|
Halló Kollégák,
jó, a EuroNCAP még mindig egy vicc. Hagyjuk is.
|
|
|
|
|
Volt egy érdekes komment, miszerint a Volvos lehet, hogy meg se figyelte, jegyezte, hogy ki elé jött ki, csak esetleg a távolságot nézte.Utána meg látja, hogy valaki megelőzi, aztán meg eltűnik a tükörben.Közben ez meg halad nyilván, aztán meg már többszáz méterről nem kezd el hídon visszatolatni, megfordulni, leparkolni meg szintén nem, meg egyébként is megálltak már sokan, akkor mit is csinálhatott volna?
Nem akarom direkt védeni, mert nincs miért, de ez is lehetett egy álláspont.
Kíváncsi leszek, lesz-e valami hír a folyományokról.
|
|
|
|
|
www.origo.hu/auto/20210414-majdnem-megbukott-a-toresteszten-magyarorszag-egyik-legolcsobb-autoja.html
A vezetésHÁTRÁLTATÓ extrák hiánya miatt meszelték el az új Dáliát két csillaggal...
Hogy dögölne éhen ez a mocskos, rohadt EU, ezeknek a szaroknak az erőltetésével.
Egyre jobban gyűlölöm az egészet.
Inrock, te csináltad jól, most vettél majdnem új autót, amiben talán még nincsenek benne ezek (vagy benne vannak?), és ami kihúzhatja tizenpár évig is, így megúszhatod ezt az egész szemét rendszert.Mert hogy talán pár év múlva hátha rájönnek, hogy ez így zsákutca.Gondolom, addig lesz egy sereg baleset, jogi patthelyzet, akár halálos áldozatokkal is (nem kívánom senkinek...), csak ez az elhunytakat, meg a családjukat nem fogja vigasztalni.
Most már pár tesztben olvastam, hogy kezd visszatérni a klímavezérlés direkt kezelőszervekre, érintőképernyő helyett...Csoda.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
nem látszik jól, hogy mekkora távolságra jött be a Volvós Ford elé, de az tisztán látszik, hogy a Fordos rágyorsít. Aztán nem jött össze neki a visszasorolás.
Viszont a Volvós meg csak úgy elhajtott... Még le is lassított, ott történt a szeme előtt az egész, és továbbment  Mondjuk ha megáll, akkor meg megy a szájtépés, hogy "miért vágtál be elém, idióta?!", "nem is vágtam be eléd".
|
|
|
|
|
*kikanyaroDni
A kommentelők egy emberként a Fordost ekézik.
|
|
|
|
|
Code: |
https://www.youtube.com/watch?v=8SZYcL9-7Q4
|
Óbuda a háttérben, kis fatornyos hazám... 
.
Vajon a Volveres a hibásabb, vagy a Mundano*, akinek nem jött össze a berkizés?
Nehéz látni ebből a kameraszögből, hogy mennyi hely is volt ott kikanyarosni, de a Fordos ha csak simán kicsit fékez és sávot vált, akkor már nincs az egész baleset.
.
A Mundano az a GTA1-ben szerepelt, valszeg nem írhatták ki a kocsik rendes típusnevét valami miatt.Volt még többek közt Porke, Cossie meg Jugular is... 
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
jönnek a különféle Polestar2 verziók. Mondjuk semmilyen veszély nem fenyeget, hogy elektromos autót vegyek
Code: |
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2021/04/13/jonnek_az_egyszerubb_polestar_2-esek/
|
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
"Videók alapján a beépített vezetéssegítő rendszereknél jobbak a képességei"
Hápersze!!!!!! 
Elképesztő mik vannak.
|
|
|
|
|
totalcar.hu/tanacsok/kutyudoktor/2021/04/10/vezetesseged_utolag/
Jesszusom, valaki egy ilyen szart önként is beszereltetne??Normálisak az emberek?
"nem avatkozik bele a vezetésbe, csak figyelmeztet."
Jaja, háppersze, ahogy az szokott lenni.
Lásd kismillió teszt az utóbbi fél évből, meg a 2020-as Skoda Octavias népítéletek...
"ezt meg kell hagyni gyári extrának, hiszen csak és kizárólag egy autógyár tud felelősséget vállalni az általa tervezett és tesztelt rendszerért."
Biztos vállalnak felelősséget, meg tesztelik is a szarjaikat, ezen már csak nevetni lehet...

|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
itt egy jó kis írás az önvezetés működéséről:
Code: |
https://totalcar.hu/magazin/technika/2021/04/03/onvezetes/
|
|
|
|
|
|
divany.hu/lajfhekk/mire-valo-az-autos-kapaszkodo/
Ez egy fasság, a mi V70-jeinkben volt és van a vezetőnek is majrévasa...
Én speciel beüléshez a már/még nyitott ajtónál a tetőkorlátot használom, szuper.
Menet közben eszemben sincs fogdosni.Jó, hát a dívány c. "portálnak" nézzük ezt el.
Valszeg az lehet a háttérben, hogy nem akarnak tökölni a jobbkormányos autóknál a dologgal.
Bár ezzel is lehetne spórolni mondjuk két eurót, ami ugye tudjuk, egymillió autónál már kétmillió euró... 
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
mikor a Volvo jópár éve behozta az ilyen olyan vezetéssegítő izéket, akkor a promóciós videókban kijelentették, hogy a vezető továbbra is köteles körültekintően, szabályosan vezetni, minden felelősség az övé.
Ha bejön a full önvezetés, akkor majd ez megváltozik, de ahhoz ugye még kell egy csomó törvény is. Ja meg maga a full önvezető rendszer. Szerintem nem lesz olyan egyszerű ilyen cuccot kifejleszteni.
|
|
|
|
|
Akkor már ketten vagyunk, nekem is tök cseszlovák az egész.Jelenleg kb a milliomos geekek játszóterének gondolom az iparágat.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
sokat futott S60
Code: |
https://www.youtube.com/watch?v=_rg7zhmWDis
|
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
én nagyon kíváncsi vagyok mi lesz ebből az egész elektomosautózásdiból. De meg fogjuk látni a saját szemünkkel 
|
|
|
|
|
inrock írta:
Halló Kollégák,
Polestar 2 teszt, és lerohadás:
Code: |
https://totalcar.hu/tesztek/2021/03/08/polestar-2-teszt/
|
gyanítom kipipálták, hogy a Volvonak Polestarnak elektromo autója, adtak valamit a környezetért - cserébe a sok dízel Volvoért és az élet megy tovább. Az hogy nem veszik? Who cares..... van, elérhető, ők megtettek "mindent"
|
|
|
|
|
Haló Kollégák,
valszeg (akarom mondani biztos) pont ezért dobták piacra Polestar név alatt, nem pedig Volvóként.
De így is gáz.
|
|
|
|
|
Hehh, úgy látszik kétféle Polestaros ember létezik, aki már lerohadt vele és aki csak ezután fog.
Azért ez q nagy presztízsveszteség lehet.

|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
Polestar 2 teszt, és lerohadás:
Code: |
https://totalcar.hu/tesztek/2021/03/08/polestar-2-teszt/
|
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
muszáj lesz nekik a főverzió frissítést is megoldaniuk. Autót nem 2 évre vesz az ember, mint mobiltelefont.
|
|
|
|
|
Ja, és a táj a videóban, lehidalósan gyönyörű.  De jó lenne tudni, hogy merre felé vették fel...Tippem szerint Norvégia, de közelebbi infó kellene.
|
|
|
|
|
www.automotor.hu/hirek/frissult-a-volvo-csucsmodellje/
.
Kurvaszép még mindig, a betyár hétszentségit...
Természetesen csakis a kombi; a limuzin a Skoda hátsó lámpájával szerintem csapnivaló.
Eleve minek az egész, aki Volvot szedánban vesz, az valamit nem értett meg...
Elnézést. 
|
|
|
|
|
Wildhorse írta:
"kínálják majd előre meghatározott, központilag szabályozott árakon,"
ezen sasoltam én is, hogy mi a pék faca, visszatér a magyar kommonizmus az 50-es évekből?
A piacgazdaság meg smafu?

|
|
|
|
|
inrock írta:
Halló Kollégák,
hír:
Code: |
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2021/03/02/volvo_c40_ismeros_villanyauto_eros_igeretek/
|
Meglátjuk mi lesz ebből az egészből.
"interneten kínálják majd előre meghatározott, központilag szabályozott árakon,"
Gondolom a helyi képviselet tapsikol örömében......
Én is kíváncsi leszek hogyan oldják meg ezt, illetve mennyibe fog kerülni.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
hír:
Code: |
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2021/03/02/volvo_c40_ismeros_villanyauto_eros_igeretek/
|
Meglátjuk mi lesz ebből az egészből.
|
|
|
|
|
Szia!
Gyakorlatilag ugyan abban a helyzetben vagyunk. 
Hadd kérdezzem meg, hogy azóta megvan-e a C30-as?
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
ja, reméljük, hogy ez lesz belőle.
|
|
|
|
|
Érdekes ez az egész, valahogy nekem eddig elsikkadt a cikk.
A becsődöltetés meg bebaszcsizna azért, bár meglepődni manapság semmin se szabad.

|
|
|
|
|
Nagyon sok know-how volt a cégben. Ez mindenképpen érték volt a kínaiaknak.
Gondolom nincs képük becsődöltetni a céget..... (még)
Ha tudnak alkotni valami szépet az elektromos irányba, akkor tuti jól jön ki mindenki ebből.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
mégsem egyesül a Geely a Volvoval.
(volt ilyenről szó?)
Code: |
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2021/02/25/elvetette_az_egyesules_gondolatat_a_geely_es_a_volvo/
|
|
|
|
|
|
Közben szembe jutott, hogy ebből a Polstjärna 1-ből valahogy keveset látni, konkrétan eddig egyet sem sikerült nekem, hát, miért van ez?Aztán most nézem, hogy a svédeknél eladtak belőle 18 darabot, meg hogy 1,7 millió sek a belépő ár (kb tizedennyi euróban) hát, köhhömizé, így már minden vili... 
Annyiért már itt is inkább lakást vesznek.
A kettes verzió már olcsóbb, "csak" 600e sek, az végül is drágább Volvo árban van, olyanokat látok én is, 7köznapi emberként is.
Viszont tényleg szép ez az egyes kiadás, de ebből is az 1:18-as modellautót kell megvenni, az a gazdaságos megoldás. 
|
|
|
|
|
inrock írta:
Halló Kollégák,
némi guglizás után én is azt mondom, hogy "törzsi" nyelvben fullextrás autót jelent 
Amúgy meg aki akar, még most csapjon le az utolsó Pólsztár 1-esekre.
Code: |
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2021/02/12/a_vegehez_kozeledik_a_polestar_1_palyafutasa/
|
Gondolom Covid felülírt pár dolgot...
|
|
|
|
|
inrock írta:
Halló Kollégák,
ami a fura, hogy felugrik a nyomaték, aztán visszaesik és úgy is marad. Ez nem egy egészséges motor görbéje.
Valamit ezzel kapcsolatban magyaráztak: ezt az automata váltó csinálja.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
ami a fura, hogy felugrik a nyomaték, aztán visszaesik és úgy is marad. Ez nem egy egészséges motor görbéje.
|
|
|
|
|
Jaja, érdekes, jó volna tudni, hogy miért.Lehet csak simán az eltelt 20 év, egyszerűen elrepült felette az idő vasfoga, ahogy a kis eszetlenke gyerekek szoktak fogalmazni.

Végül is cirka 20-25% a mínusz, nem tartom katasztrófának.Motorkopás, kompresszióhiány, koxosodás, üszkösödés, vállasodás, bemaródás, ilyesmik...

|
|
|
|
|
Erős Volvo az erőmérőben. Viszont valami nagyon nem stimmel vele.
Code: |
https://www.youtube.com/watch?v=4baGQR_25h0
|
|
|
|
|
|
A sibeda -> Schiebedach felismerés nekem is nagy élmény volt 
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
kipróbálnám az autót az biztos 
|
|
|
|
|
Húha, köszönöm a további etimológiai boncolgatást.A Mergát én tévútnak gondolnám, mert hogy pont Bömbikékre aggatva olvastam többször is a szót.Persze ki tudja.A mega az már inkább tűnik valós lehetőségnek, amit esetleg aztán a nagytudású (afromagyar) közönség a szája ízére ferdített...
A sok eszetlen dakota.
Régebben volt hasonló a sibedák szó, hogy a hirdetésben megjelenő autó sibedákkal, meg ezzel-azzal stb eladó.Évekig nem értettem, mi a fax az a sibeda, mert hogy az kéne legyen az alapszó, a sibedák már a többes szám, gondoltam...
Meg kellett kérdeznem valakit, aki tudott németül, ő világosított fel, hogy a siebedach
(zíbedah?) vagyis tolótető a tényleges kifejezés.Aszittem, megfejelem az ajtófélfát.  A sok primitív állat lemagyarította. 
A kégli-kéró-kecó vonulat számomra egyértelmű, de a pecót szintén nem értettem sose.Annak a pecázáshoz kéne legyen köze.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
tanult munkatársam szerint az eredeti szó "megafull" volt. Aztán valahogy átváltozott. 
|
|
|
|
|
Szerintem a "merga"-ból módosult. Nem kellően jól artikulált szavakból így jönnek létre az új alakok. Már maga a "merga" is egy torz borzadály, de mindig lesz, aki továbbfejleszti  . Talán ilyen képződmények a (vélhetően?) kégliből módosult kéró / kecó / pecó szavak is. Meg még sok más kreálmány. Viszketek tőlük...
|
|
|
|
|
Jó, ezt én is sejtetem, de a szó háttere kialakulása érdekelt volna, hogy mi a lóf.sz az a meka?Illetve hogy jön az extrákhoz?  Valami indoka csak van, hogy egy ilyen hülye szót elkezdenek használni.
Na mindegy, valszeg sose derül ki.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
némi guglizás után én is azt mondom, hogy "törzsi" nyelvben fullextrás autót jelent
Amúgy meg aki akar, még most csapjon le az utolsó Pólsztár 1-esekre.
Code: |
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2021/02/12/a_vegehez_kozeledik_a_polestar_1_palyafutasa/
|
|
|
|
|
|
Te, Inrock, vagy bárki más, mi a bánatos isten szerve az a mekafull?
Egyre több helyen látom, olvasom, de nem tudom, mit jelent.Sejtésem szerint valami cigó/bugris/nepper duma és talán a lukszusautókhoz kapcsolódik ,lehetőleg német járgányokhoz.
De mi az a meka amivel tele van?Honnét jön ez a szó?
Kösz, ha van válasz.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
ja 
|
|
|
|
|
Egyébként meg látom megint szinte egymás szavába vágunk... 
|
|
|
|
|
Majd az lesz a durva, ha mondjuk egy ilyen gép 10-12-15 évesen egy ilyen egység hibája miatt nem kap majd vizsgát, és emiatt további használati lehetőséget.A cserealkatrész, computer, akármi, meg esetleg horror drága lesz , és/vagy senki nem fog érteni hozzá.Én a hajamat tépném ki, az biztos.Pedig esetleg az autó maga még hibátlanul működne.
|
|
|
|
|
Code: |
https://www.youtube.com/watch?v=imryFZr2AYA
|
Öregecskedő Volverek teszik-veszik a seggüket.
Népralli futam az őshazából.
Olyan jó nézni ezeket, komputermentes autók egy még élhető, fenntartható világból.

|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
igen, nálam is felismeri a lehajtósáv korlátozását az autópálya sávjából, de szerencsére ez még nem babrál bele a fékbe.
Az ilyen hülyeségeket amúgy pont az EU kényszeríti ki. Fölösleges cucc, ami csak drágítja az autót.
|
|
|
|
|
Nem tudom, ha a szerencsétlen hátul jövő nem tud lefékezni, esetlegesen le is zúzza a Volslágent, hogy magyarázza ki a balesetet.Fel kell-e készülve legyen, hogy mondjuk az előtte haladó előtt nincs sehol senki és az meg mégiscsak belesatuzik-e.Lehet-e ezt nevezni büntetőfékezésnek?Illetve utólagosan, ha szakértók megvizsgálnák a roncsokat, és kiderülne a pocsék táblafelismerő rendszer hibája, akkor felmentik e a hátulról jövőt, vagy egyszerűen követési távolságra hivatkozva helyben hagynak mindent??
Nem hiszem el, hogy ez nem tűnik fel senkinek, hogy a kibaszott autógyárak bétatesztelőnek használják a vásárlóikat...? 
|
|
|
|
|
Bazzegh, olvasom a técén az Arteon tesztet (mondjuk egy hónap alatt kettő mi a faxnak???), és a következőket írja a vezetéshátráltató rendszerre:
"egyszer az M3-ason 130-ról fékezett egy igen intenzívet egészen 80-ig, ami kissé ijesztő volt, nem csak a váratlan bólogatás miatt, hanem mert jöttek mögöttem. Mint kiderült, az előttem lévő lehajtó 80-as tábláját nézte ki magának ki, és ehhez mérten lassított. Megjegyezném, belső sávban voltam."
Bazki, ez egy életveszélyes rendszer, nem tűnik még fel a kibaszott EU-nak, hogy be kellene tiltani?!?!
Hol lehet vajon felnyomni a gyökér autógyártókat?
És a legjobb, hogy azt kommunikálják a legtöbb ilyen szarra, hogy a mi, fogyasztók kérésére lett beletéve az autóba, lásd kettős tömegű lendkerék.Hát, az anyátok p!cs@'ja, az!

|
|
|
|
|
Hát ja, nehéz okosnak lenni, bármit is előre látni.Lehet, q nagyot szakít az ipse, lehet, hogy elsüllyed a végén.De annyira van okos, hogy teljesen tönkre menni biztos nem fog.Tulképp még szurkolok is neki, mert ha sikeres lesz, akkor hátha lesz majd egyszerű embereknek is elérhető, és értelmesen használható valamilyen elektromos járgány.Majd, egyszer.
|
|
|
|
|
Code: |
https://www.youtube.com/watch?v=RHjLOVk4QcA
|
.
27:17 amishok(?) driftelnek a hóban szedán lovaskocsival, vagy gumit égetnek, nem tudom, de lolbzmg, hát már semmi sem szent??

|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
na igen, ez egy érdekes dolog lesz, főleg az átmeneti időszak kezelése. Mert ha egységesen megemelik az áram árát a sok töltő miatt, akkor a klasszikus motorral szerelt autótulajok hőbörögni fognak erőteljesen.
De szerintem ezt majd a jövőben megtudjuk, gyanús, hogy mi ezt meg fogjuk élni 
|
|
|
|
|
totalcar.hu/magazin/2021/01/12/kinyirja_az_olajlobbit_az_elektromos_auto/
Na még egy érdekesség.
Én csak arra leszek majd kíváncsi, de nagyon, hogy a sok köcsög kormány a benzinen lévő rengeteg kieső jövedéki adót hogyan, milyen kreatív módokon fogja majd rányomni az áramra is, illetve egyéb módokon behajtani??Nem csak a magyar kormány (volán?) ilyen, hanem kábé mindegyik Európában.A svéd benzinárnak is olyan 60%-a adó és csak a maradék a valódi nyál ára, hogy rohadnának meg.
Egyszerűen árat emelnek és kész, és akkor világítani is csilliárdokért fogunk?
Vagy az elektromos kocsisoknak naplózni kell valamilyen, apech-hez (a NAV nálam a Norton Antivirus, elnézést...  ) bekötött szerkezetbe a kilométer-használatot (á lá pénztárgépek) és azok majd az év végén egy összegben a autósok nyakába b@$znak pár százezer forint áramadót?
Nincsenek kételyeim , hogy kitalálják majd, de hogy a megoldás vérlázító pof@'tlanság lesz, abban egészen biztos vagyok.

Mert hogy százmilliárdokról lemondani nem fognak.
|
|
|
|
|
Igen, valamit mintha javult volna. 
|
|
|
|
|
Ha már úgyis a fantasztáknál tartunk:.
.
www.origo.hu/gazdasag/20210113-gm-fiat-chrysler-repulo-autok.html
.
Elég durván röhejes lenne azért ez, mármint a 2023-as évszám.
De persze cáfoljanak rám.
Jelenleg néhány száz grammosnál nehezebb drónok használata sincs rendesen szabályozva.
Nem beszélve, hogy először a kisebb küldemények drónos postázását kéne megoldani, műszakilag, gazdaságilag, etikailag, balesetvédelmileg.
A Tecsőre átkattintva ott is röhögnek a kommentelők.
Komolytalan bagázs ez a GM.

|
|
|
|
|
A Teslára visszatérve:
1. csak úgy berobban az ablaka?
Code: |
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2021/01/12/magatol_tort_darabokra_egy_tesla_model_3_ablaka/
|
2 félvezetőhiány miatt állnak autógyárak.
Code: |
https://itcafe.hu/hir/autoipar_leallas_felvezeto_hiany.html
|
Hát hajrá "okosautó" 
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
pár kattintás alapján azt mondom észrevehető.
|
|
|
|
|
Ahoj!
Mától gyorsabb környezetre került a weboldal...remélem érezhető lesz.
|
|
|
|
|
Persze, tudon, de azt az egyet nem ismertem.
A zsugás teljes neve Namilesz Teosztasz.
Illetve még a kedvenceim:
Görög vendéglősök, Abrosz Tisztakosz és Kosztasz Fenerosz.
De befejeztem...
A cikkhez, igen én is pont eszondom, hogy hogyan lesz ezekből az átlagembereknek autó, illetve a töltés q lassú, a kémiai anyagokból kevés van, gyúlékony, nehéz; illetve sok autó egyszerre töltéséhez q sok hely szükséges, illetve baromi vastag vezetékek, drótok az elosztóhoz; már ez brutális mennyiségű probléma.És akkor ezzel szemben áll a mérleg másik serpenyőjében a fanatizmus, meg a tőzsdei hiszékenység.
De úgy vagyok vele, hogy már semmin se lepődök meg, meg a semmi ellenkezőjén sem.
Meg végtére is pont leszarom, hogy mivel megyen az autó, ha elvisz és visszahoz, ki tudom fizetni, és meg tudom tankolni(pénzben és időben értelmesen), akkor a faxom se bánja, jöjjön a villanyautó.Csak hát ettől hol vagyunk még?
Minden esetre a 2020-as évtized érdekesnek ígérkezik...
De azt sem vitatom, hogy a Répa kartárs eléggé elment villanypápa-fanboly irányba, napnál világosabb.Persze nincs bajom vele, hadd legyen ilyen is.
|
|
|
|
|
Code: |
https://www.youtube.com/watch?v=73r5m2D1DIE
|
Belga One More Round egy öregecskedő Volverért.

|
|
|
|
|
Ó, vannak még ilyen hülyeségek 
Görög kártyás: Teosztasz. Görög buzi: Farbatosz.
Lengyel boltos: Mikonyitszky.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
eléggé fanboy jellegű az egész cikk. Meg vannak benne dolgok, amiket csak úgy megemlít, és nem fejti ki, pedig elég lényeges lenne. Pl azt írja, ha atomból van előállítva az energia, akkor összességében az üzemeltetés tisztább, mint a benzin/dízel. Oké  és ahol szénből van előállítva?
Az ár szintén. Rendben, hogy jön a tömegtermelés, de az akkuhoz használ fémek ára meg kúszik feljebb. Az hogyan fogja befolyásolni mondjuk 5 év múlva az autó árát?
Illetve lesz-e belőle 3,5 milliós verzió átlag Józsi bácsinak?
|
|
|
|
|
Cikk után: hát ja, nehéz erre mit mondani.Én azt nem látom, hogy hogyan lesz egy átlagembernek huszon millió forintos villanyautója.Mert oké, vannak a gazdagok, de azért azok is elfogynak egy idő után, meg nem fognak százasával venni Teslát, csak mert megtehetik...És akkor még a töltési problémákról (fizikai, kémiai, földrajzi) nem is beszéltünk.
De lehet, hogy tényleg mi vagyunk a begyepesedett, múltban ragadt kőagyak, és Musk meg a helikopter.Ez sincs kizárva.
Hanem ez a tőzsdézés is egy kiba..tt humbug, eddig is sejtettem, de most már biztosra tudom, jó volt a keretes cikk.

Az a NIO autógyáras rész maga, a döbbenet.

|
|
|
|
|
Ezt a Porho-t nem ismertem, kösz... 
A cikket meg most nyitom.
|
|
|
|
|
Code: |
https://www.youtube.com/watch?v=MhFfhgUYY3k
|
A böhömke azért ott van a szeren, bakker...
Meg a szar Sziklás hegység is, ahol mennek vele valszeg.

|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
finn síelő: Porho Hessinnen
Más: cikk a Tesláról. Meglátjuk mi lesz ebből az egészből...
Code: |
https://totalcar.hu/magazin/velemeny/2021/01/08/tesla_reszvenyarfolyam_rekord_autoipar_jovo/
|
|
|
|
|
|
Na, németül nem tudtam semmit(most se sokat), úgyhogy akkor azért volt nekem új ez.
Igen, elképesztő, milyen raklap mennyiségű szó jön az angolból és a németből is.Kicsit kitekerve, pár betű megváltoztatva, ha nagyon kell...
 )
És a dán, a norvég meg a holland is ugyanez, kicsit a svéd szavak vannak kitekerve.
Érdekes, na.
A finn viszont rettenetes, megtanulhatatlannak gondolom, bár minden évben jó pár százezer gyereknek sikerül...
Irgalmatlan bükkfanyelv.
.
-Hogy hívják a finn kidobóembert?
-???
-Hälljamagää Määnjäninnän.
Bár lehetne éppen palóc is.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
az első néhányat néztem aztán annyira már nem érdekelt később. Hát vannak árak...
Magyarba biztos a német smutzigból jön a szó, az is piszkos. A svéd meg ugye német jellegű nyelv, szóval nem csoda.
|
|
|
|
|
Inrock, szoktad nézni a Tottakáron ezt a kártotó nevű tippelgetős játékot?
Nem tudom, nekem erősen nevetségesek az összegek, amik a teszt szerint a valóságot adják.Ezek alapján a te alsóközepesen meghúzott V40-edre is ki kellett volna fizetniük vagy egy millió forintot...
Akkor tudnám elfogadni ezeket az összegeket, ha ebből még lejön a rohadék "avultatás", ami ugye kb 50% szokott lenni simán.
Bár elismerem, nem volt magyarországi káreseményem legalább 15 éve, de csodálkoznék, ha ilyen jól fizetnének a közismerten smucig biztosítók.
Érdekesség: van a svéd nyelvben is egy ilyen szó, hogy smutsig, azt jelenti, hogy koszos.

|
|
|
|
|
BUÉK kollégák 
|
|
|
|
|
Újévi vallpépper, ha szeretik mások is:

|
|
|
|
|
Jó, hogy írtál típust, kösz.Utána is sasolok.Valóban, ezekkel egyszerűbb is lehet.
|
|
|
|
|
Boldog új évet mindenkinek!
|
|
|
|
|
Lehet, hogy saját maga is méri a betöltött energiát, de egyébként sem nagyon kell trükközni: sok éve léteznek hálózati fogyasztásmérők ilyen célra.
Nekem pl. egy ún. Energy Check 3000 típusúm van. Keresztbe-hosszába minden tücsköt-bogarat méricskélek vele a házban, mert háklis vagyok a fogyasztásokra (standbyra is).
|
|
|
|
|
Vagy használható a feszültségre a delej szó  Régebben így is hívták.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
hát igen... nagyon nem arra megy a Volvo, ami nekem szimpatikus lenne.
De majd 10 év múlva meglátjuk.
|
|
|
|
|
Esetleg a kocsi a saját műszerfalon, vagy appban jelezheti még, mennyit szürcsölt.Most ránéztem a típusra, durva egy gép lehet, főleg, hogy még csak pár éves valszeg, és eléggé "ingatlan-árban" mozoghat...

Be is bökne gondolom, ha bármi baja is lenne.
|
|
|
|
|
Na, ez jól hangzik, grat a vashoz.A villany zabálás is érdekes adat lehet.Ha be tudsz építeni egy multimétert a töltő körébe (mondjuk építeni egy speciális hosszabbítót), akkor a mért áramerősségből, az időből meg a feszejből* már számolható a felvett teljesítmény.Feltéve, hogy a kocsi lineárisan, mindig egyforma áramerősséggel töltődik.Ami persze koránt sem biztos...
Persze lehet figyelni a villanyórát is, ha a töltés idejére mindent le tud húzni az ember, hüttőt**, klímát, mosógépet, stb...Nem tudom, van-e még más módszer?
*= a katonaságban volt egy csóka, századosi rangban, valami műszaki tiszt, aki így hívta a feszültséget, azóta imádom ezt a szót, fantasztikus... 
**= ezt meg a reklámban mondta így a parasztnéne, hogy mindig hüttőbá káll tánni.Így, tájszólással.Ez is megmaradt bennem. 
|
|
|
|
|
Na tessék, Csikós lelépett a TC-tól, jövőre a szpídzónnál fog melózni, amit pedzegetett is korábban.A TC már, a SZ meg még eléggé gyengécske, legalább is szövegben.Hátha majd a kopasz javít a dolgon.
De most van is releváns cikk:
speedzone.hu/6831/
Ha ez így lesz, asszem ez volt az utolsó Volverünk, vagy legalább is fiatalabbat biztos nem veszünk.
A kib@sz0tt suv-mánia még drágábbá teszi ezt a márkát, ami már egyébként is veszettül túlárazott.Akármennyire is jó, stabil gépek ezek.Szomorú.
|
|
|
|
|
Én ugyan ritkán írok, mert nincs mit / miről, de azért sűrűn olvasgatlak benneteket 
Na jó, megírom, hogy októberben átesett a műszakin a 16 éves S40-esem. Csont nélkül, mert annyira rendben van, hogy a vizsgabiztos pl. a világításokat nem is nézte, nem akarta az idejét pazarolni. Egy héttel korábban első féktárcsacsere volt 110 ekm-nél, mást nem kellett rajta csinálni...
Kár lenne még beszántani ezt a fórumot, időnként jönnek hasznos infok.
Ígértem én is, hogy a lányomék XC60 T8-asáról majd írok, de nincs mit. Jól szolgál, semmi hír... Csináltam neki dedikált konnektort a villanyóránknál, hogy amikor eljönnek hozzánk, mindig megetethessék. Egyszer majd megmérem, mennyit eszik meg éhgyomorra.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
szerintem mindegy mivel megy, ha többre értékeli a vezetői tudását, mint amennyi valójában. Meg megy mintaállat.
|
|
|
|
|