|
Szinte érzem a 3 pöttyöt ahogy a homlokom felé tart...Igyekszem kisebb baromságokat kérdezni majd később. Csak gondoltam van valahol egy ilyen összeszedett anyag, cikk, wiki, bármi, hogy mit változtattak mondjuk a T1-T2-T3...stb között. De ha nem, nem Csendben nézgelődök itt a fórumon és közben figyelgetem, mikor kezd keményedni a hűtő csöve. Aztán közben néha-néha bedobom a közkedvelt "ki milyen olajat használ" témakört, ilyesmi De amúgy köszi a választ. Pl az ékszíjas témakörrel beljebb vagyok. Az enyém külön burkolat és el nem tudtam képzelni, hogy döglik meg ettől a vezérlés, amit szinte minden fórumon olvastam.
|
|
|
|
|
Kedves Szuócsa kolléga.Először is azt fogod észrevenni hogy lassan felkeményíti a vízcsöveket,a szintérzékelő hibásan fogja jelezni hogy kevés a víz,holott szinten van.A kompressziót fogja beledolgozni a víztérbe,ha leveszed egy jobb sprint után a kupakot,üzemmelegen is kirobban a víz belőle.A swirl mozgató rendszert szemmel is látni,a szíjat pedig az kócolja amelyik egy takaró burkolat a vezérmű borítással.Ez nem szentírás,biztos vannak itt okos szakik is,csak ez a predátor életmód.(Itt van,csak nem látszik,mert a baromsághoz nem tud hozzászólni)
|
|
|
|
|
Helló,
Anno a 215 lovas motorról olvastam ezt, titkon reméltem, hogy hogy a 205 lovas még nem annyira érzékeny. Minden esetre, ha eltűnik a víz vagy kéken füstöl hátul, akkor már tudom, hogy fel kell készítenem a gyereket, hogy kevesebb lesz a zsebpénze egy ideig.
Az automatájával már nem vagyunk haverok, de szerviz után ez változhat... Pedig nagyon szuper csendes és kényelmes...Kár lenne érte. Az 5 hengert meg imádom. Volt egy Audi 100-unk réges-rég a Volvoval közös 2,5 TDI-vel...azóta az áhitat feléje
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
üdv a klubban.
Annyit tudni erről az erős motorról, hogy szeret megrepedni a hengerek közt az öntvény. Túl erős a motor ehhez a szerkezethez, ez igazából a 163 lóerős használatra lett megalkotva, illetve abból lett továbbgondolva.
A többre sajna nem tudok válaszolni.
|
|
|
|
|
Sziasztok,
Én vagyok az újsrác Vettem egy V70 D5-öt - 205 lóval (D5244T10). Túrom a netet, de semmit sem találtam arról, hogy milyen update-ek voltak a motorgenerációk között. Az megvan, hogy ez duplaturbós és csudajó a fogyasztása az irgalmatlan nyomaték mellett stb...De arról alig találni valamit, hogy ebben pl nincs SWIRL, meg talán valahol olvastam olyat, hogy nem mindegyik D5 nyírja ki magát, ha a hosszbordás szíj elcsattan...Ez nem tudom, olyan-e. Szóval, ha valakinek van linkje részletes leírásról vagy infója, hogy jobb-e vagy rosszabb-e a T10 mint a többi...azt megköszönném.
A nyomaték legyen veletek!
|
|
|
|
|
Jaaa, aham.Igen, ez egy jó felhasználási terület, a másik sok-kizsgyerekes családoknál lehetne, hogy kis csirkefogók ne tudjanak a forgalom felé megpattanni.
De végül is nem terjedt el ez a dolog.
*
Benzinkút ügyben meg azt olvastam, hogy akár több száz, kis családi vállalkozásként működő mezítlábas kút is bedőlhet, mert hogy már a nagyker ár is megasabb, mint a 480 forint.
Ebből éktelen nagy rába ETO/szás lehet, mert hogy óriási arcvesztés ez Viktoréknak, ha mégis idő előtt el kell engedni a rögzített árat.
Senki nem fog fél éven át veszteséget finanszírozni, még a nagykutya olajcégek sem.Nem is értem, hogy gondolhatták ezt?
Idekint meg azért kiba drága főleg a dízel, mert valami kötelező hülyeség lett beépítve az árába, hogy a szénhidrogén-alapú üzemanyagok is járuljanak hozzá a környzetvédelemhez/elektomosításhoz/már nem tudom, mihez.Valami hasba akasztós b@rom duma, csak annyi maradt meg bennem.Biztos örülnek a fuvarozó cégek, taxisok, bepalizott magánemberek.
Január közepétől a dízel már 21 korona felett van, ez kb 2,1 euro.A benzin csak 17-18.
A pálinka (E85) is majdnem dízelárban volt (tiszta hülyék, wtf, azt nem kell kitermelni sehonnan, erjesztéssel készül bármiből, mire fel ilyen drága??), de most már kezd alászállni az ára, vissza a rendes szintre.
Nagyon kellene már valami megoldás, hogy mexabaduljon az ember ezektől a rohadt benzináraktól.Belepisilni a tankba, vagy valami ilyesmi.
|
|
|
|
|
Nem, az egyik oldalon egyajtós, másik oldalon kétajtós volt. Amcsiban vannak ilyen rendőrautók, hogy az elfogott ne tudjon menekülni.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
közben olvastam még pár cikket, a Mol-partnereknél a Mol olcsóbban adja, és ők nyelik be, de pl az OMV nem adja olcsóbban, és a kiskútra terheli.
|
|
|
|
|
Igen, de az szimmetrikus elrendezés volt, egy-egy ajtó oldalt, meg hátul a kombiajtó.Volt ilyenje sok más gyártónak, pl Opel Kadett, a kocka a 80-as évekből.
|
|
|
|
|
Haha, igen, ez jó játék, másik nyelvekben hazai szavakat keresni.A "gyorsan" most nem ugrik be, hogy mi lehet, de van rengeteg magyar szó a svédben, pl igen, után, antal, gyűjtöttem már vagy 40-50 ilyen szót.
|
|
|
|
|
Nem tudom én sem, hogy ki nyeli be a veszteséget, csak azt sejtem, hogy piaci alapon, magáncégekre ilyet erőltetni nem túl egészséges döntés.A cég vagy tönkre megy, vagy kivonul a piacról.Meg ha így meg lehet őrizni a vásárlóerőt, akkor legyen a kenyér is 100 forint, meg a tej is 80, nem?És akkor lehet jó az életszínvonal...Ja.
|
|
|
|
|
Ja, és volt Kettesből is háromajtós, asszem gyári.
|
|
|
|
|
Én hallom, de nem értem Az elején, mikor csomagol össze, akkor értettem egy "bilar"-t (autók, ennyi a teljes svéd tudásom ), meg a gyerek egyszer mondott egy "abszolút"-ot, a riporter pedig egy "gyorsan"-t, de ez biztos valami más lesz valójában
|
|
|
|
|
Erre a kezdenek bedőlni a benzinkutak témára azért kíváncsi lennék, hogyan működik valójában. Decemberben autókáztam egy hosszabbat, és Tasson valami 45x,46x Forintért adták a lét, miközben a közelben, Dömsödön pedig 479,9-ért ment az OMV-nél. Most tényleg egy nóném kút az olcsóbb lével csábítja a vásárlókat, hogy minél nagyobb legyen kára?????? Ezt hogy? Szerintem a nagyker (pl MOL) nyeli be az árkülönbözetet, ő könnyen megteheti, a kisker pedig továbbra is valami kis haszonnal adja a cuccot.
|
|
|
|
|
Háromajtós Amazon!
De nem úgy, ahogy az ember gondolná, hanem egyik oldalon egy, a másikon kettő.
Code: |
https://www.youtube.com/watch?v=KIZAxFwir8E
|
.
Azt írja a videó alatt, hogy 1967-ben két négyajtóst átépítettek háromajtósra, és ez azok közül az egyik.De az nem derül ki, hogy ez valami gyári átépítés, vagy házi kendács eredménye.A gyerek lehet, hogy mondja, de hát ahhoz ugye először hallanom kellene.Egy gyors gugli kereséssel utánaeredtem a dolognak, de nem hozott semmi különöset, ezen a videón kívül.Persze lehetne mélyebben is túrni, de ahhoz most nincs kedvem.
Minden esetre elég jó viccesen néz ki.
|
|
|
|
|
Volvo Lotti sórúmja nem sz@rral gurigáz.
Öregecskedő Volverek nagy csapatban!
Code: |
https://www.youtube.com/watch?v=r2T16er-aVc
|
|
|
|
|
|
totalcar.hu/magazin/bologatokutya/2022/02/10/volvo-850-gazturbina-1993/
Mi a t*köm az, hogy "nem láttad jönni"?
Menni sem láttam még...
Ha már alternatív üzemanyag, itt felénk van egy újdonság (persze, lehet, csak nekem új, révén, hogy sosem tankolok dízelt...) egy HVO100 nevű trutymó, a dízelkocsikba lehet tankolni.Az benne a jó, hogy nagyon környezetbarát, a dízelhez képest 90%-kal kevesebb a co2 kibocsátás.Ami valóban nem kevés.Csak éppen drága még, a brutálisan drága hagyományos gázolajhoz képest is.Ami itt már veri a 21 koronát, vagyis a 2,1 eurót.
Nem sz@rral gurigáznak az árak.
Az előállítása pedig maradék olajszármazékokból, hulladékzsírokból és hidrogénezett növényi olajokból készül.Ez nem a biodízel, ez egy másik anyag, ami semennyire sem fosszilis.
Hát, majd kíváncsi leszek, hogy milyen karriert fut be.Az biztos, hogy ezért nem veszünk már dízel autót, erre a kis időre.(Nem nekem van kevés hátra (bár persze ki tudja...) hanem a dugattyús motoroknak.)
Hanem, olvasom az otthoni híreket, hogy már kezdenek bedőlni a benzinkutak a hatósági árazás miatt.Ha Viktorék nem szabadítják fel az árakat, akkor lesz még nagyobb is a córesz.Ha meg felszabadítják, akkor meg azért...Mert hogy esetleg hirtelen megdrágul vagy 200 forinttal.Lesz majd egy pici anyázkodás, lehet...
|
|
|
|
|
Értem, köszönöm.
Jó, hát ha valaki nem ilyen extra kiterjedésű, annak szódával elmehet.
Paszika témakörében egy utolsó link:
hu.wikipedia.org/wiki/Kish%C3%ADdv%C3%A9g
Igen, a települést is így hívják, az ember esze megáll, az a kevéske is.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
hát tetszik a Pistának, főleg a megkímélt beltér. Szervizt nem szabad hanyagolni, visszahívási akciókra figyelni kell (márhogy meg voltak-e annak idején csinálva). Hátsó tér is tetszik neki, nekem sem tűnik kicsinek. Mondjuk mihez képest, nekem ez egy jó méretű autó lenne.
Kb ennyi.
|
|
|
|
|
És egy TeCsöves kommentelő:
"Picit reklámszagú volt ez a teszt most, sorry. Volt V60-am igaz PHEV.
Így volt Volvo tulajként és márkát szeretőként írom most ezeket a sorokat kritikaként, kiegészítésként.. Kategóriájához képest a csomagtartó kicsi, nem kombihoz illő méretű. A hátsó hely és lábtér szűkös, már már kicsinek mondható. A futómű, bár teljesen ford származék, mégsem sikerült olyan finoman hangolni mint a fordokban. A beltér sajna nem a legjobb minőségű anyagokból készült, csúnyán tud öregedni, plusz hajlamos a zörgésre is. Sok apró dologban látszik, hogy a tipust a 2000-s évek végén tervezték, ami akkor elég volt, az a 2010-es évek végén 20-as évek elején már kevés az árkategóriájához képest. 7,2 m Hufért sokkal jobb autókat lehet kapni a közép-felső közép kategóriában."
Bazz, mint ha magamat olvasnám...
És még a vételár, 7,2 ezért...?Huhh.
Vissza lettem igazolva rendesen.
|
|
|
|
|
Inrock, mi a verdikt, csak egyetlen mondatban?
.
Nem tudom, nekem valahogy inkább az ára kéne, és abból hamarabb vennék bármi más Volvert, vagy nem Volvert...
Volt egy ilyen alattam, 2015 körül, friss, ropogós husi volt, alig kétezer km-rel az órájában.Le kellett adni a sajátunkat javítani, és volt kedvezményes bérautó a ex-tornatanárom, Hertz Zoltán cégétől... Alig volt több, mint a buszbérlet, hát akkor meg hajrá.(Nem a kocsibérlés olcsó itt, hanem a buszbérlet a drága.És ráadásul még nem is kapom meg a buszt vezetni, meg nem mehetek oda-amikor vele, ahová-amikor akarok... Hát milyen buszbérlet az ilyen? )
Na, szóval kicsi, szűkös, a csomagtartó is, az emberre ráhajlik a kaszni oldalról, nem igazán öregbíti a gyártó klasszikus hírnevét.Ugyan ez a D4-automata volt, elvittem egy kicsit autópályázni, 190-ig szépen vitte, tovább nem nyomtam... (Itt kábé most szabadulnék egy ilyen akció után...).Meg még kevéske elővárosi, utóautópályás környéken bóklásztam.Motorikusan oké volt minden. De nekem valahogy fura az egész, sehogy nem jön be, valszeg túl vaskalapos Volver vásárló vagyok.A rohadék lebegő istenverése is benne volt, ahogy ebben is.Kis autónak túl nagy, nagy autónak viszont kicsi.Na mindegy, akinek van, éljen boldogan vele.
Beszédes, hogy itt felénk nem sokat látok családos felhasználásban, valszeg nem csak nekem ez a véleményem...
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
egy megkímélt V60 II:
Code: |
https://www.youtube.com/watch?v=iWmY1MbVo1A&list=WL&index=5&t=11s
|
|
|
|
|
|
Biza, faszántos.Nem tudom, milyen motor lehet benne, saccolok valami erősebbet az originálnál...
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
jól csapatja a Kettessel, jók a külső snittek.
|
|
|
|
|
Hogy leolvadt a hó a hátáról
|
|
|
|
|
Code: |
https://www.youtube.com/watch?v=bDrcQhKl1mg
|
Életképek a típus őshazájából!
Visszatér a Télapó!
Van olyan jó, mint a híradós driftelés volt, a csávó simán elmehetne rallisnak.
A videó végén svéd buékolás van.
|
|
|
|
|
Ja, és végre nem hótlanul megy el ez a tél
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
nem sajnálta a gázt elinduláskor
|
|
|
|
|
Code: |
https://www.youtube.com/watch?v=k5EZLQ5D1s0
|
Volvo Sugga! Az anyakoca, varacskos disznó mozgásban!
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
hát ugye mi is ez az app? Egy valami,amit elő kell venni az autó nyitásához. Azaz ugyan úgy működik, mint a kulcs (másik valami). Minek akkor újra feltalálni a meleg vizet?
|
|
|
|
|
totalcar.hu/magazin/velemeny/2021/12/02/kell-e-felni-a-digitalis-kulcsoktol-/?cp=1#comment
Na, ez egy kicsit régebbi, de érdemes megnézni a szavazást, meg a kommenteket, kicsit fellélegeztem, hogy nem csak én vagyok ilyen fafejű, kőagyú bugris, hogy leginkább a fizikai kocsikulcsban bízok.
Mondanám, hogy ha ilyen "sokan" vagyunk így ezzel, akkor a fax gyártók is leállnak, lassulnak ezen fantasztikus technikai cuccok fejlesztéseivel...
|
|
|
|
|
Az idiótákat nem lehet autótípushoz kötni.Látható hogy nem gépfüggő az eset.
|
|
|
|
|
Épp jött szembe egy cikk a neten pár hete, itt a gyártó cég őshazájában, hogy rendben, hogy a Volver a legvásároltabb márka a 2021-es évben is; de hogy ha szétbontják a dolgot céges és magánvásárlókra, akkor a cégeseknél vették sok Volvert, a magánszemélyeknél viszont már a Wolslágen* a vezető.(Nem részletezték a típusokat, de valszeg a Golf és a Paszika**) Vagyis durván ébred a jónép és kezdi elengedni a kiba...tt drága kanjeles gépeket.Persze nem mintha a Vw nem lenne túlárazott, de ezexerint van különbség.
Érdekes.
.
Ha netán valaki nem ismerné:
*. - hir6.hu/cikk/61900/a_nap_kepe_nincs_meg_a_wolslagen_szuszkulcsa
** - nepitelet.hu/autok/volkswagen/passat_2005/paszikaaaa/
|
|
|
|
|
"A Volvo egyelőre nem ereszti el a személyautókat"
.
Hát, ja, na erre mondanám én azt, hogy nohiszen...Meg hiszem, ha látom.
Nem a szögletességgel van a baj, meg nem a számokon alapuló elnevezésekkel, hanem az árakkal.
Ólcsítaniuk kéne egy picit, hogy rohadnának meg.Persze, amíg az ostoba újgazdag réteg ennyiért is megveszi, addig a sok szerencsétlen régi vágású, keményvonalas, de csóribb népség fel is akaszthatja magát...
És ez persze vonatkozik a többi gyártóra is.
Sebaj, előre a huszonéves átlagéletkorú autóparkért!
|
|
|
|
|
Parajelenségekkel kapcsolatban Vajákos Biri nyénnyét vagy a piócás embert tudnám esetleg javasolni a közösség (le)épülése érdekében,talán ha fényképet tudnál küldeni a problémáról,természetesen külön hidegen,külön melegen. Ha,tételezzük fel hogy a kábelozás rendben van,(esetleg egy diagnosztika sokat segíthetne)mégsincs szakadás,de a negatív oldal esetleg kontakthibás,mégsem az ajtó lemezéről kap testet.Én még megpróbálnék egy balos kapcsoló cserét,és az ottani átvezető kábelt is átnézni,a csatlakozónál megfeszegetni egy kissé.Lehet pár problémája a dolognak,de nem lehetetlen megoldani
|
|
|
|
|
Csak egy sima hőtágulási problémára gondoltam,hátha segít.De azért egy 0%-nál ez is több esélyt jelenthet a hiba megtalálásában.
|
|
|
|
|
Akkor is csinálja ezt a parajelenséget, ha közben senki sem használja azt az ajtót, nem száll be-ki, nem nyitja-csukja?
De ha nyitják-csukják is közben, akkor is eléggé durván hangzik ez, már ha következetesen hidegnél sosem működik, melegnél viszont mindig működik.
Én azt csinálnám, hogy lebontanám a az ajtódeklit, és hidegen nézném, hogy a kábelek megrángatása okoz-e ugrásszerű javulást?Ha igen, akkor megvan a probléma, de ha nem, akkor még nagyobb a parajelenség!
Ritka (kb 0%) az olyan kontakthiba, amelyiknél hidegben sosincs kontakt, melegben meg mindig van és ezt nyugalomban, piszkálás nélkül is ugyanígy produkálja.
Majd írd már meg lécci, hogy mi lett a megoldás, a közösség műszaki épülése érdekében, köszi.
|
|
|
|
|
Sziasztok!Ákos a kapcsoló konzol forrasztási pontjai esetleg nem lehetnek kontaktosak?Szemmel is látszik sokszor ha elenged,esetleg egy kis hajszárító melegétől ha rendbe jön,akkor tuti hogy ott a problem.
|
|
|
|
|
Ha már egyszer itt járok...
Egy korábbi plasztikai műtétből (ajtócsere) megmaradt nekem a jobb hátsó ajtó teljes belsősége, tehát az üveg, a kallantyúk, herkentyűk, bizgentyűk garmadája. Mivel úgy gondolom, hogy erre már nemigen lesz szükségem, itt (is) meghirdetem hasznosításra. Tehát: S40 / 2003 modellév. Nem tudom, hogy az azonos korú V40-hez is jó lehet-e?
|
|
|
|
|
Szia és BUÉK!
Tippem szerint pedig mégis az lesz a hiba oka, hogy valahol valamelyik vezeték elszakadt / eltörött / korrodálódott. Ha pl. a melegedés miatt az addig sprőd műanyag szigetelés csak egy picit is másképpen görbül / mozdul / hajlik, máris megvan újra a kontaktus.
Nekem a 2003-as S40-emen volt hasonló jelenség úgy 4 éve a csomagtér-ajtóba menő vezetéknél. A rendszámvilágítás bizonytalankodott emiatt. Szinte hihetetlen volt számomra, mert az a vezeték alig hajlik a nyitogatás során. Nem volt más megoldás, ki kellett cserálnem a kritikus darabot. Szerintem keress tovább, meglesz a csont!
|
|
|
|
|
Sziasztok,
Van egy 2000-es évj s80-asom, 2,5d és a jobb első ajtó és kb minden ami abban elektromos az mikor hideg az autó nem működik. Ahogy bemelegszik, kb 10km után már megy a központi,tükörállítás ablak, minden ok. De hidegen látszik, hogy nem kap mindig áramot az ajtó, mert villodzik vagy teljesen sötét az ablakemelő megvilágítása. Hidegen az ablak időnként nagyon kis mozgásokkal magát lehúzza(ez mondjuk -5-ben nem is esik jól,főleg h ameddig nem melegszik fel az autó,addig nem is lehet felhúzni. Találkozott-e már valaki ilyesmivel és hol keressem a hibát?(csatlakozókat néztem az ajtóban,nincs szakadás,oxidáció és a hernyócsőben levő kábelek mozgatására sem változott semmi)
köszönöm
Ákos
|
|
|
|
|
Boldog új évet mindenkinek!
|
|
|
|
|
Nem tudom, mit és hogyan tanítanak autóvezető képzésen.Balesetet nem szoktunk látni, még utólag sem, bár biztosan van valamennyi.Volt valami EUs felmérés és az jött ki, hogy a svéd utak a legbiztonságosabbak egész Európában.Ha megtalálom, belinkelem.Kicsit mondjuk kezdenek is átesni a ló túloldalára, helyenként, ez ügyben.
Személyautóval nagyon fegyelmezett az originálsvéd, betartja a szabályokat, nem huligánkodik forgalomban senki, nem versenyzik, nem gyorsul, nem tol le és ez nagyon élhetővé teszi a közlekedést.Messzi vidéken persze nyilván ökörködnek a fiatalok, ahol a madár se jár, vagy tök üres a parkoló.
Akik viszont kifejezetten veszélyesek, azok a városi buszsofőrök, kamionosok, ezek szinte mind kokeró, füstike, kecsketoló közel-keletiek.Nagyon tele a középső lábam velük, simán kijönnek macisajt alól a főútra a csuklós busszal, vagy bejönnek a körforgóba, majd te fékezel, hisz neked van kisebb autód.Megállóból tükörbe nézés nélkül teszi ki a fülkét, az indexet a kormány tekerésével rakja ki és akkor is kijön, ha ott vagy mellette épp elhaladás közben.Én jó csomó ilyet tapasztalok, nem tudom, csak én vagyok e peches, illetve a rendőrség mit csinál, de elképesztő ez az egész.Érdekes módon a taxisok is kokerók, de azok tudnak rendesen viselkedni, azokkal semmi baj nincs.Úgy látszik a súly és a magasság megvadítja őket.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
nem volt semmi összeröffenés.
De a svédeknél kötelező megtanulni driftelni, akarom mondani megtanulni korrigálni a kitörő autót, nem?
Nem mondom, hogy aztán minden svéd ész nélküli driftelő lesz, de a tudás megvan. Amúgy jutyúb tele van ketessel meg hetessel hóban mókázó fiatalokkal.
|
|
|
|
|
Ja, volt valami évvégi varacskolás, legalább Zúmon, Szkájpon, Csapatokon keresztül, szigorúan két méter térközt hagyva?
Voltunk otthon karikor, de esély sem lett volna, még covid nélkül se, hogy menjek ilyesmi találkozóra.
Vagy már eleve sem gyűlne össze senki?Szomorú.Milyen jó kis galeri volt itt egy 6-8 éve még.
|
|
|
|
|
Bróhaha, milyen egyenként is több tízezres lájkolású kommentek vannak.
Így kell ezt csinálni.
Még a 2.4-essel én is igyekeztem "driftelni" (kézifake rángatása kanyarban, körforgóban), ahol ismertem a körülményeket, útviszonyokat, stb, mindig olyan ledöbbent pofák voltak a járókelők, bámészkodók arcán, hogy nem tudtam eleget röhögni.
Pedig semmi durvát, vagy veszélyeset nem csináltam, tényleg.
Azt hinné az ember, hogy a jónép ismeri a kiváló skandináv ralliversenyzők hadát, de ezexerint nem nagyon.Vagy régen volt az már.
Ezen a mostani kocsin nem merek ilyet csinálni, mer' kapcsolós a kézifék, meg automata a váltó, nem akarom szétba...ltázni.
Meg egyébként is egyre kevesebb itt (a főváros környékén) a hó, most is ilyen vérnűsző egy centis volt pár napig, de jött rá az eső, és szétverte.Így nincs sok értelme játszós autót beszerezni, vagy huligánkodni...
De megyünk fel február végén északra, a sarkkörhöz (ha csak be nem baszcsizik a covid), akkor majd lövök ide is havas Volver képeket.
|
|
|
|
|
A 2.4-et ilyen kétezressel váltottuk le, úgy hogy pont van ezzel is tapasztalat.
Bár, most a motorkódra nem esküszöm fel.Három és fél éve van meg egy 2009-es V70, nagyon jó, motorikusan semmi problémánk.Ez se egy erőgép, a szívó 145 LE visz 1600 kilót, de amire kell, arra ez is elég, pont, mint az elődje.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
Boldog Karácsonyt mindenkinek!
|
|
|
|
|
A kétliteres Volvo motor jó.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
igen, az 1.8-as Micu motorok nem a legmegbízhatóbbak, de azokat csak 2004-ig rakták az autókba. Utána benzinesből szerintem csak Volvo volt, Mazdáról soha nem is hallottam. A dízelekből volt PUG 2004-től.
|
|
|
|
|
Csak a neten olvasgattam után. Ahogy nézem 2004-től kezdték belerakni Volvókba is ezt a 2.0 Mazda motort, S40-be is. Szóval akkor neked van igazad és később megjelent a B4204S4 Flexifuel változat is. 2010-es évek elejéig lehetett ha jól tippelek.
Inkább 1.8 Mazda motorra panaszkodtak 2.0 nem olvastam rosszakat. C30-asba 2.0 benzinnel ritkább főleg itthon, de lehet nekem az is elég lenne, ha nem egy problémás erőforrás.
|
|
|
|
|
No, már írhatom is a javítást. Nem hagyott nyugodni ez a motorszám-ügy. Az előbb csak a forgalmit néztem meg, ott tényleg B4204S3xxxxxx szerepel, de a kézikönyvben ilyet nem is találok, csak ...S2....-t. Most akkor kinek hihetek? Egyem a szívüket...
|
|
|
|
|
Biztos, hogy a B4204S3 motorkódra gondoltál? Nekem ugyanis 2004 elején gyártott, de 2003 évjáratú, tehát régi S40-em van ilyen motorkóddal. Az utolsó 4 db egyike ebből a szériából . Nos, vagy én vagyok nagyon szerncsés, vagy ez egy piszok jó motor, de az új korától nálam eltöltött 17 év alatt egyáltalán nem volt vele gondom. Időben megkapta a gyertyacseréket és az új vezérműszíjat, olajcserét, szűrőcserét, stb. Most van benne 119e km, és a világ minden kincséért nem válnék meg tőle . Ja, és nagypapásan vezetve a teljes átlagom 7,6 l/100 km. Ha egyszer eladom, a vevő kap egy Excel táblát minden apró történésről.
|
|
|
|
|
Köszi az eddigi infókat. Szerintem még odébb lesz a vásárlás. A 2000-es benzinesről (2007-2010)is van valakinek véleménye, tapasztalata? Mazda gyártmány úgy tudom és 1.8-asokkal vannak gondok, ezek igazak a 2.0 változatra is? Motorkód:B4204S3.
|
|
|
|
|
Üdv. Majd 10 évet 2.4-eztünk, a 140 lovas motorral, igaz, V70-ben; csak jókat tudok mondani róla.Nem egy rakéta, de közlekedni pont jó, pont elég, és durván jó a megbízhatósága.Nem tudom persze, hogy van-e ilyen illetve ez van-e a C30-akban.Meg hogy Magyarországon mennyi ilyen van eladósorban, de sok sikert, gyere, mutasd a gépet, ha megvetted.
|
|
|
|
|
totalcar.hu/magazin/hirek/2021/12/12/kartyatrukk-az-autotolvajok-ellen/
.
Én csak azt nem értem, hogy ez hogyhogy nincs már gyárilag vagy 10 éve beépítve minden kártyás járműbe, amióta létezik ez a technika?
Ha a kártya, illetve a kártyás ember nincs a kocsiban, mert mondjuk kirángatták a pirosnál, akkor azonnal lassít a gép egészen megállásig, elkezd pirosan-színesen villogni, mint a karácsonyfa, esetleg tülkölgetni is, az ajtókat bezárva tartva és azonnal jelenti a helyzetét gps-en mindenhová, rendőrségnek, gyártói központnak, stb...
Hát' de nem?
Illetve manapság már lehet, hoby nem is kártya kéne a nyitáshoz/indításhoz, hanem akkor már ujjlenyomat-olvasó.És akkor a kártya sem kell.Ott meg még csak nem tartunk, hogy a tolvaj levágja a tulaj ujját, hogy vihesse a kocsit...Mint a jakuzáknál.Vagy ki tudja.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
igen, az öthengeres (Volvo) motorokat kell előnyben részesíteni.
A beázásról nem tudok mit mondani. Automata váltó... ki kell próbálni, hogy szépen vált-e minden fokozatban.
|
|
|
|
|
Sziasztok!
Családban már 2003 óta van egy Volvo 460 1.9 TD. Kérdésem az lenne, hogy gondolkodom egy C30-as vásárlásán. Csak azt nem tudtam még eldönteni melyik motorral érdemes megvenni, aminek kevés nyűgje van a későbbiekben. Benzinest szeretnék elsősorban. Eddig kb ilyen infókat tudtam összeszedni a netről (cáfoljatok ha rosszak): 1.8 és 2.0 úgy tudom MAZDA származék és egy bizonyos kilométer futás után motorproblémák adódhatnak. 1.6 francia motor talán megbízhatóbb de jobb lenne ha lenne benne tartalék. 2.4 i és 2,5 úgy tudom Volvo saját motorjai. Talán 2.4i lenne legmegfelelőbb nekem, de ott is hallottam már henger problémákról, ez mennyire gyakori? Az ablakmosó melletti vízbefolyás és zárlat? Automatában is jó választás a 2.4i?
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
aha, faják a Saabok is.
|
|
|
|
|
Igen, Inrock sajnos jól mondja, kábé ketten vagyunk itt állandóan, és mindketten inkább usb-s EGR-t tudnánk cserélni egy pc-n...
Próbáld az indekszes volvo topikot, vagy külföldi fórumokat, hátha hamarabb lesz válasz.
|
|
|
|
|
Azért köszi
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
sajnos nekünk néhány aktív embernek itt nincs ilyen tapasztalatunk. De lehet valaki benéz később, és tud érdemben válaszolni. Passz.
|
|
|
|
|
Sziasztok, 2.0d S40-ben kellen EGR-t cserélnem. Az előző tulajtól Engitech-et örököltem, ezt a gyártót hanyagolnám. Melyik gyártó lesz a tuti? Szívesen fogadnám a tapasztalatokat. Köszi!
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
a normálatlan. De gyakorlott büntetőfékező lehet a fickó, egyből veszi elő a kamerát
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
milyen légzsák visszahívásról?
Esetleg hív fel egy márkaszervizt, hogy mi a helyzet pontosan.
|
|
|
|
|
Sziasztok!Erről a légzsák visszahívásról lehet-e tudni esetleg valamit?
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
az korrekt
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
a Skoda se csúnya, de a Volvo az szép.
|
|
|
|
|
Csak úgy eszembe jutott, hogy ezek ketten totál kortársak voltak.Összevágtam egy kis kollázst.
Melyik a szebb?
Azon kívül, hogy a Volver, és nem csak a színe miatt.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
aha Jó hír. Valamennyire. Én mondjuk még csak 61 leszek akkor, és szeretnék vezetni. Valószínűleg kell is majd. Az akkutechnika fejlődésében bizakodhatunk. Vagy valami más jön majd.
|
|
|
|
|
Örülök, hogy rendbe jött, meg hogy visszaírtál a megoldással.Köszönjük.
|
|
|
|
|
javítva: 0-1-2 fokoknál...
|
|
|
|
|
Legföljebb belenyuxom, hogy nem mehetek be a nagyvárosok belső kerületeibe.Hát, zágson, nem megyek.Oda amúgy most se nagyon lehet már, a full-dugó, a parkolóhelyhiány, a túrások és a sétálóutcásítások miatt, szóval ez sem fog szorozni-osztani.
Bekaphatják...
|
|
|
|
|
Inrock, meg vagyunk mentve, de legalább is én.
.
www.origo.hu/auto/20211111-hat-nagy-autogyarto-befejezi-a-benzines-autok-gyartasat-2040re.html
.
Hogy ontopic legyen, a Volver is köztük van.
Én ebből azt szűröm le, hogy 2039 decemberében ha akarok, még elmehetek venni új benzines kocsit, és az még jó lesz 7-8-10 évig biztos.És ha lesz új benzines, akkor garantáltan lesz használt is.
2045-50 körül meg már olyan öreg leszek, hogy örülök, ha a klozetre ki tudok majd menni.Ha meg mégis bírom, majd megyek taxival.
De vezetni, meg saját autót birtokolni 70-75-80 éves koromban egész biztos nem fogok akarni.
Úgyhogy ezek után az egész villanyhisztire pottyantok magasról, mint a madarak.
|
|
|
|
|
Igen, az üveg tisztasága is fontos.Az a baj, hogy most már itt hideg van 0-12 fokoknál már jogosabb azért a párásodás.Kivettem a pollenszűrőt is, az is javított valamit.Hát, majd elválik.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
jó, hogy kiderült. És beírtad
|
|
|
|
|
Rég volt, mikor a gyorsításkori rángatással kapcsolatban kérdeztem itt. A megoldás sokkal banálisabb volt, mint azt itt gondoltuk: A 4 gyújtógyertya közül az egyik valamiért megadta magát (szét volt égve csúnyán), pedig még csak olyan 14-15ezer km futást teljesített. Új gyertyaszettel a probléma megoldódott.
Még egyszer köszönöm a korábbi hozzászólásokat.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
ezt a borotvahabos módszert nem ismerem. Csak simán tisztán kell tartani az üveget, belülről. Amíg nem melegszik be az utastér, add rá nyugodtan a klímát. meg a max ventilátor fordulatot.
|
|
|
|
|
"és arra a 400+ lóerőre mekkora teljesítményadó kellhet? "
Na, hát ez még egy jó kérdés, passz.
"Remélem sokáig nem kell még autót cserélnem, bár ez a Toyota elég fapad a Volvohoz képest."
Az eszem nekem is ezt mondatja a jelenlegivel, de valahogy egyre kevésbé jön be a kocsi ergonómiája.
A rohadék repülő középkonzollal az élen.Szó szerint, ugyanis baromira fáj miatta a térdem, oldalt, ha nekitámasztom.
Egy jó ideje próbálok kendácsolni már egy valamiféle térdtámaszt, amitől használhatóvá válik az autó hosszabb utakra is, de valahogy sehogy sem jó.Durva lesz, ha emiatt kell kocsit cserélni.
Meg a párásodással is küzdök.Nem akarom elfogadni a gyári utasítást, miszerint "célszerű a klímát folyamatosan használni", mert azért az nem erre való.Már mint, hogy másodpercre ugyanannyit járjon a klíma, mint a benzinmotor.
Már ilyen 10-12 fokokban is hajlamos izzadni a szélvédő, rettenetesen rühellem.Egyszerűen nem jön be semmi friss levegő az utastérbe, csak ha letekerem az ablakot.De az meg 10-12 fok alatt 60-80-as tempónál már fázós, pedig én jól bírom a hideget.
Kib@sztam már a pollenszűrőt , (nem csak hogy cseréltem) javult valamit, de nem múlt el.Valszeg a belső keringetés kapcsoló vagy a motor, lamella, franc tudja mi megmihálylott, ha jól saccolom.El kéne vinni szervizbe, de nincs kedvem ilyen hülyeségért kifizetni 5-6-800 eurónyi pénzt.Már pedig biztos lenne ennyi, mert hogy eléggé szét kell ehhez szedni az egész műszerfalat az ilyesmi munkákhoz.Áhh.
Lehet,még hüttővíz(sicc) szivárgás, bár nincs semmilyen szag, meg melegebb időben, illetve lehúzott ablaknál nincs a jelenség.
Kipróbálom a borotvahabos trükköt, ha az sem segít (az pelcsáját), akkor baltával "megpucolom" az első szélvédőt és akkor nem lesz semmi, ami párásodni tud.Illetve belököm a gépet az árokba és ugrálni kezdek a tetején...
A harmadik probléma a rohadék bőr könyöklő izzasztó hatása (nyáron, télen meg fagyasztó) meg lett oldva, szépen "lekárpitoztam" a felületét egy fekete farmergatya szárával, még jól is néz ki.Esküszöm, büszke vagyok rá, csak hamarabb kellett volna.
Egyet viszont tudok, soha többet nem lesz kocsi, amiben ez a rühes bőrbelső van.Sajnos egyetlen V70-ben sem volt szövetülés eddig még sose, hirdetésekben se.Bár képről már láttam olyat, tehát létezett.
|
|
|
|
|