Android App

Volvo hírek,
Fórum hozzászólások követése,
Hasznos információk,
Szerviz elérhetőségek,
Karitatív tevékenységekről információk

 

androidapp4

 

 

facebook

Volvo WiW póló rendelés

Volvo WiW emblémás, hímzett pólók rendelhetők női és férfi fazonban, S-XXL méretekben, sötétkék és világoskék színekben.

  • Női fazon: 3.200,-Ft
  • Férfi fazon: 3.400,-Ft

Az ár tartalmazza a postaköltséget és az ÁFA-t is.

Volvo WiW - Pólórendelés

 

Darabszámot, méretet, fazon megjelölést (női/férfi), választott színt, teljes neved, elérhetőségeidet, postázási címed a gezaba@volvowiw.hu e-mail címre küldd!

 

Volvo WiW Matrica

Volvo WiW matrica rendelése
>> itt lehetséges <<

A matricák a rendezvényeken viszont továbbra is ingyenesek :)


Volvo S60 - közel a tökéleteshez
FacebookIWIWSatartlapGoogle bookmarkMyspace bookmark

low_INTL_31650

Mi az 4 kereke van és gurul?  - Autó
Mi az 4 kereke van gurul és ha szükséges magától megáll? - Volvo S60 City Safe rendszerrel

 

- Makay Kálmán

2010. 07. 08-án a Volvo hazánkban is bemutatta a legújabb Volvo S60-ast és ismertette a főbb koncepciókat, melyek megtalálhatók az autóban - illetve megismertették a hosszútávú célokat is. Az eredmény lenyügőző, a jövőbeni további koncepciók azt gondolom jó irányba mutatnak.



A Volvo jövőképe 2020-ra: "Egy Volvoban ülve senki nem veszítse életét, vagy sérüljön meg súlyosan". A Volvo nagyon sokáig az ütközések során bekövetkező sérülések csökkentésére fókuszált. A folyamatos fejlesztésekkel az autó biztonsági rendszerei segítik az ütközési energia csökkentését, hogy az kevésbé hasson az utasokra. A Volvok ezen képességei évek óta professzionálisak, de a fejlődés/fejlesztés nem állhat meg. A Volvo nem elégszik meg ezzel és továbblép:
a cél, hogy az "kényelmes utazás" és a "baleset" közötti űrt is kitöltse számos technológiával:

  • Konfliktus: A technológia segíti a vezetőt bonyolult helyzetek kezelésében
  • Elkerülés: ha a sofőr nem reagál, a gépjármű automatikusan cselekszik, hogy elkerülje az ütöközés
  • Baleset után: a gépjármű automatikusan segítséget hív , így megkönnyíti  a mentési folyamatot

Tetszik? Meggyőző? Rengeteg újdonság van az új Volvo S60-ban......

 

Vezetés biztonság

City Safety

A City Safety az XC60-ból már jól ismert technológia, melyet most beépítettek a Volvo S60-ba is. A rendszer feladata a koccanásgátlás.

30km/h alatt segít a a sofőrt városi dugóban araszoláskor az autót automatikusan megállítani. A Volvo 15km/h alatt garantálja, hogy meg is áll az autó. 16-30km/h alatt elképzelhető, hogy jóval kisebb ütközés történik, szemben a védelem nélküli koccanással.

Biztonsági csomag

low_INTL_31700A biztonsági csomag több komponensből áll. Egy része radarral és/vagy kamerával működik.

Talán nem a legfontosabb - inkább kényelmi szempont: továbbfejlesztett adaptív tempomat. Ebben a rendszerben a továbbfejlesztés azt jelenti, hogy immár nem csak 30-200km/h között működik a rendszer, hanem automata váltós autóknál 0km/h-tól is. Tehát az autó az előtte lelassító mögött akár meg is áll. Ezt a funkciót sorkövető asszisztensnek is hívják, mely rendkivül kényelmessé teszi a városi vezetést. Manuális váltónál értelemszerűen nem működik a rendszer sajnos (technológiai korlátok vannak).

Kamera-radar alapú rendszerek:

A biztonsági csomag és a radar technológia része a rövid követési távolságra figyelmeztető rendszer. Amely a szélvédőre vetített piros fénnyel jelzi, ha nagyobb követési távolságot kell tartani.

A ráfutásra figyelmeztető rendszer automatikus fékezzéssel (XC60, S80-ből már ismert technológia): 30km/h felett működik. Az rendszer újdonsága, hogy a legújabb Volvo S60 a teljes fékerőt használja vészhelyzetben és a rendszer kiegészítésre került egy gyalogosfelismerő rendszerrel is. A technológia feladata, hogyha 35km/h óra alatt egy gyalogos lép az autó elé, akkor az autót automatikusan megállítsa. Fontos paraméter, hogy 35-80 km/h között a gyalogost sajnos el fogja ütni az autó, de a sérülés mindenképpen kisebb lesz mint védelem nélkül, hiszen a lehető leggyorsabban és maximális fékerővel állítja meg az autót.low_INTL_31684

A gyalogosfelismerő rendszer a figyelmetlenségre és a hirtelen bekövetkező eseményekre van kitalálva, amikor az emberi reakcióidő már kevés. A rendszer a fékezést megelőzően hangjelzést és fényjelzést ad. Ekkor a sofőrnek még lehetősége van átvenni a kontrolt (pl. még több gázt ad, elkezd fékezni), de a fékek ekkor már elő vannak készítve a vészfékezésre. A gyalogosok beazonosítása 0,7mp alatt történik.

A gyalogosrendszer mondhatni nem tökéletes, ami ezzel kapcsolatban fontos és a rendszer használhatóságának kivételes esetei:

  • sötétben a felismerés nehezebb
  • 60 fokban lát a kamera
  • egyidejűleg 12 embert tud észlelni. Ezeket az embereket a rendszer priorizálja, figyeli, hogy ki merre mozog. Például, ha valaki távolodik az autótól, akkor a rendszer, mert feltételezi, hogy aki távolodik az kissebb eséllyel fog a kocsi elé kilépni.
  • minimum 80 cm magas embereket/élőlényeket nem észlel a rendszer (kutya, macska, kisgyerek)
  • tolókocsi, babakocsi felismerés nem működik, mivel a rendszer alakfelismerő rendszerrel működik; de az autó ettől még megállhat a City Safety funkció révén hiszen akadályként észleli ezeket a kisebb dolgokat.

A gyalogosfelismerő rendszer folyamatosan elemzi az eseményeket. Várható vészhelyzet esetén leadja a vészjelzést. Ha a vészjelzésre  nem érkezik reakció, akkor lép működésbe a védelmi rendszer.

Kamerával működő rendszerek:

Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, mely az útburkolati jeleket figyeli és abban az esetben, ha a sofőr indexelés nélkül vált sávot, akkor hangjelzés haltható. Ez a rendszer főképpen az elalvást gátolja és ennek másik része az ún. Driver Alert Control (DAC), mely az elalvás figyelmeztető rendszer. A sávváltoztatások figyelésével időben tudja jelezni a sofőrnek, hogy ideje pihenni. Szintén itt is az útburkolati jelek segítségével értékeli a vezetési  stílust és ha úgy ítéli meg a rendszer (kóvályog a sofőr :)), akkor hangjelzéssel és kávéscsésze szimbolummal jelzi a sofőr számára, hogy itt az idő pihenni.

Holttér figyelő kamera (BLIS), mely már szinte minden Volvoban elérhető. A rendszer feladata, hogy a biztonságos sávváltást segítse.

Első kitekintő kamera már nem számít világújdonság, de nagyon megkönnyíti az autóval a manőverezést (garázsból kiállást). A kocsi orrára - a Volvo embléma mellé - szerelt kamera 180 fokban lát, melyet az autó központi képernyőjén lehet megjeleníteni.

Vezethetőség-Futómű

Új technológiával egészítették ki a DSTC rendszert, mely 5 komponensből áll

  1. Fejlett stabilizáló - DSTC funkció: újdonsága, hogy még több szenzor, még több giroszenzor lett beépítve, mely figyeli az autó mozgását, a kormány mozgását és ha az autó sodródna, vagy csúszna az úton, akkor beavatkozik a megfelelő kerekek fékezésével.
    Példa: ha valaki túl későn veszi észre, hogy az autópálya kijáratnál le kell mennie, ekkor hirtelen fékez, elrántja a kormányt. Ezt a helyzetet még pntosabban kezeli le a rendszer
  2. Sport DSTC funkció: Havas időszakban hasznos.....
  3. Kanyar stabilizáló rendszer (CTC): Kanyarban történő gyorsításkor a rendszer kiegyenlíti az első kerek között a nyomatékot, csökkenti az alulkormányozottságot és fokozza a tapadást, így nagy sebességű kanyarnál (max 90km/h) nagyobb a stabilitás és az autó még dinamikusabban vezethető. A Hungaroringes teszt során kiderült, hogy ez a rendszer csak akkor működik jól, ha az autón a megfelelő gumik vannak.
  4. Motorfékszabályozó funkció (EDC):
    - a rendszer észleli a potenciális megcsúszást erős motorfékezés esetén
    - a motor nyomatékánál rövid ideig tartó visszafogásával és a négy kerék egymástól független fékezésével
    - stabilizálja az autót és a motorfékezés okozta blokkolást megakadályozza
    - a veszély elhárítását követően a rendszer kikapcsol
  5. Utánfutó stabilizáló rendszer (TSA): csökkenti a kígyózási hajlamot utánfutó vagy lakókocsi vontatása esetén. A rendszer egy vagy több kerék fékezésével és a nyomaték csökkentésével stabilizálja az autót.



Menürendszer - Volvo Sensus

A Volvo "végre" megalkotta azt a rendszert, ahol a kezelőfelületek és visszajelző rendszerek nem szétszórva helyezkednek el az autóban, hanem egy felületen, menüből vezérelhetők. A cél az volt, hogy legyen látványos, egyszerűen lehessen kezelni, ne kelljen 15-ször megnyomni a gombot egy gyakran használt funkció eléréshez. A menü használatát szimbólumok és a kormányba épített gombok és egyedi görgős kapcsoló segítik a könnyű kezelhetőséget, így nem kell levenni a kezünket a kormányról.

A rendszerből szabályozható funciók:

  • Navigáció
  • Rádió
  • Média
  • Telefon
  • My Car (biztonság fukciók szabályozása, ESP, DSTC stb.)
  • Kamera


Külön ki kell emelni, hogy a TV vétel Magyarországon sajnos nem lehetséges, mivel itthon az MPEG4 szabványt használjuk, viszont a rendszer MPEG2 vételére alkalmas csak. 8 km/h felett a TV képe kikapcsol, csak a hang marad meg.


4 féle audió rendszerrel rendelhetők az autók:

  • Performance
  • High Performance
  • High Performance Multimedia
  • Premium Sound Multimedia

Utóbbi 2 rendszer DVD lejátszásra is alkalmas. A rendszerek opcionálisan rendelhetők RTI-vel (navigáció).

Motorválaszték



<!--[if supportMisalignedColumns]--> <!--[endif]-->
Dízel LE/NM váltó
D5 205/420 M6 FWD, A6 AWD/FWS
D3* 163/400 M6/A6
 
Benzin LE/NM váltó
T6 304/440 A6 AWD
2.0T 203/300 M6/Powershift6
     



*2 literes, 5 hengeres motor

Hozzászólások (0)Add Comment

Szólj hozzá Te is!
smaller | bigger

security code
Írd be a képen látható karaktereket


busy