A Volvo latin kifejezés a "volvere" szóból képezve, jelentése "gurulok", "gördülök". A Volvo név 1911 májusában lett bejegyezve, mint önálló cég a SKF AB-n belül, bejegyzett védjeggyel, azzal a szándékkal, hogy különleges golyóscsapágyak sorozatára használják a nevet, de ez csak rövid ideig működött ilyen formában, az SKF úgy határozott, hogy minden csapágyat "SKF" védjeggyel látnak el a későbbiekben. Az Volvo AB nem tevékenykedett 1926. augusztus 10-ig, mikor Assar Gabrielsson, az SKF értékesítési igazgatója és Gustav Larson mérnök egy évnyi előkészület után belekezdtek tíz prototípus legyártásába, megkezdve ezzel a Volvo AB gépkocsigyártását az SKF csoporton belül. A Volvo AB-t 1935-ben jelentették be a stockholmi tőzsdén, majd az SKF megkezdte a részvények árusítását. Az első sorozatban gyártott Volvo személygépkocsi, a Volvo ÖV 4 1927. április 14-én hagyta el az üzemet, ami a Volvo alapításának hivatalos dátuma. 1999-ben a Volvo személygépkocsi-gyártó részlegét megvette a Ford. A többször felbukkanó híresztelést, miszerint a Ford eladja a tulajdonában lévő Volvo márkát (pl. Kínai autógyártó cégeknek), azonban a társaság ezt cáfolja. | | | | A Volvo történelmeA cég azután indult be, hogy Assar Gabrielsson felesége meghalt egy autóbalesetben. Gabrielsson megfogadta, hogy a lehető legbiztonságosabb autókat fogja elkészíteni. A Volvo csoport 1927 óta létezik, amikor az első Volvo gépkocsi legördult a göteborgi üzem futószalagjáról. Ebben az évben mindössze 297 kocsi épült meg. Az első teherautó , a LV Serie 1, 1928 januárjában mutatkozott be. 1930-ban, a Volvo 639 autót adott el, a teherautók európai exportja ez után indult; a gépkocsik Svédországon kívül nem váltak jól ismertté a második világháborúig. Az első autóbuszt, amit találóan B1-nek neveztek, 1934-ben vezették be, továbbá az 1940-es évek elejére repülőgépmotorokkal is bővítették a kínálatot. A hajómotorgyártás majdnem addig tartozott a csoporthoz, mint a tehergépkocsik. A Pentaverken 1907-ben lett megalapítva, 1935-ben lett megszerezve. 1929-ben mutatták be az U-21 csónakmotort. A gyártás 1962-ig folytatódott. 1999. január 28-án a Volvo csoport eladta személygépkocsi-gyártó részlegét, a Volvo Personalvagnart (másnéven Volvo Car Corporation) a Ford Motor Company-nak, 6,45 milliárd USD ellenében. A Volvo csoport jelenleg a haszonjárművekre összpontosít. Megszilárdult a csoport helyzete ezen a területen a Renault Trucks, és a Mack Trucks 2001-es felvásárlásával, és, így Franciaországban, és az Amerikai Egyesült Államokban is vannak ágai. Az utóbbi tíz évben gyors fejlődésen ment keresztül a cég a szolgáltatási területen, például pénzügyi megoldások segítik a gyártó üzletág eladásait.
A 2007-es évben a Volvo csoport megszerezte a Nissan Diesel tehergépkocsi-gyártó részlegét a Nissan Motors-tól, ami az ázsia terjeszkedést segíti elő. | | | | A Volvo védjegy A Volvo Trademark Holding AB tulajdoni részén egyenlően osztozik az AB Volvo és a Volvo Car Corporation. A cég fő tevékenysége a védjegyek birtoklása, fenntartása, védelme és megőrzése (beleértve a Volvo feliratot, a Volvo márkajegyeket (hűtőrácson az átlós vonal, és az embléma), a Volvo Aero-t, és a Volvo Penta-t) a tulajdonosok nevében, és a tulajdonosok felhatalmazása a használatra . A mindennapos munka a védjegyek bejegyzéséről és karbantartásáról szól a teljes állományra vetítve, és a bejegyzett védjegyek védelméről.
A fő tevékenysége az illetéktelen használat és bejegyzés elleni fellépés, amelyek a Volvo védjegyekkel megegyezőek, vagy ahhoz hasonlóak. | | | | Biztonság
A Volvo imázs része, hogy termékeit folyamatosan fejleszti és mindig a maximális megbízhatóságra és biztonságra törekszik.
| | - 1944 biztonsági fülke
- 1944 laminált szélvédő
- 1954 jégtelenítő ventillátorok a zélvédőnek
- 1956 szélvédő mosó
- 1957 2 pontos biztonsági öv
- 1958 2 potos biztonsági öv a hátsó ülésekre
- 1959 3 pontos biztonsági öv Volvo standardá válik
- 1960 puhított műszerfal
- 1964 első tárcsafékek
- 1966 hátsó szélvédő jégtelenítő
- 1966 kettős osztású háromszög fékrendszer
- 1966 gyűrődő zóna elől és hátul
- 1966 biztonsági ajtózár
- 1967 biztonsági öv hátsó ülésekre
- 1968 Állítható fejtámaszok első ülésekre
- 1969 Inertia reel safety belts
- 1969 fűthető hátsó szélvédő
- 1971 biztonsági öv emlékeztető
- 1972 3 pontos biztonsági öv - hátsó ülésekre
- 1972 hátrafele néző gyerek biztonsági ülés
- 1972 gyerekzár a hátsó ajtókba
- 1972 figyelmeztető jelzések (hiba, veszély)
- 1973 oldalütközés védelem
- 1973 összecsukló, állítható kormányrúd
- 1974 energia elnyelő lökhárítók
- 1974 üzemanyag tank biztonságos elhelyezése az autón
- 1974 többlépcsős, ütközést elnyelő kormányoszlop
- 1974 Lámpa kiégését jelző rendszer
- 1974 fényszóró mosó
- 1975 tompított, nappali fényszóró
- 1975 Braking system with stepped bore master cylinder
- 1978 ülséből felhajtható gyerekülés
- 1982 "Anti–submarining" védelem
- 1982 ködlámpa elöl
- 1982 ködlámpa hátul
- 1982 figyelmeztető fények nyitott ajtónál
- 1982 széles szögű visszapillantó tükör
- 1986 féklámpa hátsó ablakra
- 1986 3 pontos biztonsági öv a hátsó középső ülésnek
- 1987 Mechanical safety belt pre–tensioner
- 1987 vezető oldali légzsák
- 1990 Integrated child safety cushion in centre rear seat
- 1991 SIPS – Side Impact Protection System
- 1991 Automatikusan állítódó biztonsági öve
- 1992 megerősített hátsó ülések az Estate modellekben
- 1992 anyósülésre :) légzsák védelem
- 1993 3 pontos övfeszítős biztonsági öv – összes üléspozicióban
- 1994 SIPS légzsák, oldal légzsák
- 1995 DSA – Dynamic Stability Assistance
- 1995 Integrált hátsó gyerekülés
- 1997 ROPS – Roll Over Protection System (C70)
- 1998 WHIPS – Whiplash Protection System
- 1998 IC – Inflatable Curtain
- 1998 STC – Stability and Traction Control
- 1998 DSTC – Dynamic Stability and Traction Control
- 1998 EBD – Electronic Brake Distribution
- 2000 ISOFIX anchorages with rearward–facing child safety seat
- 2000 DSA - Dual Stage Airbag
- 2001 SCC – Volvo Safety Concept Car
- 2002 RSC – Roll Stability Control
- 2002 ROPS – Roll Over Protection System (XC90)
- 2002 új integrált gyerekülés (XC90)
- 2002 Lower Cross Member (XC90)
- 2002 3 személyes, biztonságos hátsó ülések (XC90)
- 2003 új elülső felépítés; elnevezése: Volvo Intelligent Vehicle Architecture (VIVA) (S40, V50)
- 2003 hátsó biztonsági öv emlékeztető (S40, V50)
- 2003 IDIS – Intelligent Driver Information System (S40, V50)
- 2004 BLIS – Blind Spot Information System (in S40 and V50)
- 2004 vízlepergető üveg - WRG
- 2005 DMIC -Door Mounted Inflatable Curtain (C70)
- 2006 PCC - Personal Car Communicator (S80)
- 2006 CWBS - Collision Warning with Brake Support (S80)
- 2006 ABL - Active Bixenon Lights (S80)
- 2007 ACC - Adaptive Cruise Control (S80)
- 2007 PPB - Power Park Brake (S80)
- 2007 HDC - Hill Descent Control (XC70 and future XC)
- 2007 EBL - Emergency Brake Light (Premier on S40 and V50, standard on all after)
- 2007 DAC - Driver Alert Control (V70, XC70)
- 2007 LDW - Lane Departure Warning System
| | forrás némi módosítással: Wikipedia | | | |
|