Géza bá írta: Válasz Volvo-mánia (2070) hozzászólására:
Nézd csak meg, hogy a bömös már púpon, a szárazon elakadt!
...és tényleg így is történt az eset egyébként. De az "xc" 740 szuperül ment az erdei utakon (ösvényeken) attól eltekintve hogy sáros lett. Egyedi terep futómű:-)
Sziasztok!
Egy-két jó tanácsra, vagy tippre lenne szükségem. Tegnap cseréltem a hosszbordás szíjat és a feszítőt 850 TDI-n. Minden simán ment, viszont ma hallgatom hogy fémes rázkódó hangot ad. Ha egy kicsit megnyomom egy csavarhúzóval elhallgat. A funkcióját rendesen ellátja, nem úgy mint az elődje, aminek a háza is törött volt. Ja és az előző tulaj már lecserélt benn egy töröttet. Ő viszont a szíjat nem a gyári formába tette fel! Nem tudom mi lehet a gond?
A rezgő hang lehet a kéttömegű lendkerék (ami már betegeskedik) miatt?
Volt már valakinek hasonló problémája? Vagy van ötletetek?
Előre is köszi
Válasz Volvo-mánia (2069) hozzászólására:
A 2007-es országos találkozón készült, a régi Volvo-kat nem ismerők kedvéért a képen egy 262-es és egy 780-as látható.
Kockabogaras írta: Géza bá írta: Válasz Géza bá (2062) hozzászólására:
No egyéb iránt ez tényleg egy elnyűhetetlen darab volt illetve most is az. Ezek a gépek elmentek sok százezer kilométert gond nélkül. Most meg? Nyűglődünk egy páran, hogy a tükör ígymegúgy. Hát igen, ez most a fogyasztói társadalom és a profit orientált termelés világa.
Ennek megfelelően én már 6.30kor a műhelyben voltam ma, most végeztem és remélem, hogy termeltem valamit a koszon kívül
Mornin.
Teljesen egyetértek:-)
A kép tartalmával nem nagyon értek egyet(penge gép sárban???Nem okay. ),de a kép nagyon tetszik!
Géza bá írta: Válasz Toxic11 (1976) hozzászólására:
FHról jutott eszembe:
Tudjátok, hogy keresek apámnak egy kis Volvót, például egy 480at. Hát jól be is írtam a keresősorba, hogy "Volvo 480". Erre kiköpött egy pár találatot, többek között egy FH480at is! Banyeg, kisebb kell a 940nél, nem nagyobb!
Üdv Mindenkinek!
Az már pont megüti azt a szintet amivel aránylag élvezetesen lehet haladni!
Géza bá írta: Válasz Géza bá (2062) hozzászólására:
No egyéb iránt ez tényleg egy elnyűhetetlen darab volt illetve most is az. Ezek a gépek elmentek sok százezer kilométert gond nélkül. Most meg? Nyűglődünk egy páran, hogy a tükör ígymegúgy. Hát igen, ez most a fogyasztói társadalom és a profit orientált termelés világa.
Ennek megfelelően én már 6.30kor a műhelyben voltam ma, most végeztem és remélem, hogy termeltem valamit a koszon kívül
Tegnap előtt éppen a régi 7-es melletti ezeréves benzinkút felé vitt az utam, úgyhogy gondoltam
betankolok E85-ből. Pár éve már próbáltam, akkor semmi baja nem volt tőle az autónak, igaz, akkor
fele benzin fele E85 arányban tankoltam.
De most üres volt a tank, én meg gondoltam, ha már lúd, legyen kövér, úgyhogy tele raktam.
Ami csábító benne, az ugye az ára, 100 forinttal olcsóbb egy liter, mint a benzin (E85: 234 Ft/liter).
Ez tele tanknál 8000 Ft különbséget jelent!
Jelenleg alacsony fordulaton, azaz főleg indulásnál, vagy 2-esben szűk kanyarban rendesen berángat az
autó. Mintha ki-kihagyna a motor, de csak terhelés alatt. Üresben pörgetve szépen jár.
Ez meglehetősen zavaró, olyan érzés, mintha le akarna állni. Hiába nyomom neki, 2000-ig fuldoklik, utána
viszont hirtelen megindul, mintha turbós volna. Ez 3500-4000-ig van így, utána megint meglassul. Érdekes.
Ha a köztes fordulatszám-tartományban használom, teljesen jól megy.
Nyilván ez így nem lesz jó hosszú távon, uh. most el kell használnom legalább a felét, utána tolok bele rendes benzint. Remélem addig nem lesz baja tőle...
Tanúság: kapásból tele nem szabad tankolni, elébb csak felesben próbálja, aki akarja
Válasz Géza bá (2062) hozzászólására:
No egyéb iránt ez tényleg egy elnyűhetetlen darab volt illetve most is az. Ezek a gépek elmentek sok százezer kilométert gond nélkül. Most meg? Nyűglődünk egy páran, hogy a tükör ígymegúgy. Hát igen, ez most a fogyasztói társadalom és a profit orientált termelés világa.
Ennek megfelelően én már 6.30kor a műhelyben voltam ma, most végeztem és remélem, hogy termeltem valamit a koszon kívül
Ez még vas volt...
Akkoriban még a nap is másképp sütött, a mezőnek is más színe volt, sőt (mint a képen is látható) május elején már végeztek az aratással...
Volt egy kis 450 km-es kitérőm csütörtöktől, Arad, Mácsa, egy konferencián voltunk a kollégákkal, a 460assal vittem őket. Az odavezető utat szakadó esőben-jégesőben tettük meg, nagyon vaczak idő volt ott is, de aztán péntek-szombaton jó időt kaptunk.
Asszem két hete téged láttalak a Vöröshadsereg úton Várkörúton, feltéve hogy a fekete snyolcvan tomporán van egy ágaskodó szarvasos matrica, amivel a bíróság irányába haladtál. Csak akkor vettelek észre, mikor elmentél mellettem, utánad meg nem akartam dudálni. Ezúton is üdv!
Gyári felni, ami még az autó szétszedése elött jó volt, de ezt az átforgatós ötletet köszi, kipróbáljuk
Joreggel!
Eh, tegnap hulyeséget irtam, pontosabban hulyeség jott ki: azt irtam 45°-kal. Nos nem 45 hanem 90°, csak amikor irtam, hezitàltam a szàmos megjelenités és a "negyed fordulat" kifejezés kozott, nos ebbol aztàn lett a 45. Bocs.
Tehàt negyed fordulattal kell elforgatni, azaz 90°-kal.
Jó estét!
Hú de gyenge duma! Szerintem palláson jártál, vagy tán kottás volt a kend, oszt azért volt, hogy összeszavakat a keverte!
Válasz Toxic11 (1997) hozzászólására:
Igazad van kattog ha a külső csukló a rossz, ráz ha a belső rossz. Ahogy Géza bá-nak is. Legalább is általában. De nem akarok kötekedni, vagy ne agy isten okoskodni, ezeket csak tapasztalatból írom nem vagyok szerelő.
1.köszöntés = kuplé a huszas évek liberalönpusztító, Róma végkorát idéző szellemiségéből.
Forrásmunka: Christopher Isherwood:Isten veled Berlin c. műve, mely alapjain létrejött
A "Kabaré" c. film Liza Minelli-vel.
2.köszöntés = Kádár elftárs
3.köszöntés = Orbán Viktor, Orbánságunk, Császárságunk, Királyságunk, Nép-, és Köztársaságunk minden eddigi történelmi elődből összeGYŰRT (sic) vezetője.
Nos, a tükörhelyzet manuális beavatkozás, és ellenpróbák után sem oldódott meg.
Rellyytélyes kapcsolat van a tükörállító gombocskák és a ki-be hajtogató elektronika között.
Kedves Etyi ki vagy a zajban, kérlek segíts nekünk, Te vagy a tapasztalat és gondoskodás forrása, és nagy szükségünk van a tudásodra, ismereteidre, mint újjáalakuló közösségnek. Nemcsak nekem, hanem az összes Volvo WIW tagnak, akik érzik a polgári kezdeményezés alapján létrejövendő kisközösség fontosságát, és összetartó erejét.
nálam a jobbra húzós dologból toronycsapágy-harang (vagy mifene) csere lett. Persze annak tudtam is az okát: két rosszul kitáblázott útfelújításba is beleszaladtam úgy, hogy kb 2 centi mély, az úton keresztben levő "árkon" keresztül hajtottam, egyiken 80-nal, másikon 60-nal. A 20-as átcsorgás helyett.
Más:
Toxicsanya bölcsességére hallgatva az Uniroyal RaninExpert került a gépre. A mai 241 km után azt mondom nagyon teccik a cucc Viszont: az egyik közeli településen van "nem éles" sebességmérő tábla. Ha a mutató 50-en állt, akkor a kopott Pirellivel 48 km/h-t mutatott a mérőke, most a zsírúj Uniroyallal 45-öt. Furi.
Válasz sZoMy (1993) hozzászólására:
Ez biztos nyilvános törésteszt volt, csak rosszul hirdették meg.
Ha jól emlékszem, valami hasonló történt a csillagos márkánál is, csak ott még bekapcsolva maradt a mikrofon is, és kínos dolgok kerültek nyilvánosságra.
Válasz gszilag (2029) hozzászólására:
Igaz, én nem szakszervizben voltam vele, de ragaszkodtak hozzá, hogy a kerekek a hibásak. A gumik, a felnik. Akkor elvittem a nyári kerekeimet, hogy próbáljuk ki azzal. Ha ráz-remeg, akkor máshol van a baj. Ha nem, akkor kerék hiba - elfogadom. Rázott-remegett. Azt mondták, hogy ez a kerék is rossz. Na ne mááá, banyeg. Ősszel vettük le és kerékfán tárolom! Azt mondtam, addig most el nem megyek, amíg ki nem derül az ok. Morogtak. Felemelték, húzták-vonták, kerék le - kerék fel, egyik próbakör a másik után. Aztán visszajött az egyik próbakörről és azt mondta, ez bizony féltengely belső oldali csukló. Másnap kiszerelték és szinte magától szétesett, olyan állapotban volt. Eddigre mindkét garnitúra felnim kétszer lett melegítve-egyengetve, meg gumi szerelés meg centírozás. Egy valag pénzért. Nem sírok, de én sem lopom a pénzt és annyira hülye sem vagyok.
Nu, ezt azért meséltem ilyen hosszan, hogy ne hagyd magad. Főleg saját magad által. Ráz-remeg? Rossz valami. Egy Lada se legyen ilyen, főleg ne egy Volvo! Ez utóbbinak suhanni kell szépen, csendben!
De mindenképpen jó, ha többen is megnézik, mert hát ugye "több szem, többet lát" alapon valaki csak vaktyúk lesz és megtalálja azt a szemet.
Itt mi csak virtuálisan tudunk bármiben is segíteni neked. Az érdemi segítséghez látni-hallani kellene, meg menni egy próbakört, vagy kettőt.
ja, amúgy ugyanitt 2 db új nyári gumi eladó. 150kmt mentem vele a gumistól hazáig, hogy rájöhessek, hogy rossz a méret, majd a gumis nem vette vissza árán, mert használt!!!!!)
na hello. az van, hogy minden kerék fel lett mindegyikkel cserélve (első hátra, hátsó előre), újra lettek balanszírozva és még mindig nagyon ráz 120tól és még mindig jobbra húz az autó (ezt lehet, tegnap nem írtam le, de úgy néz ki fontos részlet )
szóval elvileg lehetnek a gumik gatyák (vadi újak, nem hiszem) vagy lehet valami komolyabb :/ sajnos ebből délbuda lesz (khm Sas, khm )
Válasz Kockabogaras (2026) hozzászólására:
A bal oldali sávok (N)orvégiába, a jobb oldaliak pedig (E)spanaba vezetnek
Tükör anomália
Nekem is volt és van is ez a probléma a V70en.
Próbálkoztam már kenőanyaggal a megfelelő helyekre való juttatással spray alakjában. Időszakosan segített rajta. De mostanában újra csinálja a kenőanyagozás ellenére. Vagyis a bal fülét behúzza, a jobbot nem. Gombnyomás után bal nyílik, jobb csukódik. Bosszant, de nagyon. Nem használom ezt a funkciót. Az akksi levevős dolgot én sem preferálnám. Érdeklődve várom a megoldást. Esetleg több helyes megoldása is létezik a feladatnak?
Válasz Toxic11 (2015) hozzászólására:
Alapesetben nincs ezzel gond (saját tapasztalat). Pl. a rádió a computer-rel össze van lőve, külön kódot nem kér.
Válasz ícsí (2019) hozzászólására:
Mi kétszer is jàrtunk igy. Egyik alkalommal a lakatosunk nyitva hagyta az egyik ajtajàt egy V50-nek hétvégére, belso villany égett, hétfore akksi lemerult. Ràtettuk a boostert, csak forgatta, de nem indult, igy rà kellett tenni a szàmitogépet, csak azutàn volt hajlando dolgozni.
A màsik egy ugyfelunk mélygaràzsban levo autoja volt (vw polo), neki szintén lemerult az akksija. Kimentem, ràtettem a bosstert, inditottam, de az inditàsgàtlo ott sem engedett. Abbol is PC-zés lett.
Tehàt csak ovatosan az akksi levétellel. Mi azota ugy cserélunk akksit, hogy a boostert ràkotjuk.
Ricsosz írta: Hmm 4 940 es eladó volvo kombit tudnk igy nagy hirtelen... ez is ritka...
áhhh, dehogy. Az ugyanaz a 940, csak négy embernek akarom eladni
Le lehet venni, csak kivett kulcs mellett várni kell úgy 30percet mire leáll minden. Eddig 2x kellett levennem az akkut, mind2x lehúztam, majd utána eszembe jutott, hogy várni kellett volna
Válasz DrER850 (2003) hozzászólására:
Velem is volt már ez.
1., hajtsd ki kézzel
2., húzd le akksiról pár órára
3., akksi visszaköt
4., gomb megnyom....elvileg rendbe fog jönni..... legalábbis nálam megtörtént.
Dúshaj az kopitekinek szólt bocs ha félreérthető volt.. igen volt egy 245 kombi 89-es még pár VOlvos arccal mentünk megnézni s alkudni rá... csóri eladó lehet azóta is retteg a Volvosoktól..
Jövőhéten II. Országos Volvo 4xx Találkozó lesz Bodrogkisfaludon Akinek nem 4xx Volvo-ja van, de eltöltene egy jó hétvégét hasonlóan Volvo-őrült kollégákkal, az jöjjön
Válasz Toxic11 (2006) hozzászólására:
Két üveggel kapsz, ha a www.automaticchoice.com holland központjától szerzel nekem árat AW55-50 automata váltó overhaul kit-re.
Írtam nekik, erre a bolgár képviselethez irányítottak, akik a magyar képviselethez, egy Hajdúsámsonban székelő aut. váltó javító céghez, akik az USA ár szerény háromszorosáért kínálták a portékát.
Neked tuti adnak a hollandusok árat, mert lokálisan és szakmailag az ő régiójukban vagy.
Hálás lennék...
Nameg tudod hány problémás AW55-50 és AW55-51S/N van Magyarországon???
Elárulom:
Mindegyik Volvo-é az, amit ezzel a tipussal szereltek.
DrER850 írta: Válasz Toxic11 (2002) hozzászólására:
Na ha ezt a műcaki kérdést megoldod, viszek Captain Morganszerű sajátot.
Akkó meg te leszel a második Európában aki megkóstolta.
(Leszámítva a holland gyártó embereit az üzemben)
Ez nem muszaki kérdés, hanem anomàlia.
Es szivesen megkostolok bàrmit, ami kàros, tiltott vagy hizlal!
1. Gombbal nyisd ki, hogy a bal nyitva legyen.
2. Ballagj àt a màsik oldalra és nyisd ki kézzel (manuàlisan) a jobboldalit is.
3. Gombbal csukd be. Ha minden jol megy mindketto becsukodik.
4. Gombbal nyisd ki. Ha minden jol megy mindketto kinyilik.
Válasz Toxic11 (2002) hozzászólására:
Na ha ezt a műcaki kérdést megoldod, viszek Captain Morganszerű sajátot.
Akkó meg te leszel a második Európában aki megkóstolta.
(Leszámítva a holland gyártó embereit az üzemben)
Mijazhogy asszimmetrikusan? Ha mindkettot behajtja, akkor azt monnyuk hi'hattyuk szimmetrikusnak, àm ha az egyiket nem, akko' legfeljebb azt mondhassuk, hogy nem muxik az egyik oldal. Vagy màs a jelenség?
Ja, és pszichiàtert mindenféleképp hijjàl, legfeljebb jol elborozgattok.
Ez igy, ebben a formàban nem teljesen fedi a valosàgot.
A féltengely elkopàsàra elso korben kanyarodàs kozben derul fény, ilyenkor kattogo/zakatolo hangot hallat. Ha nem foglalkozol vele, akkor egy ido utàn elkezd egyenesben is elobb halkan késobb egyre erosebben kopogni, kivàltképp gàzadàskor vagy fékezéskor. Ha màr elkezdi ràzni az autot, az màr azt jelenti, hogy nagyon elhanyagoltad, mert màr a fentebb felvàzolt jelzések is igen zavaroak tudnak lenni.
Es, hogy mi adja a hangot? A féltengely egyik vége a vàltobol jon ki, a màsik vége a kerékagyba megy be, tulajdonképpen ez a tengely hajtja az autot. Az elsokerekeseknél a kerékagy feloli végén, kozel az agyhoz, van egy csuklo, hogy az auto tudjon kanyarodni. Nos, ez a csuklo szokott elkopni.
A példaképen egy traktor féltengely làthato, jol làtszik a csuklorész.
Gyári felni, ami még az autó szétszedése elött jó volt, de ezt az átforgatós ötletet köszi, kipróbáljuk
Joreggel!
Eh, tegnap hulyeséget irtam, pontosabban hulyeség jott ki: azt irtam 45°-kal. Nos nem 45 hanem 90°, csak amikor irtam, hezitàltam a szàmos megjelenités és a "negyed fordulat" kifejezés kozott, nos ebbol aztàn lett a 45. Bocs.
Tehàt negyed fordulattal kell elforgatni, azaz 90°-kal.
Válasz Géza bá (1981) hozzászólására:
Sziasztok!
Úgy tudom féltengely csak terhelésen ráz, és kisebb sebességnél is jelentős, ha nem nyomod akkor elvileg meg kell szűnnie.
Nekem is volt hasonló jelenségem és szemmel alig látható szakadás volt benne, drótszakadás vagy mi? Állítólag az ilyen hiba csak nagyobb sebességnél jelentkezik.
Talán segítettem... vagy remélem.
Gondolom akkor már láttad az övékét.Mi is minél fiatalabbat keresnénk,de én mindig azt mondom hogy az állapot,előélet sokszor többet ér az évjáratnál.Az extrák nálunk csak a klíma ami feltétel,ja meg a vónóhoroh(lakókocsi miatt).
Neked is volt 240-ed ,jól emlékszem?
mi úgy hogy igéretes Géza bá atyáé.. és kiderült ö is szereti Egert.. de mi spec feltételek mellett keresünk... kombi max 97-es v fiatalabb.. klima abs lufik ezeke mind kellenek... jah meg vonóhorog...
Válasz Ricsosz (1987) hozzászólására:
Akkor egy cipőben evezünk!Nekem most ment el 1 hete a 240-em,és nem az igazi autó nélkül.940 kombi lenne a legideálisabb nekünk.Hétfőn megnézzük a Géza Édesapjáét.
Te hogy állsz a kereséssel?