|
Halló Kollégák,
Boldog új évet!
|
|
|
|
|
Amúgyilag meg Boldog Új Évet mindenkinek!Aki hallja adja tovább!
|
|
|
|
|
Kedves Coldlander fórumtárs.Egy motorkód jó lenne,abból sok mindent ki lehetne deríteni.DE! Ha már ennyit kajtattál alkatrészek után,nem lett volna egyszerűbb szemrevételezni egy új vezérműtengelyt?Esetleg összehasonlítani a régivel?Általába a szivattyú hajtás csak egy keresztbe mart forma a saját anyagából,de megoldhatják sajtolva is hogy egy esetlegesen megszoruló szivattyú ne tehessen kárt a vezérlésben,esetleg a vezérlés ne tudja szétpörgetni a szivattyút(pl. háztörés,kifolyó üzemanyag,meleg motor,tűzveszély...)Ezek csak az én gondolataim,a tapasztalat hogy már túl vagy a problémán,és mi már azt nem tudjuk meg soha.Olvass vissza a hozzászólásokban,látni fogod hogy nem látsz semmit De gege kolléga mint írta,nem lett volna kifizetődőbb egy mocicsere?
|
|
|
|
|
Üdvözlet.
Hát, ez elég rettenetes.
Ahogy Inrock mondja, itt páran vagyunk csak aktívak, bár a múltkor néztem, hogy valami háromezer(!) wiw-tag van.Nem tudom, a többiek hol lehetnek...
Had kérdezzem már meg, ez egy dízel vagy benzines?
A rail csőből kiindulva dízelt feltételeznék, viszont pont 150 lovas dízel nem rémlik sehonnan.A déötök erősebbek, a DRIVe meg gyengébb...A D3-D4 meg akkor még talán nem is volt.
Vagy benzinesben is van rail?
Na, ennyire szerelünk mi autókat...
Nem lett volna olcsóbb egy komplett motorcsere egyben?A régit meg utána ráérősen szét lehet szedni alkatrésznek.Idekint már soxor az van, hogy a rettenetes munkadíjak miatt nem is éri meg a motorfelújítás, olcsóbb egy másik blokkot belelógatni, oszt jó napot.
|
|
|
|
|
Köszönöm.Igen, a kommenteket olvastam.
Hát, ez a spúrság olyan dolog, hogy nem feltétlen vet fel a pénz mindenkit, meg a mai beteg autóárak sem igazán normálisak.
Hogy egy 20 év körüli családi méretű kocsi még simán egymillió-másfélmillió forint...
Amire aztán még rá lehet költeni még egyszer annyit.
|
|
|
|
|
Az a helyzet, hogy alig vagyunk itt a fórumon, és szerelők sem vagyunk. Márkaszervizt tudok javasolni, ők legalább értenek a Volvóhoz.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
Boldog karácsonyt mindannyiótoknak!
|
|
|
|
|
Üdv Mindenkinek!
Ezen a fórumon teljesen új vagyok, és bevallom, hogy az elkeseredés hozott ide.
Régóta szeretem a márkát, és idén megengedhették magamnak, hogy vegyek egy C70 cabriót. 2.0 150LE mocival 2010-es.
Vétel után 3700km megtételét követően vezérlést cseréltettem benne, hogy nehogy baj legyen.
Ezután 200km-t tettem meg a géppel, ami megállt. A szerelő szétszedte, és közölte, hogy a nagynyomású szivattyú szétrágta magát. Ezért tele van fémszilánkkal. Teljes üzemanyag rendszer csere, kezdve az üzemanyag tápszivattyúval, a csövekkel, a rail csővel, szenzorokkal, szelepekkel, porlasztókkal. Kaptam rá egy “kedves” 3 milliós ajánlatot.
3,7-ért vettem az autót.
Saját nyomozással és rengeteg utánajárással beszereztem mindenből garis új cuccokat (Bosch) egy millámban fájt.
Elvittem a szerelőhöz, aki egy hónap szuttyogás után összerakta, majd néhány hívás után közölte, hogy valószínűleg kell bele egy új vezérműtengely, mert amikor a nagynyomású beállt, megfogta a vezérműtengely végére sajtolt tárcsát, ami elforgott a tengelyen, ezért azt le kell cserélni.
Valamiért ezt nehezen tudom felfogni, hisz ha a tengelyt megfogja menet közben, akkor itt nagyobb bibi is lett volna.
Szóval kérdezem a kollektív bölcsességet, és a hozzáértő két, hogy ez lehetséges-e vagy csak madárnak néz a szerelő, és egy udvarias lehúzással próbálkozik, miután a vezérlést is ő cserélte.
A megtisztelő válaszokat előre köszönöm, s ha valakinek vízszigetelési problémái vannak komoly szaktudással igyekszem meghálálni.????????
|
|
|
|
|
Kedves Drága Fórumlakó Kollégák!Boldogságossággal egésséggel teli kárcsonyi ünnepeket kívángálnék mindenkinek ebben a rohanó világosságban.Aztán meg ha nem találkoznánk,sokkal szebb jövő évet mint az idei!!Ámen
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
van olajfolyás a turbó környékén és nem is húz jól, szilentek öregek, kasztni rendben van, kb ennyi röviden.
Kevesebb, mint 200k-ból megvan a teljes javítás, bár itt szerintem nem fogott annyira vastagon a ceruzájuk, mint szokott.
Viszont valaki felvetette a kommentekben, hogy bizony a kínálat aljáról választott. Illetve egy hiluxos is írt - mert azt akart eredetileg a fickó, csak nem talált jó állapotút -, hogy vannak ám jó állapotúak a hahun, de nem annyiért amennyit a fickó rászánt eredetileg. Annyiért Hliuxból is csak a trágya van, szóval spúr a csávó erősen.
|
|
|
|
|
Mennyire kutyázzák a típust?Csak egy pár szóban ha lehetne, köszönöm.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
XC70 a Műhelyprn-ben:
Code: |
https://www.youtube.com/watch?v=J8KpPKCeR_o
|
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
ja, olvastam a hírekben.
|
|
|
|
|
Izlandi zsernyákautó, szépséges!
Szerencsétlen lakosság, egy jó részük térdeplőrajtban áll, ugyanis mégis mozog a rozoga Föld a talpuk alatt, ahogy a nagy költő is fogalmazott.
Lehet, majd egy jó nagy barcogás a volkán részéről, hátha majd pont karikor, bebökve alaposan a légiközlekedésnek megint.F@sza...ppan lesz majd...
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
tetszik az ötlet. Kombi legyen belőle, illetve vegyék át az ötletet mások is (mondjuk a Volvo).
|
|
|
|
|
Emberek, nézzétek ezt meg.
Nem Volvo, de szerintem elfér itt, ebben a jelenlegi kommentviharban.
Code: |
https://www.youtube.com/watch?v=gHzvrUnGDAQ
|
Az összes hozzászóló imádja, körbenyálazná, és mi tagadás, én is!
Mekkora király ötletek, erre kellene forduljon az autózás iránya, ez lenne egy értelmes jövő.
F...mat az összes 3 tonnás, 25 millió forintos kizsdömperbe!
Valóban nem egy élményautó, de az autóhasználat manapság már egyre kevésbé az, a 95% már csak sima közlekedés.Eskü, nekem is kéne, ha ilyen 5-6 miska körül kijönne egy alapmodell.
Többiek?
A Tottakáron vajon miért nincs ilyenből teszt, írásos?
|
|
|
|
|
És mindezt 2014-ből, majdnem 10 évvel ezelőttröl.Durva.
|
|
|
|
|
Ezeket itt be kell linkeljem a napokbeli tottakáros lövő-fékes cikkből.
Elölről:
Meg h-turul:
Nem tudom a méretét, lehetne V55 vagy esetleg V65, de az biztos, hogy q szép a formája és a színe is.Kicsit olyan kaka(ó)-barna, de nekem nagyon bejön.
|
|
|
|
|
Azigen...akkor bent hidegebb van, mint kint?
Beteg időjárás ez valahol, mindkettő a pesti is, meg ez a stoki-környéki is.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
idehaza pedig 24 fok van éppen most (napközben 26 volt), miközben be van borulva, és nemkicsit fúj a szél. Bent pedig fűteni kell, hogy ne fázzunk...
|
|
|
|
|
Diszklájmer:
Természetesen mindenki csak is saját felelősségre csinálja, illetve nem árt az elektromos végzettség sem (nekem megvan, bár tény, nem autóvillanyász), és az óvatosság sem, mert azért a kszenon az 20-25 ezer volton dolgozik, amikor üzemel.Vagyis működés közben benyúlkálni, nyalogatni nem egészséges. De ha mindent lekötsz és kiszeded a lámpát, nem marad benne nagyfeszej.Javaslom a gumikesztyűt, csupasz kézzel nem jó összefogdosni, zsírozni a lámpaházban lévő dolgokat, fényforrásokat.
HA meg valaki nagyon "halbiológus" az áramhoz, az tényleg vigye szervizbe.
|
|
|
|
|
És bizony október második fele van, elkezdett havazni itt felénk!
Éreztem én, hogy fel kell tenni a téli gumikat, helyükön is vannak.
Cseréltem szezonlámpát is, már mint a fényforrást a kocsiban.
(Valahogy így mondják a dzsipók otthon, úgy tudom... )
Emberek, Volverek, atom jó lett, ordas a különbség!
Mindenkinek csak ajánlani tudom, akinek már öregecskedő a kocsija és/vagy még sosem volt cserélve.
Sokat olvastam utána, a kszenon durván tud öregedni, 5-6 év után simán visszaesik a fényereje a 30 százalékáRA!
Otthon, házilag is megoldható a csere, nem bonyolultabb, mint egy H4-es izzóé.
Főleg a modernebb Volvereken, (amik 15 éven innen vannak még) amiknek a lámpájából két kést kell kihúzni, meg a stekkert leoldani és utána az egész felvihető a konyhaasztalra.Én is pont így csináltam.
Amazonról rendeltem a fényforrást, 3 nap alatt itt volt, vagyis tuti nem Kínából jött.Vagy legalább is nem közvetlenül.15e ft/db volt az ára, otthon lehet még olcsóbbér' is van.
Vannak noném, gagyi lámpák is, de az Osram és a Philips a jó ezekből, én a Philips cuccokat nem szeretem háztartási elektronikai dolgokból, úgyhogy Osram lett végül rendelve.
Először csak egymás közt cseréltem ki a két fényforrást, a jobbot a balba és viszont, mert az egyik még gyengébb volt, mint a másik és biztosra akartam menni.
Kicsit megijedtem, mert a csere után elment a szintezés (az a bólogató bootolás a lámpáknál, mikor indításkor beállítja magát), meg hibaüzenet is jött, hogy lámpaprobléma, csekkoltasd a szervizbe.
De az új pilácsok berakásakor minden elmúlt, illetve visszajött, kisimult, megy ahogyan kell.
Szóval csekkoljátok tik is a fényforrásokat és ha nem látni velük, vagy alig, akkor uccu neki csere, Ha házilag nem meritek, akkor a szervizben.Megéri!
Itt van egy videó a V70-ről, a többi típusról is biztos van.
Code: |
https://www.youtube.com/watch?v=V0p-AJnk3dk
|
Ez most épp svéd nyelvű, de teljesen mindegy, nem kell hallgatni, csak a kezét kell figyelni a gyapjas szakállúnak.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
az kemény
|
|
|
|
|
Izé, na, elŐNézet, természetesen.
.
Itt nálunk már minden kocsi metálszínű hajnalonta, még a Trabantok is, na jó, a 240-es Volverek is.Elég durva lesz ez így, lassan fel kell tenni a téli gumikat.
Pedig enyhe télről regéltek globálisan, mert hogy jön a Kiscsávó (EL Nino).
Mondjuk inkább hamarabb jöjjön a tél, a valódi, hóval, faggyal járó; mintsem sokáig maradjon.
Az ősz nem való semmire, legyen inkább hó egész novemberben helyette!
|
|
|
|
|
Kari-ajinak lehet rendelni ilyet, nehogy kifogyjon a raktárkészlet.
(Fizikai fájdalmat okozott az első szó leírása, igyexem majd mellőzni ezentúl. )
|
|
|
|
|
A pihant agyúság csimborasszója, bár ki tudja, nem láttunk még mindent...
Kis kabátka a sebességváltóra, hát nem éééédes?
Code: |
https://img.joomcdn.net/edf13e3591b4dd97b7be9828427afdde37a4fe06_original.jpeg
|
(Valamiért nem fogadja el képként berakva, nem ad elölnézetet.Másik képnél működik, mindegy, kell egy kopipászte és látszódik.)
|
|
|
|
|
Lehet, hogy csak simán suttyomban módosították az ÁSZF-et, oszt jól van.Simán kinézem a tetves biztosítókból.
Olyasmi ez nekem, mint a fedezetlenségi díj, az is ilyen hasba akasztós szemétség, húzzuk le az ügyfelet még jobban szerűség.
Az a durva, hogy a magyar szabályzók, hatóságok, PSZÁF, meg ki tudja mi hagyják ezt a rohadék működési modellt.
|
|
|
|
|
Aham, kösz.
Majd megnézem, hogy nekünk emelkedett-e, volt egy kis pittyputty tavaly télen, idén tavasszal javították.
|
|
|
|
|
totalcar.hu/magazin/kozelet/2023/10/05/itt-az-osz-gyilkos-aki-negy-evszakos-/
.
Haha, hát ja.Odahaza én is négyévszakossal tolnám, max addig használnám a téli-nyárit, amíg el nem kopnak.
De már itt is ez van, Stoki és környékén.
Szintén nincs már tél, illetve nincs állandóan.
Néha van, hogy leesik fél méter hó, de két napon belül elolvad, mert jön rá a plusz 6 fok, meg a 3 napig tartó eső.
Sírnak a sípályások, hogy ki sem tudnak nyitni, vagy esetleg csak egy hónap a szezon.
A tenger miatt enyhe a tél.Magas hegyek csak fent vannak északon 1500 km-re innen.
Csak azért használom még a télit, mert meg van véve (adták a kocsihoz), meg mert járunk fel északabbra síelni februáronként.
De jó eséllyel amint elkopik, négyévszakos lesz a vége így is.
Hóláncom nekem sincs, illeve vettem vagy 5 éve ilyen gyorskötöző szerűséget, azt is csak azért, ha becsúszunk az árokba, hóbuckába, vagy előttünk valaki nem tud megmozdulni és ezzel blokkolja az utat; de még egyszer se volt fent keréken.
|
|
|
|
|
Ez a károkozói pótdíj nekem új. Nem olvastam róla, hogy ezt a közelmúltban bevezették volna, szóval lehet, hogy régi cucc. De látod A00-ból indult a téma, így nem nehéz összeszedni ilyen díjat.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
emelkedik.
|
|
|
|
|
totalcar.hu/magazin/kozelet/2023/09/04/millios-tetel-lett-az-eves-biztositas-egy-apro-baleset-miatt/
.
Még mindig ekkora köcsögök a magyarországi biztosítók??
Konkrétan a cikk második felében lévő károkozói pótdíjra gondolok.
Felmerült bennem az utóbbi hónapokban, hogy kéne venni valami olcsó szirszar gépet otthonra (leginkább innen vinni haza...), hogy ne a szülők dodzsemét kelljen mindig kölcsönkérni, ha otthon tartózkodunk.Meg ne kelljen már autót bérelni néha annyiért, mintha meg akarnám venni az adott járgányt.
Hát nem, bökje meg, így nem, marad az autóbérlés, kölcsönkéregetés.Mocskos, g3c1puttony banda...
Csodálkozom, hogy a kormányzat, szakhatóság ezt engedi, ráhagyja ezekre a haramiákra.
Ja, és egy kérdés:
Odahaza hogy van a casconál, ha összetöri az ember a saját gépet, de nincs semmilyen másik károsult, (mondjuk meghúzom a garázsajtón, körtefán a kocsi oldalát) akkor önrész kifizetés után emelkedik a havidíj?
A kötelezőnél emelkedik otthon, azt tudom, de most a casco a kérdés.
|
|
|
|
|
Ideiglenes megoldás lehet a gombostűvel visszatűzködés, oldalirányban, hegyesszögben megdöfködni a tetőt és a kis golyók a tű végén megtartják még a firhangot, baldachint valameddig.Ha viszel bele egy kis kreativitást, akkor a tűgolyókból mintákat is összehozhatsz, de akkor kérünk képet is róla ide felnyomni!
|
|
|
|
|
Így van, ez egy tipikus öregautó betegség, faterom is küzd vele a 40 éves Wartburgján.
A Tottakáron is volt ilyesmi cikk, hogy elvileg lehet házilag is ügyeskedni, de igazából szépen és jól csak kárpitos tudja megcsinálni(?).
Valami olyasmi volt a lényeg, hogy a kárpit és a ragasztó között még van valami vékony szivacsréteg is gyárilag, és az kezd el kiperegni a 20-30-40 év alatt.
Ha lenne "melóskocsi" jellegű járgányom, aminek minden mindegy, biztos rápróbálnék olyasmire, hogy lehántani a már félig lógó rongyot a faxba és felragasznai valami szép filc anyagot, vagy padlószőnyeget, esetleg parafa "linóleumot" (az egy q jó anyag, imádom); vagy bármi ilyesmi anyagot, ami otthon hömbölög.Aztán figyelném, hogy meddig bírja.
Csak hát nincs "melósautóm". Pedig jó lenne ilyen kísérleteket eljátszogatni.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
ez nem gyári hiba, hanem természetes elhasználódás, minden idős autónál előfordul.
Autókárpitos simán megcsinálja, leveszi az egész kárpitot, bekeni friss ragasztóval a tetőt, aztán mehet vissza a kárpit. Talán van költséghatékonyabb megoldása, a problémás helyeken befecskendezni a ragasztót, de az szerintem csak átmeneti megoldás.
A 2001-es V40-em is elkezdett anno a csomagtérben ereszteni a ragasztás, de aztán a baleset miatt nem került sor a kijavítására.
|
|
|
|
|
Sziasztok!
19 éves S40/1 autóm tetőkárpitja kezd leválni, részben a fejem fölött, részben az utas előtt a szélvédőnél. Hasonló jelenség előfordult már a lányom V40-esénél 4 évvel ezelőtt (az övé 2 évvel idősebb, de sokkal mostohább körülmények között élt, mint az enyém, amely összesen ha 200 napot töltött garázson kívül egész életében). Úgy látszik ez egy gyári hiba. Találkoztatok már ilyen problémával, és ha igen, tudtátok-e házilag orvosolni? Ha nem, ismertek-e olyan mestert, akire rá lehetne bízni a javítást? Kösz, üdv mindenkinek!
|
|
|
|
|
Üdv, új Volveres kolléga!
Kis túlzással mi, itt lakók ilyen fiatal korú Volvert szinte csak képről láttunk, meg amúgy is kb 4-5 ember olvassa max ezt a fórumot, és azok se túl sűrűn (eltelik 2-3 7 is komment nélkül) szóval szerintem még máshol is próbálj kutakodni.
Én Tecső (Jutub) videókat keresnék, talán ott lesz érdemi infó.
Vagy külföldi fórumokon még talán.
Nem ritkaság, hogy le kell ehhez szedni az egész lökhárítót, ne lepődj meg semmin.
Ha sikerült kijavítani, örülünk, ha visszatérsz, beírni a megoldást.
|
|
|
|
|
Az utolsó bekezdésben egyszerűen beteg összegek szerepelnek a vételárnál is, meg a felszereltségi szinteknél is.Textil üléshuzat már drágább, mint a bőr?
Meg vannak ezek veszve...
|
|
|
|
|
Sziasztok,
Tudna valaki segiteni, hogy egy 2023-as V60-asnak hogyan lehet kiszerelni az elso kodlamba helyen levo muanyag takaroelemet? Valamivel sikerult az ebben levo radarfejet benyomnom, es vissza ki kellene huznom. Alulrol a lokharitoba nem tudok benyulni, ugyhogy gondoltam, hatha ezt ki lehet valahogy pattintani.
Kosz, Laci
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
ez bizony az én fejemben is megfordult. Nem tudom hogyan lesz ez megoldva, de hamarosan megtudjuk. Addig is én még benzines autót akarok vezetni.
|
|
|
|
|
Azért ne vágjunk már megint ennyire egymás szavába, mert le fog égni a szerver a kommentözöntől...
Na, tessék, pont ezért ver a víz az egész rohadt erőszakos elektromos átállástól, mert ilyen "f@sza", szép jövő előtt állunk:
totalcar.hu/tanacsok/villanypasztor/2023/09/12/hogyan-ellenorizhetjuk-az-akku-eloleletet-/
A linkben feltett kérdésre a válasz, röviden: sehogy.
Többszörte nagyobb, durvább csalásokat, átveréseket vízionálok a használt e-autók vásárlásakor, mint amiket mexoktunk a dugattyús autóknál.Új autóra meg kinek lesz pénze, ugye?A drogdílernek, meg a politikusnak.
Én speciel nem hogy e-autót, vagy e-cikelt nem merek vásárolni, de még egy utolsó akus fúrót, flexet se használtan.Az egész akkora lutri, mint a ház.
|
|
|
|
|
Akkor csak az lehetett, hogy kiszimatolták a vásárlási szándékaimat!
De pont ez az, amit, ha a halálomig élek, akkor se értek meg.
Ki az a f@sz kereskedő, aki lekorlátozza a saját ügyfélkörét, komplett országokat, kontinenset zár ki a lehetséges vevői közül?
Hát nem pont ez lenne a lényeg, hogy az egész sárgolyóról jöjjenek a vásárlovak?
Egyszerűen nem fér a fejembe az ilyesmi.
Most itt lehet, valami más a probléma, de egyébként ez a területi korlátozás nagyon is elterjedt dolog.De mééééér'?
|
|
|
|
|
átmentem magyar IP-re és onnan bejön
|
|
|
|
|
gegee írta:
Na, nekem már be se jön ez a carrefour uae honlap.
Lehet, hogy full kamu (csemu) volt az egész?
Ez valami új dolog. Én is svéd IP cím mögül jövök (vissza) és nekem sem jön be. Úgy tűnik lekorlátozták
|
|
|
|
|
Na, nekem már be se jön ez a carrefour uae honlap.
Lehet, hogy full kamu (csemu) volt az egész?
|
|
|
|
|
Nem lehet, hogy csak rálóg néha a szőnyeg, és azért nem jön vissza?
Bocs, csak vicc volt.
|
|
|
|
|
" ebben például hűteni kell a vizet. 46 fok van napközben, tegnap a víz 33 fokos volt"
b@zki, de kemény...
Na, nekem még a 33 fokosban is felforrna az agyvizem...
|
|
|
|
|
Na de pár száz forintért, 1-2-3 aed-ért?
Hát az nem lehet nem ráfizetés.
Kinek éri ez meg?
Nem nagyon vagyok oda az arabokért (és akkor még kegyetlenül óvatosan fogalmaztam...), amit itt, errefelé csinálnak az eléggé kiborító, pluszban lassan átveszik az ország irányítását.Szóval elutazni jó eséllyel nem fogok, de a netes vásárlásra rápróbálok, még ha egy valós összeg jön ki a csomagküldésre, mondjuk 5-10e forintnyi pénz, akkor is megérősnek tűnik.
Ja, és nem feltétlen Appléra, csak épp ezek jöttek fel elsőnek.
Ááá, majd kiderül.
|
|
|
|
|
totalcar.hu/belsoseg/2023/08/20/erre-nem-szamitottam/
Bakancsos Volver a Tottakár flottájában, nocsak.
Kutyabörtön is van a hátuljában.
És angol versenyautó-zöldben, az egyik lexebb kocsiszín!
És most nem a remízre gondolok.
.
Amíg otthon voltunk, pont meglehetett volna az utolsó előtti Parkoló Parádé, de végül nem jutottam el, egyék okok miatt.
Talán majd máskor, de valszeg Volver nélkül, mert nem egyhamar megyünk haza megint kocsival.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
cserélték az alkatrészt. Utána kicsit könnyebb lett nyomni a kuplungot, de előtte sem volt vészes, nekem fel sem tűnt, hogy rossz lenne.
|
|
|
|
|
inrock írta:
Halló Kollégák,
esetleg kuplung munkahenger. Nálam ez előző V40-nél volt hibás, mondhatni típushiba.
Csere után megszűnt a hiba vagy módosítottak valamit az új alkatrészen ha azt mondod ez típus hoba ???
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
esetleg kuplung munkahenger. Nálam ez előző V40-nél volt hibás, mondhatni típushiba.
|
|
|
|
|
inrock írta:
Természetesen Versegnek akartam válaszolni.
Egyenlőre még nem szeretném rögtön szervízbe vinni mert kezdődő a tünet. Azért is kérdezem hogy bárkinek volt e már hasonló tünet.
|
|
|
|
|
Hydraulikus a kuplung. Olajszintet néztem de az a minimum és a max között van.
|
|
|
|
|
Természetesen Versegnek akartam válaszolni.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
nem tudom, de én biztosan gyorsan vinném a szervizbe.
|
|
|
|
|
Lehet, hogy hülyeséget mondok, de a bowden kopása, kiszőrösödése szokott ilyen jelenséget okozni. Persze nem tudom, hogy az autódban egyáltalán ilyen-e a kuplung...
|
|
|
|
|
Sziasztok ! Olyan kérdésem lenne,az mitől lehet hogy a kuplung benyomásakor beragad a kuplung fél állásba és miután rálépek még egyszer akkor vissza feljön a normál pozíciójába? Mert gondoltam én már kuplungpedál visszanyomó rugóra is. A páciens egyébként egy Volvo V40 D3 2015.
Előre is köszönöm a választ!
|
|
|
|
|
gegee írta:
Hehh, kábulat.
Köszönöm, a linket is megsasolom majd.
Jöhet még ilyesmi info, ha van még benned.
Időjárás, utak, csajok , stb.
15 perc alatt bent vagyok a melóhelyen: The Gardens -> Internet City
Az út 80%-a autópálya és tényleg lehet 120-140-el döngetni (100-120 a max, de 20km/h plusz belefér). Cserébe 500m-ként traffipax szóval a tempomat hasznos.
Időjárás remek: meg kell szokni a hideget, mert az ember a nap nagyrészét hidegben tölti. Akkor van meleg, mikor az épületből kilépsz és beszállsz a kocsiba.
Csajok: vegyes. Az egész ország egy össznépi olvasztótengely.
|
|
|
|
|
inrock írta:
Halló Kollégák,
illetve mit lehet ott kikapcsolódásként csinálni? Olvastam egyszer egy pár napos kiruccanás történetét, azt írta a srác, hogy van egy szállodában egy bődületesen nagy valami (pl akvárium), és van egy másik szállodában még nagyobb ugyanez.
Az óváros (most munkásnegyed) lehet érdekes, de ott nem volt ideje szétnézni.
Aztán a városon kívül nincs semmi. Csinált egy fényképet egy magas épület tetejéről, hogy házak, házak, házak, snitt, sivatag a végtelenségig.
Sivatagnak is megvan a maga varázsa. Van látnivaló bőven: múzemok, bevásárló központokban a mindenféle érdekességek (akváriumok, sípálya stb.).
Ahogy említetted ott az óváros is. Megvan a maga varázsa. Expo terület.... vagy simán felülsz a felszíni metróra és oda-vissza 1.200Ft-ért végignézed a várost.
Nagyon sok tengerpart van, de ezek csak október-május között élvezetesek. Nyáron túl meleg és a homok is forró. Az épületünkhöz tartozik egy nagy medence - ebben például hűteni kell a vizet. 46 fok van napközben, tegnap a víz 33 fokos volt
1-2 hetet simán el lehetlébecolni a városban. Ha bérelsz autót, akkor országon belül sok helyre lehet menni: hegyekbe(!), állatkertekbe, bob pályákra stb. Sok jó dolog van itt. És nem drága
|
|
|
|
|
Néhány AED-ért vannak apple ipadok, notebookok, hogyafütykösbe'?? Pár száz forintért?
Más cuccok meg sokkal drágábban, nem értem.
Küldenek Európába is ilyen árakon holmikat?
Ennyiért engem is érdekelne.
Itt a link, printscreen.
imgur.com/a/JM2bJ9Y
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
illetve mit lehet ott kikapcsolódásként csinálni? Olvastam egyszer egy pár napos kiruccanás történetét, azt írta a srác, hogy van egy szállodában egy bődületesen nagy valami (pl akvárium), és van egy másik szállodában még nagyobb ugyanez.
Az óváros (most munkásnegyed) lehet érdekes, de ott nem volt ideje szétnézni.
Aztán a városon kívül nincs semmi. Csinált egy fényképet egy magas épület tetejéről, hogy házak, házak, házak, snitt, sivatag a végtelenségig.
|
|
|
|
|
Hehh, kábulat.
Köszönöm, a linket is megsasolom majd.
Jöhet még ilyesmi info, ha van még benned.
Időjárás, utak, csajok , stb.
|
|
|
|
|
gegee írta:
Dubajban olcsó árak vannak?
Vagy hogy kell ezt érteni?
A sok világcég az egyébként is q drága piperkőc szarait (mondjuk egy Luiz Vuitton táska), szerintem inkább felsrófolja dupla árra, hiszen az őslakos abroszfejűeknek semmi sem számít pénzügyileg, nekik a 9 is páros, akármennyit kifizetnek, nem?
Az ilyen-olyan turisták meg valszeg csak nézelődnek a boltokban.Vagy nem így van?
A luxusdolgok mindenütt drágák. De az ember nem megy itt sem napi szinten feleslegesen pénzt költeni, ha itt él.
Érdemes körbenézni a www.carrefouruae.com/mafuae/en/ honlapon. A váltószám az egyszerűség kedvéért 100, azaz 1 AED 100 Ft. Ha megnézed az árakat, akkor olcsóbbak, mint a magyar boltokban. Annyi megjegyzés, hogy ne az ausztrál szőllővel kezd, hanem általános dolgokkal, olyan dolgokat nézz, amiket amúgy otthon is megveszel otthon. Minden márka jelen van itt is. Elég szembetűnő az árkülönbség.
98-as benzin 310 Ft körül van per littyó, kocsiszerzviz árak kábé annyiba kerülnek mint otthon. Az autómosás 5500Ft körül van minden olyan benzinkúton ahol van kézi autómosó állomás: kézzel és nagynyomásúval lemossák, majd a következő állomáson kézzel szárazra törlik, kiporszívózzák belül a kocsit és a belső felületeket is leápolják a megfelelő kemikáliával. Ha külön kéred, akkor a felnit is felpolírozzák aprópénzért.
Étteremben a marina parton 4 fővel 30e Ft-ból megúsztunk egy családi ebédet. Bőséges volt.
A lakhatás drága egyedül, de azt meg a cég fizeti, szóval nincs jelentőssége.
A fizetések között pedig nagy a szórás: egy biztonsági őr, vagy házhoz szállító keres kábé 250-300e Ft-ot. Egy felsővezető simán hazavisz 5-8M Ft-ot per hó (bónusz nélkül), de a határ a csillagos ég. Az IT fizetések kábé ugyanolyanok mint MO-on, azaz elég jól meg vannak fizetve a szakemberek, csak amit otthon bruttóban látsz a papíron, azt hazaviszed az emirátusokban nettóban, merthogy nincs semmilyen adó.
|
|
|
|
|
Köszönöm Kedves Inrock elvtárs.Azért megnéztem volna pár évvel ezelőtt is,hogy mit megmondott volna, amikor egy lefosott zsiguli is aranyat ért.Ozst örülhetett ha beletehette a seggét.Nekem nem akarnak hozni egy kibeszélős ótót,azt mondanék róla amit csak akarnának,páváskodnék én is ezerrel.Otthon meg örül húsz deka parizernek.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
hát látod, ő ilyen "megmondóember".
Azzal lett népszerű(?), hogy elvakult e-autós volt. Aztán kapott egy Teslát, és az elvakultság a Teslára fókuszálódott. Aztán egyszer csak észhez tért, és lett belőle egy "általános" e-autós tartalomgyártó.
|
|
|
|
|
Az én drága jó istenem lássa bűnös lelkemet,most hogy végiggörgettem a videjót még egyszer,megvilágosodtam! De akkor se nem tudom ki ez a háanrás Valami melegjogi képpiselő?Úságíró?Tatiszta?Celep?Maricsvalkuszzámbógaspártenya?Nem nézek én ilyen videjókat,mert csak elcsapnám a kis hasamat.Meg hát a nyálazót sem hordom magammal.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
ne mondd, hogy nem tudod ki a lenti videóban beszélő csóka...
|
|
|
|
|
Vát iz dö f@sz az a handrás?Én is láttam hogy a szomszédba még ették is A csajok viszont
|
|
|
|
|
Handrásnak tetszik.
Code: |
https://www.youtube.com/watch?v=NsU0wiJlsVc
|
|
|
|
|
|
Amúgy Amerika és Kína a célpiac, ne mi proli Európa.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
nem tetszenek kívülről. Az EX90 eleje is milyen már... nézzétek meg az aktuális Corollát.
Ami viszont kiakasztó:
"A váltókart a kormány mögött kell keresnünk jobb oldalt, emiatt viszont bal oldalra került az ablaktörlőkar. Ezt egy darabig biztosan szokni kell majd."
Ezt minek átalakítgatni?
Illetve a fészen olvastam egy hozzászólást a központi kijelzővel kapcsolatban, aszonta a fickó, hogy mittoménmilyen szemüvege van, és így oldalra pillogatni elég kényelmetlen neki, és nem biztonságos. Elég nagy fail a Volvótól.
|
|
|
|
|
Code: |
https://www.youtube.com/watch?v=9sXf_gDJjmM&t=1s
|
.
Ezek után felesleges bezárni bármilyen autót, csak az nem viszi el, aki nem akarja.
Ha ezek a figurák mexerezhették a tudást és az eszközöket, akkor bárki meg tudja szerezni szintén.
Régi igazság az, hogy a zár, lakat csak azoktól a becsületes emberektől védi meg a lakást, autót, akik akkor se lopnák el, törnének be, ha semmi sem védené az értéket...
|
|
|
|
|
totalcar.hu/tesztek/2023/07/28/volvo-ex90-ex30-bemutato/
Bazzegh, ezek a beteg árak már a svédeket is gondolkodásra késztetik.Az, hogy Magyarországon egyértelműen a lehetetlen kategória egy ilyen gép az átlagnak, az vitán felüli.
De a svédeknél nem is olyan régen a 200-300-400-700 as sorozat simán a hétköznapi ember szintje volt újonnan vásárolva is, viszont a mai új Volverek max a koronában is milliomosokéi lesznek csak, az is hétszentség.
30-40-50 millió forint (1-1,5 millió korona) helyett ezért vesznek kint is egyre többen Skodát, meg Volslágent.És tartják meg akár 15-20 évig is, ha még működik.
A Volvo maga alatt vágja vajon a fát?
Tudnak majd akkora hasznot realizálni egyetlen túlárazott villanydömperen, mint mondjuk 8-10 átlagautón régebben?
Érdekes lesz, ha majd kiderül a valóság.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
hülye volvós
Csak egy energiaital (meg jó kis büntetés)? Normálatlan.
|
|
|
|
|
Az állattya.
Bár a Bean is kiült annó a kis fosh Mini tetejére és úgy vezetett...
Na, pont ezért nem jöttünk ideúton a polákokon keresztül, mert egyre több ilyen videó jött nekem szembe a vezetési kultúrájukról...
Inkább kicsit kerültünk a német-osztrák vonalon, egész más az emberek szocializációja arrafelé.Vajon miért, ugye...
|
|
|
|
|
Dubajban olcsó árak vannak?
Vagy hogy kell ezt érteni?
A sok világcég az egyébként is q drága piperkőc szarait (mondjuk egy Luiz Vuitton táska), szerintem inkább felsrófolja dupla árra, hiszen az őslakos abroszfejűeknek semmi sem számít pénzügyileg, nekik a 9 is páros, akármennyit kifizetnek, nem?
Az ilyen-olyan turisták meg valszeg csak nézelődnek a boltokban.Vagy nem így van?
|
|
|
|
|
"milyen pro vagy a témában..."
Haha!
Nem szoktam kib@szni általában senkivel, ezek vagy saját, vagy haveri tapasztalatok, hogy mi tud igazán büdös lenni.
Haver faterjának a kocsijában (még suhancok voltunk, nem volt még saját kocsink) egyszer kifolyt a tej, nyáron a 40 fokban, beleitta magát a kárpitba.
Valami irgalmatlan szaga volt utána hónapokig az egész kocsijukban.
A káposzta, uborka szintén valami ilyesmi történet volt, egy életre megtanultam, szerencsére más kárán.
Az ammóniás ablakpucolótól meg szinte okádok, valszeg nem csak én.
Ja, közben hazaértünk otthonról swe-hun irányban, sajnos nincs suntrömi, nem kaptam, kiürültek a webshopok.
Az utak valami botrány idehaza, én már ettől teljesen elszoktam.De a német autópályák is az őrület határát súrolják.
Nem minőségben, hanem a permanens dugók végett.
Stauland, avagy satuland, apszolút jogos a gúnynév.Az utolsó valahányszáz km-t inkább sima autóutakon tettük meg.
|
|
|
|
|
inrock írta:
Halló Kollégák,
amit vásárolsz abba sincs beépítve adó (áfa)?
Ennyire bődületesen jól megy nekik az olajbiznisz?
5% az ÁFA itt. Dubaj évek óta a turistákból és a beáramló cégekből él. Az olajbevétel 5-10% csupán.
Amíg tudják tartani az olcsó árakat. Értsd: megéri felülni a repülőre, bevásárolni (ruha, cipő, óra, ékszer stb.), hazamenni addig itt jönnek mennek a népek.
Applet termékek 30-40%-al olcsóbbak MO-hoz képest. Ha csak emiatt jössz, már egy Wizz jegy árát ki tudod termelni. Plusz kicsi tengerpart, mászkálás és kicsit pihentél is.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
amit vásárolsz abba sincs beépítve adó (áfa)?
Ennyire bődületesen jól megy nekik az olajbiznisz?
|
|
|
|
|
gegee írta:
Gyááá, Paci úr, üdv.
És a víz mennyibe kerül a magyar árhoz képest?Úgy tudom, ott meg az a drága.
A klíma miatt valszeg megvesznék pár nap alatt, max ha medencében lehet aludni, akkor bírnám ki.
A Camaro az bravúros lehet, csak hogyan égetsz ott gumit a homokban?
A palackos víz automatából drágább (viszont olcsóbb, mint MO-on ), de amúgy nem drágább, ha boltban veszed. 300Ft körül van a 98-as benga. Az olcsóbbakat nem tudom, mert a kámáró csak 98-ast kaphat
Közlekedés: normál utakon megyek (házból kiérve 2 sávos út, majd 6 sávos autópálya, majd ismét 2-3sávos utak). Nincs itt semmi homok
Persze volt már olyan külvárosi út ahol a homok hömpölygött az úton, de nem zavaró a vezetés szempontjából, olyan, mint a normál homok.
Amint lesz időm gépelgetek majd, viszont sok különbség nincs - kivéve, hogy az Emirátus olcsóbb -. Most éppen MO-on vagyok és döbbenet mennyi gaz nő ki az utak mentén. Kicsit olyan elhanyagoltnak tűnik az ország.
|
|
|
|
|
Hótthalálos komolyan gondoltam.Már vagy két hete tojást rothasztok.Kaptam fünf liter döglevet is,a vakond leköltözött tőle a kert végére.Csak nem akartam a számból segget csinyáni no.Hát az biztos hogy még "frissen"is lemennék a térképről is a szagától.Ez se piskóta a csontlé.Meglessz a hatása ennek is,csak ki kell várjam a szeretet osztás idejét.Már egy pár fecskendőnyit kiadagoltam.Hiába na,a nagy szívem
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
milyen pro vagy a témában...
|
|
|
|
|
Káposztalé helyett még jobb a kovászos uborka leve.Illetve mehet bele ammónia-tartalmú házi vegyszerekből is, sütő és egyéb tisztítószer, stb.Még melléje esetleg ízlés szerint egy kis gázolajat javasolnék.
Mind olyan dolgok, amik otthon felgyülemlenek, vagy megmaradnak (pl kieszed az üvegből a kovászos uborkát), stb, tehát ingyen vannak.
|
|
|
|
|
jav: biszabáshoz -> kiszabáshoz ->kib@száshoz !!
|
|
|
|
|
Viszont, ha csak mással való biszabáshoz kell, akkor lehet ilyesmit otthon házilag, ingyen is csinálni.Összeöntesz tejet, káposztalevet, ecetet, stb q-ra romlékony dolgokat egy dunsztos üvegbe, lezárod, és kiteszed a 40 fokba érlelni 1 7re, ahol sokat süti a nap.Ha sűrűség is kell, beleáztatsz szar penészes kenyeret vagy bármit, ami beszívja.És készen is van.Ezért felesleges bármit utaztatni több ezer km-ről...
|
|
|
|
|
Ez most komoly, hogy "ajándékba" kéne?
Arra meg jó a romlott is, bár ez már alapból is biohazard-kategória.
Akkor nem számít a hőfok, tudom vinni simán...
|
|
|
|
|
Megmondom őszintén nekem nem megenni kellene.Ajándékba szánnám pár kedves ismerősömnek,beöntve a pollenszűrőn,ajtó alatt,szellőzőbe.Mindegy,csak érezzék a megható szeretetemet! De így nem jut el hozzám sajnos
|
|
|
|
|