Asszem nem csak azért fogok maradni a 10-20-30 éves verdáknál, mert épp "nem érek rá" vagy nincs szándékomban húszmilliós családi villanydömpert venni.
Ezek még mindig tesztpilótának nézik a vásárlóikat.
A cikk második felében lévő pontozgatós falloszság meg megint milyen hülyeség?Ha elfogy a száz pont és nem megyek sehová vizsgázni, akkor mi lesz, nem indul az autó?Ne vicceskedjenek már.Kapásból vágnám le az áramkör tápellátását egy svéd oldalcsípő fogóval stílszerűen, már megvásárláskor az ilyennek.(Ha már nem lesz normál, oldskúl benzines autó...)
Ááááá.
Nahát, pont ez az, a klasszikus eset, hogy felismeri főútnak a szervizsávot és rajta a 60-as táblát is, majd belesatuz.A mögötte jövő meg bevállalja h-turul és kész is van a totalcar.Ezeknek a baleseteknek a költségeit ki fogja állni majd?
Ez a navigátoros lista is erősen érdekes.
Én értem a szándékot, de durván kétséges, hogy két év múlva már 100% feletti tökéletességgel fog ez majd működni.
Ha meg ki lehet majd kapcsolni, akkor végképp nincs az egésznek semmi értelme, csak hogy drágítsa a végárat.
Asszem, az lesz a legegyszerűbb, ha ezután se veszünk új autót, 2024 után meg pláne nem.
Ilyen meg még ilyenebb vételárak mellett amúgy sem lesz nehéz lemondani róluk.
Azt írtam már egy párszor, hogy az Aurisban van ilyen táblafelismerő, de a nagyobb autópálya csomópontban a párhuzamos lehajtó/felhajtó sáv 80-as korlátozására simán azt hiszi, hogy nekem szól. Vagy a 110-es számú kihajtót is sebességkorlátozó táblának ismeri fel... Van még hova fejlődni. Mókás lesz, ha egy ilyen cucc elkezd nekem szirénázni, vagy esetleg bele is lép a fékbe, miközben én szabályosan haladnék 130-cal.
index.hu/gazdasag/2022/07/15/belso-egesu-motorok-tilalom-autoipar-gazdasag-kozlekedes-auto-palkovics-laszlo/
.
Végre már, hogy kicsit gondolkodnak már mások is!
Az főleg tetszik, hogy a kőgazdag németeknél se akarják ezt elkapkodni.
Káeurópai exxocialista országokban meg még brutálisabb lenne a helyzet, hiszen egy-egy hátrányosabb helyzetű régióban vajon hányan használnának elektromos autót ilyen vételi árakon, meg töltési nehézségekkel, a dugattyús motorok helyett...?
Örülnék, ha nem vesztenék el teljesen a józan eszüket a döntéshozók...
Nálunk sincs a szőnyegnek szaga különösebben.Még mielőtt bevágnád a kazánba, vegyél valami fekete padlószőnyeget vagy hasonlovat, és rajzolt körbe rá a gyári szettet.Legalább is én ezt csinálnám.A szélét meg vagy cérnával beszegni, vagy lánggal kicsit megolvasztani óvatosan.
A gyári szőnyeget meg ki a netre, hátha megveszi valaki madár, legalább egy jó üveg borért, nem?
Vagy elhasználni kutyaólba, garázs elé lábtörlőnek, stb...
Biztos hogy nálam is csak egyedi eset,csak nem találkoztam még ilyennel.Erre nem nagyon ismerek s60 tulajt hogy meg tudnám kérdezni,esetleg megszaglászni a szőnyegét.Mióta letettem a cigit kb.6 éve,a szaglásom egy vadászkutyáéval vetekszik.Lehet bennem van a hiba,de akkor is megfájdul ez a nagy fejem tőle.
Nálam sem a téli, sem a nyári nem büdös. Persze ez nem sokat jelent, mert modellenként / évjáratonként is változhat a szőnyeg. Az enyém S40 / 2003 modellév. Immár 18. éve cserélgetem, ahhoz képest jó állapotban van, pedig nem tyutyujgatom...
A plüssszőnyeg vagy mi a fene,de az alja gumiból van.Biztos hogy gyári,még a volvós cikkszámok is benne vannak.A kínai gumipapucsnak nincs ilyen fertelmes szaga. Két nyáron is kint volt a napon hetekig.A B6-os passzencsba a klíma volt berothadva annak idején,de azt is ki lehetett irtani,ezt nem.Szerintem télen bevágom a kazánba,csak sajnálom mert tényleg szép tiszta megkímélt darabok.
A gumiszőnyeg? Azt én is csak télen használtam a Volvóban, nyárra a szép szövetet tettem be. Most a Toyotánál viszont csak a gumiszőnyeget használom, de nem büdös.
Volvónál meg eleve nem kellene, hogy az legyen, direkt semleges szagúra terveznek meg mindent.
Estleg másnak is van olyan probémája hogy a gyári kivehető szőnyegek irtó büdös gumiszagúak?Nyáron nem is teszem be az autóba mert borzalmasan elviselhetetlen a kipárolgása.Pedig már autókozmetikus barátom is kezelte őket,kidobni meg sajnálom.Több napig áztak,két nap múlva kezdődik előlről.
Pusszantyú mindenkinek!Nekem az RRC cuccai nagyon beváltak,igaz kicsit drága,de már mi nem az.Bogároldó a ragacsos trutyihoz,aktív sampon(savas)a mosáshoz,lakkápoló mosás után.Én kefe helyett mosókesztyűt használok,valahogy szebben dolgozik.Remélem nem beugratós kérdés volt ez is mint Sápadt Ördög kolléga olajos kérdése.
Illetve itt sajnos tényleg ennyi a pangás, rendszeresen.5-6-8 éve voltak többen, de elszállingóztak, kimaradtak, vagy átmentek a falloszbúkra, vagy fene tudja.
Volt régebben az index fórumaiban is Volver topic, manapság nem tudom, hol tartanak, nem jártam arra az utóbbi pár évben.
Hali.Aham, na ez érdekes, persze ha amúgy is jársz arra logikus a dolog.
Mi egyszer vagy kétszer autóztunk át a polákokon, úgy általában a turizmus környéki dolgok nem nagyon kerültek szemmel láthatóan olcsóbba.Gondolok itt szállásra, kajára (boltból vagy étteremből), parkolásra, stb.
De attól még te megtalálhatod a buzinesszt náluk, természetesen.
Köszönöm a válaszokat.
Igen, látom, kicsit pang a fórum. Csak a nyár miatt, vagy amúgy is?
Miért pont Lengyelország? Hát, oda amőgy is járok gyakrabban, és még a clio-caál fedeztem fel, hogy pl. egy vadi új Monroe lengéscsillapító ára pontosan fele annyi volt kint, mint itthon. Ez persze nem mindenre igaz, de egyszerúen egy 40 milliós ország nagyobb piac, mint egy 10 milliós.
aki otthon mos, az milyen vegyszerrel mossa az autóját? Már ami használ is, nyilván
Nekem teljesen rá kell nyomnom a kefét az autóra, hogy levigye a koszt az autósampon, de az igazán dúrvákat, még így is csak kézzel tudom lepiszkálni.
Úhhogy úgy döntöttem hogy a volvót főgyújtom,veszek valami lefosott béjemvét vagy retek fordot.Hiba volt a paszikát eladni.Ennyire unalmas kocsim még nem volt.Semmi hiba,semmi nyűg,nincs miről beszélni.
Néhány napja sikerült elintézni az autómat (2013-as V70-es, 2.0 D3, D5204T7), meg egy őzt egyszerre. Ennek okán keresném a következő alkatrészeket (bontott/új):
- motorháztető,
- jobb első lámpa,
- jobb visszapillantó,
- jobb első sárvédő.
Bármilyen segítséget örömmel fogadok.
Ha a végén az jön ki, hogy érdemesebb kimenjek Lengyelországba alkatrészért (ezen nem csodálkoznék), akkor megfordítanám a dolgot. Ezesetben azok jelentkezését várnám, akik szintén onnan szeretnének behozni valamit, így a benzinköltséget szét tudnánk dobni.
Jó karosszériás is érdekel főleg Budakalász környékén. Nagyon messzire nem mennék az autóval, mert a szélvédő fele az holttér, tükör, lámpa nincs stb. A tető kicsit megrogyott, a többi elem elvileg csere. Szélvédősöm van, ő a vége a folyamatnak. Amúgy őt jó szívvel tudom ajánlani, főleg Székesfehérvár közelében élőknek.
Őzhöz nem keresek alkatrészt, meg gazdát se, mert gyorsan lett neki.
Üdv.
Hát ja, ahogy Inrock írja, kábé.
Én még azt is megnézném, hogy hasonló kasznival, motorral, milyen árban mennek a más típusok is, csak a miheztartás végett.Nagyobb Opelek, Fordok, franciák, olasz gépek.
Aztán kitenném annyiért, amennyiért én már elengedném.
.
Tényleg, milyen kaszni, mekkora motor? PRV, TDI?Van róla kép?Felnyomhatnád ide.
Magyar napocskás Volver kamion műszaki mentése a németeknél, odab@$z.
Nem sok sz@r maradt a bódéból, de a pótkocsiból se.Ha ezt megtudja otthon a főnök, ideges lesz.
(Nem tudom, kié most a W cég, de már nem a névadóé.Tippelek egy Löllőt, vagy érdekkörét.)
Az első részben a boxutcából visszatérő kollégák mind fényképezgetnek telefonnal, kézből, 10:04-től.Höhhh.
Volt egy komment, miszerint az ilyen spulniszállítás özvegycsináló tud lenni.Nem tudok vitázni vele... 1,6 tonnásak voltak a spulnik egyenként.
A sofőr fékezés nélkül hajtott bele a dugó végébe és tolt össze még másik három kamiont maga előtt.
Vajon hová a f...omba figyelhetett, zenét cserélt, vagy fontos hívása volt??
Jobbulást neki, de remélem, kicsit pof@'n verik, ha hibázott.
Tiszta mázli, hogy nem volt közöttük személyautó, nem is írom, hogy ott mi maradt volna az utasokból.
Nagyon be kéne már fejezni a humándroid-alapú nehézteherautó-sofőrködést; vonatra, hajóra az összessel, lesz@rni, hogy az esetleg hosszabb szállítási idő!
A tranzitforgalmat legalább is fegyverrel kényszeríteném vasútra!
(Illetve még erről se vagyok meggyőződve, amint egy vonatszerelvény megtelik, azonnal indulhatna (q hamar megtelne...), és a vasúti pályán nincs dugó, meg piros lámpa, stb.Egy Szeged-Győr távolságon mernék fogadni, hogy időben nyerne a vasút, lehet, hogy költségben is...)
.
Első rész:
Code:
https://www.youtube.com/watch?v=dG5KTDjeNeo
.
Második:
Code:
https://www.youtube.com/watch?v=rvuvdDM6Txs
.
Direkt örülök, hogy itt felénk van kábé a civilizáció határa; úgy értem, hogy nem nagyon jön ide a kutya se azokon kívül, akik itt laknak, vagy itt van dolguk, de ez utóbbiak is csekélyek.Átutazó forgalom szinte nulla, innen már nincs hová átutazni.
A három "nagy"várost elhagyva a legtöbb helyen focizni lehetne az autópályákon, soxor.Jajj, de nem bánom én ezt.A németeknél lévő káosz elviselhetetlen lehet, egész Európa ott forog, mint f!ng a gatyában, meg hajt keresztül rajtuk.Aranyért se ingáznék ott arrafelé.
nézz fel a hahura, vagy bármelyik használtautós oldalra, és nézelődj, hogy miféle árak vannak ennél a típusnál. Az, hogy nagyon meg van vigyázva, nem szempont, ezt nem tudod (szemmel is jól látható) pénzzé tenni.
Eladó lesz 1987-es Volvo 760 GLE Turbo Diesel autóm. 2023-ig érvényes műszakival, napi használatban van, de nekem már túl nagy. Karbantartott. Semmi baja, jó állapotú a korához képest. Mindig nagy gondot fordítottam rá, egyszer tervben volt, ha már nem járok vele a veterán státusz, de mást hozott az élet.
Mennyi lehet a piaci ára vajon? Nem terveztem eladni, de így alakult.
Tud valaki segíteni? Előre is köszönöm az információkat. Külföldi árát tudom, magyarországi ára a kérdéses.
Aham, na hát köszönjük a választ, legalább tisztán látunk.
.
Ez a Friccenfest oldal sem tolja nagyon erősen a rendezvény-vonalat, legalább is a korábbi események menüpontban 2015-17-esek a legutolsó bejegyzések...
Vagy csak a képek-videók nincsenek archiválva, felrakva a honlapra?Na mindegy.
.
Volver monstrum szállítása.Akinek egy ilyen a szemébe megy, nem lesz feltétlenül boldog...
Lenyűgöző, ahogy az "egyik lábát" megemeli, mint a brunyálni készülő kutya, hogy betolhassák alá a trélert.
nincs semmi hír ilyenről. A járvány előtti néhányat is már a Volvo Fan Club Hungary rendezte a WiW-vel közösen, felnéztem a VFCH oldalukára, a hírfolyamban az utolsó hír 2020 januárjából, hogy június 13-án OVT, de ez végül elmaradt a járvány miatt. Tavaly nyáron volt valami közös tóparti eventjük, illetve most is lesz az események szekció szerint augusztus 5-től, de ezek nem OVT-k (szerintem).
Volvo WiW szinten már ne számoljatok rendezvénnyel. Prioritásokba nem fér sajna bele, hogy ezzel foglalkozzunk.
Pont covid előtt (2019) csináltuk az utolsót. A többi szervezésébe már nem voltunk benne, max a nevünk alatt lett behirdetve.
Dani most a Fritzenfest hátán tolja a Volvo találkozókat.
Aki tevékenységénl fogva, eleve autós rendezvényeket is szervez, annak pont jól jön, hogy dedikáltan Volvo tulajokat is vendégül láthat a rendezvényén. Majd alakítják szépen...... VFCH része passz: kezdik kóstolgatni a rendezvényszervezés világát a léc magasan van, mert a közösségi csoportok révén hirtelen sok tulajt meg lehet szólítani. Persze ennek megfelelően a társadalmi szint és az elvárás és elég széles spektrumú.
A 2020 és 2021. évi dorogi VOLVO találkozó sikere után ismét örömömre szolgál bejelenteni
egy már - már hagyományosnak számító családias hangulatú találkozót.
A helyszín idén a velencei tónál található Drótszamár kemping.
Időpont: 2022. augusztus 13-14.
Sokan kérdeztétek a korábbi találkozók alkalmával, hogy kutyát lehet -e hozni? A kéréseket
figyelembe vételével idén kifejezetten olyan helyszínt kerestünk ahova KUTYUSOK IS
TUDNAK JÖNNI, és akár strandolhatsz is vele!
Belépő árak a rendezvény fő napjára azaz a találkozóra (2022. augusztus 14.)
500.-/ autó és 1000.-/ fő.
Kis kedvenceinknek nem kell külön belépőt váltani!
A fenti belépővel a következő programokon vehetsz részt 2022. augusztus 14- én:
- a találkozó programjai 10:00 -15:00óra között
- strandolás
Tervezett programjaink:
2022. augusztus13.
Igény szerint beköltözés és a sátor helyek elfoglalása. Fakultatív programok amiket
magatoknak terveztek.
2022. augusztus 14.
10:00 - 15:00 A találkozó fő napja.
- a Vdash Hungary hibakód olvasás és tanácsadás,
- gyermek ki mit tud,
- kutyás ki mit tud,
- tombola -jávorszarvas hangutánzó verseny,
- felni kitartó verseny,
A programok ingyenesek!
Minden egyéb költség (sátorhely, bográcsozó helybérlés) megtalálható a kemping
honlapján: drotszamarkemping.hu"
Aham, értem, köszönöm.
Pár éve voltak a fazbúkosok is, valami külön összejövetel látszódott a wiw oldalán.
Talán majd később, hátha újraindul.Most tényleg elég zúzós időket élünk, minden q drága, háborús fenyegetettség, energiaválság, stb, elég pocsék ez így valóban.
nincs semmi hír ilyenről. A járvány előtti néhányat is már a Volvo Fan Club Hungary rendezte a WiW-vel közösen, felnéztem a VFCH oldalukára, a hírfolyamban az utolsó hír 2020 januárjából, hogy június 13-án OVT, de ez végül elmaradt a járvány miatt. Tavaly nyáron volt valami közös tóparti eventjük, illetve most is lesz az események szekció szerint augusztus 5-től, de ezek nem OVT-k (szerintem).
Az itt a legnagyobb problem,hogy már nincs olyan dolog ebben a keserű világban ami összetartaná az embereket.Elmegyünk egymás mellett,átnézünk a másikon,nem foglalkozunk csak a magunk kis ügyes-bajos dolgaival,egyszóval szar világban élünk.Annak idején a vasárnap délelőttök azzal teltek el,(lementünk a parkolóba aztán kinek mi volt trabi,zsiguli,skodri,varnyú stb... de nem az irigység meg a magamutogatás ment)hogy beszélgettünk,csereberéltünk,karbantartogattunk,segítettünk egymáson.Most meg villantasz 1-et köszönésképpen a volvóra,csak néz rád mint a kapubansült paraszt,hogy mi a francot akar ez.De így volt ez a vw-vel meg akármivel is,sajnos ezt hozta ez a kutya nagy jóléti társadalom.Nahát ezért nincs itt sem semmi összetartozás.De én benne vagyok,még ha egyedül leszek egy találkozón akkor is
Érdekes, nekem meg pont nem volt még extrémen rozsdabajos kocsim.Pedig volt, amelyik velem egyidős volt, mindketten 24 évesek voltunk... Igaz, az mondjuk garázsban állt, de csak egy W353 volt.A többi meg valszeg nem volt nagyon törve előttem se.Vagy ki tudja, mi lehet az oka.
Hanem.
Valami Ikea-parkolós, vagy egyéb Volvo találkozó nem lesz idén odahaza?Vagy a dögrovás teljesen kivégezte ezt a rendezvényt?
Hála a magasságos csatkai boldogságos szűzmáriának hogy a volvo nem olyan rozsdáló fajta.Már az életemet megkeserítette a rozsda,a golf 4-től kezdve a b6-os "paszikáig".Érdekes hogy a 22 éves kettes golfomon meg nem volt egyáltalán.Igaz már talán 20 éve volt.Az a baj hogy a rozsdát nem lehet csavarozni,egyszer feltalálják azt is talán?
Bizony ám mi mindent megkapni kis hazánkban IS!Csak vigyázni kell vele mert lassan a járműparkunkat össze lehet majd sepregetni.Rozsdáért nem nagyon kell külföldre menni
Repülőrozsda ellen csodát tesz az a lila trutymó, mintha újra fényezték volna a gépet.
Nyilván a keményrozsdát nem viszi le, de akkor is zsirály.
Respect.
Ja, nem reklám, csak tetszik.
V70 D5 2008, amikor üzemmeleg lett a motor egyszerüen leállt, mintha kifogyott volna az üzemanyag. Délután értementem, pöcc röff ház előtt megint megállt mikor bemelegedett a motor. 15 perc múlva beindul gond nélkül.
Merre induljak, mire gyanakodjak? tudtok segíteni
Előre is köszi!
Marci
Nagyon jó a meglátásod,de legalább van egy kis szünet ebben az elektromos mizériában is.Valahogy hozzánőtt az emberhez a brummogós,büdös.De az is biztos hogy nem 100 év alatt vágtuk tönkre a bolyongónkat.Nyersanyag nincs(?),kötelező extrák pedig egyre több.Addig emelnek míg van fizetőképes kereslet,ha nincs romba döntenek mindent,és akkor megint értéke lesz mindennek is.Lassan újra fel lehet találni a kereket.
Nézd, ez lassan az összes gyártó összes típusára igaz lesz, hogy nem a magyar mindenki zsebére van szabva az árszínvonal.Pár napja nézegettem Volslágen Polo árakat, újonnan 7-9 millió forintba kerülnek, aszittem, hogy a pof@'m leszakad, meg hogy leszédülök a székről...
Arra leszek majd mocskosul kíváncsi, ha pár év múlva helyre áll a rend nagyjából, tegyük fel, vége lesz a háborúnak is, meg a mindenféle acél-, kábel-, csip- és egyéb hiányoknak is.Hogy akkor majd mennyire fognak visszasüllyedni az autóárak?
Tippem szerint semennyire...
A különbözetet meg majd majd rá lehet költeni hogy jó legyen az autó.Egy utángyártott olcsó katalizátor amiben nincs anyag biztos jobb értékekkel fog muzsikálni mint a gyári.Gréti tunaberg meg majd örül a sok forgalomból kivont járműnek.
Én még nem hallottam ilyen esetről Volvoval kapcsolatban, csak azt, hogy - talán típustól függetlenül - a 2000 +/-5 év körüli autókat fenyegetei nagyobb veszély, mert azoknak a katalizátorai lényegesen jobban fizetnek a több nemesfém-tartalom miatt. Ilyen szempontból én is féltem a 2004-es S40-emet, és már elgondolkodtam azon, amit egyes újságírók már pedzegetnek is, hogy cseréltessem ki és saját magam adjam el a régi katalizátoromat. Állítólag pozitívan lehet kijönni egy ilyen ügyletből. Még nem jártam utána alaposabban, de fontolgatom...
Esetleg még a kedves szerelő úr cserélhette a féket valamikor,és most nem akarja azt mondani hogy megint egy új szett kell rá(ha ő adta az anyagot)mert akkor neki macera hogy miért eddig tartott.Az előttem szólóhoz annyit hogy valóban nézesd meg valahol máshol,az egész nem ér annyit hogy kárt okozzon még jobban.
Ha esetleg ebben a fordulatszám tartományban megrázza (motorfék üzem?)akkor lehet,de akkor nem kellene lüktetnie pulzálnia.A hosszú féltengelynél esetleg az Y csapágyazás?Ha a kuplungpedálra teszed a lábad,érzed?A váltód nem tom,autómaca?Jó lenne látni,akkor több dolgot ki lehetne szürni,de gondolom a mester úr sem buta ember hozzá
Magától is pulzál nem kell fékelnem.
Fékezéskor nem tapasztalalom csak mikor menet közben csak ráteszem a lábam a fékpedálra és akkor érezni ezt a pulzálást. Voltam szerelőnél is ezzel a problémával. Azt mondta semni baja a fékemnek legalábbis állítása szerint. Annyit mondott hogy érez egy kis vibrálást a de azzal ne foglalkozzak.
Márkaszervízbe azért nem akarom vinni mert mind 2 messze van tőlem meg biztos elkérnének egy vagyont. Még esetleg motortartó okozhat hasonló hibát?
Aztán olyankor fékezel és akkor érzed, mert akkor elvetemedhetett valamelyik tárcsa,vagy magától is pulzál?Sokszor elég intenzívebb fékezések után belehajtani egy nagyobb víztócsába,de lehet gyári hibás tárcsa is.Ha bemennél egy fékpados műhelybe(pl.:vizsgabázis) ott lehet kiderülne,csak az nem hajtja 70-körül a kereket.Nem történt esetleg valamilyen mechanikai behatás?Padkázás,fennakadás?A kormányon érzed esetleg?Ha mint kolléga írja az ABS hibáit,gépkönyvben a biztikiosztások,ABS biztosítékokat kiveszed,és próba.De ezek csak feltételezések.Az ABS hiba kis sebességnél is csinálná a problémát szerintem.
Sziasztok !
Adott egy 2015 ös V40 Volvo.
Tavaly volt rajta féktárcsa + betét cserélve.
Azóta kopott a fék meg minden és azt a hibajelenséget tapasztalom hogy menet közben 1500-2000 fordulatnál a fékpedálom folyamatosan rezonál lüktet.
Találkozott már valaki hasonló jelenséggel?
Előre is köszönöm a válaszokat !
Itt a főváros környékén mostanra már eltakarodott a hó, de Középfölde régióiban még vannak sífutó versenyek...Fent északon, Mordorban meg fél méter hó és mínusz 15 is akad ilyenkor még.
Ja, érdekes, itt a svédek kitartanak mellette, nem vonták még ki a forgalomból.Más kérdés, hogy néha drágábban adják a szegényebb energiahatékonyságú páleszt, mint a benzint, tudnám, hogy ezzel kit néznek hülyének??Ráadásul ugye a pálesz ára nem függhet a benzintől, hiszen a páleszt nem kell "bányászni" meg "finomítani" csak szimplán erjeszteni bármiből, vagyis közel állandó költsége kéne legyen a szállítást leszámítva.Ehhez képest meg soxor jobban ugrál az árszint, mint bármi más üzemanyagé.
Mi csak akkor tankoljuk a cefrét, ha árban tényleg megéri, vagyis van legalább 25-30% árkülönbség.Mert egyébként agyatlanság.
Ha jól tudom, a brazilok is sokáig árulták a kútjaikon, lehet, még manapság is...
"Nem pusztán megbízható, hosszú élettartamú és könnyen javítható autóra volt szükségük, amely csendes és erős, miközben takarékos, ráadásul mindezt új külsőbe csomagolva képzelték el."
.
Hát igen, a régi, klasszikus értékek, ami miatt szerethető lett ez a gyártó annó.
És amiből manapság már semmi se maradt: jelenleg legyen minél böszmébb, minél villanyabb, minél suvabb, minél drágább, minél energiapazarlóbb, és minél csiricsárébb, tele felesleges, agyonbonyolított extrákkal.
Hanem az a VCC, a seggberúgott 700-as kombi valami kegyetlenül ostoba arányokkal rendelkezett, ki van állítva a múzeumban, meg a videóban is látszódik, ott valakinek nagyon elgurult a gyógyszere.Vagy ellenkezőleg, nem gurult el, csak ráivott egy üveg Finlandiát...
Tiszta mázli, hogy nem abban a formában valósult meg.
. www.automotor.hu/extra/hat-henger-negy-ajto-50-eves-a-volvo-164/
És itt van még a Jaguár-pofájú szépségről is egy szösszenet.
Szuper jó, hogy jöttetek ti is, újabbak.De engem a nagyon régiek, a 2010-es évekbeli fórumtársak is érdekelnének, hogy hová lettek.
Pepita, Géza bá, northface, satti, stb.
Na mindegy, biztos van elég bajuk nélkülünk is.
Hehh, ugyanígy vagyok a mi gépünkkel (V70 2.0F motor, 2009es évjárat).Szimpla szívó benzinmotor, régivágású technika, viszonylag kevés elektronika (a maiakhoz képest legalább is), szinte semmilyen infotainment, zéró érintőképernyő és jó állapotban.Mondjuk, nem is volt olcsó.Nem én őriztem meg így, de mázlink volt vele, hogy rátaláltunk, eddig semmi komoly dolog nem volt.(Remélem, nem fog ránk cáfolni).Az elődje az apja volt, 2003-as kiadás, azzal se volt soha semmi gebasz, gumikat cseréltünk, fékbetétet, gyertyákat, stb.De sajnos jöttek elektromos dolgok, amikhez nem találtunk megoldást, úgyhogy beszámíttatuk a jelenlegibe.Azóta tartok minden "túl"elektronizált eszköztől...
Szoktam nézegetni a mai kocsikat az utcán, tetszene sok minden, de ha súlyozom a dolgot azzal is, hogy ezek mennyibe kerülnek, akkor mindig oda lyukadok ki, hogy el nem cserélném a mienket egyikre sem.Akkor leszek bajban, ha kiütik alólunk, vagy lekoccolom, és nem lesz gazdaságos a javítása...Mi is maximálisan igyexünk vigyázni rá.
Aham, köszi, minden vili.
Igen az info rendszer szar csak, de azzal mindent agyonvágnak.
Ez egy rettenetes felfogás, hogy az autó(szoftver, hardver, telefon, bármi) okosabb akar lenni, mint az ember, meg igyexik kitalálni, amit a gazdája szeretne; csak éppen ez nem szokott sikerülni neki.
Számomra a legnagyobb ökörségek egyike, hogy valami kapcsoló, nyomógomb vagy egyéb funkcióválasztó eszköz nem marad úgy, ahogy hagytam, hanem visszaugrik alapállapotba.Miért?
Először emlékezetből írtam, hogy nem állítható, később viszont ténylegesen átnéztem a menüt, és ott figyeltek benne a mindenféle kiválasztható nyelvek.