Elektromos autó készül a Volvónál

2012-ben mutatkozik be a Volvo hagyományos fali konnektorból, elektromos árammal tölthető új modellje. A hálózatról tölthető hibrid modellt a Volvo Car Corporation és a svéd Vattenfall energiaszolgáltató vállalat fejleszti közösen.

 

Az új technológia jelentősen csökkenti majd a forgalom okozta környezetszennyezést, valamint a tulajdonosok üzemanyagköltségeit is. Ráadásul a hálózatról tölthető hibrid járművek kényelmesen, otthon tölthetők fel.
 
A Volvo Car Corporation és a Vattenfall 2007 januárjában indította el közös projektjét, azzal a céllal, hogy hálózatról tölthető hibrid járműveket teszteljenek és fejlesszenek. Az együttműködés új fázisaként, 2009 nyarán három Volvo V70 tesztautót mutatnak be. Segítségükkel a Volvo mérnökei jobban megismerhetik a sofőrök kívánságait és elvárásait az új technológiával kapcsolatban, valamint fel tudják mérni vezetési szokásaikat és a jármű feltöltésével kapcsolatos igényeiket. A Vattenfall többek között tesztelni fog számos gyors, otthoni töltési megoldást, valamint olyan nyilvános töltőállomásokat, ahol a tulajdonosok benzin vagy gázolaj helyett elektromos áramot „tankolhatnak”.
 
„Együttműködésünk célja, hogy 2012-re sorozatgyártásba kerülhessenek Svédországban a hálózatról tölthető, elektromos és dízel üzemű hibrid autók.” – mondta Stephen Odell, a Volvo Car Corporation elnök-vezérigazgatója.
 
A hálózatról tölthető hibridek egyik nagy előnye, hogy hagyományos fali konnektorról tölthetők. 

Leif JOHANSSON, a Volvo vezére 

 
Az autók fejlesztését a két vállalat közösen végzi és finanszírozza. Az új modelleket a Volvo Car Corporation fogja gyártani, a Vattenfall pedig a töltőrendszereket fejleszti, valamint a járművek töltéséhez szükséges elektromos áramot biztosítja.
 
Az elektromos áram kiválóan alkalmas gépjárművek hajtására. Az elektromos motorok nagy hatásfokkal működnek, és a fosszilis üzemanyaggal hajtott motorok által fogyasztott energiának mindössze ötödére van szükségük. A hálózatról tölthető hibrid modellek ajánlott végfelhasználói ára magasabb lesz a hagyományos technológiával készülő társaiknál, az akkumulátorok magas beszerzési költsége miatt. Az elektromos hajtás üzemeltetési költségei azonban a dízelmotorok üzemeltetési költségeinek mindössze harmadát teszik ki.
 
A Vattenfall lehetővé teszi majd a svéd ügyfelek számára, hogy megújuló forrásokból, például szél- vagy vízenergiából nyert elektromos áram átvételére szerződjenek. Ez a lehetőség a hagyományos összetételi arányú forrásokból származó áram alternatívájaként lesz majd választható. A hálózatról tölthető elektromos hibrideknek azonban abban az esetben is számos előnye van, ha a töltéshez használt áram nem megújuló forrásokból származik, többek között segít megszüntetni az egyes autók által okozott szennyezést.
A hálózatról tölthető hibrid autókat egy lítium-ion akkumulátorokkal táplált, erős villanymotor hajtja majd. Az akkumulátorok hagyományos fali konnektorból körülbelül öt óra alatt tölthetők fel teljesen, és a jármű minden egyes fékezésnél is tölti az akkumulátorokat. A 2012-ben bevezetni kívánt autók eltérő technológiai megoldásokat tartalmaznak majd. A tesztautók útnak indítása jelentős lépés a piac igényeire szabott, hálózatról tölthető hibrid autók sorozatgyártása felé.
 
„A legtöbb autóút rövid, például a munkahelyünkre utazunk. Mi egy olyan terméket fogunk kínálni, amely képes lesz az ezen utak során felmerülő szállítási igények kielégítésére. A hosszabb utakra való alkalmasság érdekében a jármű fel lesz szerelve a Volvo valamely üzemanyag-takarékos dízelmotorjával is” – mondta Stephen Odell.
 
(forrás: automenedzser.hu) 
Hozzászólások (1)Add Comment
verylittle
...
Írta: verylittle, 2009 June 30,
Nahhh, jó látni, hogy a svédek legalább gondolkodnak! smilies/wink.gif

A sok előnye mellett azért biztos nem lesz olyan szép hangja, mint a 2.4T-nek smilies/cheesy.gif

Szólj hozzá Te is!
smaller | bigger

security code
Írd be a képen látható karaktereket


busy