Volvo USA: Búcsú a nagy motoroktól és a V70-től

volvo-2011my-cuts-sssplash

Meg nem erősített hírek szerint a Volvo rövidesen leáll néhány típus nagyobb motorral való, tengerentúli forgalmazásával. Befejeződik továbbá a V70-es amerikai árusítása is, helyette az XC70 olcsóbb, elsőkerék-hajtású változata lesz elérhető.

Észak-Amerikában 1998-ban debütált a V70-es első generációja az akkor leköszönő, rendkívül nagy népszerűségnek örvendő 850 Estate helyett. Az új jövevény egészen jól fogyott addig, amíg meg nem jelent az emelt hasmagasságú V70XC, az első Cross Country. Az új generáció bemutatása után a típus 2001-ben kapta meg az azóta is használt XC70 jelölést. Az XC70-ből egyébként évről évre több fogy a V70-hez képest, sőt az időközben megjelent XC90 és XC60 még tovább csökkentette a „sima” kombi népszerűségét. 2010 februárban a Volvo North America XC jelölésű autókból 1923db-ot adott el, ehhez képest csak 93db V70-es talált gazdára. A lesújtó értékesítési adatokhoz nagyban hozzájárulhatott az is, hogy a V70-t kizárólag a soros hathengeres 3.2-es benzines erőforrással, automata váltóval és elsőkerék-hajtással lehetett rendelni. Május 14-én érkezik az utolsó szállítmány a tengerentúlra, így előreláthatólag 2010 harmadik negyedévében teljesen megszűnik a V70 értékesítése. A csalódott V70 rajongók kárpótlásaként egy egyszerűbb kivitelű, elsőkerék meghajtású XC70 kerül bevezetésre.

volvo-2011my-deaths-600

A 2011-es modellévtől néhány nagyobb erőforrás is megszűnik -egyelőre csak- az amerikai piacon. Megszűnik az S40/V50-hez eddig kapható 2.4-es benzines aggregát, ami egyébként folymatos módosításokkal már 1991-óta található a Volvo palettáján, és nem lehet összkerékhajtás-kéziváltó párosítással rendelni. A szívó motor helyett megfelelő alternatívaként szolgáhat a hasonló fogyasztású, ám lénygesen erősebb T5-ös verzió. Minden valószínűség szerint később szintén búcsúzni fog a piac utolsó hagyományos kombija, a V50 is. Helyette az ötajtós C30 és az XC30 képezi majd a kínálat részét. A fejlesztés alatt álló V60 később csatlakozik a választékhoz, bár a típus

Végül a Volvo North America búcsút int az S80 V8-as aggregátjának is, így a legerősebb a T6-os lesz, 2011-től megnövelt teljesítménnyel és nyomatékkal (300le és 440Nm!). A V8-as motor viszont továbbra is rendelhető marad az XC90-hez, mivel a terepjáró egy ideje nem kapható T6-ként.

Az információk nem véglegesek, konkrétumok a 2011-es modellév megjelenése előtt derülnek majd ki.

VolvoWiW: arról nem érkeztek hírek, hogy a VolvoCars Európában bármilyen változtatásra készülne. 

forrás, képek: swedespeed.com

 

 

Hozzászólások (0)Add Comment

Szólj hozzá Te is!
smaller | bigger

security code
Írd be a képen látható karaktereket


busy