Idén éppen 30 esztendeje, 1982 februárjában mutatkozott be az új Volvo 760 GLE modell. Nem egy tipikus Volvo képét mutatta, mégis minden vonásában egyértelműen felismerhetőek voltak a márkajegyek. Jellegzetes formatervének köszönhetően elegánsnak és izgalmasnak hatott, és jól fogadták a vásárlók. A 760-as lett az a modell, amely megmentette a Volvót, és meghatározta a mai modern vállalat felé vezető utat.
Amikor 1975 körül az új autó tervei körvonalazódni kezdtek, a Volvónál kiemelten jelentkeztek az autóipar egészét érintő nehézségek. Az első olajválság éppen befejeződött, a vállalat pedig egyre növekvő problémákkal nézett szembe az új Volvo 240 gyártási minőségével kapcsolatban. Gazdaságilag is meglehetősen nehéz időket élt át a vállalat, a torslandai üzemben túlzottan költségessé vált az autógyártás, és már az exportálás sem volt jövedelmező.
A 200-as sorozatot hamarosan a Volvo Car BV nevű holland leányvállalat kisebb autóinak új generációjával egészítették ki, ugyanakkor nagy szükség volt egy új modellre, amelyet az 1980-as években nagy mennyiségben lehet értékesíteni. A Volvo tervezőinek olyan autót kellett megálmodniuk, amely megfelelt az üzemanyag-fogyasztásra, a károsanyag-kibocsátásra és a biztonságra vonatkozó egyre növekvő igényeknek. Emellett nehéz feladatot jelentett megjósolni az 1980-as évek vásárlóinak autókkal kapcsolatos igényeit.
|
Bővebben...
|
|
Volvo DRIVe Powershift sebességváltós dízelmotorok a manuális változatokkal megegyező üzemanyag-fogyasztással. A Volvo Car Corporation máris vezető szerepet tölt be az európai autógyártók között a széndioxid-kibocsátás csökkentésében, és a fejlődés két további lépéssel folytatódik: • Az 1,6 literes dízelmotor a Powershift automata sebességváltóval kombinálva már hasonlóan alacsony üzemanyag-fogyasztásra és széndioxid-kibocsátásra képes, mint a kézi váltóval ellátott DRIVe változatok. • Mindeközben a turbófeltöltéses 1,6 literes T3 benzines, manuális váltós motorok széndioxid-kibocsátása 135 g/km-re csökkent.
Az új lehetőség, a négyhengeres, 1,6 literes (115 LE) dízelmotor és a hatsebességes Powershift sebességváltó ötvözése a Volvo S60, V60, V70 és S80 modelleknél érhető el.
„Most először sikerült lecsökkenteni az automata sebességváltós változatok üzemanyag-fogyasztását a manuális változatok szintjére. Ez figyelemreméltó eredmény az erőátvitellel foglalkozó szakembereink részéről” – mondta Peter Mertens, a Volvo Car Corporation kutatási és fejlesztési részlegének alelnöke.
Az 1.6D motoros, Powershift váltós Volvo S60 üzemanyag-fogyasztása 4,3 l/100 km, széndioxid-kibocsátása 114 g/km. Az ugyanilyen motorral és váltóval szerelt Volvo V60, V70 és S80 fogyasztása 4,5 l/100 km, széndioxid-kibocsátásuk pedig 119 g/km. Az alacsony fogyasztási és kibocsátási szint számos technológiai fejlesztés eredménye. A Volvo mérnökei: • csökkentették a sebességváltó alkatrészei közti súrlódást, • módosították a motort és a váltót vezérlő szoftvereket, illetve • minden elektromos rendszert alacsonyabb energiaigényre optimalizáltak. • A Start/Stop rendszer pedig már gurulás közben leállítja a dízelmotort (5 km/óra alatt).
|
Bővebben...
|
A globális koncepción alapuló, minőségi használt Volvo gépjárműveket kínáló Volvo Selekt 2010-ben jelent meg Európában. A Volvo filozófiája szellemében azonban a használt modelleknek is meg kell haladniuk a vállalat biztonsággal, teljesítménnyel és külsővel kapcsolatos elvárásait. A programban éppen ezért csak a maximum 5 éves, legfeljebb 150 ezer kilométert futott és rendszeresen vezetett szervizkönyvvel rendelkező Volvo modellek vehetnek részt.
Az előkészítési folyamat egy több mint 100 pontos tesztből, egy minden részletre kiterjedő külső-belső átvizsgálásból és tisztításból, valamint egy szoftveres ellenőrzésből áll. A járműveket a Volvo interaktív diagnosztikai rendszere (VIDA) segítségével tesztelik és ellenőrzik. A számítógép alapú eszközzel a szoftverfrissítés mellett lekérdezhető és igazolható a gépkocsi múltja, emellett visszaállíthatók az autó gyári beállításai is.
|
Bővebben...
|
A Volvo Autó Hungária számára 2011 a folyamatosan javuló eladások és az erősödő piaci részesedés éve volt. A hazai újautó-piacon tapasztalt további gyengülés ellenére tavaly 1184 darab autót érétkesítettek a Volvo márkakereskedők, amely közel 33 százalékos növekedést jelent a 2010-ben értékesített 891 darabhoz képest. Magyarországon, 2011-ben a vállalat piaci részesedése a prémium szegmensben közel 24 százalékra nőtt. Ilyen erőteljes piaci jelenlét csak Svédországban, Finnországban, Észtországban és Norvégiában volt tapasztalható, így Magyarország a Volvo modellek prémium-piaci részesedése tekintetében világszinten az ötödik helyen áll. A Volvo Autó Hungária tavalyi nettó árbevétele 10,653 milliárd forint volt, amely az előző évi 7,9 milliárdos bevételhez képest 34,8 százalékos emelkedést mutat.
A nemzetközi értékesítési trendekhez hasonlóan hazánkban is az XC60 (291 db), az S60 (204 db) és a V60 (142 db) modellek a legkelendőbbek, az eladások több mint felét ez a három modell tette ki. Szintén jól szerepelnek a rendkívül takarékos DRIVe változatok is, melyek szén-dioxid kibocsátása kategóriájukban a legalacsonyabb.
|
Bővebben...
|
A Volvo Vízilabda Kupa hat éves története során első ízben látogat el a Dunántúlra, idén ugyanis Székesfehérvár, az egyik legnagyobb múltú magyar város – és a legeredményesebb vidéki Volvo kereskedés székhelye – ad otthont a nemzetközi tornának. 2012. január 6. és 8. között a Csitáry G. Emil uszodában a tavalyi kupán győzelmet arató olimpiai bajnok hazai válogatott a 2011-ben világbajnok Olaszország, Kanada, valamint Németország nemzeti csapatával mérkőzik meg. Az idei programon való részvételével dr. Kemény Dénes csapata folytatja decemberben megkezdett felkészülését a januári eindhoveni Európa-bajnokságra, valamint a július 27-én kezdődő londoni olimpiai játékokra. A kupa arcaként a 18 tagú hazai játékoskeret tagja lesz Szívós Márton is, aki meghatározó játékosa a hatszoros magyar bajnok Honvédnak és a férfi válogatottnak is, Kásás Tamás háromszoros olimpiai bajnok pedig öt hónapos kihagyás után tér vissza a nemzeti válogatottba.
A Volvo Autó Hungária és a Magyar Vízilabda Szövetség 2007-ben kötött szerződése értelmében az általános támogatói megjelenés mellett a Volvo névadó szponzora a minden évben megrendezett nemzetközi tornának. A hazai sportra kiemelt figyelmet fordító Volvo Autó Hungária a szövetség mellett az utánpótlás támogatását is tovább folytatja, ezért a fehérvári tornán – a hatodik kupa apropóján – minden magyar gól után 60.000 Ft-ot ajánl fel, amit a szövetség kiemelt tehetséggondozásra fordít.
|
Bővebben...
|
|
|
|
<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Következő > Utolsó >>
|
7. oldal / 9 |