Magyarországon a Volvo V40 |
2012. április 3-án Magyarországon is lehullt a lepel a Volvo legújabb modelljéről, a Volvo V40-ről, melyet a Volvo Autó Hungária Kft. először sajtókörökben mutatott be hazánkban. A szakma szerint a számos új csúcstechnológiát képviselő szolgáltatásokkal felszerelt, valamint a nagyobb modellek biztonsági és támogató rendszerivel ellátott Volvo V40 az eddigi legintelligensebb és legbiztonságosabb modell.
Nézzük meg tehát a Volvo V40 kiemelt biztonsági és kényelmi funkcióit...
Park Assist Pilot - Parkolást segítő rendszer
Lane Keeping Aid - Sávtartást segítő rendszerA V40 új Lane Keeping Aid sávtartást segítő rendszere segít a sofőrnek a kívánt sávban maradni. A rendszer kormányzási nyomatékot fejt ki a kormányoszlopra, amikor az autó közel kerül egy sávelválasztó jelhez és elhagyni készül a sávot. A rendszer 65 km/óra és 200 km/óra között aktív. Az előre néző kamera a bal és jobb oldali sávelválasztó jelet egyaránt figyeli. A sávtartást segítő rendszer rögzíti az autó haladását a sávelválasztó jelek között, és működésbe lép, ha a jelek arra utalnak, hogy a vezető szándéka ellenére kifelé sodródik a sávból. A rendszer először enyhe kormányzási nyomatékot alkalmaz, ezzel segítve a sofőrt a helyes irányba való visszatérésben. Ha az autó elhagyja a sávot, a technológia a kormánykerék érezhető rezgetésével figyelmezteti a vezetőt. Blind Sport Information System, BLIS - Radaralapú holttérfigyelő rendszer
A technológia akár már 70 méter távolságból is képes észlelni az autót hátulról, nagy sebességgel megközelítő járműveket, és figyelmeztetni rájuk a sofőrt. A rendszer természetesen továbbra is értesíti a vezetőt az autó két oldalának holtterében tartózkodó járművekről. A holttérfigyelő rendszer az esetlegesen veszélyes sávváltási manőverek elkerülésében segíti vezetőt.
Cross Traffic Alert - Keresztirányú forgalmat jelző rendszer a biztonságosabb tolatás védelmébenAz autó hátsó felén található radarérzékelők segítségével riasztja a sofőrt az oldalról érkező járművekre, amikor kitolat egy parkolóhelyről. Ez különösen a szűk és zsúfolt területeken hasznos, ahol az épületek, a növényzet vagy más parkoló autók korlátozhatják a kilátást oldalra. A funkció az autó 30 méteres körzetében lévő forgalomra képes figyelmeztetni a vezetőt. Bicikliseket, gyalogosokat és egyéb kisebb tárgyakat is érzékel, de nem minden esetben, és csak kisebb távolságból. A riasztás egy hangjelzéssel kísért figyelmeztetés formájában jelenik meg a központi képernyőn, és aktív marad, amíg a célpont a zónában tartózkodik. Road Sign Information - Jelzőtábla figyelő rendszer
Active High Beam - Automatikus fényszórómód váltásLehetővé teszi a távolsági és a tompított fényszóró közötti automatikus váltást a megfelelő pillanatban. A technológia egy előre néző kamera és kifinomult képfeldolgozás segítségével biztosítja a vezetőnek a lehető legjobb látási viszonyokat éjszaka. A kamera figyeli a többi járművet, és azok első és hátsó fényszóróját. A fejlett képfeldolgozó szoftver elemzi az adatokat, és információt szolgáltat a többi jármű helyzetéről és haladási irányáról. Ez a számítás szolgál a távolsági és a tompított fényszóró közötti automatikus váltás alapjául. A vadonatúj V40 Active Bending Lights rendszerrel is felszerelhető, amelynek révén az első fényszórók követik az út görbületeit és kanyarulatait. A kedvezőtlen látási viszonyokat javítja az elektromosan fűtött szélvédő és az esőérzékelő, amely automatikusan elindul és irányítja az ablaktörlőket, amikor esik az eső. Adaptive Cruise Control, ACC - Adaptív tempomatEgy radar használatával automatikusan megtartja a sofőr előtt haladó autó mögött beállított követési távolságot, kényelmesebbé téve a vezetést. A vezető beállítja a kívánt legnagyobb sebességet, és kiválasztja azt az távolságot, amellyel az előtte haladó járművet követni kívánja. Amikor a radarérzékelő egy lassabb járművet észlel, az autó sebessége automatikusan igazodik az elöl haladó járműéhez. Az automata váltóval rendelkező autókban található Queue Assist funkció egészen a teljes megállásig megtartja a beállított követési időközt, így a rendszer képes teljes kényelmet biztosítani a sofőr számára, még a sok elindulást és megállást megkövetelő dugókban is. Légzsák a gyalogosok számára is
Egyedülálló gyalogosvédelemAz ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer teljes körű automatikus fékezéssel és gyalogosészleléssel egy olyan technológia, amely érzékeli, ha egy gyalogos kilép az útra az autó elé. Amennyiben a sofőr nem reagál időben, az autó riasztja őt, és automatikusan lefékez. Nincs más autó ebben a kategóriában, amely rendelkezik hasonló technológiával. A Volvo világújdonságnak számító megoldása a következő elemekből áll: az autó orrában elhelyezett radaregység, a belső visszapillantó tükörbe integrált kamera és a központi vezérlőegység. A radar feladata az autó előtti gyalogosok és járművek észlelése és távolságuk felmérése. A kamera megállapítja, hogy milyen típusú akadályról van szó. A kétféle üzemmódú radar széles látómezejének köszönhetően a rendszer képes időben észlelni az úttestre kilépni készülő gyalogosokat. Az innovatív technológiát arra programozták, hogy kövesse a gyalogos mozgását, és megállapítsa, van-e rá esély, hogy kilép az útra az autó elé vagy sem. A rendszer a 80 cm-es vagy annál magasabb gyalogosokat képes észlelni. Collision Warning with Auto Brake - Automatikus fékező rendszerA kezdeti figyelmeztetés célja, hogy felhívja a sofőr figyelmét a veszélyre, aki így fékezhet vagy kikerülheti az akadályt. Ha a vezető nem reagál időben a figyelmeztetésre, a rendszer a baleset bekövetkezése előtt a teljes fékerőt kihasználva lassítani kezdi az autót. Az automatikus fékezéssel akkor kerülhető el a baleset, ha a két jármű közötti sebességkülönbség legfeljebb 35 km/óra. Az ütközésre figyelmeztető rendszer automatikus fékezéssel technológiát a német ADAC egy 2011-es tesztelést követően a világ legjobb fékrendszerének nyilvánította. A vadonatúj V40 nagy sebességeknél nyújtott automatikus fékezési teljesítménye javult a korábbi változatokhoz képest. City Safety koccanásgátló rendszerA vadonatúj V40 az első Volvo, amelyben továbbfejlesztett City Safety koccanásgátló rendszer található. A korábbi 30 km/órás sebességgel szemben a rendszer már akár 50 km/órás sebességig aktív. A City Safety koccanásgátló lézerérzékelő segítségével követi az autó előtt haladó forgalom változását, amelyet a szélvédő tetejébe építettek a visszapillantó tükörrel azonos magasságban. Az autó automatikusan fékez, ha a vezető nem reagál időben az előtte haladó autó lassulására vagy megállására, illetve ha túl nagy sebességgel halad egy álló jármű felé. Az automatikus fékezéssel akkor kerülhető el a baleset, ha a két jármű közötti sebességkülönbség legfeljebb 15 km/óra. Amennyiben a sebességkülönbség 15–50 km/óra között van, a rendszer az autó lassításával csökkenti az ütközés erejét és annak következményeit. Ütközésbiztonsági felszerelésekA vadonatúj Volvo V40 szolgáltatásai közé tartozik a világszínvonalú ütközésbiztonság, amelynek része a kiterjedt gyűrődési zónákkal rendelkező, különböző merevségű, minőségi acélból készült biztonsági utascella is. Az előfeszítővel felszerelt biztonsági övek az alapfelszereltség részét képezik az első és a hátsó szélső üléseken, az első ülések emellett ostorcsapás-nyaksérülés elleni védelemmel (Whiplash Protection System, WHIPS) is rendelkeznek a nyaksérülések elkerülése érdekében. A vezető- és az első utasülés is kétfázisú légzsákokat tartalmaz. Az első ülések háttámlájába oldalsó légzsákokat építettek be. Személyes autó kommunikátorA V40 a személyes autó kommunikátor (Personal Car Communicator, PCC) nevű távvezérlővel kapható, amely a kulcs nélküli vezetést teszi lehetővé. A távvezérlő jelek küldésére és fogadására is alkalmas, valamint riasztási és az autó lezárásával kapcsolatos információkkal látja el a sofőrt. A vezetőülés és az oldalsó visszapillantó tükrök helyzetét a rendszer az autó lezárásakor eltárolja. Teljesen grafikus kijelző
A V40 új, teljesen grafikus műszerfallal rendelkezik, amelynek aktív TFT-kijelzője új dimenzióba emeli az autó és a sofőr közötti interakciót. A műszerfalat a vezető hangulatának megfelelően állíthatja be, és mindig az adott helyzetnek megfelelő legfontosabb információkat jeleníti meg közvetlenül a sofőr előtt. Kétszintes csomagtérpadlóA kétrészes, 40/60 arányban osztott hátsó ülések támlái hosszú tárgyak szállításakor többféleképpen és könnyedén lehajthatók. A csomagtérben egy praktikus, függő teherháló is található. Külön rendelhető a puha rögzítőháló, és tartozékként acélból készült változat is kapható. A V40 csomagterében egy „kiegészítő” padló is felszerelhető, amely a hátsó ülések lehajtása esetén sík felületet biztosít, az első utasülés előredöntésével pedig még több hely nyerhető.
A két állandó akasztó mellett a kiegészítő padló két további akasztót is tartalmaz a bevásárlószatyrok számára. A felső és alsó padlóban zárt tárolóhelyet alakítottak ki. Tartozékként rendelhető a kisebb tárgyakat biztonságban a helyükön tartó „csomagpadló-rendező”, valamint egy „rakományrendező” is, amelynek része egy csomagtérelosztó, egy teherrögzítő pánt és két padlósín. További praktikus újítás az önzáró üzemanyagtöltő-cső. A leleményes megoldásnak köszönhetően egyszerűbb az üzemanyag betöltése, mivel nincs szükség tanksapkára. Bővülő funkciók, szűkülő utastérBár a V40 ötüléses autó, de személyes kipróbálás után úgy véljük, hogy ha valóban kényelmesen szeretne az ember utazni, akkor inkább négy ember foglaljon helyet az utastérben. A lábtér rövid, még akkor is, ha az első ülések teljesen előre vannak tolva. A hátsó ülések bár megfelelnek az ergonómiai és kényelmi elvárásoknak, de a középső ülés rovására a hátsó üléssor két szélén 7-7 cm veszteséget okoz a kialakított tárolómodul beépítése.
Hosszú volt az út BudapestigAz új Volvo V40 természetesen egy szállítójárművé átalakított Volvoval érkezett Budapestre, amit Janne Wåglund és Pierre Persson a Volvo V40 európai bemutató körútja során fuvaroz végig. Budapest előtt Zagrab, illetve Ljubljana volt a fő helyszín. Ma Bukarest a cél, majd utána irány Lengyelország. A két sofőr kiemelt örömmel vállalta el ezt a munkát, hiszen mindketten a Volvo hűséges dolgozói. Janne 50 éve dolgozik a cégnél, míg Pierre 18 éve. Természetesen nemcsak munkájuk, de hivatásuk is az autós szakmaiság, hobbijuk is természetesen a Volvo. Pierre ráadásul egy P1800 büszke tulajdonosa is.
A Volvo WiW külön találkozót szentel majd az autó közvetlen bemutatására, melyről értesítjük a tagokat az ősz folyamán.
A Volvo V40 Árlista itt megtekinthetőTovábbi képek elérhetők az alábbi linkeken:
|