Legutolsó hozzászólások

A kétszínű dög, aki mégis elvarázsol - Volvo V60 Polestar
Írta: Sziklavári Tamás   

Erről az autóról már szinte mindent tudnunk, hiszen már néhány éve kapható a V60 jelenlegi változata. Ami az igazi újdonság az a 2.0 biturbos, kompresszoros, 4 hengeres motor. Ezért ez az írás inkább élménybeszámoló lesz, mint teszt.

Vannak olyan pillanatok az ember életében, amikor úgy érzi, hogy most van a karácsony és a szülinapja egy azon pillanatban. Volvo-t szerető ember életében ez az, amikor először beleül egy Polestarba. Egyszerre érzek valami megfogalmazhatatlan bizsergést és félelmet. Mint a kisgyerek, aki a szülinapjára kap egy kiskutyát, de elsőre nem mer hozzányúlni, hiszen a kutya haraphat is és az bizony fáj. Aztán legyőztem a „félelmem” - elindultam és áthúztam a váltót a Polestar mezőbe. Basszus mi ez a hang, mi ez a közvetlen gázreakció, ez a durrogás. Ráz a hideg és Vitray Tamás szavai jutottak eszembe, amikor Egerszegi Krisztina a medencében leúszta a világot: „Ilyen nincs, de mégis van!”. De azt már a vezetéssel töltött évek alatt megtanultam: egy ilyen autóval először ismerkedni kell és utána szabad csak kipróbálni valójában mit is tud.

Kis ismerkedés után rájöttem, hogy ez az autó gyorsulási és menetteljesítménye Magyarországon csak versenypályán próbálható ki igazán, amire a nálam eltöltött egy hét alatt nem került sor. Ezért csak a rajt automatikát próbáltam ki párszor.

De mi is ez a rajt automatika és hogy működik?

Féket bal lábbal nyomni, jobb lábbal a gázpedált legalább 95%-ig lenyomva tartani, és 5 másodpercen belül lelépni a fékről. Ekkor mind a négy kerékre egyforma nyomatékot ad az autó és megindul. Hogy ez érzésre milyen? Elsőre úgy éreztem, hogy a Polestar megindul a testemmel, de az agyamnak idő kell, hogy feldolgozza az elemi gyorsulást. Többek között az összkerék hajtásnak hála 4,7 0-100 km/h gyorsulást kényelmesen hozza. Családi kombitól ez elég szép teljesítmény.

Napi használatban a megszokott, nyugodt Volvo-zás élményét nyújtja, csak a váltót a sima D-ben kell hagyni. Hihetetlenül halk kívül-belül egyaránt. És ami nagyon tetszett, hogy a tempomatot az éppen aktuális km/h-ra bekapcsolva a city safety rendszer tette a dolgát: folyamatosan lassít vagy gyorsít, ahogy az előtte haladó autót leköveti.

Amikor visszatért a tél (április közepén) megtapasztaltam egy új arcát a Polestarnak. Hideg volt, szakadt az eső folyamatosan. Ez az autó vigyáz a vezetőjére, de nem kicsit hanem NAGYON NAGYON NAGYON. Ezt abban mutatta meg, hogy a nagy esőben és maximum 2-3 celsius fokos aszfalton, a teljesítménye nagyrészét egyszerűen nem adta le. Soha sehol nem éreztem a megcsúszás legkisebb jelét se. Ezért ez az autó nem igazán alkalmas a játékra, viszont pontosan oda megy, ahová a kormányt fordítom. Bizonyára ennek is tudható be, hogy az első tankolásnál, amikor visszaszámoltam 12,5 liter/100 km fogyasztás jött ki. Ez szerintem nagyon kevés egy 2.0-s automata összkerék hajtású autótól.

Ekkor fogalmazódott meg bennem, hogy kinek is való igazán ez az autó.

Az olyan, már több százezer kilométer levezetett autó bolondnak, aki kellő higgadtsággal tud uralni 367 LE-t. A hétköznapokban egy csendes kombi Volvo-ra vágyik, viszont a pályanapra is szívesen kilátogat másik autó használata nélkül. Tehát két autó fenntartási és szervizelési költsége egyben, olcsóbban. A Polestar ezt a két autót a váltókar két állásának kapcsolásával egy testben megadja.

Bárki, aki kicsit is tisztában van egy ilyen teljesítményű és felszereltségű autónak az árával, a 17 milliós ár hallatán, a „csak” szó hagyta el elsőre a száját, amikor az árát kérdezték Tőlem. Az egyik legviccesebb, hogy a V60 Polestar vásárlásakor csupán annyi az eldöntendő kérdés, hogy kérünk-e bele tetőablakot vagy nem. A többi extra, ami csak rendelhető az ilyen V60 Polestar csomagban már benne van. Innen nézve tűnik csak igazán jó ár érték arányúnak ez az autó.

 

Volvo Simogató Nap – Bemutatkozott a V60 Polestar a rajongók előtt is

A VOLVO WiW által meghirdetett Polestar Simogató Napra nagyon sokan eljöttek, amit ezúton is szeretnék megköszönni. Amikor az első néhány ember megkért, hogy vigyem el egy körre, szívesen mondtam igent. Aztán úgy döntöttem, hogy aki ott van, mindenkit elviszek egy körre. Tettem ezt egyszerűen azért, mert ezt az autót a VOLVO WiW közössége kapta tesztre, nemcsak én. Ha csak az utasülések valamelyikét elfoglalva is, de éreznie kell minden kedves márkatársnak ezt az érzést.

 

A VOLVO Simogató Nap végén átgurultunk a Totalcar 14. Parkoló Parádéjára, ami szintén nagy élmény volt. Ott pedig végre megint annyi VOLVO volt, hogy lett egy terjedelmes méretű Volvo utca a helyszínen. Ezt követően beszúrnék egy helyszíni fényképet az „utcáról” én csináltam képeket, de mások is.

 

Most, amikor ezeket a sorokat írom, vasárnap van. Holnap reggel viszem vissza az autót. Viszont addig van még néhány gyönyörű napsütötte óra, amit kettesben akarok tölteni ezzel a bestiával! :)

 

További képek elérhetők  a VolvoWiW Facebook oldalán >>>