|
Na hát én telefonról már évek óta nem írok, kommentelek sehová.Az egy botrány, csinálja, akinek hat anyja van.
Inkább megvárom, míg hazaérek és rendesen, asztali gépről.
Brrrrr.
|
|
|
|
|
Vuk Draskovics, vagy esetleg Draskovics Tibor unokája, fia:
Code: |
https://www.youtube.com/watch?v=f6Ch-afoybA
|
Inrock, nekem csak a Tecsős linkeket kell code parancsok közé tenni, a többi látszódik szépen az előnézetben.Nálad minden linkhez kell a code parancs?
Ez a gép nem Wiktoré?
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
szerintem telóról írta, és nem volt kedve az automatikus kiegészítést kijavítani. De tényleg elég fura néhány helyen
|
|
|
|
|
Micsoda Dörrög Zultán nyelvezete van a kollegának, nem?
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
szerintem legjobb, ha elviszed egy szervizbe.
|
|
|
|
|
Hello segítséget szeretnék kérni neme van egy Volvo v50 2.0 dizzel 2009 évjártu kocsim most egyszerre lyat program dukál amit nem tudom mi lehet .egyszer egyszer nagyon zörgösen hangosan recsegve indul de nem a generátor mert már jár a motor és akkor is van hangja . De ezz hamar el múlik nem volt idöm fel venni videóra .mert nem minden iditásnál csinálja. De van egy katogo hang ami még maradt majdnem olyan mint egy relé katona de szerintem az nem lehet mert sémi másnem megy csak a motor és az elég hangos .meg próbálok videót fel tölteni mert arról van videón .ebben szeretném kérni a tanácsot hogy ez mi lehet . Hozzáteszem most kb 1honapja volt vezérmüszij cseremeg a hozátartozö török meg vízpumpa .
|
|
|
|
|
Na csak mer' Tottakár Parkoló Parádé az volt.
|
|
|
|
|
Bakker, akkor csak tudod, mi a soft touch...
Az a gyanús, "minőséginek" mondott, elundormányosodó réteg pontosan.
Úgy tudtam, hogy a Wolslágen-csoport autóira jellemző ez csak.
|
|
|
|
|
Jaja, épp néztem, csak máshol.Gondolom, lesz vagy 40 millió forint biztos, tömegek fognak tolongani érte...
|
|
|
|
|
Ja, amúgy lehet, de korlátozások még mindig vannak (mivel 500 főt meghaladó rendezvény), és maradnak is:
Code: |
https://koronavirus.gov.hu/cikkek/55-millio-beoltott-utan-megszunik-kotelezo-maszkviseles-es-ujabb-korlatozasok-kerulnek
|
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
itt a következő Volvo koncepcióautó:
Code: |
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2021/07/01/concept_recharge_korszakhatar_a_volvonal/
|
Remélem ténylegesen majd nem így fog kinézni
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
azt nem tudom mi a soft touch, de szerintem nincs a régebbi Volvókban.
Arról van szó, hogy a műanyag tekerőgombok felülete egy idő után radírgumiszerűvé válik, továbbá enyhén ragadós lesz. Koszos kézzel történő babrálással lehet gyorsítani a folyamaton.
|
|
|
|
|
Ja, urak, egy korai kérdés: Volvo találkozót lehet már tartani?
|
|
|
|
|
Volvoban is van soft touch réteg? Na, ez újdonság nekem.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
hasznos infó Kár, hogy már nincs rá szükségem...
|
|
|
|
|
Egy régebbi posztban érdeklődtem arról, hogy van-e bevált módszer a ragacsossá vált klíma- és rádiógombok megtisztítására. Most, hogy a klímavezérlőt amúgy is kiszereltem, újból utánajártam a kérdésnek, és végül sikerrel jártam. A megoldás: a szutymós gombokat denaturált szeszbe kell áztatni 5-10 percre, majd fogkefével lesúrolni róluk a trutyit. Ez csak az igazán ragacsos gomboknál működött, a nagyon enyhéknél nem, de azokat nem is bántotta. A felület tapintása természetesen nem marad soft touch, hanem kicsit fényes, de még így is százszor jobb, mint ragacsosan...
|
|
|
|
|
Nyomtam én neki img-t előtte is, utána is, mégsem csatolja. Méretkorlátot nem látok sehol, a *.jpg meg csak nem lehet akadály...
Gondolom, már az előnézetben is jól kellene mutatnia.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
nem csak kitallózni kell a képet, hanem be is illeszteni a mellette levő img gombbal.
|
|
|
|
|
Az igazság az, hogy a dolog fizikája miatt ilyenkor a hátsó autónak sokkal kisebb az esélye megúszni a dolgot.Ugyanis a nagy satuzástól (már ha nem fékezés nélkül rongyol bele valaki az előtte lévőbe) a kocsi orra óriásit bólint, szinte alácsúszik az előtte lévőnek, és ha annak alulról jó a kiképzése, és/vagy rozsdamentes is, akkor szinte simán lehet sérülésmentes az első autó hátulja, vagy könnyen tűnik annak.
Nem magamtól vagyok ilyen okos, volt erről valahol egy cikk.
|
|
|
|
|
Hogy a bánatba lehet csatolni? Kiválasztom, mégsem megy el!
|
|
|
|
|
Valahogy lemaradt a kép...
|
|
|
|
|
Újra időszerűvé vált egy kis karbantartás a gépemen. Most az automata klíma kezdett rendetlenkedni. Véletlenszerűen változik a venti fordulatszáma, néha még 0 állásban is felpörög. A neten sok hasonló panasz van, a megoldás a poti kontakthibájának a megszüntetése. Én a csere mellett döntöttem, már meg is rendeltem az újakat, mert akkor már a másik szélsőt is kicserélem; végülis 16 éves gépnél megbocsátható...
Ha már lúd, a gombok háttérvilágítását is megjavítottam, mert mind3 izzó ki volt égve. Hasonlóan a korábbi projektemhez, most is LED-esítettem, kékre, mint a világításpanelben, így színben is harmonizál legalább azzal.
Üdv mindenkinek és biztonságos közlekedést!
|
|
|
|
|
Velem is történt hasonló ráfutásos dolog még 2001-ben. Én az S40-emmel megálltam egy mentő miatt, hátulról belémcsattant egy Opel Astra. Volt nagy recsegés-ropogás... Gondoltam magamban, b+, szép új kis autóm máris összetört . Kiszálltunk, hogy elintézzük a papírokat, és nézem-nézem, akárhogy nézem, nem látom semmi nyomát az ütközésnek. Hiszitek, vagy sem, egyszerűen nem lehetett felfedezni semmilyen sérülést. Azóta egy másikat hajtok (az utolsó régi S40-ek egyikét), és sajnos előfordult párszor hasonló hátsó incidens, de csak a komolyaknak látszik meg a nyoma.
|
|
|
|
|
Talán még az usákoknál létezik olcsó autó.De az is csak relatíve olcsó, pl, amekkora dög batár, kéne legyen 15 m forint, de ehhez képest mondjuk csak 9-10.
Aki megteheti, annak azért szép kedvezmény.
Nem tudok most hirtelen konkrét példát mondani, de láttam már onnan jövő netes oldalakon röhejes árakat.
Pl emléxem V70-ek, XC70-ek kanadai hirdetéseire, a 3.2-es motorral szerelt gépek olcsóbbak voltak, mint Európában az ugyanilyen korú, futásteljesítményű fapados modellek...
Bazzegh.
|
|
|
|
|
És már így is kurva drága minden új kocsi, mindegyik.
Már egy Dália Sandero is lassan négyfél, meg öt guriga, wtf?
Pár éve még kettő-kettőfél körül voltak.
Pof@'m leszakad lassan.
A villanyautók árai is úgy fognak közelíteni a benzinesek áraihoz, hogy a benzinesekét emelik fel ugyanannyira és nem pedig úgy, ahogy kellene, hogy a villanyverdákat olcsósítják...
|
|
|
|
|
Az a baj, hogy az annyiba is kerülne, mint 30 évnyi másik autó...
Legalább is eszondják ilyenkor az okosok.
|
|
|
|
|
IMHO ha egy autógyár arra törekedne, hogy közel semleges lenne a környezet szenyezésben, akkor azt mondaná, hogy az autóit az utókornak is gyártja:
- tartós, nem korrodáló elemek
- min 30 évig teljes alkatrészellátás (műanyag bizbaszokat beleértve)
Talán a Lada Samara a legjobb példa. Csak azok a fránya trendek és elektronikával túlbonyolizált autók.....
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
jön(?) a szénmentes acél. Mondjuk az már nem is acél, de ilyenen most ne akadjunk fent
Code: |
https://www.vezess.hu/hirek/2021/06/18/szenmentes-acelbol-epitene-autot-a-volvo/
|
|
|
|
|
|
Hát jah, csak az a baj, hogy nagyon kevesen maradtunk.Már Inrock is inkognitóban van.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
hát bizony jó rég óta itt lebzselünk
|
|
|
|
|
Egyébként az megvan, hogy 12 éves az oldal? És az akkor technológiával fut még mindig
|
|
|
|
|
no para
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
Paci, zavart érzek az erőben
Az előbb kaptam egy üzenetet a wiw rendszerén keresztül, hogy valaki üzenetet küldött nekem. Az üzenet keltezése 2019 dec. 29. Még boldog új évet is kívánt
|
|
|
|
|
Üdv, nem lehet, hogy a hűtőrendszer csöveit látod?És az szintén nem lehet, hogy az a cső csak elvezeti a folyadékot?Vagyis hogy fölötte csurog valahonnan valami és a vastag csöven meg csak elfolyik tovább?A szerelő csak így ránézésre aszondja, hogy turbócsere?Kemény... Jó hogy nem teljes motor- és váltócsere...A turbóhibát tudtommal durván érezni lehet, töredékére esik vissza az autó ereje.Szerintem vidd el igazi Volvós szervízbe (olyan helyre, amit a helybéliek is ajánlanak), ahol már láttak ilyen típust, lehet, hogy csak egy tömítést kell valahol cserélni.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
sajnos nincs köztünk szerelő, de én nem cseréltetnék turbót amiatt, mert valahol valami tömítés elengedett. Szerintem vidd el márkaszervizbe.
|
|
|
|
|
sziasztok
szeretnem a tancsatokat Kerni:
Kulfoldon elek ezért a helyes irarasom nem lesz korrekt amiért elnézést is kerek.
Amiért hozzatok fordulok segítségért, hogy a kocsim alatt olaj foltok jelentek meg. Egy 2015-os (2016 modell) volvo xc90 D5 (225 LE) vezetek. most 6 eves es csak 91.000km van benne. Maga az auto hibátlan, de most a motor alatt a bal oldalon olaj folt jelent meg.
Total Haikus vagyok (csak nagyon sokat vezetek) ezért valószínűleg nevetségesen írom most le a problémat:
Megneztuk alulról es a bal oldalon a motor legelején alul van egy fekete nagy "gumi csö" ahol olaj szivárog. Érdekes módon ugyan ez a "gumi csö" a jobb oldalon nem szivárog. Közepén hátrébb alul van megy egy "gumi csö" ami szinten szivárog. Nincsen teljesítmény visszaesés es nincs jelentős olaj fogyasztás. Ezek a "gumi csövek" olyan vastagok mint az alkarom.
A szerelő (nem szakszerviz), azt mondja turbó csere (ami egy kisebb vagyon), de en kizártnak tartom, hogy egy 6 eves 91.000km futott Volvo aminek en a második tulajdonosa vagyok (az első tulajdonos maga a Volvo kereskedés igazgatója volt mint céges auto, es en is teljesen normálisan használom az autót, kiemelem) szetmenyjen a turbolya.
Mi a velemnyetek? Ez tényleg turbó probléma lehet vagy csak a tömítések mentek szét a csöveken?
Flore is köszönöm a segitegteket.
es sorry a magyar helyesírási hibakert
|
|
|
|
|
Jaja, most olvastam a kommenteket, nincs nagy baja, épp csak 800e-t kéne rákölteni...
Azért az otthon nem kevés pénz.
Bár azt is szokták írni, hogy ez az Avalon szereti, ha vastagon fog a ceruza.
Meg hogy így meg úgy a márkaszerviz.Az sem különb hely, ott nem jobban dolgoznak, hanem inkább csak drágábban.
Idekint is hasonló a helyzet az árakkal.Van egy szervizlánc, ahol rendre olyan ajánlatokat kapok, hogy fogom a fejem...Máshol megcsinálják a harmadából.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
kint a vizsgálat is. 780k az Avalon ajánlata
Törött stabpálca, folyik az olaj sok helyütt, radiátorok cseréje, turbó felújítás.
Code: |
https://www.youtube.com/watch?v=tj5BGdGPxUM
|
|
|
|
|
|
A műhelyében én is jártam, a régi kocsink éves szervize rendszeresen ott volt, mikor hazalátogattunk.Láttam a sok kis Volvert, de azok szerintem méretarányos modellautók voltak, nem medzsók.Más típust viszont nem láttam.Na mindegy, hátha elmondja, ha egyszer erre jár.
|
|
|
|
|
Teljesen igaz.Mikor a nejem kocsiját el kellett adni, nem viccelek, egy órán belül sikerült a buzinesszt nyélbe ütni (lehet, írtam már itt).Egyszerűen nem volt kitartva az ára, meg nekünk is csipkedni kellett magunkat, mert ahol állt, kellett a hely a terület tulajának (lakótárs parkolóhelye, aki megengedte használni, amíg elmegy szabira).
És azért tartott ilyen "sokáig" eladni, mert a vevő otthon hagyta a bankkártyáját, amivel meglátogatta a nyerőgépet, loller.
Én magam se hittem el.Egy kicsit azért kijjebb is tarthattam volna az árát... , ennyire azért nem kellett volna rohanni, egy 4-5 nap lett volna, de végül nem bánkódtam így se.
.
Most majd valszeg kell ingatlant eladni, ott is valahogy okosnak kéne lenni, el is menjen hamar, meg nem veszítsünk sokat se.
Apropó, nem érdekel valakit lakás Köcskeméten, megyei kórháznál, földszinten 60 nm?
|
|
|
|
|
Mikor szüleim eladták a házat, mondta az ingatlankereskedő, hogy sok eladó nem képes jól belőni az árat, de hát ők azok akik hirdetnek, nem pedig eladnak
|
|
|
|
|
Egyetértek, így ahogy írtad.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
biztos az ő gyűjteménye. A műhelyében is van jónéhány Volvo. Nem gondoltam volna, hogy ekkora gyűjtő. A kinézete fura viszont Így fuxokkal kirakva még sosem láttam
|
|
|
|
|
"változó vevői igények , hogy mennyivel csendesebb az alapjárat, finomabb a gyorsítás, kevesebb a rezgés, sőt a váltónak is jóval kisebb az igénybevétele. "
Márpedig kurva jól elvoltunk eddig is enélkül a szar nélkül.Nekem ez az indok bullshit!
Ez a "változó vevői igények" a legnagyobb kamu duma a világon, csakis a gyártók mesterséges igénykeltésén alapszik.
De ha már mégis, miért nem lehet szerelhetővé, felújíthatóvá tenni, csak külön a rugót, tányért, istentudjamit cserélni?Jaaa, mert az nem jó anyagilag a gyártónak?Hát, rohadjon meg az összes.
Mondom ezt úgy, hogy eddig még sose jött ki ez a probléma nekem, bár inkább csak mázlistának gondolom magam.
Én inkább maradnék a rezgéseknél (sose volt baja semelyik kocsim váltójának se...), mint hogy egy ilyen szarra félmillió forint+szerelés+apróságok összegeket kelljen kiadni.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
tessék kéttömegűre vigyázni:
Code: |
https://totalcar.hu/magazin/technika/2021/05/28/igy_nyirod_ki_a_kettomegu_lendkereket/
|
|
|
|
|
|
Jaja, agyhalottak.Egyszerűen kapásból nem mennék arra,ha esik ez a kib@szott eső.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
gázlóátkelés brit módra. Az XC70 nem szórakozik
A többség viszont egyszerű hülye. Nagy sebességgel belecsapni a vízbe...
Code: |
https://totalcar.hu/belsoseg/2021/05/25/elkepeszto_mennyi_aldozata_van_mar_ennek_a_brit_tocsanak/
|
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
hát érdekes
|
|
|
|
|
Csatlakoznék.Vagy esetleg valaki Volvo-meleg szerelő, buherátor; aki ezekkel a kocsikkal kel-fexik.De még külföldi fórumokba is belesasolnék, hátha írogatnak ilyesmit.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
húha. Ilyennel még nem találkoztunk. Szerintem márkaszerviz tud csak segíteni.
|
|
|
|
|
Sziasztok! A napokban lett egy olyan hiba az autómnál (2007 S80 2.4 D5), hogy indítás után a navi képernyője és a rádió is 15-30mp-ként újra indul... a rádiónál ez olyan mintha ki-be kapcsolnám, a navinál meg a volvo logo és az utánna következő szöveg ismétlődik. Nem tudjátok mi lehet vagy kit keressek aki tud benne segíteni?
Laci
|
|
|
|
|
Köszönöm a válaszokat.
A megoldást, ha lesz, majd megírom.
|
|
|
|
|
Aham.Hát akkor passz a kérdés részemről.Valszeg nem fox megúszni akkor egy óvatos, lábon vagy tréleren szaxervizbe való látogatást valami nagyobb városba.Pl Fészkesfehérvár? Ott azért már kéne lennie ilyesminek.Bár onnan meg már nem sok a főváros sem, az a 60 km már olymindegy.
|
|
|
|
|
Csak így poénból rákerestem, nekem 2/2 honlap is aszondja, hogy ez Ford származék motor.
Nem tudom, hogy Ford motornál szükségképpen a váltó is Ford-e, vagy sem?Meg azt se tudom, hogy a lendkerék egész pontosan még a motor része-e vagy már inkább a váltóé?
Nekem az előbbi a gyanúsabb, de nem esküszöm meg rá.
Esetleg ha van a közeledben Ford szerviz, ott is megérhet egy kérdést a dolog.
Aztán, ha már tudod a választ, gyere vissza és írdd be ide is, hátha egy későbbi felhasználó örül majd neki.
|
|
|
|
|
Lehet vele közlekedni - csak biztos vagyok benne, hogy hosszú távon nem egészséges, ha - mégoly apró - rendellenességek állnak fenn.
A kettőstömegű jellegzetes hibája - csattanás leálláskor - nem tapasztalható, rázkódások sem menet közben, csak, ahogy írtam, különböző gyorsítási helyzetekben pár apró rángatás, olyasmi, mint amikor a sebességhez képest túl magas fokozatban van a váltó.
A szerelő, akihez általában vinni szoktam, állítja, hogy ebben nincs is kettőstömegű lendkerék. Sokat kerestem a neten én is, de az 1,6-os benzineshez nincs sehol a kínálatban, csak a nagyobb benzinesekhez, illetve a dízelekhez.
A szerelő azt gondolja, hogy inkább valami elektronikai katyvasz lehet a dologban (???), de hibakódot nem talált, a gyertyák megfelelő állapotúak... Befecskendező rendszer? Motorvezérlő elektronika?
Értelmes közelségben nem tudok Volvo szervízt.
|
|
|
|
|
Tudtommal a kettőstömegű hibája okozhat rázkódásokat, koppanásokat, pl leállításkor, de hogy ez a te eseted is ehhez köthető-e arról fin gomb sincs.Én se vagyok szerelő, csak átlagos autóbuzi (autómeleg... ) aki szívesen olvas ezekről a dolgokról.Szerintem csak akkor vegyél ilyet, főleg hogy még q drága is, ha hétszentség, hogy ez okozza a gondot.Valami közeli nagyobb városban sincsen Volvo-szerelő komolyabb műhely?
Lehet azért közlekedni az autóval lábon?
|
|
|
|
|
gegee írta:
Szerintem keress rá a neten, hogy a típushoz évjárat, motorkód stb infó szerint kapható-e kettőstömegű lendkerék?Ha kapható, akkor van benne.
Esetleg azt is, hogy kiváltható e szimpla lendkerékkel?
Gyűlöletes ez a szemét alkatrész, az öregecskedő de még jól működő gépek tulajait anyagi romlásba viszi, gazdasági totalcar válik az eseményből, hogy rohadt volna meg az, aki ezt kitalálta, illetve szerelhetetlenre tervezte.
Az. Gyűlöletes egy találmány.
Már próbáltam rákeresni, de eddig legalábbis, nem találtam ilyet.
Egyébként ha mégis az lenne benne, annak a hibája okozhatja a problémát amiről írtam?
|
|
|
|
|
Szerintem keress rá a neten, hogy a típushoz évjárat, motorkód stb infó szerint kapható-e kettőstömegű lendkerék?Ha kapható, akkor van benne.
Esetleg azt is, hogy kiváltható e szimpla lendkerékkel?
Gyűlöletes ez a szemét alkatrész, az öregecskedő de még jól működő gépek tulajait anyagi romlásba viszi, gazdasági totalcar válik az eseményből, hogy rohadt volna meg az, aki ezt kitalálta, illetve szerelhetetlenre tervezte.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
szerintem van benne. De biztosra nem mondanám.
Egyébként Márkaszervizbe is viheted az autót. Duna Autó, Ivanics, Volvo Galéria.
|
|
|
|
|
Helló,
hát ez az, talán csak Bp-en van Volvo szakszervíz, bár nem tudom, pontosan hol, még nem jártunk ott.
Egy dolog jutott eszembe, valamelyikőtök tudja-e, hogy ebben a típusban (1,6, benzin 75 kW) van-e kettőstömegű lendkerék - ami esetleg okozhatna ilyesmit. Én úgy tudom, hogy egy egyszerű, 1,6-os benzinesben nincs. Meg az alkatrész áruházak kínálatában lévő lendkerék sem tűnt kettőstömegűnek.
De egyszer a neten - tán a Totalcaron - olvastam olyasmit, hogy minden S40 Mk II-ben van... ???
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
arrafelé nem ismerek Volvo specialistát.
|
|
|
|
|
Üdv!
Jelenleg tartósan a Balaton északi partján, Révfülöp közelében vagyok. Nem tudok errefelé Volvo specialistát.
A szerelőm is a márkaszervízt tanácsolta - de gondoltam, hátha van itt valakinek konkrét ötlete.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
ilyennel még nem találkoztunk (nem tudom mennyire olvastál vissza, de nem vagyunk valami sokan).
Érdemes lenne egy Volvo szerelőhöz elvinned. Kb merre laksz?
|
|
|
|
|
Tisztelt Márkatársak!
2006-os, 1,6 benzines S40-em van. Az időszakos karbantartásokat rendszeresen megkapja a gép. A következő probléma felderítésében szeretném segítségeteket, ötleteiteket kérni: Az autó sík úton egyenletes 50-60 km/h sebességgel, 5. fokozatban (lakott területi sebesség) való haladás után gyorsításkor többször finoman rángat a kb. 70 km/h sebesség eléréséig, utána már nem. A fenti szituációban ez szinte mindig előfordul. Ritkán némi rángatás tapasztalható alacsonyabb fokozatokban - 1-ről 2-re, 2-ről 3-ra váltva is. Valamint autópályán, ha valamiért lassítani kell, néha 100-120 km/h tartományban gyorsításkor is előfordul az enyhe rángatás. Fordulatszámhoz nem tudom kötni. A szerelőm - nem Vovo-specialista - kétféle, nem tudom milyen rendszerrel is végzett OBD-kiolvasást, melynek során hibajelzés nem volt. Elismeri, hogy van az általam jelzett hiba, de nincs ötlete, hogy merre találhatná meg az okot.
Előre is köszönöm, ha valaki valami jó ötletet mondana.
|
|
|
|
|
Jól félre linkeltem a választ, (Redokeenak kellett volna) lehet, lassan le kéne feküdjek, mert mindjárt korán van...
|
|
|
|
|
Valahol ez is abban erősít meg, hogy ne vegyünk már a jelenleginél (2010-es) fiatalabb autót.Gondolom, hogy ezt az egészet (tmps) jóhiszeműen vezették be, meg hogy életmentő is lehet, és valóban; csak éppen, ha elkezd hülyéskedni, elromlani, összeakadni a ki tudja milyen más rendszerekkel (qrvára agyon bonyolított mai kocsik, millió elektronikával), akkor meg több kárt, bosszúságot (ne adj isten, életveszélyt) csinál, mint hasznot.
|
|
|
|
|
Fújd fel/csekkold a keréknyomást mind a 4 kerékben és utána reseteld a keréknyomást mérő rendszert. Nekem is ezt szokta csinálni minden kerékcsere után. Az üzenet oka a rendszerben rejlik. Ő ugyanis nem mér tényleges keréknyomást, csak a kerekek forgási sebességénak változásából következtet egy esetleges nyomáscsökkenésre. És ha új/másik gumikat teszel fel, akkor az megváltozhat.
|
|
|
|
|
Sziasztok!
Köszönöm a gyors válaszokat. Igen, az Indexen ismerik a problémát, de sajnos azt a választ kaptam, hogy ez így van, a gyár tud róla és nem akarnak/tudnak változtatni rajta. Úgy látszik MO egy számukra kis piac, külföldön meg nem jelentezik a baj...
|
|
|
|
|
Érdekesek ezek az esetek, a tmps, meg a láblógatós frekvenciabezavarás...
Aszittem volna, hogy ez utóbbi azért egy megoldható feladat, akadna még szabad frekvencia, meg feltalálták már az állítható rezgőkört, stb.
Próbáljatok még máshol is kérdezni, index fórumon, fazbúkon (ha beengednek egyáltalán), vagy külföldi topicokban.
|
|
|
|
|
Nekünk nincs ennyire fiatal autónk, amiben ilyen holmi lenne, szóval kénytelenek vagyunk elfogadni a kereskedő állítását. Mindenesetre most hallok erről először.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
hát, passz. Amikor először kigurultál a kerékcseréről, nem figyelted, hogy jelez-e a cucc? Miféle kerékcserélő szerviz volt? Nem tettek valamit tönkre?
|
|
|
|
|
Sziasztok!
Tavaly decemberben vettem egy XC40-est a legkisebb benzinmotorral és automata váltóval (újonnan). Eddig 5.000 km-t tettem bele, és maximálisan meg vagyok elégedve, imádom, pedig egy 4-éves AUDI A5 (Aut, 177 LE)-ből szálltam át, jobban szeretem mint az AUDI-t. Egyetlen dolog zavar:
Már átvételnél közölte a kereskedő, hogy az automata csomagtérajtó nyitás (tudjátok, amikor a bal, vagy jobb lábunkat mozgatjuk a hátsó lökhárító alatt és a kulcs a kezünkben, vagy a zsebünkben van, a csomagtérajtó automatikusan kinyílik és felemelkedik) Budapesten nem működik. Ennek oka állítólag az, hogy a Lakihegyi adótorony az automatika által használt frekvencián sugároz valamit, ami a rendszert összezavarja. Valóban, mélygarázsban, ill. vidéken, mondjuk a Balatonon akár szabadban is hibátlanul működik.
Az lenne a kérdésem, hogy Ti tapasztaltatok-e hasonlót, ill. van-e erre valami megoldás.
Üdv,
Gyula
|
|
|
|
|
Hali!
2016 os XC90-ről van szó.
Kerékcserén voltam kedden, azóta mentem vele kb 50km-t tegnapig, majd tegnap egyszercsak elkezdett pittyegni, hogy TPMS szerviz szükséges.
Gondoltam lehet nem kalibrálták be, vagy nem tudom, indítottam egy kalibrálást, és kalibrálás sikertelen. Már kétszer próbáltam. És minden egyes indításnál jelzi a hibát, a nyomás értékeket ki sem írja.
Mi lehet a gond?
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
de ezek a cuccok csak pár méteren belül érzékelik egymást, kis teljesítménnyel sugároznak, pont azért, hogy ne szedjék le az aksit. Illetve nem is folyamatosan, hanem szaggatva.
|
|
|
|
|
Még az Árpi-hidas balesethez, találtam egy napkommentjét:
"HuJeno
2021.04.17 16:27:30
Szerintem itt az volt a legnagyobb baj, hogy a Volvo a Ford elé tudott fordulni, de a Ford nem tudott a Volvo elé volvulni."
|
|
|
|
|
Látod, nem mi vagyunk a célcsoport.
És igen, sajnos az ADAC is véleményes a gumiteszt-botrány óta.
De simán elhiszem, hogy ezek a szar autóvédelmi rendszerek lazán nyithatók, mert nincs átgondolva a szisztéma.Miért pont ez lenne?
Már az is egy furcsa dolog, hogy az adó meg a vevő folyamatosan keresik egymást.Hát így q hamar lemerül bármekkora akku-elem, stb energiaforrás.
Esetleg úgy tudnám elképzelni, hogy ha megmozdítják a kulcskártyát (valaki otthon zsebre vágja, mert vezetni fog mindjárt), akkor elkezd adni-venni, egészen a hazaérkezésig, ahol két perc mozdulatlanság után elmegy az eszköz aludni (stand by mode).Vagy ha nem önérzékelős, akkor mikrokapcsolóval/billentyűkombinációval ugyanezt.
De most nem így volna logikus?
|
|
|
|
|
Azt vizsgálja majd a bíróság, hogy a Volvós eleget tett-e az elsőbbségadási kötelezettségének, illetve látta-e a balesetet és segítségnyújtás nélkül hajtott-e el (utóbbi nagyon valószínű). A Fordos túllépte-e a sebességhatárt, ha igen, akkor ez mennyire befolyásolta a balesetet. Amúgy a rendőrség megtette a "meggyanúsítást" a Volvóssal szemben (gondolom látszott a rendszám a felvételen).
Ha kiderül, hogy a Volvós nem adta meg az elsőbbséget, és úgy nem nyújtott segítséget, akkor elég nagy bajban van (egyébként is, de nem annyira nagyban). Ezen felül ebben az esetben a kgfb biztosítója 5M forintig visszakövetelheti azt az összeget, amit a Fordosnak fizet ki kártérítés gyanánt.
Volt ott még egy szürke autó, aki szintén csak úgy elhajtott, őt is segítségnyújtás elmulasztása terheli.
|
|
|
|
|
Eddig se volt szükségem kulcsnélküli funkcióra, ezután még ennyire sem kell.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
ADAC teszt, és kapásból azzal kezd, hogy a VW család autói nem nyithatók. Ok
|
|
|
|
|
Code: |
https://www.youtube.com/watch?v=0QP1ruJV3PU
|
Itt mutogatnak pár ötletet, oké, rfid védett szütyő, meg védett dobozka, meg akár ki is kapcsolható ez a keyless-go rendszer (meddig? a következő motorindításig?), de akkor még mindig ott van az emberi tényező, mi van, ha nem is te, de valamelyik családtagod elfelejti berakni a szütyőbe, mert rohanvást van, meg kapkodásban; vagy leszarja, mert fölösleges túl-aggodalomnak gondolja, esetleg trehány, lusta stb, stb.És akkor szépen vihetik a járgányt.
Meg egyáltalán, megveszel valamit extra pénzen, mert nem tudod nélküle kérni az autót és rögtön az az első, hogy elkezdjed kigyilkolni, mexűntetni, inaktiválni a kocsiban, hogy ne tudják mások is elvinni??Hátb+, micsoda jó fejlesztés a gyáriaktól, neeeem??
Az egyetlen hátránya ennek a lopásfajtának, hogy érteni kell az eletronikához, számítástechnikához, kell egy jó felsőközepes felkészültség, amit nem tud mexerezni, kitanulni egyetlen tolvaj sem hipp-hopp, máról holnapra.De a net sötét oldalán biztos, hogy egyre több és több a "hasznos" információ....és ahogy lesz egyre több ilyen keyless gós autó, a lopások száma is emelkedhet majd bőven.
Rohadjanak meg, soha nem kéne ilyen "extra" a kocsiba.Eddig még SOHA nem lett volna rá szükségem, és valszeg eztán is meg tudom majd oldani a nélkülözését.
Ahogy szokták mondani, ez a rendszer válasz egy olyan kérdésre, amit soha senki nem tett fel.Tipikus first world problem.
|
|
|
|
|
www.origo.hu/auto/20210422-ijeszto-felmeres-ha-ilyen-autoja-van-pillanatok-alatt-ellophatjak-a-tolvajok.html
.
Na, itt a másik vesszőparipám, amiben megint/még mindig nekem van igazam. Úristen, micsoda szar-szemét ez a rendszer...drága pénzért tesztelik a vásárlókon, kegyetlen.
Azt nem tudom, hogy majd ha csak ilyen kocsit lehet kapni használtan is, mi a frászt csinálok majd.
Az oké, hogy a Faraday-kalicka elvet kell használni megoldásnak, csak éppen mennyire lesz lehetséges, bonyolult kivitelezni?
Valami tokot kell rá majd húzni, vagy a tápellátást kapcsolóval blokkolni.
Csak hát ez is micsoda sz0pás lesz majd, ezzel szarakodni egy kényelminek szánt extra miatt.Broáffff.
|
|
|
|
|
www.automotor.hu/extra/svedorszag-buszkesege-60-eves-a-volvo-p1800/
Bróhaha, a két év alatt eladott 68 darab kocsi egy igazi sikerszéria lehetett!
De utána megjött az eszük szerencsére, és egy igazi gyönyörűséget alkottak.
Volt egy képem, de nem találom sehol, a Volver Múzeum parkolójában készült, egy ilyen kis törpeszuper 1800-as állt egy újkori Skoda Octavia mellett, hát, kábé belefért volna a svéd a "cseh" (na jó, német...) kocsiba.
Nem tudom, hogy a brébe tudtak ezekbe rendes méretű emberek beleülni...
Vagy a 60-as években mindenki csak 160 centiig nőtt?
Egy másik autós összeröffenésen találkoztam egy másik svéd ikonnal, a Saab Sonettel.Nem is láttam addig ilyen gépet, még képről sem talán.Gyönyörű sportocsi forma az is, de akkora, mint a pedálos Moskwitch.Úgy kábé a derekamig érhetett a teteje.
Úgy látszik akkoriban tényleg nem voltak még medve méretű emberek.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
szerintem a szállítmányozásban a dízelmotor még sokáig megmarad. Ha nincs szállítmányozás, akkor nincs wc-papír És az mindenkinek baj.
|
|
|
|
|
Meg majd rohadtul kíváncsi leszek az elektromos cargo repülőgépekre, meg az elektromos konténerszállító teherhajókra, amik majd jó, ha elbírják a saját akksijaikat anélkül, hogy lezuhannánk, elsüllyednének...
Aztán persze lehet, pont olyan fafejű vagyok, mint a régi tudósok, akik azt jövendölték, hogy levegőnél nehezebb tárgy nem repülhet, víznél nehezebb nem fog tudni úszni, stb.Majd kiderül.
|
|
|
|
|
* káeUropéer
Szóval brutális életszínvonal-esést vizionálok az átmeneti első 5-6-8 évben.
De a robbanómotor tényleg erősen régi technika, ideje van a leváltásának, ezt is el kell ismerni.
|
|
|
|
|
Lassan úgyis átmegyünk elektromosautó-fóbiába...
totalcar.hu/magazin/kozelet/2021/04/16/igy_erhet_veget_a_benzines_es_dizelautok_korszaka/
Én majd csak arra leszek kíváncsi, hogy ha nem lesz majd olcsó használt kocsi fél-egy-kétmillióért, hanem meg kell venni az újat tizensokért, vagy a fiatal használt villanyost nyolcfél-kilenc-tízért, akkor majd mennyire lesznek lelkesek a magyarok, lengyelek, stb káeropéer népek.
Mert a nyugatiak majd sziszegve, anyázva de valszeg ki fogják tudni fizetni többségében, viszont a szegényebb országokban rohadtul vissza fog esni az automobilizmus.A gazdagok mennek majd XC40e-vel, a többiek meg elcykellel, meg villamossal, netán gyalog.Kb 60-80 évnyi lesz a visszalépés...
De ne legyen igazam.
Korábban aszittem, hogy majd az idő haladtával olcsóbbodni fognak az e-autók, de ez változóban van bennem.Mitől is olcsóbbodnának, amikor a benzinesek is egyfolytában drágulnak.Meg ha megveszik őket tizensokért is, (főleg, hogy még rá is fognak kényszerülni, mert nem lesz más) minek adnák olcsóbban.
Egy biztos, "érdekes" 10 év elé nézünk.
|
|
|
|
|
Igen, ez nem derül ki.
|
|
|
|
|