A hatvanas évek eleje óta készülnek kis sorozatban exkluzív Volvo kupék. A Volvo korán felismerte az új piaci szegmensek lehetőségét olyan autók segítségével, amelyekkel egy új vevőkört érhettek el. Ez az elmélet jól bevált a gyakorlatban is az 1800-as szériával, amit majdnem 13 évig gyártottak, összesen 48.000 példányban. Hasonló fogadtatásban részesült a 240/260-as szériára alapuló 262C.
A 262C-t –amit az olasz Bertone tervezett és készített- a gyár fennállásának 70. évfordulóján 1977-ben mutatták be. Amikor a nyolcvanas évek elején a Volvo következő generációja debütált, nem tartott sokáig felfrissíteni a jól bevált stratégiát: a hetes sorozat limuzin és kombi verzióit egy nagyon exkluzív kupé, a 780 követte.
Teljesen új modell - olasz érzés, svéd mérnöki munka
Ha a 262C egy finom módosítása volt egy már létező modellnek (262), a 780 elemei teljesen különböztek a négy és ötajtós hetesekétől. Ismét Bertone volt a dizájnfelelős, és a cég torinói gyárában készültek a 780-asok. Az autót a Genfi Autószalonon mutatták be 1985 márciusban.
„A 780 egy elegáns és kényelmes túraautó egyedi dízájnnal, exkluzív részletmegoldásokkal és páratlan motorválasztékkal „-mondta Carleric Häggström a Volvo marketingese az új autó sajtóbemutatóján.
Szintén a kényelem szó volt a legmegfelelőbb a modell leírására. Kevésbé sportos, sokkal inkább kényelmes és alapáron is fényűző extrákkal felszerelt autó volt.
Egy 760GLE árának duplájáért
A legtöbb dolog elektromosan állítható volt: ülések, ablakok, tükrök, napfénytető. Volt benne klíma, ABS, önellenőrző rendszer, fedélzeti számítógép és korszerű hifiberendezés. Természetesen a 290,000 svéd koronás árával igen drágának volt mondható, ez akkoriban 760 GLE árának kétszeresét jelentette!
Három motor –egy 2.8-as V6-os, egy turbós négyhengeres és egy soros hathengeres turbódízel- közül lehetett választani. Bár egyik verzió sem tudta 200km/órás sebességgel repíteni, a 780 exkluzív, kényelmes és csendes volt. Főleg Japán, amerikai és néhány európai piacra szánták.
A műszakilag a 760-as sorozattal teljesen megegyező 780-ast egészen 1990-ig gyártották nagyobb változtatás nélkül, egyedül 1988-ban kapta meg a felfrissített 760-as független hátsó felfüggesztését. A kultikussá vált 780-asból mindössze 8518 példány készült, mára gondos tulajdonosaik megbecsült darabja Amerikában és Európában egyaránt.
|