Magyarországon a Volvo V40 |
2012. április 3-án Magyarországon is lehullt a lepel a Volvo legújabb modelljéről, a Volvo V40-ről, melyet a Volvo Autó Hungária Kft. először sajtókörökben mutatott be hazánkban. A szakma szerint a számos új csúcstechnológiát képviselő szolgáltatásokkal felszerelt, valamint a nagyobb modellek biztonsági és támogató rendszerivel ellátott Volvo V40 az eddigi legintelligensebb és legbiztonságosabb modell.
Nézzük meg tehát a Volvo V40 kiemelt biztonsági és kényelmi funkcióit...
Park Assist Pilot - Parkolást segítő rendszerA V40 modellbe opcióként rendelhető, vagy utólag is beszerelhető új Park Assist Pilot parkolást segítő rendszer megkönnyíti és pontossá teszi a párhuzamos parkolást azzal, hogy átveszi kormány irányítását, miközben a vezető foglalkozhat a váltó kezelésével és az autó sebességének szabályozásával. A parkolási manővert ultrahangos első, hátsó és oldalsó érzékelők segítik. Amikor a vezető aktiválja a parkolást segítő rendszert, az érzékelők elkezdik vizsgálni az autó két oldalán lévő területet. Amennyiben a rendszer olyan parkolóhelyet észlel, amely az autó hosszának legalább 1,2-szerese, hangjelzéssel értesíti a sofőrt, a műszerfalon megjelenő üzenetben pedig a megállást javasolja. Lane Keeping Aid - Sávtartást segítő rendszerA V40 új Lane Keeping Aid sávtartást segítő rendszere segít a sofőrnek a kívánt sávban maradni. A rendszer kormányzási nyomatékot fejt ki a kormányoszlopra, amikor az autó közel kerül egy sávelválasztó jelhez és elhagyni készül a sávot. A rendszer 65 km/óra és 200 km/óra között aktív. Az előre néző kamera a bal és jobb oldali sávelválasztó jelet egyaránt figyeli. A sávtartást segítő rendszer rögzíti az autó haladását a sávelválasztó jelek között, és működésbe lép, ha a jelek arra utalnak, hogy a vezető szándéka ellenére kifelé sodródik a sávból. A rendszer először enyhe kormányzási nyomatékot alkalmaz, ezzel segítve a sofőrt a helyes irányba való visszatérésben. Ha az autó elhagyja a sávot, a technológia a kormánykerék érezhető rezgetésével figyelmezteti a vezetőt. Blind Sport Information System, BLIS - Radaralapú holttérfigyelő rendszer
A technológia akár már 70 méter távolságból is képes észlelni az autót hátulról, nagy sebességgel megközelítő járműveket, és figyelmeztetni rájuk a sofőrt. A rendszer természetesen továbbra is értesíti a vezetőt az autó két oldalának holtterében tartózkodó járművekről. A holttérfigyelő rendszer az esetlegesen veszélyes sávváltási manőverek elkerülésében segíti vezetőt.
Cross Traffic Alert - Keresztirányú forgalmat jelző rendszer a biztonságosabb tolatás védelmébenAz autó hátsó felén található radarérzékelők segítségével riasztja a sofőrt az oldalról érkező járművekre, amikor kitolat egy parkolóhelyről. Ez különösen a szűk és zsúfolt területeken hasznos, ahol az épületek, a növényzet vagy más parkoló autók korlátozhatják a kilátást oldalra. A funkció az autó 30 méteres körzetében lévő forgalomra képes figyelmeztetni a vezetőt. Bicikliseket, gyalogosokat és egyéb kisebb tárgyakat is érzékel, de nem minden esetben, és csak kisebb távolságból. A riasztás egy hangjelzéssel kísért figyelmeztetés formájában jelenik meg a központi képernyőn, és aktív marad, amíg a célpont a zónában tartózkodik. Road Sign Information - Jelzőtábla figyelő rendszer
Active High Beam - Automatikus fényszórómód váltásLehetővé teszi a távolsági és a tompított fényszóró közötti automatikus váltást a megfelelő pillanatban. A technológia egy előre néző kamera és kifinomult képfeldolgozás segítségével biztosítja a vezetőnek a lehető legjobb látási viszonyokat éjszaka. A kamera figyeli a többi járművet, és azok első és hátsó fényszóróját. A fejlett képfeldolgozó szoftver elemzi az adatokat, és információt szolgáltat a többi jármű helyzetéről és haladási irányáról. Ez a számítás szolgál a távolsági és a tompított fényszóró közötti automatikus váltás alapjául. A vadonatúj V40 Active Bending Lights rendszerrel is felszerelhető, amelynek révén az első fényszórók követik az út görbületeit és kanyarulatait. A kedvezőtlen látási viszonyokat javítja az elektromosan fűtött szélvédő és az esőérzékelő, amely automatikusan elindul és irányítja az ablaktörlőket, amikor esik az eső. Adaptive Cruise Control, ACC - Adaptív tempomatEgy radar használatával automatikusan megtartja a sofőr előtt haladó autó mögött beállított követési távolságot, kényelmesebbé téve a vezetést. A vezető beállítja a kívánt legnagyobb sebességet, és kiválasztja azt az távolságot, amellyel az előtte haladó járművet követni kívánja. Amikor a radarérzékelő egy lassabb járművet észlel, az autó sebessége automatikusan igazodik az elöl haladó járműéhez. Az automata váltóval rendelkező autókban található Queue Assist funkció egészen a teljes megállásig megtartja a beállított követési időközt, így a rendszer képes teljes kényelmet biztosítani a sofőr számára, még a sok elindulást és megállást megkövetelő dugókban is. Légzsák a gyalogosok számára isAz elkerülhetetlen gyalogosgázolások következményeit az újonnan kifejlesztett gyalogos légzsák csökkenti, amelyet a világon elsőként a Volvo V40 kínál. A légzsák a következőképpen működik: az első lökhárító érzékelői rögzítik a fizikai kontaktust az autó és a gyalogos között. A motorháztető hátulja kiold, és ezzel egy időben felemelkedik a kinyíló légzsák révén. A felfújt légzsák lefedi a nyitott motorháztető alatti területet, valamint a szélvédő közel egyharmadát és az A oszlop alsó részét. A nyitott motorháztető és a légzsák révén a gyalogos kevésbé súlyos sérüléseket szenved.
Egyedülálló gyalogosvédelemAz ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer teljes körű automatikus fékezéssel és gyalogosészleléssel egy olyan technológia, amely érzékeli, ha egy gyalogos kilép az útra az autó elé. Amennyiben a sofőr nem reagál időben, az autó riasztja őt, és automatikusan lefékez. Nincs más autó ebben a kategóriában, amely rendelkezik hasonló technológiával. A Volvo világújdonságnak számító megoldása a következő elemekből áll: az autó orrában elhelyezett radaregység, a belső visszapillantó tükörbe integrált kamera és a központi vezérlőegység. A radar feladata az autó előtti gyalogosok és járművek észlelése és távolságuk felmérése. A kamera megállapítja, hogy milyen típusú akadályról van szó. A kétféle üzemmódú radar széles látómezejének köszönhetően a rendszer képes időben észlelni az úttestre kilépni készülő gyalogosokat. Az innovatív technológiát arra programozták, hogy kövesse a gyalogos mozgását, és megállapítsa, van-e rá esély, hogy kilép az útra az autó elé vagy sem. A rendszer a 80 cm-es vagy annál magasabb gyalogosokat képes észlelni. Collision Warning with Auto Brake - Automatikus fékező rendszerA kezdeti figyelmeztetés célja, hogy felhívja a sofőr figyelmét a veszélyre, aki így fékezhet vagy kikerülheti az akadályt. Ha a vezető nem reagál időben a figyelmeztetésre, a rendszer a baleset bekövetkezése előtt a teljes fékerőt kihasználva lassítani kezdi az autót. Az automatikus fékezéssel akkor kerülhető el a baleset, ha a két jármű közötti sebességkülönbség legfeljebb 35 km/óra. Az ütközésre figyelmeztető rendszer automatikus fékezéssel technológiát a német ADAC egy 2011-es tesztelést követően a világ legjobb fékrendszerének nyilvánította. A vadonatúj V40 nagy sebességeknél nyújtott automatikus fékezési teljesítménye javult a korábbi változatokhoz képest. City Safety koccanásgátló rendszerA vadonatúj V40 az első Volvo, amelyben továbbfejlesztett City Safety koccanásgátló rendszer található. A korábbi 30 km/órás sebességgel szemben a rendszer már akár 50 km/órás sebességig aktív. A City Safety koccanásgátló lézerérzékelő segítségével követi az autó előtt haladó forgalom változását, amelyet a szélvédő tetejébe építettek a visszapillantó tükörrel azonos magasságban. Az autó automatikusan fékez, ha a vezető nem reagál időben az előtte haladó autó lassulására vagy megállására, illetve ha túl nagy sebességgel halad egy álló jármű felé. Az automatikus fékezéssel akkor kerülhető el a baleset, ha a két jármű közötti sebességkülönbség legfeljebb 15 km/óra. Amennyiben a sebességkülönbség 15–50 km/óra között van, a rendszer az autó lassításával csökkenti az ütközés erejét és annak következményeit. Ütközésbiztonsági felszerelésekA vadonatúj Volvo V40 szolgáltatásai közé tartozik a világszínvonalú ütközésbiztonság, amelynek része a kiterjedt gyűrődési zónákkal rendelkező, különböző merevségű, minőségi acélból készült biztonsági utascella is. Az előfeszítővel felszerelt biztonsági övek az alapfelszereltség részét képezik az első és a hátsó szélső üléseken, az első ülések emellett ostorcsapás-nyaksérülés elleni védelemmel (Whiplash Protection System, WHIPS) is rendelkeznek a nyaksérülések elkerülése érdekében. A vezető- és az első utasülés is kétfázisú légzsákokat tartalmaz. Az első ülések háttámlájába oldalsó légzsákokat építettek be. Személyes autó kommunikátorA V40 a személyes autó kommunikátor (Personal Car Communicator, PCC) nevű távvezérlővel kapható, amely a kulcs nélküli vezetést teszi lehetővé. A távvezérlő jelek küldésére és fogadására is alkalmas, valamint riasztási és az autó lezárásával kapcsolatos információkkal látja el a sofőrt. A vezetőülés és az oldalsó visszapillantó tükrök helyzetét a rendszer az autó lezárásakor eltárolja. Teljesen grafikus kijelző
A V40 új, teljesen grafikus műszerfallal rendelkezik, amelynek aktív TFT-kijelzője új dimenzióba emeli az autó és a sofőr közötti interakciót. A műszerfalat a vezető hangulatának megfelelően állíthatja be, és mindig az adott helyzetnek megfelelő legfontosabb információkat jeleníti meg közvetlenül a sofőr előtt. Kétszintes csomagtérpadlóA kétrészes, 40/60 arányban osztott hátsó ülések támlái hosszú tárgyak szállításakor többféleképpen és könnyedén lehajthatók. A csomagtérben egy praktikus, függő teherháló is található. Külön rendelhető a puha rögzítőháló, és tartozékként acélból készült változat is kapható. A V40 csomagterében egy „kiegészítő” padló is felszerelhető, amely a hátsó ülések lehajtása esetén sík felületet biztosít, az első utasülés előredöntésével pedig még több hely nyerhető.
A két állandó akasztó mellett a kiegészítő padló két további akasztót is tartalmaz a bevásárlószatyrok számára. A felső és alsó padlóban zárt tárolóhelyet alakítottak ki. Tartozékként rendelhető a kisebb tárgyakat biztonságban a helyükön tartó „csomagpadló-rendező”, valamint egy „rakományrendező” is, amelynek része egy csomagtérelosztó, egy teherrögzítő pánt és két padlósín. További praktikus újítás az önzáró üzemanyagtöltő-cső. A leleményes megoldásnak köszönhetően egyszerűbb az üzemanyag betöltése, mivel nincs szükség tanksapkára. Bővülő funkciók, szűkülő utastérBár a V40 ötüléses autó, de személyes kipróbálás után úgy véljük, hogy ha valóban kényelmesen szeretne az ember utazni, akkor inkább négy ember foglaljon helyet az utastérben. A lábtér rövid, még akkor is, ha az első ülések teljesen előre vannak tolva. A hátsó ülések bár megfelelnek az ergonómiai és kényelmi elvárásoknak, de a középső ülés rovására a hátsó üléssor két szélén 7-7 cm veszteséget okoz a kialakított tárolómodul beépítése.
Hosszú volt az út BudapestigAz új Volvo V40 természetesen egy szállítójárművé átalakított Volvoval érkezett Budapestre, amit Janne Wåglund és Pierre Persson a Volvo V40 európai bemutató körútja során fuvaroz végig. Budapest előtt Zagrab, illetve Ljubljana volt a fő helyszín. Ma Bukarest a cél, majd utána irány Lengyelország. A két sofőr kiemelt örömmel vállalta el ezt a munkát, hiszen mindketten a Volvo hűséges dolgozói. Janne 50 éve dolgozik a cégnél, míg Pierre 18 éve. Természetesen nemcsak munkájuk, de hivatásuk is az autós szakmaiság, hobbijuk is természetesen a Volvo. Pierre ráadásul egy P1800 büszke tulajdonosa is.
A Volvo WiW külön találkozót szentel majd az autó közvetlen bemutatására, melyről értesítjük a tagokat az ősz folyamán.
A Volvo V40 Árlista itt megtekinthetőTovábbi képek elérhetők az alábbi linkeken:
|