez a gyári "térkép". Ha viszont Te direkt kihegyezed 100as oktánszámra akkor kapod csak meg igazán az előnyeit. Ezzel a gyári chippel csak épphogy javulni tud. Ill ha már reagált rá az autó akkor az szerencse.
Persze olyan is van ami gyárilag megköveteli a 98ast.
 
patu200, 2009. május 01. péntek, 18:21
patu200
"Amúgy meg kéne írni rá rendesen a chippet"
ezt leforditanad egy autohoz mersekelten erto halandonak is?:)
Szoftver friiistes ez,vagy mi?
 
Greg54, 2009. május 01. péntek, 16:01
Greg54
kárt semmiképp nem tehet, max jól jársz, mert az autó tudta hasznosítani.(lásd fogyasztás ok.) Amúgy meg kéne írni rá rendesen a chippet, akkor lenne tökéletes.
 
patu200, 2009. május 01. péntek, 15:04
patu200
Udv Greg,

Tehat ha jol ertem,akkor nem gondoltam ki nagy baromsagot ezzel? Mert laikuskent ugy gondolom a nagyobb oktanszam kart nem tehet.
 
Greg54, 2009. május 01. péntek, 13:10
Greg54
Igen, ez elvileg így működik, mivel nagyobb az oktán szám, az inteligensebb kompjuterek ezt hasznosítani tudják valamennyire. Állandóan a legmegfelelőbb gyújtást használja kopogásatárig, ha kopogást érzékel visszavesz és benzint dúsít. De mivel 100as oktános szinte soha nem fog kopogni a gyári autó ezért viszi magával egy kicsit a gyújtás mértékét (nagyobb előgyújtás) és ezért sokkal jobb a hatásfoka = kevesebbet fogyaszt, mellette erősebb is a kocsi. Viszont anyagilag majdnem ugyanott vagy, viszont van egy jobb minőségű üzemanyagod és kicsivel nagyobb teljesítményed, ami szerintem már megérte. Én is legalább 98al megyek érezhető is rendesen a különbség. Premium fuel meg ugye mindíg jobb a motornak is.
 
patu200, 2009. május 01. péntek, 11:41
patu200
Kiprobaltam a következöt - velemeny?

Shell 100-as benzint tankoltam most ketszer egymasutan, a fogyasztas igy 9,7 -10,3 /100 km . Ugyanez a 95-nel 12,2-13,4 volt. Raadasul ha odalepek es gazt adok nincs egyaltalan csörges a motor felöl.
 
verylittle, 2009. április 25. szombat, 20:13
verylittle
Remek, látom már többen is csatlakoztatok a csoporthoz, és köszi a válaszokat, észrevételeket!! ;)

Nálam (egyelőre) a csomagtérajtó zárját takaró kis műanyag bizbasz még megvan, ellenben a fordulatszám-ingadozás mostanság nem jött elő (kb az utóbbi egy hónapban), korábban ki- és bekapcsolt állapotú klímánál is csinálta. Egyébként a motorkódom B5244T2543805.

Mostanság tervezett karbantartási munkálatok:
-olajcsere (+ szűrők)
-műszaki vizsga
-izzócserék középkonzolon
-fényszórómosó-törlőlapátok cseréje :)
-surrogó hang felderítése bal hátsó kerék irányából (szerelőm szerint nem kerékcsapágy)

Nyári papucsok fent, első fékbetétek cseréje megtörtént, juhhhééééé :Đ
 
patu200, 2009. április 24. péntek, 18:22
patu200
szia kispaci,

anyost probaltam ravenni,eddig mindig kikerulte az egyenes valaszt:)