Legutolsó hozzászólások

Volvo történelem: A 7-es sorozat: 740, 760, 780

alt

Az 1982 elején bemutatott Volvo 760GLE-vel a gyár belépett a presztízsautó-gyártók nagy teljesítményű, kiemelkedő komforttal rendelkező csúcsmodelljeinek szűk körébe.

760 (1982-1990)

    A luxuskategóriás 264-est leváltó teljesen új 760GLE-t 1982 februárjában mutatta be a Volvo. A kombi változatra 1985-ig kellett várni.
    A 760 GLE egy teljesen új profillal büszkélkedett nagy üvegfelülettel és  alacsony övvonallal. A gyár új modellje hihetetlenül tágas belső térrel és kivételes biztonsági szinttel mutatkozott be.
    A 760 GLE kombi a 265 által megkezdett hagyományt folytatta: egy 6 hengeres kombi autó magas felszereltséggel. A "puttonyos" verzió szinte merőleges hátsó ajtajával egyedi stílust teremtett, és ez a megoldás a kombi Volvo-k védjegyévé vált.

    Három tagból állt a motorválaszték. Az első lehetőség a PRV 2.8-as V6-os motorja volt, aztán a kínálatot egy 2.3-as turbófeltöltésű és a VW-Audi által gyártott 2.4-es turbódízel erőforrás gazdagította.
    A 760 GLE történetében a lényeges változást az 1988-as modellév jelentette, amikor a típus teljesen új frontrészt, új műszerfalat  és egy teljesen új többlengőkaros hátsó futóművet kapott
    A Volvo 760 GLE-t 1990 szeptemberében a 960-as modell váltotta.

altalt


 

 

Technikai adatok:
 
gyártás: 1982 - 1990
darabszám: 183,864 (szedán) 37,445 (kombi)
kasztni: 4 ajtós szedán, 5 ajtós kombi
Motor: V6 OHC 2,664 cm³ majd 2,849 cm³, soros 4 hengeres OHC 2,316 cm³ turbóval, soros 6 hengeres 2,383 cm³ Turbo Diesel
Váltó: 4 fokozatú kézi elektromos overdrive-val vagy 4 fokozatú automata
   
   



740 (1984-1992)

A 740-est 1984-ben mutatták be a 760-as sorozat négyhengeres, kevésbé felszerelt, olcsóbb alternatívájaként. A kombi verziót a 760-nal együtt 1985-ben mutatták be.

A 740-es sorozat motor választéka a gyártás 9 éve alatt 14 különböző tagból állt - az L.ovlov Laci által megmutatott kézikönyv szerint.

A 740-es a mérhetetlen sikerét teljes megbízhatóságának, kiváló kényelmének és híres biztonságának köszönheti.

1990 augusztusától a 740-es sorozatot párhuzamosan készítették az akkor megjelenő új 940-sel, két éven keresztül

Technikai adatok:
 
gyártás: 1984 - 1992
darabszám: 650,443 (szedán) 358,952 (kombi)
kasztni: 4 ajtós sedan és 5 ajtós kombi
motor: soros 4 hengeres OHC 1,986 vagy 2,316 cm³, soros 6 hengeres 2,383 cm³ dízel, illetve turbódízel
váltó: 4 seb. kézi, 4 seb. kézi elektromos overdrive-val, 5 se. kézi vagy 4-seb. automata
   
   



780 (1985-1990)

 

Amikor  az 1985-ös genfi autószalon megnyitotta kapuit, a figyelem  egyből a Volvo  új modelljére irányult.
A exkluzív kupé Volvo 780-ast az olasz Bertone dizájner stúdiónál tervezték. Itt is gyártották őket, ahogyan azt korábban, a 262C-vel is tették.

A 780-as egy elegáns időtlen dizájn és egy tiszta Volvo identitás kombinációja.
A belső és a kétszemélyes hátsó üléssor egyedileg ehhez a modellhez készült.

Technikailag nagyjából a 760-as sorozatra épült.

alt

 
Technikai adatok:
 
gyártás: 1985 - 1990
darabszám 8,518 db
kasztni: 2 ajtós coupé
motor: soros, 4 hengeres 1,986 - 2,316 cm³, V6  2,849 cm³, vagy soros 6 hengeres 2,383 cm³ turbódízel.
váltó: 4 seb. kézi  elektromos overdrive-val vagy 4 seb. automata