|
Haha, mit találtam:
Volvo 945 vs V60 új, crash teszt
Code: |
https://www.youtube.com/watch?v=MZfRk5MeHao
|
"Picit" olcsóbb azért így, bár az ítés óradíjak sem filléresek nyilván.
Van rengeteg egyéb is, más típusokban vannak majompofájú dummik is, ott még jobb a fizikája a becsapódásnak, persze akadnak szoftverhibák is:
pl Bömbike M5 vs Ezerkecske
Code: |
https://www.youtube.com/watch?v=2ix0xCeSjoU
|
Nagyon atom még az Ikarus vs Toyota Camry
Code: |
https://www.youtube.com/watch?v=oadgnQe0zos
|
Kurva ámítástechnika, hogy mire nem képes már manapság.
|
|
|
|
|
Szerintem azt az észak kórejaji tulajt hamarabb elérhetnénk mint innen bárkit.Mármint az oldalról
|
|
|
|
|
Húú, bazz, tömegkatasztrófa az emegyen (autópálya, nem tévéadó...), a kép bal alsó egyharmad-pontjánál, a fehér mellényes, világoskék ruhás csávó mellett az tuti, hogy egy 2. gen V70 és a mögötte lévő is gyanúsan Volver, egy 1. gen V60.Elég durva esemény lehetett, jobbulást mindenkinek.Esetleg itteniek a tulajok?
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
egy kis V50 átnézés:
Code: |
https://www.youtube.com/watch?v=5Z4TEFUqDVw
|
|
|
|
|
|
Kim jong ülnek azért megpróbálnék beharangozni valami visszahívási akciót.Mondjuk kifakultak a hátsó lámpa búrák,túl sallangos a sárvédő gumi,vagy az 60 év átrozsdásodás elleni garancia lejártáról
|
|
|
|
|
Pihha, megint elment egy hónap kommentmentesen...Szinte izzanak a szerverben a vinyók csapágyai a túlterheléstől.
Itt van egy kép a ritkatöri blogból az ezerfős Volver kontingens egyik szereplőjéről, Észak-Koreából.
A kocsik árát azóta is b@..nak kifizetni csikszemű kommiék, a buta svédek meg belenyuxanak, azon túl, hogy a számlát azért elküldik minden évben, de ennél több nem történik.Micsoda balf@$z bagázs.Már akkor is valszeg túl nagy volt a svéd jólét, ami a józan paraszti eszüket is elvette.
Én egy ilyen megbízhatatlan országnak max 20-asával adtam volna a kocsikat, a következő csomagot akkor küldve csak el, ha az előző értékét kifizették...Én csak 20-t buktam volna.De azt meg előlegként beszedtem volna, úgyhogy annyit sem.
Valamelyik Moldova-könyvben is volt egy sztori, az író interjuvolt egy kinti disszidens magyart a 90-es években, aki már a 2 vh-ban is élt.Na, azt nyiltakozta az illető, hogy Svédországban is nehéz volt a háborút átélni, mert vagy 2 7-ig sem lehetett rendes kaviárt kapni a boltokban.
|
|
|
|
|
Én meg arra gondoltam, hogy esetleg a fagyálló, ablakmosó, stb van kigyulladva benne, a V70-nél ott van a kerékjáratnál.És tudtommal ez a nyál elég tűzveszélyes, bár még sosem láttam, olvastam, hogy ki is gyulladna.
De ha már ekkora a lángja kívül, belül mekkora lehet.Q könnyen lesz a gép gazdasági totalcar-os.Na mindegy, reméljük, megúszta a gép és az ember is.
|
|
|
|
|
Nem Volvo, de legalább Scania.
Code: |
https://www.youtube.com/watch?v=s-WBQ7Roq8g
|
Skandináv Középföldén Winkler elektromos kamiont vezet, csodás drónfelvételek, ide készülünk február végén, csak a határ innenső oldalára.De jó lenne, ha sikerülne.
A felirat a legjobb, kötelezővé tenném!
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
hátőőőő... érdekes. Lehet, hogy tényleg a tűzoltóságra sietett. Vagy nem...
|
|
|
|
|
Drága állófűtés!Ott mi más tud így égni?Biztos odapadkázta a kipufi csövét.Láccik ahogy csepeg le az olvadt műanyag szegénynek.De ez tényleg nagy füsttel járhat az elején.
|
|
|
|
|
Na, az egyik erős félsz bennem az új autókkal szemben az ité-biztonság, illetve annak a hiánya, mert hogy az "el ne lopják, meg fel ne törjék" jellegű biztonság eléggé erősen gyerekcipőben jár még.Most olvastam, hogy az usákoknál lekapcsoltak egy bandát, akik Jeepeket lopdostak szakmányban, ellopott indítókulcs-jelekkel, stb.
A másik félelmem meg ez lesz, hogy hová fog majd elfajzani:
index.hu/techtud/2023/02/07/adatok-auto-iparag-adattovabbitas/
Így is már q sok dolgot, túlontúl is sokat tud rólunk a gugli és a hasonló cégek serege, és akkor még jön ez az autózásban is.
Vissza kell szokni a lovas kordéra, mint az amisok is használják.Csúf világ jön a gyerekeinkre-unokáinkra.
|
|
|
|
|
Haha, surmókonzerv.Ha megyünk haza kocsival, majd beírom ide, hogy kell-e valakinek?
De nem hiszem, hogy egyhamar lesz ez, ilyen benzinárak mellett.Meg a 2x2 nap kocsiban seggelés is egyre kevésbé hiányzik.Rühellem a Wiccert, de csak gyorsabb, elég egy fél nap, talán háromnegyed, háztól-házig.
.Nem tudom, ki fog -e derülni a hiba oka.
Most fagyás van valszeg egész februárban, meg megyünk síelni is (remélem, bár én lehet, csak sétálni fogok tudni), a március-április full eső szokott lenni, hát nem tudom.Ha kiderül valami, beírom ide rögvest.
|
|
|
|
|
index.hu/belfold/2023/02/07/tuz-langolo-auto-tuzolto-piros-jelzes-tatabanya-auto-volvo/
Az ember esze megáll.Ezt nem látja a sofőr?Minimum félreállok és pánixerűen elkezdem oltani valamivel, egy takaróval, vagy épp amit találok a kocsiban, esetleg rábrunyálok, nem?
Ez meg lazán begurul a már égő kocsival, aztán meg tovább megy...Érthetetlen.
*
Sok-sok év után vettem végre egy tűzoltókészüléket, pontosabban kettőt, egyiket a kocsiba, másikat meg a lakásba.
Nyilván ne kelljen sohase, de ha meg igen, ilyenkor oda lehet adni másnak is, ha kigyulladt a kocsija, lakása.Ha más nem, azért, hogy ne terjedjen át a mienkre.
De a nagy tudásommal eladáskor bent maradt a régi autóban, 4 évvel ezelőtt.Úgy hogy kell venni másikat.Ettől a hírtől eszembe jutott.
|
|
|
|
|
Hát nincsen mit,Nekem egy köszönöm is elég,(+ 2 doboz surmókonzerv) Ti legalább megköszöntétek,és sok embernek ez is elég,még ha érdemileg nem is tud az segíteni.De ha télleg megtalálnád a hibát,jó volna tudni hogy mi okozta.Hagy tanuljon a paraszt
|
|
|
|
|
Köszönöm a tippeket.Majd megpróbálkozok odaférni a kesztyűtartó és vidékéhez lámpával, hátha látszódik valami.Van szélterelőm, és hagytam is már alatta nyitva az ablakokat, nem jellemző, hogy megoldódna tőle, illetve nem egyértelmű.Nyilván a külső pára mennyisége is változó, lehet, olyankor épp nem volt, vagy csak kevés.
Mostanában mondjuk fagy van inkább, meg kevés hó, az nem annyira párás, mint az eső.
Igen, azt a vízvályút, meg esőcsatornát akarom kikukkolni, hogy mi a fax lehet arrafelé.Mi sosem állunk fák alatt, és ahová járkálunk ott sincs sehol fa a parkolóhelyeken.De ettől még tele mehetett persze, bár a nepperek itt szépen ki szokták pucolni az autót, kívül-belül, azóta meg csak mi mentünk vele.
Ami az üvegen összegyűlik, az szerintem független ettől, más kocsijaimban is volt, valszeg az a plakk nevű homályosság, amire aztán könnyebben kicsapódik a pára is.
"Dickósokat" sajna nem ismerek meg egy kicsit hülyén nézne ki a füstölgető autó a ház mellett, tán még a tűzoltókat is kihivnák rá. )
De az ötlet érdekes, megnézném, hogy mi történik amúgy egy ilyen kisérletben.Édeskés szagot nem érzek, a nejem se, szerintem nem fagyálló lesz az oka.A szélvédő kéderének hiánya nem tűnt még fel, de körbesasolom majd alaposabban is.Cserélve a mi regnálásunk alatt nem volt.
Mostanában hűvös van, (minusz 5 - minusz 15 fok) nem akarok semmilyen műanyagot feszegetni, lebontani, mert minden törik, roppan, aztán meg azt is lehet pótolni.Ez mindig a gond, hogy a téli hideg hónapok kiesnek, a tavasz végétől ősz elejéig meg nem lehet demonstrálni a hibát, vagy csak rapszodikusan (nagy esőkben és utána), amikor meg épp per pillanat nincs ideje az embernek foglalkozni vele.Marad a november mondjuk, meg a március, meg ha télen épp nincs fagy, de akkor sincs az embernek kedve nagyon kint szerelgetni az udvaron, garazsam meg nincs, nem tudok bejutni sehova.Csábos emelő sem volna baj, ugye.Meg egészségügyileg sem vagyok jelenleg a topon, tavalyi évben hónapokat feküdtem kórházban, nem egyben, de összeadogatva az szakaszokat.Hát, mindegy, küzdünk, mint malac a jégen, aztán egyszer majd úgyis kiderül az oka, vagy másik kocsi lesz, annak meg majd más baja lesz.
Végül is aszondom, hogy ennek jó a motorja, váltója, futóműve, kasznija, de nem jó a szellőzése, vagy legalább is lehetne jobb is, hát valahogy túléljük.Idén 14. éves, még menjen 1-2-3 évet, mert most eszetlenek az autóárak (bár nem hiszem, hogy valaha is vissza fognak olcsulni), oszt utána valszeg úgyis kell jöjjön valami másik járgány.Csak nehogy meg az még rosszabb legyen.
|
|
|
|
|
Esszer egy háverom otthagyta a mocskos kéztörlő rongyát az ablaktörlő alatti vízvályuba,szépen összeszerelte,és ahogy kapta a rongy a nedvességet az vitte neki a párás dzsuvát.Ugyanezt teszi az összegyűlt falevél,ágdarabok stb.Írtad hogy valami mocsok is van a kipárolgásba ami az üvegen összegyűlik.Párát csinálhat egy tömítetlen radiátor is,de akkor lehetne érezni a fagyálló édeskés szagát.Kibérelhetnél egy dickóstól egy füstgépet,úgyis van ott áramod,és ha valahol kijön a füst,ott a nedvesség is bemegy.Elég egy résnyi elengedett ragasztás a szélvédőn is,pláne meg ha már cserélve volt.
|
|
|
|
|
Akkor hátha annál a zsalunál van a baj.Az s60-nál látszik hogy mikor van nyitva vagy zárva.De másabb a hangja is olyankor ahogy szipákolja a levegőt.A kesztyűtartót lehajtom,a nagy fejem lejjebb engedem,van ott egy rés,lámpával szépen "láccik"ahogy ki vagy bézár.Olyankor gondolom én ha zárt állásban marad,a belső pára nem tud szépen lassan kipárologni míg csicsikál az autó is.Ha van szélterelőd próbáld meg egy résnyire a két ablakot nyitva hagyni hogy olyankor mit csinál.Persze csak ha az idő engedi.
|
|
|
|
|
Majd írdd már be lécci, hogy mi a fax okozta a bajt, ha kiderül.
Én is csak távolról szurkolok, V40-ünk sose volt, bármilyen dízel meg mégúgy sem...
|
|
|
|
|
Ezen is van auto felirat a klímán, de én nem akarom, hogy egyfolytában menjen a klímamotor vagy a propeller 24/24-ben...Nem gondolnám, hogy ezeknek a tengelyeit, csapágyait folymatos, állandó működésre tervezték.
Nézegettem megint sok volveres videót, tapogattam a szövetet a gumiszőnyeg alatt, de OTT még nem találtam begyűjtött nedvességet.
A vízfolyás az a csak a szélvédőn van, mikor a q vastag belső jég már nagyon meg van olvadva.Igazából csak ilyen 8-10-12 csepp mondjuk, de én azt is rohadtul sokallom belül.
Ha tudom, hogy mikor kell elindulni itthonról és látom, hogy durván fagyott a szélvédő, akkor beüzemelek egy villanykályhát (van a parkolóban lent kis villanyoszlop a motormelegítő miatt, arról elműködik a 1,5kw-os utastéri kályha is), az egy 12-15 perc alatt lemelegít mindent királyul.Csak hát ez a ritkábbik eset, hogy fix időben indulok.
Máshol még lehet vízbefolyás, a pollenszűrő előfordult hogy párszor kicsit dohos, nedves volt.Most már nincs benne, úgyhogy az nem nedvesedik biztos.
(Nincsenek itt pollenek se, meg allergiásak se vagyunk ilyesmire, akkor meg minek a pollenszűrő, a Wartburgomban se volt, oszt mégis megmaradtam... Inkább jönne be több levegő.De nem jön így sem, ez a másik baj..)
Illetve szerintem a külső/belső keringetés zsaluja nem funkcionál és mindig belső keringetésben ragadt.Vagy valami szabotázs volt korábbi tulajoknál.
De ezek csak feltételezések, nem tudtam még minden helyet megnézni, eshetőséget kizárni.
Arra gondolok, hogy valahogy valamikor bejön rengeteg, nem csak pár A, ami aztán éjjel vagy a sok állásban lecsapódik, ha nagyon hideg van, rá is fagy a szélvédőre mindkét oldalon.És ezt a bejövődést kéne valahogy mexűntetni, vagy ha nem megy, akkor a lecsapódást...Legalább ne az első szélvédőn csinálja, már ez is eredmény volna.
Használtam ilyen rain-x-es cuccot, nem a klasszikust, mert az épp nem volt a boltban, csak ilyen lájtosat, de az meg nem segített.
Valahogy igyexünk kitartani tavaszig.
|
|
|
|
|
totalcar.hu/magazin/hirek/2023/01/26/melegvizes-tomlokkel-rohogi-korbe-a-dacia-a-bmw-t/
"Nemrég például a vállalat vezetője, Denis Le Vot azt nyilatkozta, modelljeikben nem lesz sávtartó asszisztens, hiszen ezt a sofőrök többsége amúgy is azonnal kikapcsolja - minek drágítsák hát autóikat olyan extrákkal, amiket aztán senki sem használ."
Loller, vééééééégre már egy józan gondolat ebben a szájbaszökött autóiparban!
Egyre inkább úgy tűnik, hogy egy Dália lesz a következő autónk!
Most egy kicsit meg van szeppenve a Volver ablakizzadás-ügyben, hogy ilyeneket írtam róla, hogy másik kocsit nézek...Nem csinálja ezt a rohadt lucskosodást, vagy csak egészen enyhe mértékben
Az anyjuk csipáját ezeknek, lelkük van vazzegh.
|
|
|
|
|
Köszönöm hogy próbáltál segíteni !
|
|
|
|
|
Próbálj rá a totalcaron is az autódoktor fórumán,ők azért többet találkoznak ilyen dolgokkal
|
|
|
|
|
Tényleg megpróbáltunk már minden részét kitárgyalni,nem tudok mást kiokoskodni,látni kellene
|
|
|
|
|
Esetleg még az jutott eszembe hogy jó lenne a porlasztóknál korrekciós értékeket mérni.csak valami rezonanciát adhat át a kaszni felé
|
|
|
|
|
gabo73 írta:
Leállításkor simán leáll?
240.000 km. Igen.
|
|
|
|
|
Leállításkor simán leáll?
|
|
|
|
|
gabo73 írta:
Akkor meleg motornál alapjáraton is érezni a rezgéseket?
Alapjáraton nem igazán. Csak ha üresben olyan 1500 ig pörgeted és taftod akkor igen. De miután 2500-3000 ott megszűnik. De ahogy vissha le esik a fordulat utána ugyan úgy érezni. És vezetéskor is ugyan ezt produkálja.
|
|
|
|
|
Akkor meleg motornál alapjáraton is érezni a rezgéseket?
|
|
|
|
|
gabo73 írta:
Nehéz eset.Dízel é vagy benz?
Dízel
|
|
|
|
|
Nehéz eset.Dízel é vagy benz?
|
|
|
|
|
gabo73 írta:
És ha üresen a fordulatot megtartva jár a motor akkor érzed(2500-3000 rpm)?Vagy csak haladás közben?
Bocsimegint én vagyok. Most kipróbáltam amit mondtál és állóhelyben 2500-3000 fordulaton nincs semmilyen remegés. Kezdhetek gyanakodni hogy valamelyik gumibak a probléma?
|
|
|
|
|
gabo73 írta:
Ez a ford fóka alapú v40.a motort meg sem kérdeztem
Igen.
|
|
|
|
|
Ez a ford fóka alapú v40.a motort meg sem kérdeztem
|
|
|
|
|
Elektromos a szervo. Nem, beindítom akkor semmi ilyen gondom nincs. Csak miután elindulok,melegszik be a motor stb. És akkor így szép folyamatosan elkezd a rezonálás erősödni a fék illetve gáz pedálon.
|
|
|
|
|
Most akkor mindent előlről.Beülsz,beindítod,rezeg.Emeled a fordulatot ,rezeg.Akkor az nem futómű forgó alkatrész.A kormányod olajos szervós vagy elektromos?Az olajosnál a hidrorendszer csövei is be tudnak ám rezonálni,vagy valami forgó alkatrészed gondolok itt a hosszbordásszíj hajtotta egységekre mint klíma,generátor de annak meg hangja lenne.Úgyhogy én átnézném a motor váltó felfüggesztéseket is.Lehet egy elöregedett gumialkatrész miatt is
|
|
|
|
|
gabo73 írta:
Én nem a fék körül keresném a problémát.
Motortartó? Vagy mire gondoldz?
|
|
|
|
|
Én nem a fék körül keresném a problémát.
|
|
|
|
|
gabo73 írta:
Csak azért nem értem az összefüggéseket,mert ha egy álló szarrá kopott tárcsás betétes fékpofás fékdobos autónak jár a motorja,(nem a tiedre gondolok) mitől rezonál be a két pedál?A kuplungpedálon hogy nem érzed?
Ja álló helyben nem rezonál a 2 pedál csak azt írtam hogy álló helyben ha felpörgetem ahogy azt írtad is akkor van kis rezonálás de azt csak a fékpedálon érezni. Menet közben pedig a gáz + fék pedálon érződik meg mostmár a kormányon is.
|
|
|
|
|
Egy xado a motorba,egy a váltóba és kisimul minden.Nekem a reszketős D5-el csodát tett
|
|
|
|
|
Csak azért nem értem az összefüggéseket,mert ha egy álló szarrá kopott tárcsás betétes fékpofás fékdobos autónak jár a motorja,(nem a tiedre gondolok) mitől rezonál be a két pedál?A kuplungpedálon hogy nem érzed?
|
|
|
|
|
Mert ugye hogy ki lett cserélve addig semmi nem volt. Aztán gondolom ahogy kopott úgy kezdődött ez a gond. Most meg már ott tart a dolog hogy a gázpedálon is és a kormányon is érezni ugyan ezt a rezonálást.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
én passzolom, még ennyire sem értek ehhez, mint te
|
|
|
|
|
Az a baj hogy ezt így leírva tudom hogy elég hülyén hangzik. Vagy az lehet a gond hogy nekem jobban feltűnik mert ugye mindennap használom a szerelő meg ugye nem aztán nem tudja hogy mit keressen.
Gondolom én.
|
|
|
|
|
Hátha olvassa még itt valami okosabb fórumozó,és tud rá mondani látatlanban valami épeszű magyarázatot
|
|
|
|
|
Mondom akkor sajnos csak a piócás ember segíthet,vagy a vajákos biri nyénnye.Fékcsere után álló autó rezonál?Feladom.Ha a kerekeket nem húznák meg talán,de azt egy év alatt elhagytad volna egy húsz percen belül.A négy szerelőnek is fejtörést okozhatott,hát még nekem segítőkész nyoszolyólyánnak.
|
|
|
|
|
Semmihez nem lett nyúlva. Se kipufogó se más . Mondom egyedül egy teljes fék csere volt meg a szokásos olaj+ szűrők.
|
|
|
|
|
Hát de előtte semmi olyen nem volt és egyből egy teljes fék csere után jelentkezik a hiba !?
|
|
|
|
|
Esetleg kipufogó rendszer nem lett javítva?Valami túl merev és berezonál az autó?Mert ugye azt írod hogy álló helyzetben is csinálkázza .Akkor a forgó dolgok a motor váltón kívül talán kizárható.Valami tartó vagy merevítő esetleg felfüggesztő elem.Valami beleér valahová.Jó lenne egy csápos emelővel felemelni,aztán lehetne tapogatózni.
|
|
|
|
|
gabo73 írta:
Csak akkor is az volt a furi benne hogy írtad a féktárcsák cseréje után jött a jelenség.Autómata?Akkor is kérdeztem csak nem válaszoltál?
Manuális a váltó. Igen nekem is ez a furcsa hogy közvetlen csere után jelentkezett ez a dolog.De mondom 4 szerelőnél járt az autó. Elmondtam nekik hogy mi a gond meg mi után jelentkezett hogy nézzék már át stb. Órával mérjék meg hogy üt e a tárcsa,de azt mondták teljesen jó semmi hiba nincs ütés értéken belül van. Szóval nem tudom.
|
|
|
|
|
Állóhelyben is van egy bizonyos rezgése a gázpedálnak de menetközben mind2
|
|
|
|
|
Csak akkor is az volt a furi benne hogy írtad a féktárcsák cseréje után jött a jelenség.Autómata?Akkor is kérdeztem csak nem válaszoltál?
|
|
|
|
|
És ha üresen a fordulatot megtartva jár a motor akkor érzed(2500-3000 rpm)?Vagy csak haladás közben?
|
|
|
|
|
Igen majd 1 éve már. Hang az semmi furcsa. És mind 2 pedál ugyan úgy pulzál. Minél nagyobb a fordulat annál intenzívebben érezni
|
|
|
|
|
Akkor ha felépítésileg haladunk befelé,a kerekeket féktárcsákat kihagyva jöhetnek a kerékcsapágyak,féltengelycsuklók,féltengelyszárak,difi,váltó,motor,kaszni.És ki is lettél segítve.Majd egy éve így jársz az autóval?Pulzál de hangja is van?Vagy csak pulzálásként azonosítható.Ugyanabban az ütemben érzed is a gázpedálon?
|
|
|
|
|
Nem ! Ugyan az a probléma még mindig és eddig még senki nem tudta megmondani mi van.
Tárcsákat is átnézték semmi baja.De a remegés ugyan úgy maradt meg mostmár a gázpedálnál is érezhető.
|
|
|
|
|
Ezt a fékes problémát mintha egyszer már próbáltuk volna kielemezni,az 56647-es hozzászólásnál 2022 04 23-án.Akkor is tárcsát cseréltél,meg most ősszel is?A rázás meg ugyanúgy megmaradt?
|
|
|
|
|
Sziasztok!
Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, adott egy 2015 volvo v40 autó. Az ősszel átesett tárcsa+betét cserén. Azóta a gáz+fékpedál rezonál amit a kormányon is érezni. Voltam vele futóművesnél ,gumisnál + 4 szerelőnél de senki sem tudta megmondani mitől van.
Külföldi volvos fórumon olvastam hogy lehet hogy féltengely. Esetleg valaki találkozott,tapasztalt hasonló problémát?
Köszönöm a választ!
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
a V40-en úgy csináltam, hogy maxra tekertem a ventilátort, a levegőirányt szélvédő módba raktam, ekkor automatikusan bekapcsolt a klíma is (a már említett szárítás miatt), és igen kinti levegőnek kell bejönnie. A hőmérséklettel az elején nem érdemes babrálni, mert nincs, nem meleg a motor. Na, ezután pikk pakk elmúlt a pára. Az Aurisban meg beindítás után csak megnyomom a klímapanelen az Auto feliratot Most 21,5 fokra van állítva (nyáron meg 24-re), pára nincs.
Vízfolyásom sosem volt, valami nagyon rendellenes van nálad. Külső cucc nem folyik be valahol, mondjuk alul?
|
|
|
|
|
inrock írta:
Halló Kollégák,
olyat próbáltál, hogy belülről megtakarítod az üveget? Csak úgy normális takarítással, semmi borotvahabozással, meg egyéb varázslással.
Na, ez a másik dolog, ami rendszeresen bosszant, hogy egy homályosító mocsokréteg keletkezik időnként a kocsiban.Igen, szoktam takarítani a legnagyobb elszántsággal, de lehet, hogy nem a legjobb módszerekkel, de vajon mia frásztól van ez is.Itt nem pocsék a légminőség, nincs már sehol szilárd tüzelővel való fűtés, szóval nem kéne ennek sem olyan mértékűnek lennie, amennyit mégis tapasztalok.
Nagyon minimálisan javul a helyzet egy friss ablak-takimaki után, de tényleg elenyészően csak.Szóval folytatnom kell a hiba felderítését.
|
|
|
|
|
Gabó, Inrock, arra gyanaxom leginkább, hogy valahol el van zárva valami szellőztetőcsőnek a ki- vagy bemenete, zsaluja; vagy pedig valahol, valamilyen módon rendellenesen bejön és bentmarad a víz az utastérben.A tippjeitek egy része már kizárásra került, (nem hozott megoldást, illetve nem az a baj) a másik részének megoldása meg "folyamatban van", de rajtam kívülálló okok miatt , pl garázshiány, csáBos emelő hiány, stb nem történt még meg.
Az egyszeri kiszárítás szerintem is jó lehet, de valszeg utána újra begyűjtené a vizet (már csak a legrosszabb kimenetelre tudok gondolni mindenből...) vagyis csak tüneti kezelés lenne.
Pár napra rá, hogy az előző, anyázkodós kommentet beírtam, ismét jött a jelenség, fagyással belül is, egy idő után persze mindig győz a klíma, de addig pl. kanyarokban konkrétan ferdén csurgott a víz a szélvédőn belül, már nem anyázkodtam, hanem csak röhögtem az egészen.
Önmagában nem azon forr a vérem, hogy bejön, bent van valamennyi nedvesség, hanem hogy ennyi, amennyi...
:-S
Akarok venni ilyen usb-s, telefonhoz köthető kis inpekciós kamerát, pont ezekre a problémákra, csak év vége felé időhiányban voltam, de majd most nekiesek újra.Ha lesz újdonság a tapasztalatokban, beszámolok.
Inrock, neked pl az új géppel mi a helyzet, van párásságod?
Egyébként is szoktam nézegetni ilyen témákban cikkeket, posztokat, tecsős videókat, most a legutóbbiban azt láttam, hogy a pára leggyorsabb kizárására a kocsiból a következő módszer javallott.
1. Fűtés fel maximumra
2. Klíma fel maximumra
3. Belső levegő keringetést kikapcsolni, vagyis jöjjön be a külső is
4.Ablakot kicsit leereszteni, hogy a klímázott meleg kitolhassa a párát.
Nagyjából logikusnak tűnik, de én már a pára (ekkora mértékű) képződéstől is mexabadulnék.
Erre voltak olyan kommentek a videó alatt, hogy ajtókat kinyitni egy jó percre megérkezéskor, hogy kimehessen a pára.
Nemsokára jön a felszabadító tavasz...addig meg hajtjuk a klímát szakadatlanul, ha meg nem bírja, felgyújtom az árokba lökést megelőzően.
|
|
|
|
|
Amúgy az teljesen normális, hogy télen is rákapcsolod a klímát, a szárító tulajdonsága miatt.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
olyat próbáltál, hogy belülről megtakarítod az üveget? Csak úgy normális takarítással, semmi borotvahabozással, meg egyéb varázslással.
|
|
|
|
|
B+ ez tényleg acumi kategória. Gondolom az alapokat már végigtúrtad,mint pollenszűrő,belső keringtetés zsaluja,beázás,vízelvezető csatornák,fűtésbox vízleengedő csöve...)Nem marad más hátra minthogy bevágsz egy páragyűjtő gépet,és teljen kiszárítod a belteret,vagy a macskaalom zokni módszer.
|
|
|
|
|
Már a Tecsős okosságokat is kipróbáltam, asszem mindet, de azok se hoznak megoldást.Talán a borotvahabosat még egyszer megcsinálom, de az meg úgy emléxem, hogy szivárványos fénytörést okoz este, mintha olajjal lenne lekenve, hát az se jobb semmivel.De teszek egy próbát, már nem oszt vagy szoroz...
|
|
|
|
|
Emberek, segítsetek már, lécci.Én sose szoktam itt kérdezgetni, de most eljött ennek is az ideje.
Van itt valakinek 2009-10 környéki V70-je?
Ilyen, mint ez, (még a színe is olyan, mint a mienké): pro.bbcdn.io/56/56f40212-0240-498d-adb2-79b57558cf9b?rule=news-large
vagy ilyesmi évjáratú másik Volvere?
Akinek ilyenje van, az is úgy szopik a párásodással, mint én?Mert én valami kegyetlenül.
Nagyon tele van a pöcsöm az egésszel, de komolyan, kezdek síkideg lenni.
Tavasztól őszig minden oké, semmi gond.Azonban ősztől tavaszig egy horror.Valamiért nincs szellőzése a kocsinak, vagy a már bent lévő pára nem tud kimenni, vagy a kint lévő friss levegő nem tud bejönni a kocsiba, csak ha letekerem az oldalablakot.De az meg már olyankor kurva hideg, már városi tempónál is.Pedig ugye az országúton 90-nel haladva elgázol az ember másodpercenként vagy 8-10 köbméter levegőt.Eddig ez a elgázolt levegő az összes eddigi kocsijaimban mind bejött, ha akartam.Itt nem jön be semmi belőle, akármit csinálok, akárhogy állitom a szellőzést, vagy nyomkodom a gombokat.A hajamat tépem, esküszöm.Csak egyetlen egy dolog múlasztja el, ha folymatosan megy a klíma.Télen többet kell a klímát használni, mint nyáron, kibaszott röhejes, de ez van.Annyit kell menjen a klíma, mint a benzinmotor, mert ha egy nanoszekundummal is hamarabb lekapcsolom, akkor ömlik a viz az üvegről, komolyan, szinte csurog le a nedvesség.
Van valakinek ilyesmi tapasztalata, hogy mi a fasztól van ez??
Vagy hogy mi hoz megoldást?
Olvastam már manuált 3 nyelven is, tudom használni a góóglit is, beszéltem már szerelőkkel is, de nincs semmi megoldás.(Nem akarom direkte szervizbe adni, mert kiszámláznak nekem fél év munkadíjat az itteni árszínvonalon, ahhoz meg lakásunkat is el kell adni, hogy kifizessem, egyszerűen nem éri meg.De nem hiszem el, hogy csak a műszerfal szétbombázásával lesz megoldás.Nagy a gyanúm, hogy úgysem lenne, csak kidobnék egy csomó pénzt az ablakon a szerelő meg pingvinezne egy kicsit.)
Ráadásul amikor 0 foknál hidegebb van, akkor ez a tonna pára ráfagy belül is a szélvédőre.Többet kell belül kaparni a jeget, mint kívül, kábé hülyének néz mindenki...
Már kínomban elkezdtem másik kocsikat nézegetni, hogy mit kéne vásárolni helyette.Csak hát most kurvára nem éri meg kocsit venni, semmilyet, az istenverése árak miatt.
Vagy ezek a kocsik ennyire szarok, már tervezésnél el lett baszva a szellőzésük?Hogy tudtak gyártásba vinni ilyeneket?
Tényleg csak az a megoldás, hogy bebaszom egy fejszével az összes ablakot, az utolsó miszliket is kitöröm a keretből, és akkor nincs semmi a mi párásodjon, meg befagyjon?
Áááááááááááááááááááááá...
Elnézést az ordas szóhasználatért, de tényleg ennyire dühös vagyok.
|
|
|
|
|
inrock írta:
valami biztonsági mittoménmire hivatkozva
Ennél már csak a "hidralika-mittoménmi" az ami jobb...
|
|
|
|
|
Hejjhó.Ja, az nekem is volt pár napig Chrome alatt, hitelességi tanusítvány, vagy mi a bánat, gondolom épp lejárt.De most már megyen rendesen.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
BÚÉK neked is. Épp jókor néztél ide, mert nekem a Firefox nem engedett be, valami biztonsági mittoménmire hivatkozva
|
|
|
|
|
BUÉK Volvósok
|
|
|
|
|
Ahh, kösz, persze, ismerem a dalt, nagyjából még emléxem rá.Jó lehetett.
|
|
|
|
|
Buékk minden Volvernek, kicsit megkésve is...
|
|
|
|
|
Boldog új évet a volvotopikosoknak!
|
|
|
|
|
És boldogságos új évet is a volvo top okosoknak
|
|
|
|
|
Boldog karácsonyt a volvotopikosoknak!
|
|
|
|
|
Nekem a csíkszemű az kínai,a cigány az cigány kész.Rántás rájuk.Szeretetteljes és békés karácsonyt kívánnék mindenkinek.Jackie Chan tényleg nagyszerű színész,minden filmjében imádom,pedig nem melegedtem meg.(egyenlőre,de mit hozhat a belpolitik)Nagy pusszancs mindenkinek!
|
|
|
|
|
Jól mutat ilyen bordó doboz a fehér hóban
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
konkrétan ez a zene szól alatta. Ha nem is hallod, a látványból egyből tudni fogod, hogy mi ez
Code: |
https://www.youtube.com/watch?v=9EcjWd-O4jI
|
|
|
|
|
|
Nagyon szépen teszi-veszi magát, rakja a seggét, ahogy kell.
Code: |
https://www.youtube.com/watch?v=iXX39Rc6WnE
|
|
|
|
|
|
Várjál, mert a Hujundáj (gondolom, a Hunyadi lesz ez...) az koreai, a Dzsekit Csen vagy más szóval Kabátot Lop meg hongkongi.Ami végül is, szegről-végről Kína.
Amúgy nagyon bírom a Dzsekit Csent, a filmjei végén a bakijelenetek mindent visznek és egyébként is egy szimpatikus ember, nem egy harsány celeb b@rom botrányhős.
|
|
|
|
|
A svéd csajok külsőre gyönyörűek, legalább is a nagy részük.Fiatalon mindenképpen, de középkorúan, sőt idősen sincsenek szétcsúszva jellemzően.Nem kövérek, ritka, aki bottal, vagy korláttal jár, és a kórházból 80 évesen is haza tudnak menni.Ami a legdurvább, és még máshol nem nagyon láttam, hogy 60-70 évesen is hordanak simán hátközépig érő hajat.
H-turul azt látni, hogy megy egy karcsú, jó alakúnak tűnő nő, de mikor már éppen füttyentenél neki, akkor valamiért hátrafordul, vagy körülnéz a zebra szélén, és látod, hogy egy nagymama az illető.Döbbenet.
Ami szintén érdekes, hogy nem feltétlen sminkelnek, meg frizuráznak; soxor még egy miniszter asszony is odaáll a tévében a kamera elé vakolat és fodrász nélkül.
A nagy számú bevándorló csajok (jellemzően füstike közel-keletiek) is szépek fiatalon, és már akkor is rengeteg sminket használnak.De 40-50 felé, pár gyerekkel maguk mögött már azért erősen asszonyos alkatúak, anyutestűek.
Kissé olyanok, mint otthon az afromagyarok.
Vannak még afrikai fekák, de azoknak a korát még csak nagyjából se tudom beazonosítani a legtöbbször.
Nem kicsit voltam megdöbbennve, mikor kikerültünk, hogy trópusi éghajlatú területekről ennyien jönnek ide, pláne még odafent a sarkkör közelében.
A legnagyobb szürreális eset az volt, mikor egy egyiptomi muszlim gyerek odafent elkezdett magyarul beszélni, Budapesttől háromezer km-re északra, a mínusz 30 fokban...
Mert, hogy otthon végezte az egyetemet.
Bolgár mesefilmekben van ilyen, maximum.
|
|
|
|
|
Igen?Milyen zene megy alatta?Ha ezt szavakkal el lehet mondani?
(Én már mindent némán hallgatok, meg sem próbálom máshogy.)
|
|
|
|
|
Ezt még nem láttam,de a zene, DOLFI,a gépek mindent visznek.Ezt nem fogja a hujundáj (a nagy kína)soha megcsinálni.Hacsak dzseki csán át nem megy gépkezelőbe.Az igazi svéd csajok milyenek lehetnek?A surmit már úgyis kiveséztük rendesen.Így legalább maradunk a volvók igazi környezetében.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
a zene nagyon alátesz az egésznek
|
|
|
|
|
Mindig is tudtam hogy maga egy úr!A csatkai szeplőtelen szűzmária világosíccsa fő léptejidet amerre mögfordulsz.
|
|
|
|
|
Meg én nem 50 dollárért vinném haza, hanem a normál áron, ami 50-60 sek, mondjuk kétezer forint.Nem ebből akarnék meggazdulni...
|
|
|
|
|
Vittem már haza innen jó pár dolgot valakinek, meg lehet ezt oldani.De mostanában nem tervezünk autós hazautat, maximum legközelebb jövő nyáron.Ha majd tudom már, hogy mikor, akkor beírom majd ide.
|
|
|
|
|
Azért tizenpárezer forintot nem adnék érte csak azért hogy szétborongassam pár jó emléket idéző embertársam holmija között.De még ha hoznál is felebaráti áron,hogy kerülne hozzám?Az nagy csoda lenne ha majdnem egy környéken laknánk!
|
|
|
|
|
Van magyar nyelvű webshop: www.surstromming.com/surstromming-hungary.html
kicsit mondjuk kurva drágán adják, de hát miért is ne nyerészkedjenek, ugye?
Idekint ez a 300-400-500 gramm körüli konzerv50-75 sek, vagyis olyan öt-hat dollár lenne a 49 helyett.Úristen, mekkora pof@'tlanság...
|
|
|
|
|
Ha megyünk haza kocsival, akkor viszek szívesen, ha kér valaki surit...
Nem tudom, mikor lesz ez, lehet, hogy nem egyhamar, ilyen benzinárak mellett.Bár valamennyit olcsóbbodott a csúcs óta, most kb 20 a benzin, 24-25 a gázolaj (azok sz*póágon vannak rendesen...) és 15 a pálinka.38-cal lehet szorozni.
|
|
|
|
|
Hahaaa, igen, a surströmming, na az egy rettenet.Már nem emléxem, hogy megettem-e vagy csak beledugtam a nyelvem, esetleg kiköptem (14 éve volt, mikor kijöttünk, akkor próbáltuk), de az valami brutális egy cucc, vegyifegyvernek is elmegy.És igen, kenyérrel, hagymával eszik az őslakosok is, mert úgy még viselhető, szerintük.
Állítólag a még a konzerv-állapotút sem engedik fel repülőre, mert felrobbanhat a nyomásváltozástól.Alapból is dudoros a konzerv fala...
És ide tartozik a norvégok rohasztott hala (azt hiszem, az nem hering, mint a svédeké, de most nem vagyok biztos benne), és az izlandi büntető cápahús is.
Van még ilyen kaja, az már nem skandi, hanem távol-keleti, a durián nevű gyümölcs, arra is rá lehet keresni, biztos vannak bátorságteszt-videók is.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
közben eszembe jutott, hogy Izlandon pedig az erjesztett cápahús a nemzeti eledel. Ezeknek az északiaknak valami fétisük lehet az ilyenre
|
|
|
|
|
De azért a pacaltot becsukott szemmel meg lehet enni,a surmit meg csak csipesszel.Az orra.De azért meghallgatnánk egy hozzáértőt is.Hiába fújnám be tejszínhabbal,attól még dög maradna bakker.Azért beborongatnám egy pár helyre ha volna itthol belőle.
|
|
|
|
|