A Volvo Car Corporation új széndioxid-kibocsátási szintekkel erősíti meg az üzemanyag-hatékonyság fejlesztésében betöltött európai vezető szerepét. A 2013-as modellévtől (2012. május 14-től gyártott autók) kezdve a Volvo S60, V60, V70 és S80 modellek dízelmeghajtású változatainak többsége 120 g/km-nél alacsonyabb széndioxid-kibocsátással rendelkezik majd. A Volvo modellkínálatának valamennyi nagyobb autója felszerelhető az új táblafelismerő rendszerrel (Road Sign Information), automatikus fényszóróval (Active High Beam) és automatikus alagút-világítással (Tunnel Detection) is.
„A hagyományos dízel és benzines erőforrások továbbra is fontos szerepet töltenek be a kínálatunkban, ezért hatékonyságukat folyamatosan fejlesztjük. A Volvo az elmúlt két évben 13 százalékkal csökkentette a dízel és benzines modellválasztékának széndioxid-kibocsátását, és a 2013-as modellévben számos új fejlesztést vezetünk be” – mondta Peter Mertens, a Volvo Car Corporation kutatási és fejlesztési részlegének alelnöke.
Új dízelmotor 136 lóerővel
A Volvo egy új, öthengeres, kétliteres turbódízel erőforrással növeli dízelmotor-kínálatát a Volvo S60, V60, XC60, V70 és S80 modellek esetében. A motor, amelynek teljesítménye 136 lóerő, maximális nyomatéka pedig 350 Nm, a D3 jelzést kapja. A motor kézi és automata sebességváltóval is elérhető. Az XC60 D3 automata sebességváltós változatán kívül valamennyi változat rendelkezik start/stop funkcióval. Az új dízelmotor-kínálat részét képezik a 115 lóerős D2, a 163 lóerős D4 és a 215 lóerős D5 változatok is.
„Mostantól a DRIVe szimbólumot nem használjuk az egyes autómodellek elnevezésére. Helyét a kiterjesztett Drive-E jelzés veszi át, amely így már magában foglalja a Volvo valamennyi fenntarthatósági törekvését, a gyártástól az újrahasznosításig” – magyarázta Peter Mertens.
Figyelemre méltó adatok
A Volvo S60, V60, V70 és S80 kézi sebességváltóval felszerelt változatainak új széndioxid-kibocsátási adatai (kombinált európai ciklus) bizonyítják a Volvo vezető erejét, ha az üzemanyag-hatékonyságról van szó.
D2 (115 LE) D3 (136 LE) D4 (163 LE) D5 (215 LE) S60 114 g/km 114 g/km 114 g/km 119 g/km V60 119 g/km 119 g/km 119 g/km 120 g/km V70 119 g/km 119 g/km 119 g/km 126 g/km S80 119 g/km 114 g/km 114 g/km 120 g/km
A D2 motor a Powershift automata váltóval ötvözve már hasonlóan alacsony üzemanyag-fogyasztásra és széndioxid-kibocsátási szintekre képes, mint a Volvo S60, V60, V70 és S80 kézi sebességváltóval felszerelt változatai.
„Most először sikerült lecsökkenteni az automata sebességváltós változatok üzemanyag-fogyasztását a kézi sebességváltóval rendelkező változatok szintjére. Ez figyelemreméltó eredmény az erőátvitellel foglalkozó szakembereink részéről” – mondta Peter Mertens.
Új vezetőtámogató rendszerek
A Volvo S60, V60, XC60, V70, XC70 és S80 felszerelhető az új táblafelismerő rendszerrel automatikus fényszóróval és automatikus alagút-világítással is. • A táblafelismerő rendszer (Road Sign Information) a műszerfalon megjelenített táblák segítségével nyújt támogatást a sofőrnek. • Az új automatikus fényszóró (Active High Beam) technológia lehetővé teszi a távolsági és a tompított fényszóró közötti automatikus váltást a megfelelő pillanatban. • Az automatikus alagút-világítás (Tunnel Detection) automatikusan bekapcsolja a fényszórót, amikor az autó egy alagútba hajt be.
Valamennyi automata sebességváltóval ellátott modellhez új, megvilágított sebességváltógomb választható, amely a vadonatúj Volvo V40 modellben is bemutatkozik. A sebességváltó gombja átlátszó, és LED világítja meg belülről. A tükröződő fény különleges 3D hatást kelt.
A 2013-as modellév további újdonságai
• Egy új ötküllős, kovácsolt, 18 coll méretű alumínium kerék érhető el a Volvo S60, V60, V70 és S80 modellekhez. • A Volvo V70 és S80 modellekhez a 11 küllős, 17 collos Saga alumínium kerék fekete kontrasztos festéssel rendelhető. • A Volvo V70 megújított hűtőrácsot kapott fényes fekete betéttel. • A Volvo XC60 csiszolt alumínium díszítőelemei az S60 és V60 modelleken is elérhetők lesznek.
|