E85
E85
Csoport információ
Kategória:
Név:
E85
Létrehozva:
2010. április 04., vasárnap
Létrehozó:

Leírás

A fórumokon elég gyakran előkerül a régebbi Volvo-k etanollal történő "itatása".
Ide gyűjthetjük az elméleti és gyakorlati ismereteket, tapasztalatokat, kérdéseket.
Mit érdemes, mit nem ajánlott, stb.

Közlemények

Nincs közlemény publikálva még.

Vitatémák

Elindítva pizo által,
Legutolsó válasz: Péter 850 , 2011. december 08., csütörtök

Albumok

Nincs album létrehozva még.

Videók

Nincs még videó feltöltve

Üzenőfal

JohnnyQ, 2014. január 10. péntek, 15:23
JohnnyQ
Helló ha érdekel még valakit a téma.Én a 850 T5 be elég sokszor tankoltam 50-50% osan és eddig semmi gond nem volt semmivel.(több mint 3 éve)
Télen hanyagolni szoktam így a téli indítási problémákról nem tudok semmit sem.

Véleményem szerint azért van egy erős lobbi is ez ellen.Ezért is ráírhatják a benzinpumpára hogy etalonnal nem használható.Lehetnek olyan alkatrészek amiket ki kezd de mivel nem vagyok kémikus sem ezt sem lehet biztosra tudni.
Persze ez csak a saját véleményem.
Egyébként átalakítóval is nagyon minimális a megtakarítás.Szóval aki fél az etalontol annak biztos nem éri meg tankonként kb 1 max 2 ezret nyerni.
Amíg az etalon követi a benzin árát nem nagyon éri meg szerintem.
 
Péter 850, 2011. december 07. szerda, 14:07
Péter 850
A saját tapasztalatom lesújtó!!! 30%-ban kevertem E-85-öt 95-ös benzinhez. A kútról még minden probléma nélkül jutottam haza. ( 6 km) De otthon már nem indult be a motor. Az üzemanyag szivattyú szorult meg. Amikor megérkezett az új, akkor láttam a dobozán, hogy:" Etanolhoz használni tilos! "
És örüljek neki, hogy viszonylag olcsón megúsztam. Én senkinek nem tudom jó szívvel ajánlani.
 
thafra, 2011. március 29. kedd, 21:20
thafra
az etanolról lemondtam, mert a versenyautómban feloldotta az üzemanyagrendszerben lerakódott cuccost, és tisztíthattam ki az egész üzemanyag rendszert, az s90, ben meg az etanolos tankolgatásoktól megszorult az üzemanyagpumpám ami meg csereérett lett. megátam tankolni feltankoltam etanolos egyveleget30-70 arányban kigurultam a kútról, majd egy kilométer után megállt a technika. azóta csak a gázt használom.
 
darvai, 2010. november 23. kedd, 12:34
darvai
Üdv!
Érdeklődnék. hogy E85-öt aki tisztán tankolja átalakító nélkül annak mennyivel eszik többet?
Tisztán átalakító nélkül nem lesz gond semmivel?
360GLT-t gázosítani megéri? Mennyit ehet gázból?
Köszi a válaszokat :)
 
Greg54, 2010. szeptember 20. hétfő, 09:42
Greg54
Először is látni kéne milyen hibakódot dobott ki a rendszer. (van leírás itt a wiwen erről a "diagnosztika" részben)
Szerintem ez fuel trim probléma, túl szegény, nem pedig szonda hiba. Nem mindegy ám.
Drágák a szondák, de lehet ügyesen is venni...neten rákeresve "használtan" újakat ugyanúgy árulnak, nem csak boltban.
Én szélessávút vettem vaterán (lényegesen drágább típus, 50feletti összeg) 8ért.
 
JrCsG, 2010. szeptember 20. hétfő, 09:20
JrCsG
Szia!

Ha csökkented az etanol arányát, akkor szerintem magától el fog múlni, egy próbát megér... Azt nem hinném, hogy tönkrement a lambdaszonda, vagy ha igen, akkor nem az etanoltól, max. szerencsétlen véletlenek egybeesése.
 
monugrabke, 2010. szeptember 20. hétfő, 08:36
monugrabke
Sziasztok,

Kb július óta járok etanollal, átalakítás nélkül, 30-70-ről jutottam el fokozatosan 50-50%-ig. Eddig nem volt semmi különösebb gond (kicsit kevésbé megy jól, 2-3-szor hidegben, csak másodikra indult, többet fogyaszt) Egészen tegnapig amikor is kigyulladt a lambdaszonda lámpa a műszerfalon. Ez a harmadik 50-50-es tankolás után történt, tankolás után 100km-t mentem kb. Összesen kb 1000kmt mentem az első etanolos tankolás óta. Egébként az autó menettulajdonságait tekintve semmi változás.
Vajon ez azt jelenti h a lambdaszondámnak annyi vagy csak az etanolra reagál?
Az etanol miatt ment tönkre a lambdaszonda?
Valóban ilyen k*a drága egy új lambdaszonda a 940-eshez (35-50E)?
 
v40t4, 2010. május 16. vasárnap, 17:46
v40t4
Sziasztok,

én a T4-es V40-be tettem 50-50%-ban E85-t és 98-as benzint. Egyelőre ok, de csak fél tank tesztelésnél járok. Ha lesznek arra érdemes infók, beírom ide.
Addig is, a szokásos hidegindítási gond(12-13°, garázs) minimálisan jelentkezik, de nem vészes. Nincs benne plusz elektronika, a gyári ECU is HEICO átirat.
 
thafra, 2010. április 13. kedd, 21:42
thafra
sziasztok!

én etanolt rakok az összes autómba, mert 30%-ban hígítva a 95-öst kb 103 oktános benzint kapok, csak nem mindegy mien áron. (hexan 104 versenybenzin, 800 Forint körül van litere) Csak a tapasztalataim szerint annyi a teendő, hogy a gyújtást kell egy kicsit állítani a karbisoknál, az injektorosok meg simán elmennek vele csak amíg el nem éri az üzemi hőfokot addig dadog egy kicsit a motor. de ha meleg kisimul a járása. A gázról meg annyit, hogy most tetettem bele a legkorszerűbb hengerenkénti befecskendezéses gázt az s 90-esembe és szerintem frankó, de most még egy etanol átalakítót is belerakatok ami 45 000 forint (6 hengereshez) és akkor 100% etanol+ gázüzemű lesz az autóm.
 
945turbo, 2010. április 10. szombat, 14:45
945turbo
Üdv,

én LPG-vel járok, csak indításhoz és az első 1-2 kilométerre használom a benzines üzemmódot illetve néha, ha rosszul számolom ki a tankolást és a kút előtt elfogy a gáz. Ez sem több alkalmanként 20-25 kilométernél.
Most 1/3 - 2/3 arányban tankoltam E85 és benzint. Egyelőre ugyanúgy indul vele a motor, mint előtte. Gondolom, ebben az arányban keverve nem nagyon fog semmi változást sem okozni, igazából nem is plusz teljesítmény elérése vele a célom, nem is akarok semmit sem átépíteni emiatt, hiszen a fő célom inkább a takarékosság növelése. Tudom, ez nem sok tapasztalat, de ha valami változik, majd megírom.
Ja, a motor: B230FT.

Jó kísérletezést mindenkinek:-)!