Volvo 850
CC GO TO GROUP
850 típushibák és egyéb furcsaságok
Bár részemről nincsen túl sok negatív tapasztalat, hátha orvosolni tudjuk egymás nyűgjeit.
Vitatéma elindítva Alex által , 22 április 19:14 PM
Üzenőfal
You will need to be a member of this group first before you can post a reply.
Army,
2014. január 08. szerda, 21:55
JohnnyQ.
Igen én eladtam már több mint két éve a kocsit. Ülésfűtést én Taksonyba Kossuth u.-ba keresnék. Van ott sok és sokféle Volvo is. Kossuth u.-ban van.
tel:0630.9három1huszon172
Kicseréléshez ki kell venni az ülést. A külső kárpitot tartó karikák rögzítik az ülés aljához és a szivacsba épített drótpálcákhoz. Én e karikákat 2db hosszúcsőrű fogóval megfogva szétnyitottam, hogy a szivacsban levő drót kiférjen a nyiláson. Minden karikát ki kell nyitni és lejön a huzat. Így hozzáférhetővé válik az ülésfűtés betétje ami a szivacsra van ragasztva. Szerintem tuti lesz rajta egy barna lyuk ahol kiégett a fűttőszál. A szivacsról le kell fejteni a régit és a csere darabot vissza kell ragasztani. Lehet kapni olyan kárpit ragasztót ami spray-ből fújható. Elég drága sajnos. Ha fel van ragasztva a leszedett karikákat ki kell egyengetni és akkora nyílást hagyni amin a szivacsba levő drót átfér. Én véletlen hozzájutottam egy disznó drótozó fogóhoz és azzal nyomtam össze a karikákat. Sok sikert a cseréhez.
Igen én eladtam már több mint két éve a kocsit. Ülésfűtést én Taksonyba Kossuth u.-ba keresnék. Van ott sok és sokféle Volvo is. Kossuth u.-ban van.
tel:0630.9három1huszon172
Kicseréléshez ki kell venni az ülést. A külső kárpitot tartó karikák rögzítik az ülés aljához és a szivacsba épített drótpálcákhoz. Én e karikákat 2db hosszúcsőrű fogóval megfogva szétnyitottam, hogy a szivacsban levő drót kiférjen a nyiláson. Minden karikát ki kell nyitni és lejön a huzat. Így hozzáférhetővé válik az ülésfűtés betétje ami a szivacsra van ragasztva. Szerintem tuti lesz rajta egy barna lyuk ahol kiégett a fűttőszál. A szivacsról le kell fejteni a régit és a csere darabot vissza kell ragasztani. Lehet kapni olyan kárpit ragasztót ami spray-ből fújható. Elég drága sajnos. Ha fel van ragasztva a leszedett karikákat ki kell egyengetni és akkora nyílást hagyni amin a szivacsba levő drót átfér. Én véletlen hozzájutottam egy disznó drótozó fogóhoz és azzal nyomtam össze a karikákat. Sok sikert a cseréhez.
JohnnyQ,
2014. január 08. szerda, 20:11
Valaki tudna segiteni ules futessel kapcsolatban?
Egyreszt hogy hol lehet beszerezni valamint hogy hogyan kell kicserelni.
Egyreszt hogy hol lehet beszerezni valamint hogy hogyan kell kicserelni.
holafejem,
2013. július 05. péntek, 00:26
Hello! Időközben kiderült, nálam is ugyanez volt a gond, bár kicsit más bőrben; először én is egy új sapkát vettem, de ugyanúgy elszaladt a víz. A tartály menete szűkebb volt a kelleténél, itt folyott el a víz. Cseréig teflonszalaggal húztam pár réteget a menetre, de csak óvatosan, hogy a légtelenítéshez legyen helye. Azóta nincs gond. A fehér füstre még mindig nincs tippem, a hetekben viszem szimmeringeket meg hengerfejet újítani. Pár hónapon belül jön az új turbó is, mindezek után csodálkoznék, ha maradna.
uralzorall,
2013. július 04. csütörtök, 23:18
Szia! Ilyen jelenségeket produkált nálam egy 2.0 T5 a rossz kiegyenlítőtartály sapka miatt. Nem tartja a nyomást, előbb felforr a víz, nagyobbat tágul, a feleslegnek meg ki kell találni valahol. Kb 3000Ft volt Unixban. Azóta semmi baja.
holafejem,
2013. június 28. péntek, 01:23
Köszi! Annyit még hozzádobnék, hogy a vizet csak akkor tolja vissza csurig a tartályba, ha leáll a motor. Menet közben nincs vele gond. De úgy néz ki, mégis szét kell kapni. Remélem, csak a tömítés lesz.
Zozz,
2013. június 27. csütörtök, 16:25
holafejem: Szerintem ha szerencséd van csak hengerfej tömítés lesz és beledolgozik a motor a víztérbe. Ha nincs szerencséd akkor hengerfej repedt el.
holafejem,
2013. június 26. szerda, 18:22
Sziasztok!
Elnézést, ha rossz helyre megy;
egy '96os 850r B5234T4es motorral fehér füstöt és vizet köp gázadásnál/indításnál, ha meleg a motor. Melegedésnél színig feljön a hűtővíz a tartályban, és a sapka pereménél túlnyomás miatt szivárog, utána visszaenged. Mindene gyári, víz csövezése rendben, olajat nem eszi, olajban nincs víz.
A tippekért előre is köszi!
Elnézést, ha rossz helyre megy;
egy '96os 850r B5234T4es motorral fehér füstöt és vizet köp gázadásnál/indításnál, ha meleg a motor. Melegedésnél színig feljön a hűtővíz a tartályban, és a sapka pereménél túlnyomás miatt szivárog, utána visszaenged. Mindene gyári, víz csövezése rendben, olajat nem eszi, olajban nincs víz.
A tippekért előre is köszi!
Péter 850,
2011. december 07. szerda, 17:46
18. A lábtér-fűtésnél ugyanez a hiba jelentkezett nekem is. A letört darabot visszaragasztottam és biztos ami biztos 3db kábelkötegelővel is ráhúztam. Azóta hibátlan.
10. Műszerfal alsó borításánál a csavart nem volt hová becsavarni, mert a lyuk körül porladt szét a műanyag. vékony plexit lapokra fúrtam azonos méretű lyukakat. rátoltam olyan lemezeket, amibe a csavar meg tud kapaszkodni. És sziloplaszttal felragasztottam a műszerfalra belülről. Olyan, mint új korában. Csak erősebb! :-D
14. A kéziféknél érdemesebb levenni a nyerget, tárcsát. És úgy beállítani durván. Majd vissza-visszatéve a tárcsát, ha már szorul, akkor visszább picit. És akkor többnyire nem a lyukon kell küzdeni. Csak a finombeállításnál. Amit a könyöklőben lévő torx-csavarral lehet a legkönnyebben megejteni.
15. Turbós motornál szigorúan be kell tartani az olajcseréket! Az olajszintre és az üzemi hőfokra figyelni! Csak üzem-meleg motort szabad hajtani. És szigorúan tilos azonnal leállítani a megűzött motort!!! Az utolsó 3-4 percben már inkább ne menjen a műszer mutatója a fehér sávba. És megérkezéskor is legalább 30-60 sec. alapjáratot kell biztosítani. Akkor nem lesz semmi baja.
10. Műszerfal alsó borításánál a csavart nem volt hová becsavarni, mert a lyuk körül porladt szét a műanyag. vékony plexit lapokra fúrtam azonos méretű lyukakat. rátoltam olyan lemezeket, amibe a csavar meg tud kapaszkodni. És sziloplaszttal felragasztottam a műszerfalra belülről. Olyan, mint új korában. Csak erősebb! :-D
14. A kéziféknél érdemesebb levenni a nyerget, tárcsát. És úgy beállítani durván. Majd vissza-visszatéve a tárcsát, ha már szorul, akkor visszább picit. És akkor többnyire nem a lyukon kell küzdeni. Csak a finombeállításnál. Amit a könyöklőben lévő torx-csavarral lehet a legkönnyebben megejteni.
15. Turbós motornál szigorúan be kell tartani az olajcseréket! Az olajszintre és az üzemi hőfokra figyelni! Csak üzem-meleg motort szabad hajtani. És szigorúan tilos azonnal leállítani a megűzött motort!!! Az utolsó 3-4 percben már inkább ne menjen a műszer mutatója a fehér sávba. És megérkezéskor is legalább 30-60 sec. alapjáratot kell biztosítani. Akkor nem lesz semmi baja.
Army,
2011. július 16. szombat, 08:52
Nem a főtengely szimeringem engedett, csak az olajszűrő tömitésénél engedett. Kapott egy új szűrőt :-)
18. tipikus hiba amit már másodjára javitottam:
Automata klimás 850-ben a lábtérre irányuló ventilálás nem akart múködni. Csak szélvédőre és a múszerfalből jött a levegő.
Jobb oldali alsó takaró műanyag 3 csavarja ki, burkolat le. Kesztyűtartó belseje ki. A rádióval egy magasságban a kesztyútartó bal felöli részén van egy fekete doboz szerű szervómotor ami mozgatja a lábtérhez tartozó szellőző elzáró lapátját. 3 kis csavar fogja szellöztető rendszerhez. Le kell csavarni. A szervőmotorból kijön egy 4zet alakú tengel ami a lapát végén levő hengeres külsejű de 4szög belsejű csőbe illeszkedik. Ez a múanyag cső tört el hosszában emiatt a motor nem hajtotta meg. Egyiknél a lapát is meg volt szorulva amit fogóval kilazitottam. Én egy egyszrű megoldással javitottam. :-)
A letört darabot visszaillesztettem és ráhúztam egy 9mm átmérőjű gumicsövet amit szilikonnal befujtam, hogy könnyebben felcsusszon. Ez összefogta a két felelt. Pillanatragasztó használata is lehetséges előtte.
18. tipikus hiba amit már másodjára javitottam:
Automata klimás 850-ben a lábtérre irányuló ventilálás nem akart múködni. Csak szélvédőre és a múszerfalből jött a levegő.
Jobb oldali alsó takaró műanyag 3 csavarja ki, burkolat le. Kesztyűtartó belseje ki. A rádióval egy magasságban a kesztyútartó bal felöli részén van egy fekete doboz szerű szervómotor ami mozgatja a lábtérhez tartozó szellőző elzáró lapátját. 3 kis csavar fogja szellöztető rendszerhez. Le kell csavarni. A szervőmotorból kijön egy 4zet alakú tengel ami a lapát végén levő hengeres külsejű de 4szög belsejű csőbe illeszkedik. Ez a múanyag cső tört el hosszában emiatt a motor nem hajtotta meg. Egyiknél a lapát is meg volt szorulva amit fogóval kilazitottam. Én egy egyszrű megoldással javitottam. :-)
A letört darabot visszaillesztettem és ráhúztam egy 9mm átmérőjű gumicsövet amit szilikonnal befujtam, hogy könnyebben felcsusszon. Ez összefogta a két felelt. Pillanatragasztó használata is lehetséges előtte.