Itt az új S60!
A vadonatúj Volvo S60 modellről március 2-án hull le a lepel a genfi autószalonon.

Volvo_S60_MY2011_08_big-01

Volvo_S60_MY2011_11_big-01

Az új S60-as egy műalkotás, amely megmozgatja a közönséget – fizikailag és érzelmileg egyaránt. Kétségkívül a Volvo eddigi legdinamikusabb modellje, amely ráadásul a forradalmian új „ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer teljes körű automatikus fékezéssel és gyalogosészleléssel” opcióval is fel van szerelve.

„A sportos forma azonnal sejteti, mekkora élmény lehet vezetni ezt az autót, és bátran mondhatom, hogy az új S60 modell valóra is váltja ezt az ígéretet. A menettulajdonságai jobbak, mint bármely eddigi Volvóé. Mi több, innovatív technológiáival tulajdonosa megbízhatóbb, biztonságosabb sofőrré válhat” – mondta el a Volvo Cars elnök-vezérigazgatója, Stephen Odell.

Az új Volvo S60 modellel a Volvo Cars egy olyan szegmensben kívánja javítani pozícióit, ahol az iparág talán leghevesebb versenye zajlik: a CD Prémium kategóriában.

Volvo_S60_MY2011_05_big-01

„Kiélezett a verseny, a vevők pontosan tudják, mit szeretnének. A hangsúly az érzelemdús külsőn, a sportos formán és a dinamikus menettulajdonságokon van. Ha ebben a szegmensben sikeresek vagyunk, az nagyon pozitívan hat a márka hírnevére. Meg vagyunk győződve arról, hogy az új S60 a verseny élmezőnyébe fog kerülni” – tette hozzá Odell.

Volvo_S60_MY2011_01_big-01

Az új S60 valamennyi korábbi Volvónál sportosabb és dinamikusabb. Ennek ellenére továbbra is felismerhető benne a jellegzetes skandináv formanyelv.

„Az S60-at arra terveztük, hogy megmozgassa a közönséget. A formaterv minden vonala azt a célt szolgálja, hogy fizikailag és érzelmileg is megmozgassa szemlélőjét. Profilból olyannyira kupét idéz, hogy kellemes meglepetésként hat a hátsó ajtó felfedezése” – magyarázza Peter Horbury, a Volvo Cars formatervezésért felelős igazgatója.

Volvo_S60_MY2011_20_big-01 

A tervezéskor papírra vetett összes vonal az autó dinamizmusát emeli ki. Az S60 C-oszlopa érzékien nyújtózik egészen a hátsó lámpákig. A kupékra jellemző karcsú tetővonalhoz egy új vállvonal társul az alsó rész mindkét oldalán, így egy finom, de határozott kettős hullám fut a fényszóróktól a hátsó lámpákig. A kettős hullám középen megtörik, ezért úgy tűnik, mintha az autó alacsonyabban ülne. Ezáltal összességében kecsesebbnek és laposabbnak hat. A szoborszerűen finom motorháztető és a rövid elülső és hátsó túlnyúlás szintén az autó sportosságát hangsúlyozza. Az S60 a lendületesen vezető sofőrök számára is kivételes választás. Kétségkívül a Volvo eddigi legdinamikusabb modellje.

„Ebbe a projektbe szívünket-lelkünket beleadtuk, hogy megalkossuk a Volvo eddigi legjobb futóművét. Új területre merészkedtünk” – emlékszik vissza Stefan Sällqvist, az S60 futóműjének fejlesztéséért felelős mérnök.

Volvo_S60_MY2011_13_big-hat

A fejlesztés során a futóműért felelős csapat átfogó megoldást dolgozott ki, és szinte minden, az autó vezetési tulajdonságait befolyásoló részletet gondosan finomítottak és módosítottak. Ide tartozik a fejlettebb kormánymű, a feszesebb rugók és perselyek, valamint az összes korábbi Volvónál jobb lengéscsillapítás. Az AWD (összkerék-meghajtás) rendszer szoftvere is módosult, hogy támogassa a négykerék-meghajtású változatokat (amely az alapfelszereltség része a T6, illetve opcionális a D5 modelleknél), így a lehető legtöbbet lehet kihozni a Volvo S60 új, sportos futóművéből. Az S60 valamennyi változata felszerelhető a fejlett, önszabályozó FOUR-C aktív futóművel. A FOUR-C aktív futómű módosításai és finomhangolásai a korábbi Volvóknál kényelmesebb vezetést biztosítanak.

Volvo_S60_MY2011_28_big-01

Az S60 az első, fejlett stabilitásvezérléssel ellátott szedán a piacon. Az új, haladási szöget figyelő érzékelővel hamar felismerhető a megcsúszás veszélye. Így a Dynamic Stability and Traction Control (DSTC) rendszer hamarabb, és pontosabban tud közbelépni. A fejlett stabilitásvezérlés rendkívül hasznos a dinamikus vezetés során, különösen ha nagy oldalerőkkel kell számolni, emellett javítja az úttartást, és biztonságosabbá teszi a gyors elkerülő manővereket.

Volvo_S60_MY2011_27_big-ctc

A Corner Traction Control kipörgésgátló rendszer egy új szolgáltatás, ami a nyomaték irányításával könnyíti meg a kanyarok bevételét. E technológia a DSTC-rendszer továbbfejlesztése. Kanyarodásnál a rendszer fékezi a belső kerekeket, és több nyomatékot irányít a külső kerékre. Így kisebb ívben lehet bevenni a kanyarokat, és elkerülhető az alulkormányzottság. A nagymértékben továbbfejlesztett fékrendszer nagyban hozzájárul az új S60 modellek nyújtotta dinamikus vezetési élményhez. A szedán több szolgáltatása a lehető legkisebb féktávolság elérését célozza, bármilyenek legyenek is a körülmények.

Az S60 belső kialakításával a Volvo Cars új szintre lépett az exkluzivitás terén. A tervezők izgalmas megoldásokkal, erős kontrasztokkal és játékossággal frissítették fel a hagyományos skandináv formanyelv célszerű letisztultságát.

Volvo_S60_MY2011_17_big-01 

„A belső kialakítás minden korábbinál extrovertáltabb, azonban a skandináv célszerűség nem szenved csorbát. Az S60 egységes szín- és formavilága, a felhasznált anyagok és technológiák merőben új élményt nyújtanak” – magyarázta Peter Horbury.

A skandináv formanyelvet gyakran a funkcionalitás, egyszerűség és letisztultság fogalmaival írják le. Az új S60 létrehozásakor a tervezőcsapat modern elemekkel frissítette mindezt, hogy izgalmasabb, kontrasztosabb és játékosabb legyen az összhatás. Az S60 belső tere pazar, elsősorban a sofőr kényelmét szolgáló kialakítást kapott, de továbbra is olyan ötüléses autóról van szó, amely valamennyi utas számára kényelmes utazást biztosít. A hátsó, ablak melletti ülések kialakítása a középen ülőnek is kényelmes oldaltartást biztosít. Az előző generációs S60-hoz képest 30 mm-rel lett nagyobb a hátsó ülések előtti lábtér. A hátsó ülések közti tér 40/60 arányban dönthető, a csomagtérajtó pedig 107 mm-rel szélesebb, mint az előző generációs S60-é.

Az ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer teljes körű automatikus fékezéssel és gyalogosészleléssel forradalmi technikai megoldás. Érzékeli az autó elé lépő gyalogosokat, figyelmezteti rájuk a sofőrt, és ha az nem reagál időben, teljes erővel fékez.

Volvo_S60_MY2011_25_big-01

„Büszkék vagyunk arra, hogy létrehoztuk ezt a megbízható, átfogó rendszert, amely érzékeli a gyalogosokat, figyelmeztet rájuk és szükség szerint lefékezi az autót. Tudomásunk szerint ez az első ilyen a világon. E technológia segítségével az automatikus fékezés erejét az eddigi ötven százalékról száz százalékra tudtuk növelni” – állítja Thomas Broberg, a Volvo Cars vezető biztonsági tanácsadója.

Vészhelyzetben a sofőrt először egy hangjelzés és a szélvédőre vetített kijelzőn megjelenő villogó fény figyelmezteti. Emellett az autó a fékeket is készenlétbe helyezi. Amennyiben a sofőr nem reagál a figyelmeztetésre és ütközés várható, a fékrendszer automatikusan teljes fékerővel működésbe lép. Az „ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer teljes körű automatikus fékezéssel és gyalogosészleléssel” opció segítségével akár 35 km/h sebességnél is elkerülhető a gyalogosgázolás. Ennél nagyobb sebességnél a cél a lehető legjobban lelassítani az autót az ütközés előtt. A kisebb becsapódási sebesség jelentősen csökkenti a sérülés veszélyét. Például, ha 50 km/h-ról 25 km/h-ra csökken a sebesség, a gyalogosészlelő rendszer akár 20%-kal, bizonyos esetekben akár 85%-kal csökkenti a halálos sérülés veszélyét.

Volvo_S60_MY2011_14_big-oldal

A gyártás első évében az új Volvo S60 több benzin- és dízelmotoros változatban vásárolható majd meg: a gazdaságos 115 lóerős DRIVe motortól a sebesség szerelmeseinek készült 304 lóerős turbómotorig terjed a paletta. A T6 benzinmotorja 3,0 literes és a kisebb belső súrlódásnak köszönhetően a korábbi kiadásnál is fejlettebb, 304 lóerős, maximális nyomatéka pedig 440 Nm. 6,5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra, csúcssebessége 250 km/h. Emellett a Volvo Cars mérnökei csaknem 10%-kal tudták csökkenteni a fogyasztást, ami így 10,2 l/100 km (kombinált európai ciklus, előzetes adat). A motor erejét a Volvo második generációs hatfokozatú Geartronic sebességváltója viszi át a kerekekre. Az új szelepeknek és az alacsonyabb súrlódásnak köszönhetően az eddiginél gyorsabban lehet sebességet váltani.

Az új négyhengeres 2.0 GTDi (Gasoline Turbocharged Direct Injection) motor 2 literes, és bőven elegendő, 203 lóerőnyi teljesítményt nyújt, nyomatéka pedig 1750-es fordulatszámon 300 Nm. A bevezetést követően nem sokkal, meg fog jelenni az S60 egy újabb 2.0 GTDi motoros változata (T5) is, amelyet 240 lóerő maximális teljesítmény és 320 Nm maximális nyomaték jellemez majd. Megjelenik továbbá két 1,6 literes GTDi-motoros változat: egy 180 lóerős (T4) és egy 150 lóerős (T3), mindkettő maximális nyomatéka 240 Nm lesz. Valamennyi GTDi-motor a Volvo automatikus hatfokozatú Powershift automata vagy hatfokozatú kézi sebességváltójával kerül forgalomba.

A választható motorok közé tartozik két öthengeres turbófeltöltéses dízelmotor is. A nagy teljesítményű, ikerturbós D5 motor 205 lóerő teljesítményt és 420 Nm nyomatékot ad le. Az új fejlesztésű kétliteres, 163 LE teljesítményű és 400 Nm nyomatékú D3 motor. Az új öthengeres D3 alapvetően megegyezik a már forgalomban levő 2.4D motorral, azonban kisebbé vált a hengerűrtartalom az optimális üzemanyag-fogyasztás eléréséhez. Mindkét turbófeltöltős dízelmotor kapható hatfokozatú automata sebességváltóval és hatfokozatú kézi sebességváltóval egyaránt. A D5 összkerék-meghajtással is megvásárolható.

A gyártás első évében szintén forgalomba kerül az új S60 DRIVe változata, amelyben 1,6 literes dízelmotor működik majd. A 115 lőerős, 270 Nm nyomatékú  motor fogyasztása mindössze 4,3 l/100 km és csak hatfokozatú kézi sebességváltóval vásárolható meg.

Az új S60 modern szórakoztató-elektronikai rendszerrel van felszerelve, amelyen a zenelejátszó/rádió, a navigációs rendszer, a mobiltelefon, illetve az egyéb szolgáltatások információi a középkonzolba integrált 5”, illetve 7” méretű színes kijelzőn jelennek meg. A kijelző magasan helyezkedik el, hogy a sofőr könnyebben az úton tarthassa a szemét. „Azon kevés gyártó közé tartozunk, akiknél a szórakoztató- és információs rendszer valamennyi funkciója vezérelhető a kormányról is” – mondja Tomas Ahlborg. Az új S60 a korábbi modellekben tapasztaltnál is jobb hangélményt biztosít.

Volvo_S60_MY2011_21_big-01

A Volvo S60 a világ egyik első autója, amely az Audyssey Laboratories MultEQ technológiáját használja. E technológia már bizonyított az otthoni és a professzionális audiorendszerek piacán. A MultEQ kiszűri az autó belső tere által keltett torzulást, és minden utas számára tiszta, élénk hangzást biztosít. A felsőkategóriás Premium Sound rendszeren kívül minden új S60 modell esetében három további audiorendszer közül lehet választani.

Volvo_S60_MY2011_34_481

Az első évre a gyártó 90 000 új Volvo S60 eladását tervezi. A vásárlói bázis szokatlanul egyenletesen oszlik el a világon. Európa (beleértve Oroszországot), Észak-Amerika és a világ fennmaradó része körülbelül egyharmad-egyharmad arányban fog részesülni az eladásokból. Az új Volvo S60-at a Volvo Cars ghenti (Belgium) gyára fogja gyártani. Az első autók 2010 nyarának végén jutnak el a vevőkhöz.

 

Hozzászólások (3)Add Comment
Motoroj
...
Írta: Motoroj, 2010 February 09,
Négyhengeres T3, négyhengeres T5, öthengeres D3, és nincs öthengeres benzines. Lehetett volna ezt egy kicsit következetesebben is csinálni!
A design ízlés kérdése, de nálam Mattin nem rúg labdába.
Balu1st
...
Írta: Balu1st, 2010 February 09,
Szerintem viszont állat! :-) Tetszik.

Mondjuk nekem azért nem szúrt szemet a motorválaszték megnevezéseinek következetlensége, mert úgyis T6-ra fogok gyúrni, ha maradok márkahű. Akkor, amikor elfogadható árú használtak lesznek, mert bár árak nincsenek a cikkben, sejtéseim azért vannak.

A fanyalgók meg majd megvehetik az R-emet jó drágán, hacsak nem az lesz a párom bevásárlóautója :-)))
Géza bá
...
Írta: Géza bá, 2010 February 10,
Egyetértek Baluval! Egy 115 lovas vassal mekkora élmény lehet dinamikusan autózni? Szét tiporhatod a gázpedált, hogy menjen. A T6, az igen, az sejtet némi dinamizmust.

Nekem azért a kombi autók megmaradnak a szívem csücskében!

Szólj hozzá Te is!
smaller | bigger

security code
Írd be a képen látható karaktereket


busy