2010. október 27-én hivatalosan is bemutatta a Volvo Autó Hungária a Volvo Galériában az új Volvo V60-as modellt. Bodrogai Gábor, a Volvo Autó Hungária Kft. ügyvezetője köszöntötte a megjelenteket, majd röviden bemutatta a legújabb modelljüket. Kiemelte, hogy az új S60 modellel egy új korszakot indított a Volvo, hiszen nemcsak egy elegánsabb, dinamikusabb, sportosabb gyártmánysorozatot, hanem a vezetési élményeknek olyan fokát sikerült elérniük, amit eddig még soha.
S bár az autóipar ma Magyarországon nem éppen a húzó ágazat, de a szeptember óta piacon lévő S60-ból ezidáig száz darabot már sikerült eladni, s ez nagyon jó teljesítmény, mely egyben azt is mutatja, hogy a vásárlók egyre inkább fordulnak, az időtálló, megbízható márka felé.
A V60-as megjelenése kettős cél elé állítja a Volvo céget. Egyrészt, az eladásban kell jelesül helyt állnia, meghatározott célszámok alapján, másfelől remek alternatívája az S60-nak, hiszen olyan csomagtérrel rendelkezik, amelybe egy egész bicikli, búvárfelszerelés, vagy nagyobb tárgyak is gond nélkül elhelyezhetők. Ez már nem nagy kocka-kinézetű kombi, hanem egy kifejezetten elegáns megjelenésű, kecses, alacsony, inkább a kupékhoz hasonlítható forma.
Miben más?
A teljes körű bizonsági szolgáltatásokkal rendelkező autócsoda olyan kiegészítőkkel rendelkezik, amelyek valamennyi elvárt kényelmi és biztonsági igényt kielégítenek. Az európai utakra, valamint a sportos és dinamikus vezetési stílusra fejlesztett speciális futómű került beépítésre a V60-ba, míg a tengerentúlon inkább a komfortosabb, finomabb rugózást részesítik előnyben.
A motorokat tekintve, a D3, D5, 2.0T, T6 az, amivel találkozhatunk, s itt ezek a számok nem a hengerek számát jelentik, hanem egy bizonyos lóerő tartomány kifejezésére szolgálnak. Teljes a paletta a sportos benzines és a takarékos, de dinamikus dízel motorok terén egyaránt.
Ezeken túlmenően nem lehet szó nélkül hagyni a biztonsági fejlesztéseket, amelyek már ezt a modellt is jellemzik. Ebben a kategóriában, melybe az S60 is már beletartozik, világújdonságként mutatja be a Volvo a gyalogosészlelő rendszert, mely a beépített radarra és kamerára alapozva figyelmezteti a sofőrt a gyalogosra, s 35 km/h sebesség alatt akár el is kerülhető a baleset, hiszen e sebesség alatt a fékezés automatikus és már nem a vezető reakcióidején múlik, hogy mekkora lesz a féktávolság.
A City Safety koccanásgátló rendszer is az alapfelszereltség része, észleli az autó újtába kerülő tárgyakat, figyelmeztet és 30 km/h óra alatti sebesség esetén elkerülhetők a ráfutásos balesetek is.
A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer 65km/h sebességnél aktiválódik, így elkerülhető, hogy figyelmetlenség miatt a vezető áttérjen a szembejövő, ellentétes irányú sávba. Szándékos sávváltásnál a rendszer nem figyelmeztet.
Az elalvásból eredő balesetek is minimálisra csökkenthetők, speciálisan erre a problémára fejlesztett, elalvásra figyelmeztető rendszer segítségével. Az utat figyelő digitális kamera, a kormánymozgást érzékelő szenzorok jelei, a megszokottól eltérő viselkedés esetén figyelmezteti a vezetőt, hogy az tartson pihenőt.
Célok
Eladási szempontból célként van kitűzve, hogy idén negyven darabot el kell adni a V60 modellből, s ez igencsak irreálisnak tűnhet, hiszen a V-típusú autók nem épp a legnépszerűbb autók közé tartoznak, de a jelek mégis azt mutatják, hogy a megnövekedett biztonsági szolgáltatások és megbízhatóság rácáfolnak erre, hiszen már húsz eladott autónál járnak magyarországi viszonylatban, az év végére is reális a célok teljes mértékű elérése.
A jelenlévők a tájékoztatót követően beülhettek, átnézhették az autót, kérdéseket tehettek fel a megjelent vezetők felé és alkalom nyílt arra is, hogy további technikai és árinformációt tudjanak meg az új modellekről. Hamarosan tesztelésre is lehetőség lesz, már csak egy picit kell rá várni.
|
"idén negyven darabot el kell adni a V60 modellből ... már húsz eladott autónál járnak magyarországi viszonylatban"
Azért ezek korrekt eladási számok magyar viszonylatban.