Start/Stop funkció az automata váltós modellekben

Start/Stop funkció az automata váltós modellekbenA Volvo Car Corporation vásárlói számára elérhetővé teszi az üzemanyag-fogyasztást csökkentő start/stop funkció és az automata sebességváltó kombinálását. Az új start/stop funkcióval kombinált hatsebességes automata sebességváltó a Volvo S60, V60, V70 és S80 modellek D3 motorral szerelt változataiban egyes országokban szeptember elejétől, más országokban, így például Magyarországon jövő év tavaszától lesz elérhető. Az új start/stop technológia kilométerenként 10 grammal csökkenti a széndioxid-kibocsátást, amely 100 kilométerenként 0,4 literrel alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást jelent.

„A hagyományos erőátviteli rendszerek széndioxid-kibocsátásának folyamatos csökkentése fontos része a „DRIVe – cél a zéró kibocsátás” programunknak. Rövidtávon ez a technológia a leghatékonyabb módja a széndioxid-kibocsátás csökkentésének teljes modellkínálatunk vonatkozásában. A munka párhuzamosan fut az innovatív, elektromos hajtást előtérbe helyező technológiák fejlesztésével” – mondta Peter Mertens, a Volvo Car Corporation kutatási és fejlesztési részlegének alelnöke.

A start/stop technológia kombinálása az automata sebességváltóval nagyobb technológiai kihívást jelent, mint a legtöbb Volvo modellben már elérhető, kézi sebességváltós kivitel esetében. A motornak ugyanis azonnal újra kell indulnia, amikor a sofőr a fékpedálról a gázpedálra helyezi a lábát.

 

Gyors reagálás

„Arra helyeztük a hangsúlyt, hogy ugyanazt a gyorsaságot lehessen érezni, mint a hagyományos automata sebességváltók esetén. A váltónak úgy kell reagálnia, mintha az autó azonnal gyorsulni kezdene a motor újraindulásakor” – magyarázza Peter Mertens.

A technológia a fékerő mérése alapján kezdeményezi a motor leállítását vagy újraindítását. A start/stop rendszer úgy van programozva, hogy az autó álló helyzetében (0 km/h-s sebességnél) a motor azonnal leálljon. Az erőforrás leállításakor egy elektromos szivattyú gondoskodik az automata sebességváltó olajnyomásának fenntartásáról, emellett a rendszer egy továbbfejlesztett önindító motort is tartalmaz.

Kisebb hengerűrtartalmú öthengeres motor

A 2,0 literes D3 motor 163 lóerőt és 400 Nm nyomatékot biztosít. Az öthengeres turbódízel erőforrás 2010-ben mutatkozott be az új Volvo S60 modellben. Ez a motor mára a Volvo teljes modellválasztékához elérhető. Az öthengeres D3 alapvetően megegyezik a jól ismert 2,4 literes dízelmotorral, azonban az optimális üzemanyag-fogyasztás elérése érdekében a löket csökkentésével kisebb lett a hengerűrtartalom.

A piezoelektromos üzemanyag-befecskendezők különlegesen gyorsan és precízen, nagy nyomással fecskendezik be az üzemanyagot, így minimálisra csökkentik a fogyasztást és rendkívül hatékony égést biztosítanak. Az autó menettulajdonságainak javítása érdekében a Volvo mérnökei a turbófeltöltőt optimalizálták, hogy a motor már alacsony fordulatszámon is nagy nyomaték leadására legyen képes.

Kevesebb üzemanyag-fogyasztás

Az automata sebességváltóval és a start/stop funkcióval egyaránt csökkent az üzemanyag-fogyasztás és a széndioxid-kibocsátás is (kombinált európai ciklus):
S60    5,4 l/100 km    142 g/km
V60    5,7 l/100 km    149 g/km
V70    5,7 l/100 km    149 g/km
S80    5,6 l/100 km    148 g/km

Hozzászólások (0)Add Comment

Szólj hozzá Te is!
smaller | bigger

security code
Írd be a képen látható karaktereket


busy