- volvowiw.hu hírszerkesztő
„Az új motorok minden modellünk vezetését élvezetesebbé teszik, ráadásul a széndioxid-kibocsátás csökkentését célzó fejlesztéseinknek köszönhetően az üzemanyag-fogyasztás is csökkent” – jelentette be Magnus Jonsson, a Volvo Cars termékfejlesztésért felelős alelnöke.
Az új öthengeres D3 alapvetően megegyezik a jól ismert 2,4 literes dízelmotorral, azonban a löket csökkentésével kisebbé vált a hengerűrtartalom az optimális üzemanyag-fogyasztás eléréséhez.
A motor fejlesztése során az alacsony üzemanyag-fogyasztás elérése volt a cél, a befecskendező-rendszer pedig a D5 motorban használtaktól eltérő piezoelektromos üzemanyag-befecskendezőt kapott. A befecskendezők különlegesen gyorsan és precízen, nagy nyomással fecskendezik be az üzemanyagot, így minimálisra csökkentik a fogyasztást, mivel rendkívül hatékony égést biztosítanak.
Az autó menettulajdonságainak javítása érdekében a turbófeltöltőt finomhangolták, hogy már alacsony fordulatszámon is nagy nyomatékot adjon le a motor.
Az újonnan kifejlesztett kétliteres dízelmotor 163 lóerőt és 400 Nm nyomatékot biztosít a Volvo S80, V70, XC70 és XC60 modellekben. Ezekben a modellekben a motor D3 jelzést kap.
Üzemanyag-fogyasztás (EU kombinált vezetési ciklus, előzetes adatok) és CO2-kibocsátás:
Modell
|
Sebességváltó
|
Fogyasztás (l/100 km)
|
CO2-kibocsátás (g/km)
|
S80 D3
|
Kézi
|
5,3
|
139
|
V70 D3
|
Kézi
|
5,5
|
144
|
XC70 D3
|
Kézi
|
5,9
|
154
|
XC60 D3
|
Kézi
|
5,9
|
154
|
A Volvo S80, V70, XC70 és XC60 modellek nagy teljesítményű D5-ös motorral is rendelhetők, amelynek teljesítménye 205 lóerő, nyomatéka 420 Nm.
Az új kétliteres turbódízel motorral ellátott modellek mindegyike egyaránt felszerelhető hatfokozatú automata váltóval és hatfokozatú kézi sebességváltóval. A D5 motorhoz tartozó automata sebességváltón egy Sport beállítás is választható a dinamikusabb váltás érdekében.
Kétféle kétliteres változat a C30, S40, V50 és C70 modellekben
Az új kétliteres turbódízellel felszerelt Volvo C30, S40, V50 és C70 modellek két változatban érhetők el:
- D4, 177 lóerővel és 400 Nm nyomatékkal,
- D3, 150 lóerővel és 350 Nm nyomatékkal. A motor tavasszal debütál a C70-ben, majd 2010 során a C30, S40 és V50 modellekben is elérhető lesz.
A D3 és D4 motor is megfelel az Euro 5 kibocsátási szabványoknak.
Modell
|
Sebességváltó
|
Fogyasztás (l/100 km)
|
CO2-kibocsátás (g/km)
|
C30 D4
|
Kézi
|
5,1
|
134
|
C30 D3
|
Kézi
|
5,1
|
134
|
S40 D4
|
Kézi
|
5,1
|
134
|
S40 D3
|
Kézi
|
5,1
|
134
|
V50 D4
|
Kézi
|
5,1
|
134
|
V50 D3
|
Kézi
|
5,1
|
134
|
C70 D4
|
Kézi
|
5,9
|
154
|
C70 D3
|
Kézi
|
5,9
|
154
|
Az új kétliteres turbódízel motorral ellátott modellek mindegyike választató hatfokozatú automata váltóval és hatfokozatú kézi sebességváltóval is.
D2 motor 114 g CO2-kibocsátással
A C30, S40 és V50 modellek 1,6 literes D2 dízelmotorral is megvásárolhatók, amely szintén megfelel az Euro 5 szabványoknak. Mindhárom modell 4,3 litert fogyaszt 100 km-en (EU kombinált vezetési ciklus), ami 114 g/km CO2-kibocsátást jelent. A motor 115 lőerős, nyomatéka 270 Nm, és hatfokozatú kézi sebességváltóval vásárolható meg.
Erősebb T6 és 3,2 literes szívómotor
A Volvo S80, V70, XC70 és XC60 modellekben erősebbek lettek a benzinmotorok is:
- A hathengeres, turbótöltős T6 hengerűrtartalma 3,0 liter, és főleg a belső súrlódás csökkentésének köszönhetően a korábbinál is meggyőzőbb teljesítményre képes. Csakúgy, mint az új S60 modellben, teljesítménye 304 lóerő, nyomatéka pedig nem kevesebb, mint 440 Nm. A maximális nyomaték 2100-as és 4200-as fordulatszám között érhető el. Ennek következtében jobban gyorsul az autó, és javulnak a menettulajdonságok is. Az összkerékmeghajtás az alapfelszereltség része.
A 3,2 literes, hathengeres szívómotor is fejlesztésen esett át, főtengelye erősebb lett, és csökkent a belső súrlódása. 243 lóerő teljesítményt és 320 Nm nyomatékot biztosít. Készült egy, az Amerikai Egyesült Államok előírásait figyelembe vevő PZEV („részben nulla kibocsátású gépjármű”) változat is, ez 231 lóerő teljesítményt és 300 Nm nyomatékot biztosít. Ez a motor kedvezőtlen adózása miatt Magyarországon nem kapható.
Modell
|
Sebességváltó
|
Fogyasztás (l/100 km)
|
CO2-kibocsátás (g/km)
|
S80 T6
|
Automata
|
9,9
|
231
|
S80 3.2
|
Automata
|
8,9
|
208
|
V70 T6
|
Automata
|
10,2
|
237
|
V70 3.2
|
Automata
|
9,2
|
214
|
XC70 T6
|
Automata
|
10,6
|
248
|
XC70 3.2
|
Automata
|
10,1
|
234
|
XC60 T6
|
Automata
|
10,7
|
249
|
XC60 3.2
|
Automata
|
9,9
|
229
|
A Volvo S80, V70, XC70 és XC60 további újdonságai
A 2011-es Volvo S80, V70, XC70 és XC60 modellek néhány további újdonsága:
- Új külső szín (flamenco-vörös) választható valamennyi említett modellhez.
- A Volvo V70 alváztakaró lemezei, hasonlóan az S80-as modellhez, már az alapfelszereltség részeként színkóddal lesznek ellátva.
- Elektromosan dönthető fejtámlák kerülnek a hátsó ülésekre a V70 és XC70 modellekben.
A Volvo C30, S40, V50 és C70 további újdonságai
A 2011-es Volvo C30, S40, V50 és C70 modellek néhány további újdonsága:
- A Volvo S40 és V50 modellekre is az eddiginél nagyobb, a Volvo C30 és C70 modellekével megegyező nagyságú embléma kerül. A hűtőrács kialakítása másban nem változik.
- A Volvo C30, S40 és V50 modellek esetében új szín is választható, a flamenco-vörös. A Volvo S40 és V50 kozmoszfehér és vérnarancs színben is megvásárolható lesz.
- A Volvo S40 és V50 modellekbe új, kontrasztos bőr üléshuzat választható: az ülések széle fekete, a háttámasz fehér, a varrás narancs színű.
- A C70 vásárlói rendelhetnek első parkolássegítő érzékelőket is.
A 2011-es modellek újdonságai 2010 áprilisától rendelhetők.
|