|
A különbözetet meg majd majd rá lehet költeni hogy jó legyen az autó.Egy utángyártott olcsó katalizátor amiben nincs anyag biztos jobb értékekkel fog muzsikálni mint a gyári.Gréti tunaberg meg majd örül a sok forgalomból kivont járműnek. ![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/laughing.png)
|
|
|
|
|
Én még nem hallottam ilyen esetről Volvoval kapcsolatban, csak azt, hogy - talán típustól függetlenül - a 2000 +/-5 év körüli autókat fenyegetei nagyobb veszély, mert azoknak a katalizátorai lényegesen jobban fizetnek a több nemesfém-tartalom miatt. Ilyen szempontból én is féltem a 2004-es S40-emet, és már elgondolkodtam azon, amit egyes újságírók már pedzegetnek is, hogy cseréltessem ki és saját magam adjam el a régi katalizátoromat. Állítólag pozitívan lehet kijönni egy ilyen ügyletből. Még nem jártam utána alaposabban, de fontolgatom...
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
szerintem ugyanolyan könnyen hozzáférhető, mint bármilyen másik autón. Hogy mennyire kedvelt, azt nem tudom.
|
|
|
|
|
Urak, a Volverekben lévő katalizátorokat mennyire lopják, mennyire van védett helyen?
Volt már valakinek rossz tapasztalata?
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
még egy béjjemvés, audis aki Volvóban ül... ![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/smile.png)
|
|
|
|
|
youtu.be/HddOpmHmII0 Itt is vannak problémák bőven,csakhogy ki ne pusztuljunk,már ha elolvadt Mordorban a hó ![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/laughing.png)
|
|
|
|
|
Esetleg még a kedves szerelő úr cserélhette a féket valamikor,és most nem akarja azt mondani hogy megint egy új szett kell rá(ha ő adta az anyagot)mert akkor neki macera hogy miért eddig tartott.Az előttem szólóhoz annyit hogy valóban nézesd meg valahol máshol,az egész nem ér annyit hogy kárt okozzon még jobban. ![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/wink.png)
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
valami baja biztos van, olyan nincs, hogy "ne foglalkozz vele". Soha nem tapasztaltam ilyet egyik autómon sem. Keress valaki fékspecialistát.
|
|
|
|
|
Ha esetleg ebben a fordulatszám tartományban megrázza (motorfék üzem?)akkor lehet,de akkor nem kellene lüktetnie pulzálnia.A hosszú féltengelynél esetleg az Y csapágyazás?Ha a kuplungpedálra teszed a lábad,érzed?A váltód nem tom,autómaca?Jó lenne látni,akkor több dolgot ki lehetne szürni,de gondolom a mester úr sem buta ember hozzá
|
|
|
|
|
Magától is pulzál nem kell fékelnem.
Fékezéskor nem tapasztalalom csak mikor menet közben csak ráteszem a lábam a fékpedálra és akkor érezni ezt a pulzálást. Voltam szerelőnél is ezzel a problémával. Azt mondta semni baja a fékemnek legalábbis állítása szerint. Annyit mondott hogy érez egy kis vibrálást a de azzal ne foglalkozzak.
Márkaszervízbe azért nem akarom vinni mert mind 2 messze van tőlem meg biztos elkérnének egy vagyont. Még esetleg motortartó okozhat hasonló hibát?
|
|
|
|
|
Aztán olyankor fékezel és akkor érzed, mert akkor elvetemedhetett valamelyik tárcsa,vagy magától is pulzál?Sokszor elég intenzívebb fékezések után belehajtani egy nagyobb víztócsába,de lehet gyári hibás tárcsa is.Ha bemennél egy fékpados műhelybe(pl.:vizsgabázis) ott lehet kiderülne,csak az nem hajtja 70-körül a kereket.Nem történt esetleg valamilyen mechanikai behatás?Padkázás,fennakadás?A kormányon érzed esetleg?Ha mint kolléga írja az ABS hibáit,gépkönyvben a biztikiosztások,ABS biztosítékokat kiveszed,és próba.De ezek csak feltételezések.Az ABS hiba kis sebességnél is csinálná a problémát szerintem.
|
|
|
|
|
Szia!Olyankor mekkora sebességgel mész?
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
bekapcsol az ABS? Mindig? Nem találkoztam ilyennel, de én vinném a szervizbe.
|
|
|
|
|
Sziasztok !
Adott egy 2015 ös V40 Volvo.
Tavaly volt rajta féktárcsa + betét cserélve.
Azóta kopott a fék meg minden és azt a hibajelenséget tapasztalom hogy menet közben 1500-2000 fordulatnál a fékpedálom folyamatosan rezonál lüktet.
Találkozott már valaki hasonló jelenséggel?
Előre is köszönöm a válaszokat !
|
|
|
|
|
Itt a főváros környékén mostanra már eltakarodott a hó, de Középfölde régióiban még vannak sífutó versenyek...Fent északon, Mordorban meg fél méter hó és mínusz 15 is akad ilyenkor még.
![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/laughing.png)
|
|
|
|
|
Ja, érdekes, itt a svédek kitartanak mellette, nem vonták még ki a forgalomból.Más kérdés, hogy néha drágábban adják a szegényebb energiahatékonyságú páleszt, mint a benzint, tudnám, hogy ezzel kit néznek hülyének??Ráadásul ugye a pálesz ára nem függhet a benzintől, hiszen a páleszt nem kell "bányászni" meg "finomítani" csak szimplán erjeszteni bármiből, vagyis közel állandó költsége kéne legyen a szállítást leszámítva.Ehhez képest meg soxor jobban ugrál az árszint, mint bármi más üzemanyagé.
Mi csak akkor tankoljuk a cefrét, ha árban tényleg megéri, vagyis van legalább 25-30% árkülönbség.Mert egyébként agyatlanság.
Ha jól tudom, a brazilok is sokáig árulták a kútjaikon, lehet, még manapság is...
![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/unsure.png)
|
|
|
|
|
www.automotor.hu/extra/fordult-a-kocka-40-eves-a-volvo-700-as-sorozat/
A szokásos bulvár stílushoz képest egész jó cikk az AM-tól.
"Nem pusztán megbízható, hosszú élettartamú és könnyen javítható autóra volt szükségük, amely csendes és erős, miközben takarékos, ráadásul mindezt új külsőbe csomagolva képzelték el."
.
Hát igen, a régi, klasszikus értékek, ami miatt szerethető lett ez a gyártó annó.
És amiből manapság már semmi se maradt: jelenleg legyen minél böszmébb, minél villanyabb, minél suvabb, minél drágább, minél energiapazarlóbb, és minél csiricsárébb, tele felesleges, agyonbonyolított extrákkal.
![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/sad.png)
Hanem az a VCC, a seggberúgott 700-as kombi valami kegyetlenül ostoba arányokkal rendelkezett, ki van állítva a múzeumban, meg a videóban is látszódik, ott valakinek nagyon elgurult a gyógyszere.Vagy ellenkezőleg, nem gurult el, csak ráivott egy üveg Finlandiát...
Tiszta mázli, hogy nem abban a formában valósult meg.
.
www.automotor.hu/extra/hat-henger-negy-ajto-50-eves-a-volvo-164/
És itt van még a Jaguár-pofájú szépségről is egy szösszenet.
![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/laughing.png)
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
április harmadikán esik a hó, és nem is nagyon akar olvadni...
|
|
|
|
|
A legmagyarabb Volver, majdnem Csepzon!
Code: |
https://www.youtube.com/watch?v=I6YiN5JNIDI
|
|
|
|
|
|
Szuper jó, hogy jöttetek ti is, újabbak.De engem a nagyon régiek, a 2010-es évekbeli fórumtársak is érdekelnének, hogy hová lettek. ![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/smile.png)
Pepita, Géza bá, northface, satti, stb.
Na mindegy, biztos van elég bajuk nélkülünk is.
![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/laughing.png)
|
|
|
|
|
Hehh, ugyanígy vagyok a mi gépünkkel (V70 2.0F motor, 2009es évjárat).Szimpla szívó benzinmotor, régivágású technika, viszonylag kevés elektronika (a maiakhoz képest legalább is), szinte semmilyen infotainment, zéró érintőképernyő és jó állapotban.Mondjuk, nem is volt olcsó.Nem én őriztem meg így, de mázlink volt vele, hogy rátaláltunk, eddig semmi komoly dolog nem volt.(Remélem, nem fog ránk cáfolni).Az elődje az apja volt, 2003-as kiadás, azzal se volt soha semmi gebasz, gumikat cseréltünk, fékbetétet, gyertyákat, stb.De sajnos jöttek elektromos dolgok, amikhez nem találtunk megoldást, úgyhogy beszámíttatuk a jelenlegibe.Azóta tartok minden "túl"elektronizált eszköztől...
Szoktam nézegetni a mai kocsikat az utcán, tetszene sok minden, de ha súlyozom a dolgot azzal is, hogy ezek mennyibe kerülnek, akkor mindig oda lyukadok ki, hogy el nem cserélném a mienket egyikre sem.Akkor leszek bajban, ha kiütik alólunk, vagy lekoccolom, és nem lesz gazdaságos a javítása...Mi is maximálisan igyexünk vigyázni rá.
|
|
|
|
|
Aham, köszi, minden vili.
Igen az info rendszer szar csak, de azzal mindent agyonvágnak.
Ez egy rettenetes felfogás, hogy az autó(szoftver, hardver, telefon, bármi) okosabb akar lenni, mint az ember, meg igyexik kitalálni, amit a gazdája szeretne; csak éppen ez nem szokott sikerülni neki.
Számomra a legnagyobb ökörségek egyike, hogy valami kapcsoló, nyomógomb vagy egyéb funkcióválasztó eszköz nem marad úgy, ahogy hagytam, hanem visszaugrik alapállapotba.Miért?
|
|
|
|
|
Először emlékezetből írtam, hogy nem állítható, később viszont ténylegesen átnéztem a menüt, és ott figyeltek benne a mindenféle kiválasztható nyelvek.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
és megint a gagyi info rendszerrel van baj, nem az autóval. Rossz felé halad a világ. Vagy remélem hamar rájönnek majd, hogy mi a jó irány info rendszerrel kapcsolatban, de erre kevesebb esélyt látok.
|
|
|
|
|
Rémes! Elborzadva olvastam ezt az ítéletet. Egyre inkább megerősödik bennem az elhatározás, hogy a '96-03 modellévi, valójában 2004 októberi S40 2.0-mat soha el nem adom. Első tulaja vagyok amúgy is, és a teljes futása eddig 121 ekm. Az égvilágon semmi bajom nem volt még vele, de vigyázok is rá, mint a hímes tojásra.
Lányoméknak van egy 3 éves plug-in XC60-ja, de annyira nem tetszik, meg nem is izgat, hogy nem is vezetném, hacsak nem lenne muszáj valamilyen helyzetben.
Kérdezed: hova lettünk. Én mindig itt vagyok, csak ritkán írok ![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/smile.png)
|
|
|
|
|
Jaj, hát az ilyen elképesztő baromság.
Mint a mű-motorhang.Akkor már legyen inkább csendes.
Igaz, nekem a mostani is totál néma, zajmentes. ![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/laughing.png)
|
|
|
|
|
Hát, ezt most akkor nem értem.Alapból nem állítható, de azért a többi nyelv is benne van?Vagy a második tapasztalat felülírja az elsőt? ![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/blink.png)
|
|
|
|
|
Na itt az igazi autós elmebaj: kamu kézi váltó az elektromos autóba.
Code: |
https://www.youtube.com/watch?v=YZR3FM2ENMM
|
Úgy manipulálja az elektromotor fordulatát és nyomatékát, mintha belsőégésű lenne. Kamu hang is jár hozzá.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
épp az előbb autókáztam egyet, és volt időm átfutni az autó menüjét, minden európai nyelv benne van.
|
|
|
|
|
Aham, kösz.Aszinné az ember, van valami fejlődés, de ezexerint nincs.Vagy csak visszafelé... ![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/unsure.png)
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
nekem is az jutott eszembe, hogy utána mivel jár majd...
Nem állítható a nyelv, alapból magyar.
|
|
|
|
|
Inrock, neked a majdnem vadi új autón lehet nyelvet kiválasztani menüből?
Durván szánalmas, hogy nem alap dolog a nyelvválasztás egy sok millió forintos árú készüléken.Ezt már 10-15 éve is tudnia kellett volna minden autónak, legalább a kontinens szintjén, ahol eladták újként.
|
|
|
|
|
totalcar.hu/magazin/hirek/2022/03/11/1-6-millio-kilometert-tolt-a-volvojaba-most-kapott-egy-ujat/
Hát, pedig a stílusos dolog az lett volna, ha örökbe megkapja az ipse az új gépet...Viszont akkor én a helyében nem hagynám ott az öreg autót, mert két év múlva kelleni fog ismét!
Volver az életért!
![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/laughing.png)
.
Na, ez az, ami a mai vasakkal nem fog megtörténni, ugyan is az elektronika olyan módon szét fog pusztulni benne, hogy senki sem szánja majd rá a pénzt, időt a javításra.Meg eleve ember se lesz, aki ért hozzá.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
Vdash-t szoktuk javasolni magyarításra. Talán több helyen is vannak az országban.
|
|
|
|
|
Sziasztok,
Keresőben nem találtam erre vonatkozó infót: Tatabánya környékén nem tudtok ajánlani szakit aki a fed. komp. nyelvét tudja módosítani? Alany egy 2011-es C30 (Német nem szimpatikus).
Előre is köszi!
|
|
|
|
|
Bróhaha.
Szerintem csak annyi, hogy ha felgyűlnek a bontásra leadott de még épnek kinéző kocsik valahol, akkor egy verseny keretében "széjjel bangolják" őket a könnyebb ledarálás, lepréselés érdekében.Néhány adrenalinfüggő meg még képes beülni vezetni is.Szerintem.
![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/laughing.png)
Nem tudom már, a tecső algoritmusa dobta föl jobb oldalon.
Van amúgy ebből nagyfurgonos, usák iskolabuszos, utánfutós (üvegtigris vagy motorcsónak), kombájnos verzió is, az ész megáll teljesen.
![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/laughing.png)
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
elolvastam a wikin, hogy mi ez a banger racing, de nem biztos, hogy értem mi van a videóban
Kérdés: hogy találtál a videóra? ![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/laughing.png)
|
|
|
|
|
Code: |
https://www.youtube.com/watch?v=rgbEC8MBlEI
|
.
Fantasztikus verseny, többek közt egy sereg kombi Volverral, egymást is nyírják kegyetlenül.
A végén meg kialakul egy széles kínálatú autóbontó.Bár nekem speciel innen egy huncut hatos anya se kéne.
![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/smile.png) ))
Azt nem tudom, a pilóták hogy bírják, különösen a nyakaik, és ha jól látom, semmi bukócsövezés nincs sehol.
Szeretnek veszélyesen élni, az fix.Beteg állatok.
![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/laughing.png)
|
|
|
|
|
Hát, majd meglássuk, ahogy a vak is mondta.
Most jöttem el egy kút mellett, a dízel már majdnem 27 korona, a 30 már ezer forintot fog jelenteni átszámolva.Holy shit, b+! Legalább könnyű lesz vele számolgatni.
Hogy döglene meg ez a mocskos, rohadt Pityun a $ߤ×÷#&đ@ háborújába bele...
És mindezt úgy, hogy a svéd korona erősödött, vagy inkább kevésbé gyengült, mint az ojró, most kedvezőbb az átváltása, mint mondjuk nyáron volt.
Ez q durva lesz.
|
|
|
|
|
Az egy dolog, hogy mi lesz, ha lejár az árstop. Most olyan áron van a benzin, ami lehet, hogy egy halom embernek jó (nekem mindegy, én az E10 bevezetése óta 100-ast tankolok). Később meg majd alkalmazkodnak az új árhoz. Muszáj lesz.
A nagyker is köteles már 480-ért adni az alap lét, ők meg be tudják nyelni ezt a veszteséget (még szép!).
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
ahogy írja a cikkíró a végén, én is egy kombit várok a Volvótól. Meg ja, normális fedélzeti rendszert, telefonos pároztatás nélkül.
|
|
|
|
|
totalcar.hu/magazin/hirek/2022/03/07/egyre-tarthatatlanabb-az-uzemanyagok-ara/
.
Ja, és ez is "jó", sajnos.
Copni fogtok, otthoniak, rendesen.Mink már most is copunk, de itt egy folyamatos átmenet van/volt, otthon meg egy durva lépcső lesz.
Fogják emlegetni valszeg a kormányzati ötletadót, de durván.
Ha így száll elfelé az ojró, akkor lehet, lesz egy 300 forint is a lépcső.És nem hiszem, hogy visszaesik majd az euró vagy a benzinár , olyat nem nagyon szokott.Meg gondolom, ha látják azok, akik ezt irányítják, hogy ennyiért is megveszi mindenki, akkor minek engednék lejjebb?
De ne legyen igazam.
|
|
|
|
|
totalcar.hu/tesztek/2022/03/07/teszt-volvo-c40-recharge-twin-2022/
.
Itt van a szép jövő előttünk.
Az a kék kárpit nagyon tetszik.
Az komoly, hogy indulás előtt be kell jelentkezni az android auto rendszerbe?
Nagyon kevés dolgot rühellek jobban, mint az össze-vissza minden sz@r helyre való folytonos és tökfelesleges bejelentkezéseket, jelszavakat, pinkókat.
Kezemben a kulcs, bedugom, elfordítom, felröffen a motor, vagy esetleg felvisít, és indulunk.
A f...om fog bejelentkezgetni egy bármilyen autóba is.
Továbbra is várom, hogy milyen autóval fog járni az átlag, városi, társasházban, lakótelepen lakó ember 5-10-15 év múlva, ha már majd nem lehet használni dugattyús motort?Hogyan és miből fizeti majd ki?Főleg mondjuk Közép- vagy Kelet-Európában...
![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/blush.png)
|
|
|
|
|
Jó, igen, mindig ezt halljuk hivatalosan is.De hogy lehet, hogy ott máshogy alakulnak a számok?A kormányzat kihagy egy ekkora ziccert, mint a benzin adója?
Érthetetlen az egész.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
a magyar kutakon a mindenféle adók miatt annyi a lé, amennyi. Amcsiknál meg valszeg máshogy alakulnak ezek a számok.
|
|
|
|
|
Mert akkor a szittya naplopó parasztok nem dagadnának az elitben ![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/laughing.png)
|
|
|
|
|
totalcar.hu/magazin/hirek/2022/02/28/a-villanyautokon-hajtanak-be-az-uzemanyagok-adoit/
Ehhez mit szóltok?
Európában majd mekkora összeg lesz ez az adóvonzat?Saccolok vagy több százezer forintot évente.
Attól meg kinyílik a bicska a zsebemben, hogy a jenkik 80 forintos benzinnel járnak, ha igaz a cikk.0,9 dollárért 3,8 liter nyál.A pof@'m leszakad.
De most tényleg: miért nem vesszük a benzint az usákoktól?Ha adnák mondjuk 130-ért, meg a szállítás miatt felmenne 200-ra az ára, még mindig mennyivel jobb, mint az 500, nem? :-o
|
|
|
|
|
Esetleg egy komolyabb téma (nekem),vki tudja-e hogy az xc90 (2007)kormánykerekét át lehet vajon szerelni az s60 (2004)-be?A jófogáson láttam egy szép fakereket,ránézésre olyannak tűnik.Minden választ hálásan megköszönnék.
|
|
|
|
|
Ha tcsak úgy nekem adnák,megígérném hogy mocskosan is elszaladgálnék vele,és akkor maradhatna hogy milyen jól nézek ki belőle ![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/laughing.png)
|
|
|
|
|
....hogy az autómosótól hazáig mocskos jól néz ki, utána marad a mocskos ![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/smile.png) Van, akinek fontos a szín, ha már kifizeti...mondjuk az nem én vagyok ![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/laughing.png) De a lányom megőrülne egy piros autóért...igaz csak 7 éves ![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/laughing.png) (ha rajta múlt volna, a piros Daewoo Lacettit hozzuk haza a parkolóból amikor a V70-et vettük)
|
|
|
|
|
gabo73 írta:
A B6-os "paszikám" pedig
Jól van, jól van, terjed a hülyeség, hajrá!
![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/laughing.png)
|
|
|
|
|
Még csak bimbódzik a kapcsolat, még a Volvolt se laktam be ![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/laughing.png)
|
|
|
|
|
Kavicsot dobtam a tóba ![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/laughing.png)
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
pörög a fórum? ![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/smile.png)
|
|
|
|
|
A vacsutu halálkör a specialitásom,és az olajban is otthol érzem magam ![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/silly.png)
|
|
|
|
|
Esetleg lehetnénk turha testvérek Szuócsa kolléga ha nem túl bizalmas kérés? ![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/laughing.png)
|
|
|
|
|
Pedig olyan szépen megfogalmaztam,ráment az egész napom ![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/laughing.png)
|
|
|
|
|
Tudok ám anuluul is,az olajjal csak ki akartalak engesztelni,de úgy látom nem jött össze,kár volt itt okoskodjak. ![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/whistling.png)
|
|
|
|
|
Jaj, K(l)eine Panic. Alles in Dortmund, vagy ordnung mi ![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/laughing.png) Az olajas kérdést nem gondoltam ám komolyan, csak viccből írtam, mert ilyenekkel szokták nullázni az autós társadalmat általában a csoportba belépő újak. ![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/smile.png)
Na ez a fránya nonverbális kommunikáció, hogy nem megy át a hangsúly az irónia, a szarkazmus meg a hümor!
Szóval köszi a hozzászólást és tényleg hasznos volt. Az külön plussz pont, hogy tudsz Vacsutuul ![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/laughing.png)
|
|
|
|
|
Kedves Drága Sápadt_Ördög kolléga.Én a baromságot egyáltalán nem a kérdéseidre értettem,bocsi ha félreérthetően fogalmaztam.Úgyhogy a 3 pöttytől nyugodtan légy.Az olajjal kapcsolatban pl. tőlem kapott egy Xado motoröblítőt,olajból pedig Fuchs Titan GT1-et öntöttem bele,már több mint 4-ezernél járok vegyes használatba,de még mindig szép barna színe van.A B6-os "paszikám" pedig 20-km alatt összekormozta. ![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/sick.png)
|
|
|
|
|
Üdv a fórumon, sok szerencsét a járgányhoz.A problémához nem tudok sajnos én se hozzátenni, lövésem sincs a dízelekhez.
Széles utat, gumi fákat, vak rendőrt.
![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/laughing.png)
|
|
|
|
|
Szinte érzem a 3 pöttyöt ahogy a homlokom felé tart...Igyekszem kisebb baromságokat kérdezni majd később. Csak gondoltam van valahol egy ilyen összeszedett anyag, cikk, wiki, bármi, hogy mit változtattak mondjuk a T1-T2-T3...stb között. De ha nem, nem ![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/laughing.png) Csendben nézgelődök itt a fórumon és közben figyelgetem, mikor kezd keményedni a hűtő csöve. Aztán közben néha-néha bedobom a közkedvelt "ki milyen olajat használ" témakört, ilyesmi ![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/laughing.png) De amúgy köszi a választ. Pl az ékszíjas témakörrel beljebb vagyok. Az enyém külön burkolat és el nem tudtam képzelni, hogy döglik meg ettől a vezérlés, amit szinte minden fórumon olvastam.
|
|
|
|
|
Kedves Szuócsa kolléga.Először is azt fogod észrevenni hogy lassan felkeményíti a vízcsöveket,a szintérzékelő hibásan fogja jelezni hogy kevés a víz,holott szinten van.A kompressziót fogja beledolgozni a víztérbe,ha leveszed egy jobb sprint után a kupakot,üzemmelegen is kirobban a víz belőle.A swirl mozgató rendszert szemmel is látni,a szíjat pedig az kócolja amelyik egy takaró burkolat a vezérmű borítással.Ez nem szentírás,biztos vannak itt okos szakik is,csak ez a predátor életmód.(Itt van,csak nem látszik,mert a baromsághoz nem tud hozzászólni) ![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/laughing.png)
|
|
|
|
|
Helló,
Anno a 215 lovas motorról olvastam ezt, titkon reméltem, hogy hogy a 205 lovas még nem annyira érzékeny. Minden esetre, ha eltűnik a víz vagy kéken füstöl hátul, akkor már tudom, hogy fel kell készítenem a gyereket, hogy kevesebb lesz a zsebpénze egy ideig.
Az automatájával már nem vagyunk haverok, de szerviz után ez változhat... Pedig nagyon szuper csendes és kényelmes...Kár lenne érte. Az 5 hengert meg imádom. Volt egy Audi 100-unk réges-rég a Volvoval közös 2,5 TDI-vel...azóta az áhitat feléje ![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/laughing.png)
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
üdv a klubban.
Annyit tudni erről az erős motorról, hogy szeret megrepedni a hengerek közt az öntvény. Túl erős a motor ehhez a szerkezethez, ez igazából a 163 lóerős használatra lett megalkotva, illetve abból lett továbbgondolva.
A többre sajna nem tudok válaszolni.
|
|
|
|
|
Sziasztok,
Én vagyok az újsrác ![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/laughing.png) Vettem egy V70 D5-öt - 205 lóval (D5244T10). Túrom a netet, de semmit sem találtam arról, hogy milyen update-ek voltak a motorgenerációk között. Az megvan, hogy ez duplaturbós és csudajó a fogyasztása az irgalmatlan nyomaték mellett stb...De arról alig találni valamit, hogy ebben pl nincs SWIRL, meg talán valahol olvastam olyat, hogy nem mindegyik D5 nyírja ki magát, ha a hosszbordás szíj elcsattan...Ez nem tudom, olyan-e. Szóval, ha valakinek van linkje részletes leírásról vagy infója, hogy jobb-e vagy rosszabb-e a T10 mint a többi...azt megköszönném.
A nyomaték legyen veletek!
|
|
|
|
|
Jaaa, aham.Igen, ez egy jó felhasználási terület, a másik sok-kizsgyerekes családoknál lehetne, hogy kis csirkefogók ne tudjanak a forgalom felé megpattanni.
De végül is nem terjedt el ez a dolog.
*
Benzinkút ügyben meg azt olvastam, hogy akár több száz, kis családi vállalkozásként működő mezítlábas kút is bedőlhet, mert hogy már a nagyker ár is megasabb, mint a 480 forint.
Ebből éktelen nagy rába ETO/szás lehet, mert hogy óriási arcvesztés ez Viktoréknak, ha mégis idő előtt el kell engedni a rögzített árat.
Senki nem fog fél éven át veszteséget finanszírozni, még a nagykutya olajcégek sem.Nem is értem, hogy gondolhatták ezt?
Idekint meg azért kiba drága főleg a dízel, mert valami kötelező hülyeség lett beépítve az árába, hogy a szénhidrogén-alapú üzemanyagok is járuljanak hozzá a környzetvédelemhez/elektomosításhoz/már nem tudom, mihez.Valami hasba akasztós b@rom duma, csak annyi maradt meg bennem.Biztos örülnek a fuvarozó cégek, taxisok, bepalizott magánemberek. ![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/smile.png)
Január közepétől a dízel már 21 korona felett van, ez kb 2,1 euro.A benzin csak 17-18.
A pálinka (E85) is majdnem dízelárban volt (tiszta hülyék, wtf, azt nem kell kitermelni sehonnan, erjesztéssel készül bármiből, mire fel ilyen drága??), de most már kezd alászállni az ára, vissza a rendes szintre.
Nagyon kellene már valami megoldás, hogy mexabaduljon az ember ezektől a rohadt benzináraktól.Belepisilni a tankba, vagy valami ilyesmi. ![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/laughing.png)
|
|
|
|
|
Nem, az egyik oldalon egyajtós, másik oldalon kétajtós volt. Amcsiban vannak ilyen rendőrautók, hogy az elfogott ne tudjon menekülni.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
közben olvastam még pár cikket, a Mol-partnereknél a Mol olcsóbban adja, és ők nyelik be, de pl az OMV nem adja olcsóbban, és a kiskútra terheli.
|
|
|
|
|
Igen, de az szimmetrikus elrendezés volt, egy-egy ajtó oldalt, meg hátul a kombiajtó.Volt ilyenje sok más gyártónak, pl Opel Kadett, a kocka a 80-as évekből.
|
|
|
|
|
Haha, igen, ez jó játék, másik nyelvekben hazai szavakat keresni.A "gyorsan" most nem ugrik be, hogy mi lehet, de van rengeteg magyar szó a svédben, pl igen, után, antal, gyűjtöttem már vagy 40-50 ilyen szót. ![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/laughing.png)
|
|
|
|
|
Nem tudom én sem, hogy ki nyeli be a veszteséget, csak azt sejtem, hogy piaci alapon, magáncégekre ilyet erőltetni nem túl egészséges döntés.A cég vagy tönkre megy, vagy kivonul a piacról.Meg ha így meg lehet őrizni a vásárlóerőt, akkor legyen a kenyér is 100 forint, meg a tej is 80, nem?És akkor lehet jó az életszínvonal...Ja.
![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/dizzy.png)
|
|
|
|
|
Ja, és volt Kettesből is háromajtós, asszem gyári.
|
|
|
|
|
Én hallom, de nem értem ![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/smile.png) Az elején, mikor csomagol össze, akkor értettem egy "bilar"-t (autók, ennyi a teljes svéd tudásom ![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/laughing.png) ), meg a gyerek egyszer mondott egy "abszolút"-ot, a riporter pedig egy "gyorsan"-t, de ez biztos valami más lesz valójában ![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/smile.png)
|
|
|
|
|
Erre a kezdenek bedőlni a benzinkutak témára azért kíváncsi lennék, hogyan működik valójában. Decemberben autókáztam egy hosszabbat, és Tasson valami 45x,46x Forintért adták a lét, miközben a közelben, Dömsödön pedig 479,9-ért ment az OMV-nél. Most tényleg egy nóném kút az olcsóbb lével csábítja a vásárlókat, hogy minél nagyobb legyen kára?????? Ezt hogy? Szerintem a nagyker (pl MOL) nyeli be az árkülönbözetet, ő könnyen megteheti, a kisker pedig továbbra is valami kis haszonnal adja a cuccot.
|
|
|
|
|
Háromajtós Amazon!
De nem úgy, ahogy az ember gondolná, hanem egyik oldalon egy, a másikon kettő.
Code: |
https://www.youtube.com/watch?v=KIZAxFwir8E
|
.
Azt írja a videó alatt, hogy 1967-ben két négyajtóst átépítettek háromajtósra, és ez azok közül az egyik.De az nem derül ki, hogy ez valami gyári átépítés, vagy házi kendács eredménye.A gyerek lehet, hogy mondja, de hát ahhoz ugye először hallanom kellene.Egy gyors gugli kereséssel utánaeredtem a dolognak, de nem hozott semmi különöset, ezen a videón kívül.Persze lehetne mélyebben is túrni, de ahhoz most nincs kedvem.
Minden esetre elég jó viccesen néz ki.
![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/wink.png)
|
|
|
|
|
Volvo Lotti sórúmja nem sz@rral gurigáz.
Öregecskedő Volverek nagy csapatban!
Code: |
https://www.youtube.com/watch?v=r2T16er-aVc
|
![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/cool.png)
|
|
|
|
|
totalcar.hu/magazin/bologatokutya/2022/02/10/volvo-850-gazturbina-1993/
Mi a t*köm az, hogy "nem láttad jönni"?
![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/laughing.png)
Menni sem láttam még...
Ha már alternatív üzemanyag, itt felénk van egy újdonság (persze, lehet, csak nekem új, révén, hogy sosem tankolok dízelt...) egy HVO100 nevű trutymó, a dízelkocsikba lehet tankolni.Az benne a jó, hogy nagyon környezetbarát, a dízelhez képest 90%-kal kevesebb a co2 kibocsátás.Ami valóban nem kevés.Csak éppen drága még, a brutálisan drága hagyományos gázolajhoz képest is.Ami itt már veri a 21 koronát, vagyis a 2,1 eurót.
Nem sz@rral gurigáznak az árak.
Az előállítása pedig maradék olajszármazékokból, hulladékzsírokból és hidrogénezett növényi olajokból készül.Ez nem a biodízel, ez egy másik anyag, ami semennyire sem fosszilis.
Hát, majd kíváncsi leszek, hogy milyen karriert fut be.Az biztos, hogy ezért nem veszünk már dízel autót, erre a kis időre.(Nem nekem van kevés hátra (bár persze ki tudja...) hanem a dugattyús motoroknak.)
Hanem, olvasom az otthoni híreket, hogy már kezdenek bedőlni a benzinkutak a hatósági árazás miatt.Ha Viktorék nem szabadítják fel az árakat, akkor lesz még nagyobb is a córesz.Ha meg felszabadítják, akkor meg azért...Mert hogy esetleg hirtelen megdrágul vagy 200 forinttal.Lesz majd egy pici anyázkodás, lehet... ![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/ermm.png)
|
|
|
|
|
Értem, köszönöm.
Jó, hát ha valaki nem ilyen extra kiterjedésű, annak szódával elmehet.
![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/laughing.png)
Paszika témakörében egy utolsó link:
hu.wikipedia.org/wiki/Kish%C3%ADdv%C3%A9g
Igen, a települést is így hívják, az ember esze megáll, az a kevéske is.
![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/laughing.png)
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
hát tetszik a Pistának, főleg a megkímélt beltér. Szervizt nem szabad hanyagolni, visszahívási akciókra figyelni kell (márhogy meg voltak-e annak idején csinálva). Hátsó tér is tetszik neki, nekem sem tűnik kicsinek. Mondjuk mihez képest, nekem ez egy jó méretű autó lenne.
Kb ennyi.
|
|
|
|
|
És egy TeCsöves kommentelő:
"Picit reklámszagú volt ez a teszt most, sorry. Volt V60-am igaz PHEV.
Így volt Volvo tulajként és márkát szeretőként írom most ezeket a sorokat kritikaként, kiegészítésként.. Kategóriájához képest a csomagtartó kicsi, nem kombihoz illő méretű. A hátsó hely és lábtér szűkös, már már kicsinek mondható. A futómű, bár teljesen ford származék, mégsem sikerült olyan finoman hangolni mint a fordokban. A beltér sajna nem a legjobb minőségű anyagokból készült, csúnyán tud öregedni, plusz hajlamos a zörgésre is. Sok apró dologban látszik, hogy a tipust a 2000-s évek végén tervezték, ami akkor elég volt, az a 2010-es évek végén 20-as évek elején már kevés az árkategóriájához képest. 7,2 m Hufért sokkal jobb autókat lehet kapni a közép-felső közép kategóriában."
Bazz, mint ha magamat olvasnám...
És még a vételár, 7,2 ezért...?Huhh.
Vissza lettem igazolva rendesen.
![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/laughing.png)
|
|
|
|
|
Inrock, mi a verdikt, csak egyetlen mondatban?
.
Nem tudom, nekem valahogy inkább az ára kéne, és abból hamarabb vennék bármi más Volvert, vagy nem Volvert...
Volt egy ilyen alattam, 2015 körül, friss, ropogós husi volt, alig kétezer km-rel az órájában.Le kellett adni a sajátunkat javítani, és volt kedvezményes bérautó a ex-tornatanárom, Hertz Zoltán cégétől... ![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/laughing.png) Alig volt több, mint a buszbérlet, hát akkor meg hajrá.(Nem a kocsibérlés olcsó itt, hanem a buszbérlet a drága.És ráadásul még nem is kapom meg a buszt vezetni, meg nem mehetek oda-amikor vele, ahová-amikor akarok... Hát milyen buszbérlet az ilyen? ![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/dizzy.png) )
Na, szóval kicsi, szűkös, a csomagtartó is, az emberre ráhajlik a kaszni oldalról, nem igazán öregbíti a gyártó klasszikus hírnevét.Ugyan ez a D4-automata volt, elvittem egy kicsit autópályázni, 190-ig szépen vitte, tovább nem nyomtam... ![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/cool.png) (Itt kábé most szabadulnék egy ilyen akció után...).Meg még kevéske elővárosi, utóautópályás környéken bóklásztam.Motorikusan oké volt minden. De nekem valahogy fura az egész, sehogy nem jön be, valszeg túl vaskalapos Volver vásárló vagyok.A rohadék lebegő istenverése is benne volt, ahogy ebben is.Kis autónak túl nagy, nagy autónak viszont kicsi.Na mindegy, akinek van, éljen boldogan vele.
![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/laughing.png)
Beszédes, hogy itt felénk nem sokat látok családos felhasználásban, valszeg nem csak nekem ez a véleményem...
![](https://www.volvowiw.hu/components/com_kunena/template/default_ex/images/english/emoticons/blush.png)
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
egy megkímélt V60 II:
Code: |
https://www.youtube.com/watch?v=iWmY1MbVo1A&list=WL&index=5&t=11s
|
|
|
|
|
|
Biza, faszántos.Nem tudom, milyen motor lehet benne, saccolok valami erősebbet az originálnál...
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
jól csapatja a Kettessel, jók a külső snittek.
|
|
|
|
|