|
Halló Kollégák,
tudtommal nem ingyenes Pesten a parkolás a helyieknek sem. De lehet, kerülete válogatja.
Amúgy támogatom, hogy legyen fizetős mindenkinek.
|
|
|
|
|
Nagyon jó cikk a magyar parkolási valóságról:
totalcar.hu/magazin/kozelet/2024/04/24/fizetos-parkolas-forgalomszabalyozo-eszkoz-vagy-pofatlan-lehuzas-/
.
És még örülhettek tik odahaza, hogy a hejhák (helyhatóságok) óvják a széltől is a lakosokat azzal hogy a lakóhely közelében ingyenes a parkolás.Itt nekünk ez már réges régen nincsen, inkább úgy írom, hogy sose volt.A társasház udvarában fizetnem kell a saját kocsink parkolásáért.Szerencsére nem aprópénzes balfaszkodással, hanem havonta fix összeget utalva.Viszont kapok egy kvázi saját, sorszámmal ellátott helyet, ahová nem parkolhat senki más.Ha mégis parkol valaki, akkor hívhatom a lopóautós céget, hogy vigyék el a francba.A ház előtt az utcán viszont a cikkben is említett parkolótárcsás megoldás van, 3 órát lehet naponta ingyen parkolni, utána legalább egy 10 centivel arrébb kell állni, és megint ketyeghet a 3 óra.És az egész környéken ez van az utcai parkolással, a kisebb regionális központoknál (ahol vannak cégek, kizsbolt, könyvtár, szolgáltatások, stb) viszont csak egy óra az ingyenes rész utána vagy fizetni kell, vagy arrább állni.Aszondják, hogy ez a rendszer az ilyen letárolt, hónapokig meg se mozduló kocsik ellen van.És nagyjából működik is, bár a kisebb városközpontokban nehéz néha helyet találni.Itt nálunk szinte töküres az utca, de csak azért, mert alvóváros, és semmilyen bolt, cég nincs az iskolákon, óvodákon, lakóházakon kívül.
Kétségtelenül ki lehetne próbálni ezt a rendszert otthon is, kisebb városokban, vagy elszeparált területeken, csak hát bevétel az nem lenne belőle, amit aztán elsíbolnának.
|
|
|
|
|
totalcar.hu/tesztek/2024/04/16/hasznalteszt_volvo_s80_t6_2001/
.
Nem tudom, ez a Struccz Berci nagyon kezdő lehet még, hogy elhiszi a magyar km-óra állásokat.
Nyomatja ő is ezt a szerencsétlen dumát, hogy minden Volvoban pusztul a beltér.
Hát a nagy lóf@szt.
Ugyanilyen korú, 2003-as V70-ünk volt, 2018-ban adtuk el 15 évesen, 240e km-rel, benzinesen.Ehhez képest szalon állapotú volt, az ülésen talán egy pár mikro repedés a szélen, a könyöklő épp csak elvesztette a fényét egy helyen, a váltó- és kézifakeszoknya 100%-os volt, pedig kéziváltós gépről beszélünk, a kormány is kb originál volt.És sokat használtuk rövid távokra, időben sokat.Az igaz, hogy amikor vettük, 6 évesen, akkor megkímélt állapotú volt, és mi sem ütöttük-vágtuk, bár nem is nagyon csucsujgattuk, az üléseket például sose kenegettem semmivel 10 év alatt.És mégsem pusztult el alattunk, aPszolút vállalhatóan ment el tőlünk.
Az is igaz, hogy legtöbbet én vezettem, és nem hordok gyűrűt, ami szintén elősegíti a szép belső megmaradását...
Ebben a cikkben szereplő autóban úgy kábé 1 milló és 180ezer km lehet...
2002-es ráncfelvarrás, hát nem tudom, nagyon nehéz elhinni, hogy egyik napról a másikra tudnak soxorta jobbat gyártani, miközben meg előtte nem tudtak.Ekkora minőségi ugrás nem életszerű.
Ez egyszerűen egy q módon lehasznált autó akkor, de semmiképp nem az átlagos, az itteni kinti merítés alapján...
Átpörgettem itt egy kicsit a helyi Jófogást, hogy mi a kínálat 1 gen S80-akból.Kb 20 autót néztem, egy volt hasonlóan durván lemállva, a többi simán mind szép, vállalható, egészséges.Voltak 400e km-rel is kitéve, meg kilós áron hirdetett járgányok bontásra, azok se néztek ki így.
A Volvo-guru is valszeg csak a magyarországi állománnyal találkozik jó eséllyel, ahol minden vissza van tekerve ötször, és az alapján általánosít.
Ha ezek a gépek ennyire pusztulnának, pusztultak volna; akkor nem lett volna és lenne most is tele velük egész Svédország.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
szerelőnek mutattad? Nekem nincs tapasztalatom ilyen nyikorgással.
|
|
|
|
|
Sziasztok!
Nyikorgó hang jön az autó hátsó traktusából, már mindkét oldalról. Általában úthiba hozza elő, de ahogy jön, úgy meg is tud szűnni.Van valakinek hasonló tapasztalata, ötlete, honnan jöhet, mi lehet a probléma?
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
a norvégok évekkel ezelőtt eljátszották már ezt. Mindenki oda volt, hogy milyen felvilágosultak a norvégok, úgy veszik a villanyautót, hogy csak na. Aztán pár év múlva a kormány befejezte a villanyautó-vásárlás támogatását, és hopp, mindenki elkezdett újra belsőégésűt venni
Amúgy ja... megvárom míg kiforr ez a technika, meg lesz elég "villanykút". Az éves autóhasználatom 99%-ában jó lenne amúgy a villanyautó, csak hát a maradék 1%-ban meg nem.
|
|
|
|
|
Már megint ez a rengeteg komment, csapágyasra vannak hajtva a szerver proceszorában a nand-kapuk zsanérjai!
-
www.economx.hu/gazdasag/osszeomlik-az-e-autok-piaca-ha-nem-fogja-az-allam-a-vasarlok-kezet.787979.html
Na tessék, itt is van egy friss cikk a párral ezelőtti kommentemhez.A német e-autópiac haldoklik az állami támogatások megvonása után.
Bróhaha!
Nem önmagában az elektromos autónak kárörvendek, hanem a sekkfej EU erőszakos elektromosítás doktrína megdőlésének és a vállalhatatlan klímacél (2035-ös év) várható bukásának.
Alaposan visszanyalni látszódik a fagyi.
Amire nincs pénz, azt nem lehet kötelezővé tenni, meg előírni határidővel!
Az eNberek, vásárlovak át fognak ülni villanjautóba, de csak MAJD, nem most, meg hamarjában.Majd ha lesz pénzük és szándékuk is rá, meg ha majd rendesen elterjed, kialakul a töltési infrastruktúra, például.Akármi is legyen ennek a következménye.
Addig meg fákoff illetve nyazsgem, továbbá lószerszám a kötsög EU-csinovnyikok hátsó testnyílásába!!
A hülye Volvo is már többször kijelentette, hogy nem is tudom, mikortól, tán 2030-tól nem gyárt majd semmilyen dugattyús motorú autót.Hát, ők tudják, csak nehogy elfogyjanak majd a vásárlóik.Nekünk már a következő járgány sem lesz sajnos Volvo, ez egyre biztosabb.Ha ez a cél, hogy csakis a leggazdagabb réteg fizesse ki ezt a típust, akkor jó irányba haladnak.
Sírni fogok, de ez van.
|
|
|
|
|
Hali, én ha unnám már kerülgetni, kitenném a f@szbúk marketplészre, vagy hasonló helyre, hogy ingyen elvihető.
Tuti jönne rá valaki, akár úgy is, hogy nincs Volvoja...
Vagy odaadnám egy bontósnak, ha lenne a közelben.
|
|
|
|
|
Az erőszakos elektromosítás áldozatai...
Én a magántulajdonlású dízel járgányokat nem értem, de a céges, munkahelyi, üzleti alkalmazásukat elismerem; a villanytechnika meg még m@rha messze van ilyen célokra...
És nagyon tetszik az, hogy a 2035-ös céldátum sem olyan garantált már, állítólag az autógyártók is már elkezdték ellenezni a dolgot.
|
|
|
|
|
totalcar.hu/magazin/dpf-es-atveres-es-rejtelyes-turbohiba-a-dizel-volvoban-ilyen-egy-felrement-autovasarlas/
.
Részvétem az illetőnek, alaposan járja az élet iskoláját.
Ebből az a tanulság, hogy nem veszünk ilyen régi és agyon bonyolított technikát ilyen sok futott kilométerrel, mert csak ez van vele.
Vagy csak akkor veszünk, ha van 10 milla is kocsira, de ebbe a formába vagyunk beleszerelmesedve.
A svédeknél az ilyen autó "filléres" kategóriában van hirdetve akkor is, ha még jó, mert mindenki tudja, hogy milyen javítási számlák várhatóak egy idő után.
Ott sem javítgatnak semmit, csakis új alkatrész cseréje van.Ez, meg a nyugati szervizóradíjak együtt q hamar elérik a gazdasági totalcar árszintjét...
Ez a tizenegypár éves kor ráadásul a legrosszabb, mert olcsó autónak még vastagon drága,
fiatal autónak meg már nagyon öreg, tehát megint csak drága.
de persze ez csak az én véleményem...
|
|
|
|
|
A D5-ösök pedig tovább élnek
|
|
|
|
|
Sziasztok!
Úgy alakult, hogy a családban egy másik S40/2003 modell jobb hátsó ajtaját cserélni kellett egy horpadás miatt. A szerviz egy komplett bontott ajtót talált, ezért a csere után megmaradt annak teljes belsősége, üveggel együtt. Itt őrzöm egy ideje, sjnálom kidobni. Ha ismerősi körökben tudnátok valakit, akit érdekelhet, megköszönném, ha összehoznátok vele. Több helyen is hirdettem már, de még nem vitte el senki...
|
|
|
|
|
Nézd a jó oldalát is,legalább nem merül le az akksid ha véletlen rajtamarad.Az sem jobb mint a vóvónál hogy rádiót is csak benne a gyújtáskóccsal eggyesre fordítva tudsz csak hallgatni,egy pár dolog azért áram alatt van.Várod az asszonyt a bevásárlásnál,hallgatod a rágyijót nappal,a műszerfal,a kezelők,a légzsákrendszer meg ott figyel közben.Ha direktbe kötöd,akkor meg szépen ezek a modern masinák lemerítik pár nap alatt az akkut.Új pioneerok a gyújtás ráadásakor már kapcsolnak be autómaticusan,indításkor meg pukkan a hangszóróknál.Szép teknológija ugyebár.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
trükkös a kesztyűtartó? Én meg morcolom a szemöldökömet, mert az Aurisban csak akkor van a kesztyűtartóban világítás, ha gyújtásra van adva. Mekkora visszalépés ez a V40-hez képest
|
|
|
|
|
Ami kéne ebből a dodzsemből, az a farmer szerű kék üléshuzat, belső borítás.Ha lenne ilyen utólagosan, régebbi gépekhez is, lecipzározható-tépőzárható megoldással, akkor kb futnék érte a szalonba...
Még nem tettem le arról az ötletemről, hogy rossz-régi farmergatyákból (turkáló rulez!) varratni valami üléshuzatot erre vagy a következő kocsinkra...legalább az ember segge-háta alá.
Aki a bőrülést kitalálta, agyon verném.
|
|
|
|
|
totalcar.hu/tesztek/2024/03/02/volvo-ex30-ultra-single-motor-extended-range-teszt/
.
Hát nem tudom, nem esek hanyatt ettől...persze, nem is én vagyok a célcsoport.
423 cm-rel nem igazán családi autó, csak maximum a 160 centis embereknél.
Bazzegh, a V70 az 482 cm hosszú, és mögöttem az is szűköcske...
Ez ilyen városjáró, futkorászós, ingázó, második-harmadik ekoverda lesz gazdaghéknál, másra nem nagyon jó.
És ez, hogy ilyen szarul működik az ajtónyitás-zárás, vicc.A szerző említi, hogy majd szoftverfrissítéssel megoldják; hát, nem vagyok én ebben olyan biztos.Fórumokban olvasni sokkal durvább dolgokról modern Volverek esetében, a motorkrachig bezárólag, és a cég szarik rá, nem foglalkoznak az ügyféllel.
Modern Volvert úgy/akkor kell venni, hogy ha az se okoz gondot, ha két éven belül saját kassza költségére motorcsere ára is belefér.Ez mondjuk igaz más gyártókra is.
Kesztyűtartó csak gyújtásra nyitható?WTF?
Csomagtér kurva kicsi, motor feleslegesen erős.Mi a fütykösnek bele 272 ló?Nem ésszerűbb volna mondjuk 120-140 átlagos ló és akkor csak 7-8 milliós vételár volna, nem 15-20???Vagy ez csak a vásárlók érdeke lenne?
|
|
|
|
|
Na jó, de egy szint felett meg már azért nem kattintanak meg telefonálnak, mert túlárazott lesz.Veszélyes tud ez is lenni.
Mostanában árulgattam ezt-azt (nem autót, olcsó filléres cuccokat), de még ott is nagyon kell tudni, hogy mi a megfelelő ársáv, mert simán az ember nyakán marad minden.
Pedig itt a helyiek nem olyan nagyon árérzékeny népek, elvileg ugye, vagyis nem kéne azok legyenek.Viszont mégis azok.
Sok dolgot az új ár 10%-án sem lehet eladni, pedig szinte használatlanok, de minimum jó állapotúak.A svédek is elég szarrágóak manapság.
|
|
|
|
|
Azért csak tedd fel a kérdést, az nem kerül pénzbe, válasz meg hátha mégis lehet...
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
sajnos nem vagyunk olyan sokan itt, hogy tudjunk segíteni
|
|
|
|
|
Sziasztok. Automata váltó ügyben tud valaki segíteni?
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
nézz körül a hahun (például), hogy miféle árak vannak a hasonló autóknál. Azokhoz mérheted a tiédet.
|
|
|
|
|
A kereskedő meg soha nem nézi
|
|
|
|
|
Kiindulási alapnak pont jó,be lehet vele két pont közé lőni az árat.Tapasztalat mindig drágábban kínàld,ár alatt vagy megközelítőleg rá se kakkantanak,felette meg van miből alkudni és engedni
|
|
|
|
|
Sziasztok!
Szerintetek a magyar használtautó piacon mennyire releváns egy adott autó Eurotax szerinti értéke? A magánvásárlók számon tartják ezt az adatot? És a kereskedők törődnek vele? Ha igen, mennyire veszik komolyan? Fontolgatom egy kitűnő állapotú S40/2004 2.0 eladását, ezért érdekel.
Kösz, üdv!
|
|
|
|
|
Van itt erre felénk ilyen veteránautós fesztivál, nem mondom, hogy olyan, mint a britteknél a Festival Of Speed Goodwoodban, de valami hasonló, nyomokban.Na, tavaly kijutottam, és volt is egy ilyen Cián Volver, majd elővakarom a képeimet, aztán betallózom.Nagyon sakál jó, azonnal kéne, de valszeg csak nézegetném, mert jó eséllyel nem férnék bele, annyira alacsony a kocsi és rossz a derekam.
|
|
|
|
|
A zsernyákluvnyák, illetve a főnökeik tényleg elmehetnének a búsba, nem tudom, mi volt a párbeszéd, de vicces, hogy erősítést hívtak a kalapos búsúló juhászra, holott annak igaza volt.
|
|
|
|
|
Nekem is volt hasonló, Wartunggal; már a járdaszegélyre se ment fel, annyira csúszott a kuplung.Faternak volt egy akkoriban munkanélküli autószerelő cimborája, az cserélte ki a lakótelep tövében (ahol lakott a manusz) a parkolóban, egy szombat délelőtt.Ez a 90-es években nem számított ritkaságnak, már mint a 7vgi, parkolóban szerelgetés.
Szép volt, jó volt(?), de inkább ne jöjjön vissza az a korszak se...
|
|
|
|
|
Loller, ez q kemény lehetett.De hát már az ötlet is az, hogy Kispolákkal Zsukot menteni, már ne is haragudj.
Fiatalkorunkban haveri körben én is mentettem sok mindent, Wartunggal másik Wartungot (féltengelyre kötözve, nem csináltunk belőle rendszert), aztán már Opel Kadettel Alfasudot, Kispolákot, valamilyen faros Skodát, meg még az öreg isten tudja mit.Volt egy fantaszta cimborám, jó pár roncs kocsit megvett, hogy majd megcsinálja, felújítja, kettőből rak össze egyet, hát, sose valósult meg egyik projekt se, de nem akartam neki nemet mondani, amúgy jó arc volt, sok hülyeségben voltunk együtt.
Így megy ez, valszeg mindenkinél.
|
|
|
|
|
A hétközepi Tottakáros cikkből:
Valami agyatlan vadb@romnak Békamegyeren eszébe jutott, hogy a hatodikról hosszabbítót lelógatva kezdje el töltikézni a mozdony méretű Volverjét...
Aminek az ára jó eséllyel meghaladja a lakásáénak az árát.
Az ilyeneken csak röhögni lehet.
|
|
|
|
|
Kérlek,mi sem eccerűbb.50%-volvo p1800,49% cyán,1% lédi utánfutó
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
nekem tetszik az autó, úgy ahogy van.
Az eredeti Volvo összetevőkre azért kíváncsi lennék.
|
|
|
|
|
Meg az hogy a két csitrijányt kikűldték szolgálatban egy kis bevételért.Mi mást csinálhatnának itt szabolcsban?Rendvédelemnek kevés,közlekedésinek meg elmennek ha már kitanulták a szakmát.A törvényeket már pedig be kell tartatni!
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
szóval csak az volt a probléma, hogy álló helyzetben fel volt kapcsolva a tompított. Értem
|
|
|
|
|
Első trabancom 6v-os dinamós,állandóan lemerült mert kevés volt a töltés.Eccer pont melóba indulás előtt nem akart életre kelni,minusz 15 körül volt az idő.Iccsanyámmal próbáltuk tolni a jeges úton,visszafelé forgott a kereke is (emelkedőn laktunk),persze nem volt hajlandó indulni.Agybaj,be az udvarra,az első dolog a sufniban egy csákány volt,vissza az ucca végére,úgy sikerült belevágni a motorháztetőbe hogy pont a két hengerfej közé szorult bele.Aztán kapott 12v-os dácsija generátort valamikor.Meg a barkasz benzines kályháját varázsoltam bele.Pólóban trabantoztam télen.Míg minden jukon nem jött a láng,még a sejhajom luka is kormos lett,örültem hogy nem égett le az egész.Elguruló kerekek fékdobostól,állandóan eldugult karbi,mindig fityegő függőcsapok,ezt még kellett zsírozni,öklömnyi jukacsok az alján,műszakira apám belemezelte,persze popszegeccsel,mert a kasznis akkor is hónapokig ült rajta.De általában véve mindig ment amikor kellett.Szép idők voltak,azoknak az autóknak lelkük volt
|
|
|
|
|
Én Trabanttal kezdtem, jó kis autó volt akkoriban. Egyszer hazajöttünk vele 100km-t csúszó kuplunggal. Gyorsulás az mégannyira sem volt. Apám egy délután simán kicserélte (az eredeti kuplungtárcsa felső rétege por formájában volt megtalálható a váltón belül).
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
én egyszer ültem ilyenben, 14 évesen. Először hátra akartak ültetni, benéztem, aztán mondtam, hogy nem
Így elöl ültem, de az is elég volt egyszer.
|
|
|
|
|
Az utolsón nekem is volt vonóhorog.Soha nem felejtem mikor a szomszéd zsukját mentettem vele,olyat fékezett a háza előtt hogy letépte a hátfalat a kispókról.Négy nyolcas anya rögzítette az egész kócerájt,a motor mindjárt földet ért szegényben.A váltókar meg lefeküdt a padlóra,én meg rángógörcsöt kaptam ijedtemben.
|
|
|
|
|
Ami a durva, hogy eszembe jutott, polákok eljöttek Kispókkal egészen Magyarországig lenygyelpiacozni, ugye; de volt pár elvetemült, aki üvegtigrist is elhúzott vele.Na, ahhoz kell az elborultság, 24 lóerővel lakókocsizni, még ha csak egy kutyaól méretű is volt az...
|
|
|
|
|
Az a Tokkár meg Tottakár akart lenni.
|
|
|
|
|
Haha, igen?
Nekem Wartung adatott meg abban az időszakban, nagyszülőktől örököltem meg, újonnan volt vásárolva, egyidős volt velem...
Annak is voltak nyűgjei, de azért a becsukott szemmel szintig nem kellett eljutnom.
Az utolsó szavaid kétségtelenek, a mai srácoknak sem ártana valami ilyesmi "nevelés".
Akkoriban voltak kiírva a exxoci csodák hátuljára, hogy "Még ez is jobb, mint gyalogolni", meg hasonlovak.És igaz volt.
|
|
|
|
|
Hármat is elnyűttem belőle nyikhaj koromban.Becsukott szemmel összeraknám ma is minden részét.Fűtés nyáron,hűtés télen.Még "hupákolni"is lehetett azért benne,80-90-el mindenhová elvitt.Csak ma már nem vágyom rá,még hobbi szinten sem.De a 90-es években más szelek fújtak.Gumicsöcsös ablakpriccantó,egysebességes ablaktörlő,bovdenes indító,légfűtés,balos tükör,beállítós bizti öv mi kellhetett még?Pujafejjel maga az álom volt,megadta a szabadságot.Minden kis pénzünk ráment,akkor is megérte.Megtanultunk rajta barkácsolni,meg főképp megbecsülni a dolgainkat.
|
|
|
|
|
A szerver halálra pörgi magát a kommentcunami miatt, vízhűtést kell rá kendácsolni lassan.
.
Mai Tokkáros linkkel ökörködtem:
i.imgur.com/rE7RP2Z.jpeg
Nem jeleníti meg, kattintani kell.
Azt a kis fost valamikor vezettem is, bár mára már el sem tudom képzelni, hogy hogy fértem bele...
|
|
|
|
|
Oslo állapotba is kerültek, nem csak városba.
Hjaja, az úttörőségért respect nekik valóban.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
Boldog új évet!
|
|
|
|
|
Amúgyilag meg Boldog Új Évet mindenkinek!Aki hallja adja tovább!
|
|
|
|
|
Kedves Coldlander fórumtárs.Egy motorkód jó lenne,abból sok mindent ki lehetne deríteni.DE! Ha már ennyit kajtattál alkatrészek után,nem lett volna egyszerűbb szemrevételezni egy új vezérműtengelyt?Esetleg összehasonlítani a régivel?Általába a szivattyú hajtás csak egy keresztbe mart forma a saját anyagából,de megoldhatják sajtolva is hogy egy esetlegesen megszoruló szivattyú ne tehessen kárt a vezérlésben,esetleg a vezérlés ne tudja szétpörgetni a szivattyút(pl. háztörés,kifolyó üzemanyag,meleg motor,tűzveszély...)Ezek csak az én gondolataim,a tapasztalat hogy már túl vagy a problémán,és mi már azt nem tudjuk meg soha.Olvass vissza a hozzászólásokban,látni fogod hogy nem látsz semmit De gege kolléga mint írta,nem lett volna kifizetődőbb egy mocicsere?
|
|
|
|
|
Üdvözlet.
Hát, ez elég rettenetes.
Ahogy Inrock mondja, itt páran vagyunk csak aktívak, bár a múltkor néztem, hogy valami háromezer(!) wiw-tag van.Nem tudom, a többiek hol lehetnek...
Had kérdezzem már meg, ez egy dízel vagy benzines?
A rail csőből kiindulva dízelt feltételeznék, viszont pont 150 lovas dízel nem rémlik sehonnan.A déötök erősebbek, a DRIVe meg gyengébb...A D3-D4 meg akkor még talán nem is volt.
Vagy benzinesben is van rail?
Na, ennyire szerelünk mi autókat...
Nem lett volna olcsóbb egy komplett motorcsere egyben?A régit meg utána ráérősen szét lehet szedni alkatrésznek.Idekint már soxor az van, hogy a rettenetes munkadíjak miatt nem is éri meg a motorfelújítás, olcsóbb egy másik blokkot belelógatni, oszt jó napot.
|
|
|
|
|
Köszönöm.Igen, a kommenteket olvastam.
Hát, ez a spúrság olyan dolog, hogy nem feltétlen vet fel a pénz mindenkit, meg a mai beteg autóárak sem igazán normálisak.
Hogy egy 20 év körüli családi méretű kocsi még simán egymillió-másfélmillió forint...
Amire aztán még rá lehet költeni még egyszer annyit.
|
|
|
|
|
Az a helyzet, hogy alig vagyunk itt a fórumon, és szerelők sem vagyunk. Márkaszervizt tudok javasolni, ők legalább értenek a Volvóhoz.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
Boldog karácsonyt mindannyiótoknak!
|
|
|
|
|
Üdv Mindenkinek!
Ezen a fórumon teljesen új vagyok, és bevallom, hogy az elkeseredés hozott ide.
Régóta szeretem a márkát, és idén megengedhették magamnak, hogy vegyek egy C70 cabriót. 2.0 150LE mocival 2010-es.
Vétel után 3700km megtételét követően vezérlést cseréltettem benne, hogy nehogy baj legyen.
Ezután 200km-t tettem meg a géppel, ami megállt. A szerelő szétszedte, és közölte, hogy a nagynyomású szivattyú szétrágta magát. Ezért tele van fémszilánkkal. Teljes üzemanyag rendszer csere, kezdve az üzemanyag tápszivattyúval, a csövekkel, a rail csővel, szenzorokkal, szelepekkel, porlasztókkal. Kaptam rá egy “kedves” 3 milliós ajánlatot.
3,7-ért vettem az autót.
Saját nyomozással és rengeteg utánajárással beszereztem mindenből garis új cuccokat (Bosch) egy millámban fájt.
Elvittem a szerelőhöz, aki egy hónap szuttyogás után összerakta, majd néhány hívás után közölte, hogy valószínűleg kell bele egy új vezérműtengely, mert amikor a nagynyomású beállt, megfogta a vezérműtengely végére sajtolt tárcsát, ami elforgott a tengelyen, ezért azt le kell cserélni.
Valamiért ezt nehezen tudom felfogni, hisz ha a tengelyt megfogja menet közben, akkor itt nagyobb bibi is lett volna.
Szóval kérdezem a kollektív bölcsességet, és a hozzáértő két, hogy ez lehetséges-e vagy csak madárnak néz a szerelő, és egy udvarias lehúzással próbálkozik, miután a vezérlést is ő cserélte.
A megtisztelő válaszokat előre köszönöm, s ha valakinek vízszigetelési problémái vannak komoly szaktudással igyekszem meghálálni.????????
|
|
|
|
|
Kedves Drága Fórumlakó Kollégák!Boldogságossággal egésséggel teli kárcsonyi ünnepeket kívángálnék mindenkinek ebben a rohanó világosságban.Aztán meg ha nem találkoznánk,sokkal szebb jövő évet mint az idei!!Ámen
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
van olajfolyás a turbó környékén és nem is húz jól, szilentek öregek, kasztni rendben van, kb ennyi röviden.
Kevesebb, mint 200k-ból megvan a teljes javítás, bár itt szerintem nem fogott annyira vastagon a ceruzájuk, mint szokott.
Viszont valaki felvetette a kommentekben, hogy bizony a kínálat aljáról választott. Illetve egy hiluxos is írt - mert azt akart eredetileg a fickó, csak nem talált jó állapotút -, hogy vannak ám jó állapotúak a hahun, de nem annyiért amennyit a fickó rászánt eredetileg. Annyiért Hliuxból is csak a trágya van, szóval spúr a csávó erősen.
|
|
|
|
|
Mennyire kutyázzák a típust?Csak egy pár szóban ha lehetne, köszönöm.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
XC70 a Műhelyprn-ben:
Code: |
https://www.youtube.com/watch?v=J8KpPKCeR_o
|
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
ja, olvastam a hírekben.
|
|
|
|
|
Izlandi zsernyákautó, szépséges!
Szerencsétlen lakosság, egy jó részük térdeplőrajtban áll, ugyanis mégis mozog a rozoga Föld a talpuk alatt, ahogy a nagy költő is fogalmazott.
Lehet, majd egy jó nagy barcogás a volkán részéről, hátha majd pont karikor, bebökve alaposan a légiközlekedésnek megint.F@sza...ppan lesz majd...
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
tetszik az ötlet. Kombi legyen belőle, illetve vegyék át az ötletet mások is (mondjuk a Volvo).
|
|
|
|
|
Emberek, nézzétek ezt meg.
Nem Volvo, de szerintem elfér itt, ebben a jelenlegi kommentviharban.
Code: |
https://www.youtube.com/watch?v=gHzvrUnGDAQ
|
Az összes hozzászóló imádja, körbenyálazná, és mi tagadás, én is!
Mekkora király ötletek, erre kellene forduljon az autózás iránya, ez lenne egy értelmes jövő.
F...mat az összes 3 tonnás, 25 millió forintos kizsdömperbe!
Valóban nem egy élményautó, de az autóhasználat manapság már egyre kevésbé az, a 95% már csak sima közlekedés.Eskü, nekem is kéne, ha ilyen 5-6 miska körül kijönne egy alapmodell.
Többiek?
A Tottakáron vajon miért nincs ilyenből teszt, írásos?
|
|
|
|
|
És mindezt 2014-ből, majdnem 10 évvel ezelőttröl.Durva.
|
|
|
|
|
Ezeket itt be kell linkeljem a napokbeli tottakáros lövő-fékes cikkből.
Elölről:
Meg h-turul:
Nem tudom a méretét, lehetne V55 vagy esetleg V65, de az biztos, hogy q szép a formája és a színe is.Kicsit olyan kaka(ó)-barna, de nekem nagyon bejön.
|
|
|
|
|
Azigen...akkor bent hidegebb van, mint kint?
Beteg időjárás ez valahol, mindkettő a pesti is, meg ez a stoki-környéki is.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
idehaza pedig 24 fok van éppen most (napközben 26 volt), miközben be van borulva, és nemkicsit fúj a szél. Bent pedig fűteni kell, hogy ne fázzunk...
|
|
|
|
|
Diszklájmer:
Természetesen mindenki csak is saját felelősségre csinálja, illetve nem árt az elektromos végzettség sem (nekem megvan, bár tény, nem autóvillanyász), és az óvatosság sem, mert azért a kszenon az 20-25 ezer volton dolgozik, amikor üzemel.Vagyis működés közben benyúlkálni, nyalogatni nem egészséges. De ha mindent lekötsz és kiszeded a lámpát, nem marad benne nagyfeszej.Javaslom a gumikesztyűt, csupasz kézzel nem jó összefogdosni, zsírozni a lámpaházban lévő dolgokat, fényforrásokat.
HA meg valaki nagyon "halbiológus" az áramhoz, az tényleg vigye szervizbe.
|
|
|
|
|
És bizony október második fele van, elkezdett havazni itt felénk!
Éreztem én, hogy fel kell tenni a téli gumikat, helyükön is vannak.
Cseréltem szezonlámpát is, már mint a fényforrást a kocsiban.
(Valahogy így mondják a dzsipók otthon, úgy tudom... )
Emberek, Volverek, atom jó lett, ordas a különbség!
Mindenkinek csak ajánlani tudom, akinek már öregecskedő a kocsija és/vagy még sosem volt cserélve.
Sokat olvastam utána, a kszenon durván tud öregedni, 5-6 év után simán visszaesik a fényereje a 30 százalékáRA!
Otthon, házilag is megoldható a csere, nem bonyolultabb, mint egy H4-es izzóé.
Főleg a modernebb Volvereken, (amik 15 éven innen vannak még) amiknek a lámpájából két kést kell kihúzni, meg a stekkert leoldani és utána az egész felvihető a konyhaasztalra.Én is pont így csináltam.
Amazonról rendeltem a fényforrást, 3 nap alatt itt volt, vagyis tuti nem Kínából jött.Vagy legalább is nem közvetlenül.15e ft/db volt az ára, otthon lehet még olcsóbbér' is van.
Vannak noném, gagyi lámpák is, de az Osram és a Philips a jó ezekből, én a Philips cuccokat nem szeretem háztartási elektronikai dolgokból, úgyhogy Osram lett végül rendelve.
Először csak egymás közt cseréltem ki a két fényforrást, a jobbot a balba és viszont, mert az egyik még gyengébb volt, mint a másik és biztosra akartam menni.
Kicsit megijedtem, mert a csere után elment a szintezés (az a bólogató bootolás a lámpáknál, mikor indításkor beállítja magát), meg hibaüzenet is jött, hogy lámpaprobléma, csekkoltasd a szervizbe.
De az új pilácsok berakásakor minden elmúlt, illetve visszajött, kisimult, megy ahogyan kell.
Szóval csekkoljátok tik is a fényforrásokat és ha nem látni velük, vagy alig, akkor uccu neki csere, Ha házilag nem meritek, akkor a szervizben.Megéri!
Itt van egy videó a V70-ről, a többi típusról is biztos van.
Code: |
https://www.youtube.com/watch?v=V0p-AJnk3dk
|
Ez most épp svéd nyelvű, de teljesen mindegy, nem kell hallgatni, csak a kezét kell figyelni a gyapjas szakállúnak.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
az kemény
|
|
|
|
|
Izé, na, elŐNézet, természetesen.
.
Itt nálunk már minden kocsi metálszínű hajnalonta, még a Trabantok is, na jó, a 240-es Volverek is.Elég durva lesz ez így, lassan fel kell tenni a téli gumikat.
Pedig enyhe télről regéltek globálisan, mert hogy jön a Kiscsávó (EL Nino).
Mondjuk inkább hamarabb jöjjön a tél, a valódi, hóval, faggyal járó; mintsem sokáig maradjon.
Az ősz nem való semmire, legyen inkább hó egész novemberben helyette!
|
|
|
|
|
Kari-ajinak lehet rendelni ilyet, nehogy kifogyjon a raktárkészlet.
(Fizikai fájdalmat okozott az első szó leírása, igyexem majd mellőzni ezentúl. )
|
|
|
|
|
A pihant agyúság csimborasszója, bár ki tudja, nem láttunk még mindent...
Kis kabátka a sebességváltóra, hát nem éééédes?
Code: |
https://img.joomcdn.net/edf13e3591b4dd97b7be9828427afdde37a4fe06_original.jpeg
|
(Valamiért nem fogadja el képként berakva, nem ad elölnézetet.Másik képnél működik, mindegy, kell egy kopipászte és látszódik.)
|
|
|
|
|
Lehet, hogy csak simán suttyomban módosították az ÁSZF-et, oszt jól van.Simán kinézem a tetves biztosítókból.
Olyasmi ez nekem, mint a fedezetlenségi díj, az is ilyen hasba akasztós szemétség, húzzuk le az ügyfelet még jobban szerűség.
Az a durva, hogy a magyar szabályzók, hatóságok, PSZÁF, meg ki tudja mi hagyják ezt a rohadék működési modellt.
|
|
|
|
|
Aham, kösz.
Majd megnézem, hogy nekünk emelkedett-e, volt egy kis pittyputty tavaly télen, idén tavasszal javították.
|
|
|
|
|
totalcar.hu/magazin/kozelet/2023/10/05/itt-az-osz-gyilkos-aki-negy-evszakos-/
.
Haha, hát ja.Odahaza én is négyévszakossal tolnám, max addig használnám a téli-nyárit, amíg el nem kopnak.
De már itt is ez van, Stoki és környékén.
Szintén nincs már tél, illetve nincs állandóan.
Néha van, hogy leesik fél méter hó, de két napon belül elolvad, mert jön rá a plusz 6 fok, meg a 3 napig tartó eső.
Sírnak a sípályások, hogy ki sem tudnak nyitni, vagy esetleg csak egy hónap a szezon.
A tenger miatt enyhe a tél.Magas hegyek csak fent vannak északon 1500 km-re innen.
Csak azért használom még a télit, mert meg van véve (adták a kocsihoz), meg mert járunk fel északabbra síelni februáronként.
De jó eséllyel amint elkopik, négyévszakos lesz a vége így is.
Hóláncom nekem sincs, illeve vettem vagy 5 éve ilyen gyorskötöző szerűséget, azt is csak azért, ha becsúszunk az árokba, hóbuckába, vagy előttünk valaki nem tud megmozdulni és ezzel blokkolja az utat; de még egyszer se volt fent keréken.
|
|
|
|
|
Ez a károkozói pótdíj nekem új. Nem olvastam róla, hogy ezt a közelmúltban bevezették volna, szóval lehet, hogy régi cucc. De látod A00-ból indult a téma, így nem nehéz összeszedni ilyen díjat.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
emelkedik.
|
|
|
|
|
totalcar.hu/magazin/kozelet/2023/09/04/millios-tetel-lett-az-eves-biztositas-egy-apro-baleset-miatt/
.
Még mindig ekkora köcsögök a magyarországi biztosítók??
Konkrétan a cikk második felében lévő károkozói pótdíjra gondolok.
Felmerült bennem az utóbbi hónapokban, hogy kéne venni valami olcsó szirszar gépet otthonra (leginkább innen vinni haza...), hogy ne a szülők dodzsemét kelljen mindig kölcsönkérni, ha otthon tartózkodunk.Meg ne kelljen már autót bérelni néha annyiért, mintha meg akarnám venni az adott járgányt.
Hát nem, bökje meg, így nem, marad az autóbérlés, kölcsönkéregetés.Mocskos, g3c1puttony banda...
Csodálkozom, hogy a kormányzat, szakhatóság ezt engedi, ráhagyja ezekre a haramiákra.
Ja, és egy kérdés:
Odahaza hogy van a casconál, ha összetöri az ember a saját gépet, de nincs semmilyen másik károsult, (mondjuk meghúzom a garázsajtón, körtefán a kocsi oldalát) akkor önrész kifizetés után emelkedik a havidíj?
A kötelezőnél emelkedik otthon, azt tudom, de most a casco a kérdés.
|
|
|
|
|
Ideiglenes megoldás lehet a gombostűvel visszatűzködés, oldalirányban, hegyesszögben megdöfködni a tetőt és a kis golyók a tű végén megtartják még a firhangot, baldachint valameddig.Ha viszel bele egy kis kreativitást, akkor a tűgolyókból mintákat is összehozhatsz, de akkor kérünk képet is róla ide felnyomni!
|
|
|
|
|
Így van, ez egy tipikus öregautó betegség, faterom is küzd vele a 40 éves Wartburgján.
A Tottakáron is volt ilyesmi cikk, hogy elvileg lehet házilag is ügyeskedni, de igazából szépen és jól csak kárpitos tudja megcsinálni(?).
Valami olyasmi volt a lényeg, hogy a kárpit és a ragasztó között még van valami vékony szivacsréteg is gyárilag, és az kezd el kiperegni a 20-30-40 év alatt.
Ha lenne "melóskocsi" jellegű járgányom, aminek minden mindegy, biztos rápróbálnék olyasmire, hogy lehántani a már félig lógó rongyot a faxba és felragasznai valami szép filc anyagot, vagy padlószőnyeget, esetleg parafa "linóleumot" (az egy q jó anyag, imádom); vagy bármi ilyesmi anyagot, ami otthon hömbölög.Aztán figyelném, hogy meddig bírja.
Csak hát nincs "melósautóm". Pedig jó lenne ilyen kísérleteket eljátszogatni.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
ez nem gyári hiba, hanem természetes elhasználódás, minden idős autónál előfordul.
Autókárpitos simán megcsinálja, leveszi az egész kárpitot, bekeni friss ragasztóval a tetőt, aztán mehet vissza a kárpit. Talán van költséghatékonyabb megoldása, a problémás helyeken befecskendezni a ragasztót, de az szerintem csak átmeneti megoldás.
A 2001-es V40-em is elkezdett anno a csomagtérben ereszteni a ragasztás, de aztán a baleset miatt nem került sor a kijavítására.
|
|
|
|
|
Sziasztok!
19 éves S40/1 autóm tetőkárpitja kezd leválni, részben a fejem fölött, részben az utas előtt a szélvédőnél. Hasonló jelenség előfordult már a lányom V40-esénél 4 évvel ezelőtt (az övé 2 évvel idősebb, de sokkal mostohább körülmények között élt, mint az enyém, amely összesen ha 200 napot töltött garázson kívül egész életében). Úgy látszik ez egy gyári hiba. Találkoztatok már ilyen problémával, és ha igen, tudtátok-e házilag orvosolni? Ha nem, ismertek-e olyan mestert, akire rá lehetne bízni a javítást? Kösz, üdv mindenkinek!
|
|
|
|
|
Üdv, új Volveres kolléga!
Kis túlzással mi, itt lakók ilyen fiatal korú Volvert szinte csak képről láttunk, meg amúgy is kb 4-5 ember olvassa max ezt a fórumot, és azok se túl sűrűn (eltelik 2-3 7 is komment nélkül) szóval szerintem még máshol is próbálj kutakodni.
Én Tecső (Jutub) videókat keresnék, talán ott lesz érdemi infó.
Vagy külföldi fórumokon még talán.
Nem ritkaság, hogy le kell ehhez szedni az egész lökhárítót, ne lepődj meg semmin.
Ha sikerült kijavítani, örülünk, ha visszatérsz, beírni a megoldást.
|
|
|
|
|
Az utolsó bekezdésben egyszerűen beteg összegek szerepelnek a vételárnál is, meg a felszereltségi szinteknél is.Textil üléshuzat már drágább, mint a bőr?
Meg vannak ezek veszve...
|
|
|
|
|
Sziasztok,
Tudna valaki segiteni, hogy egy 2023-as V60-asnak hogyan lehet kiszerelni az elso kodlamba helyen levo muanyag takaroelemet? Valamivel sikerult az ebben levo radarfejet benyomnom, es vissza ki kellene huznom. Alulrol a lokharitoba nem tudok benyulni, ugyhogy gondoltam, hatha ezt ki lehet valahogy pattintani.
Kosz, Laci
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
ez bizony az én fejemben is megfordult. Nem tudom hogyan lesz ez megoldva, de hamarosan megtudjuk. Addig is én még benzines autót akarok vezetni.
|
|
|
|
|
Azért ne vágjunk már megint ennyire egymás szavába, mert le fog égni a szerver a kommentözöntől...
Na, tessék, pont ezért ver a víz az egész rohadt erőszakos elektromos átállástól, mert ilyen "f@sza", szép jövő előtt állunk:
totalcar.hu/tanacsok/villanypasztor/2023/09/12/hogyan-ellenorizhetjuk-az-akku-eloleletet-/
A linkben feltett kérdésre a válasz, röviden: sehogy.
Többszörte nagyobb, durvább csalásokat, átveréseket vízionálok a használt e-autók vásárlásakor, mint amiket mexoktunk a dugattyús autóknál.Új autóra meg kinek lesz pénze, ugye?A drogdílernek, meg a politikusnak.
Én speciel nem hogy e-autót, vagy e-cikelt nem merek vásárolni, de még egy utolsó akus fúrót, flexet se használtan.Az egész akkora lutri, mint a ház.
|
|
|
|
|