Volvo S60 és V60 R-Design – még sportosabb és izgalmasabb

A teljesen új Volvo S60 és V60 modelleket tovább finomítva a Volvo Cars futómű-szakértői még egy lépéssel közelebb léptek a vezetés szerelmeseinek paradicsomához. Ennek eredményeként születtek meg a még sportosabb, dinamikusabb és izgalmasabb Volvo S60 és V60 R-Design változatok.

„Egy futómű finomítása kicsit ahhoz hasonlítható, mint amikor egy atléta azon dolgozik, hogy újabb rekordokat döntsön meg. Amint sikerült megdönteni az egyik csúcsot, máris a következőre koncentrál. Az R-Design futóművében még közvetlenebbé tettük a kormányzást, agilisabbá az autót, és sportosabb megjelenésű formát alkottunk, mint a teljesen új S60 és V60 modellek esetében” – mondta Stefan Sällqvist, a Volvo Cars járműdinamikáért felelős részlegének vezetője. „A vezetési élménynek olyan közvetlennek és mélyrehatónak kell lennie, hogy a sofőr úgy érezze, mintha egyetlen nagy alumíniumtömbből faragták volna ki a kocsit” – tette hozzá Stefan Sällqvist.

A teljesen új S60 és V60 modellek – a Volvo Cars valaha készült legdinamikusabb modelljeinek – kifejlesztése után a futóműért felelős csapat arra összpontosított, hogy még tovább finomítson számos részletet.

„Az volt a cél, hogy tovább növeljük a dinamikát, anélkül, hogy ettől nyerssé váljon az autó. Ha a futómű túl merev, akkor az utasok még sima aszfalton közlekedve is rázósnak érezhetik az utat. Mi pedig azt akartuk, hogy a kocsi közvetlen, mégis lágy legyen” – fejtette ki Stefan Sällqvist.

A toronymerevítő közvetlenebb kormányérzetet biztosít

A futómű-fejlesztő csapat beépített egy toronymerevítőt a motortérbe. Ez tulajdonképpen egy rúd, amely összeköti a két tornyot, azaz azokat a pontokat, ahol a lengéscsillapítók a karosszériához kapcsolódnak. Ez egy klasszikus, bevált módszer a karosszéria merevebbé tételére.

„Az autó ettől sokkal robusztusabbnak érződik, ami pedig segít abban, hogy a kormányzás még közvetlenebb legyen, és több visszajelzést biztosítson a kerekek és az út kapcsolatáról” – árulta el Stefan Sällqvist.

Egycsöves lengéscsillapítók a hátsó futóműnél

Az S60 és a V60 R-Design változatok hátsó futóművei egycsöves lengéscsillapítókkal vannak felszerelve. Akorábban használt kétcsöves lengéscsillapítókkal ellentétben az egycsöves rendszer egyetlen szeleppel oldja meg a berugózást és a kirugózást. Ezáltal az olajnak rövidebb utat kell megtennie, és nagyobb sebességgel tud áramlani, így a lengéscsillapító is gyorsabban reagál.

„E rövidebb reakcióidő küszöböli ki a kanyarok elején, a kormánykerék elfordításakor érezhető enyhe dőlésérzetet, ami egy hatékony módszer a közvetlenség és a kontrollérzet növelésére” – tette hozzá Stefan Sällqvist.

Rövidebb, merevebb rugók

Az első és a hátsó rugók egyaránt 15 mm-rel rövidebbek lettek, hogy még karakteresebbé válhasson az autó. Emellett a rugók 15 százalékkal merevebbek is lettek, mint a dinamikus futóművel készült S60 és V60 modellek esetében.

„Könnyebben irányítható a kocsi, és teljesen megszűnik a bólintási hajlam. Ez egy olyan terület, ahol nagyon nehéz kiválasztani a helyes beállítást, ami tökéletes összhangot biztosít a dinamizmus és a kényelem között. Ha túl kemény rugókat használunk, az autó még tökéletes útfelületen is ráz. Nagyon sok időt és energiát fektettünk abba, hogy megtaláljuk a tökéletes egyensúlyt” – mondta Stefan Sällqvist.

Még merevebb perselyek

A hátsó lengéscsillapítókat a karosszériával összekötő perselyek 20 százalékkal merevebbek, mint a dinamikus futóművel szerelt S60 és V60 modellek esetén. A lengőkar első perselye, azaz a hátsó futóművet a karosszériához csatlakoztató elem 400 százalékkal merevebb, mint korábban, így a kerék sokkal kevésbé tud elpattogni az útfelülettől, illetve beremegni.

„Minél merevebb a persely, annál kisebb a beremegés, illetve a bedőlés. A mozgások sokkal jobban irányítottá válnak. Ez pedig pontosan érezhető az autóban ülve” – mondta Stefan Sällqvist.

Az új ívmeneti kipörgésgátló rendszer még pontosabb kanyarodást tesz lehetővé

Akárcsak a hagyományos változatokban, az S60 és a V60 R-Design változatok futóművét is számos elektronikai rendszer támogatja, amelyek még tovább fokozzák a sportos vezetési élményt. Az ívmeneti kipörgésgátló rendszer egy új megoldás, amely a nyomatékvektorok irányításával pontosabb kanyarodást tesz lehetővé. Ez a technológia a dinamikus menetstabilizáló rendszer (Dynamic Stability and Control, DSTC) továbbfejlesztése. Kanyarodásnál a rendszer fékezi a belső íven lévő kereket és több nyomatékot irányít a külső íven lévő kerékre. Ezáltal a sofőr szűkebben tudja bevenni a kanyart, és csökken az alulkormányozottság. A dinamikus menetstabilizáló rendszer számos olyan funkcióval rendelkezik, amelyek javítják a kocsi vezetési és biztonsági tulajdonságait. Ezek többek között a következők:

Fejlett stabilitásvezérlés – az új, haladási szöget figyelő giroszkópos érzékelővel hamar felismerhető a megcsúszás veszélye. Ez azt jelenti, hogy a kicsúszásgátló rendszer hamarabb és pontosabban tud közbelépni. A fejlett stabilitásvezérlés óriási fejlődést jelent a vezetési tulajdonságok terén, és nagyon hasznos vészhelyzetekben a gyors kikerülési manőverek során, valamint a nagy oldalirányú erőket okozó dinamikus vezetés közben.

Motorfékvezérlés – megakadályozza, hogy a kerekek elveszítsék a tapadásukat, ha csúszós úton használ motorféket. A DSTC-rendszer egy sportos beállítással is rendelkezik, ami aktívabb vezetést tesz lehetővé a sofőr számára. A kicsúszásgátló funkció kikapcsolásával az autó enyhén túlkormányzottabbá válik.

Széles motorválaszték, új benzines és dízelmotorokkal

Az R-Design változatokhoz számos különböző benzines és dízelmotor választható, a nemsokára piacra kerülő 115 LE teljesítményű gazdaságos DRIVe verziótól a 304 lóerős, nagy teljesítményű, turbós kivitelig. Minden motort a kiváló vezetési élmény biztosítására fejlesztettek, miközben ügyeltek a versenyképes fogyasztásra.

 

Hozzászólások (0)Add Comment

Szólj hozzá Te is!
smaller | bigger

security code
Írd be a képen látható karaktereket


busy