Az új S60-as egy műalkotás, amely megmozgatja a közönséget – fizikailag és érzelmileg egyaránt.
„A sportos forma azonnal sejteti, mekkora élmény lehet vezetni ezt az autót, és bátran mondhatom, hogy az új S60 modell valóra is váltja ezt az ígéretet. A menettulajdonságai jobbak, mint bármely eddigi Volvóé. Mi több, innovatív technológiáival tulajdonosa még megbízhatóbb, még biztonságosabb sofőrré válhat” – mondta el a Volvo Cars elnök-vezérigazgatója, Stephen Odell.
Az új Volvo S60 modellel a Volvo Cars egy olyan szegmensben kívánja javítani pozícióit, ahol az iparág talán leghevesebb versenye zajlik: a C/D Prémium kategóriában.
„Kiélezett a verseny, a vevők pontosan tudják, mit szeretnének. A hangsúly az érzelemdús külsőn, a sportos formán és a dinamikus menettulajdonságokon van. Ha ebben a szegmensben sikeresek vagyunk, az nagyon pozitívan hat a márka hírnevére. Meg vagyunk győződve arról, hogy az új S60 a verseny élmezőnyébe fog kerülni” – tette hozzá Odell.
Az első generációs Volvo S60 2000-ben mutatkozott be. Hamarosan ez a típus lett a Volvo Cars legnépszerűbb modellje, amelyet a világon mindenhol elismertek, és a legjobb évben, 2002-ben 110 000 példányban talált gazdára. Mindent egybevetve ma körülbelül 600 000 Volvo S60 közlekedik a világ útjain.
Egységes globális terjesztés
Az első évre a gyártó 90 000 új Volvo S60 eladását tervezi. A vásárlói bázis szokatlanul egyenletesen oszlik el a világon. Európa (beleértve Oroszországot), Észak-Amerika és a világ fennmaradó része körülbelül egyharmad-egyharmad arányban fog részesülni az eladásokból. Az új Volvo S60-at a Volvo Cars ghenti (Belgium) gyára fogja gyártani. Az első autók 2010 nyarának végén jutnak el a vevőkhöz.
„Nem számít, hogy az ügyfelek az Egyesült Államokban, Európában vagy a világ egy másik részén élnek, mindannyiuk számára ugyanazok a tulajdonságok a legfontosabbak. Egy teljesen új S60-as modellt készítettünk számukra, amely a legigényesebb vevők tetszését is el fogja nyerni” – mondta Stephen Odell.
Összetett személyiség
Az új S60 egy igazán összetett személyiségű Volvo. Mivel egyértelműen a sofőrre összpontosít, ideális társ a vezetést kedvelők számára. Ugyanakkor olyan csúcstechnológiás megoldásokat tartalmaz, amelyek segítenek megvédeni a modern közlekedés egyik legvédtelenebb résztvevőjét: a gyalogost. Az ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer teljes körű automatikus fékezéssel és gyalogosészleléssel forradalmi technikai megoldás. Érzékeli az autó elé lépő gyalogosokat, figyelmezteti rájuk a sofőrt, és ha az nem reagál időben, automatikusan teljes erővel fékez.
„Az ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer teljes körű automatikus fékezéssel és gyalogosészleléssel elnevezésű rendszer új szintre emeli a Volvo hagyományos, emberek iránti elkötelezettségét. Az utóbbi években számos olyan megoldást mutattunk be, amelyek segítenek megakadályozni a baleseteket más járművekkel. Most azonban óriásit ugrunk előre, hiszen az új rendszer a védtelen gyalogosok biztonságát is növeli” – fejtette ki Thomas Ahlborg, a vadonatúj Volvo S60 projektigazgatója. „Tudomásunk szerint mi vagyunk az első autógyártó a világon, aki teljes körű, felismerésből, figyelmeztetésből és automatikus fékezésből álló védelmet nyújt a gyalogosoknak” – tette hozzá.
Thomas Ahlborg számára – aki meghatározó szerepet töltött be már az első generációs S60 megalkotásakor is – a Volvo S60 fejlesztésének felelőssége a legnagyobb kihívás eddigi karrierje során.
„A vállalat felső vezetésétől csak egy rövid, de annál egyértelműbb utasítást kaptam: alkossuk meg a Volvo valaha létezett legsportosabb autóját. Én személy szerint tökéletesen elégedett vagyok az eredménnyel. Az új S60 egy megalkuvást nem ismerő sportos szedán. Minden egyes részlete tökéletesen harmonizál a jármű dinamikus személyiségével” – magyarázza.
Az autórajongók Eldorádója
Leegyszerűsítve a dolgokat, az autóvásárlók két kategóriába sorolhatók: a rajongók és a pragmatikus vevők táborába. A rajongók számára az autó örök kedvenc, kimeríthetetlen beszédtéma, míg a pragmatikus vevők csak akkor mutatnak különösebb érdeklődést a gépkocsik iránt, amikor három-négyévente lecserélik járművüket. A múltban a Volvo modelljeit inkább a pragmatikus vevők, mint a rajongók választották. Azonban ahogy a Volvo új modellgenerációi egyre érzelemdúsabbak lettek, ez a kép módosult. A vadonatúj S60 pedig már a rajongók étvágyát is kielégíti.
„A „60” számmal jelzett típusaink ma modellcsaládjaink legsportosabb tagjai. Az XC60 jelentette az első lépést ebbe az irányba. A vadonatúj S60 pedig egyenesen az autórajongók érdeklődésének célkeresztjébe helyez minket. A 2010-es év során később tovább bővítjük majd a családot a Volvo V60 sportkombi bevezetésével” – árulta el Thomas Ahlborg.
Az új S60-ast a VolvoWiW egy cikksorozatban mutatja be részletesen...
|