|
Van olyan is, igen.Meg vannak szovjet videók, ahol klozetpunpával húzzák ki a horpadást, és működik a dolog.Vagy szürke kacsaszalaggal, felragasztott pillepalackkal, nagyon jó vidám némelyik.  Persze, az igazi szerszámokkal lehet a lexebb eredményt elérni.
Valami b@rom megnyomta a mi gépünket is oldalról, a kerékívnél, pont egy külső ívtörés mentén.Szerencsére nem nagyon mélyen, nem feltűnő erősen.Majd meglátom, lehet, nekiesek, vagy marad így, amig nem lesz nagyobb sérülés rajta.
.
Más.
Itt a legújabb őrület, a Volvo-cipő, már ilyen is van.
totalcar.hu/magazin/hirek/2021/09/16/uj-modellel-unnepli-az-automentes-napot-a-volvo/
Nem néz ki rosszul, még vennék is belőle, de 50 e forintért még meggondolom.

|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
jól megcsinálta a fickó.
én valami vákuumos kihúzóról olvastam idehaza.Azt nem tudom mibe kerül.
|
|
|
|
|
Arthur Dent* kijavítása egy Volveren!
Code: |
https://www.youtube.com/watch?v=UjEOOQPSoY8
|
Érdekes ez a szó, amíg elő nem vettem egy szótárt, addig aszittem, hogy a dent az a dental (fogászati) szónak a töve.Vagyis hogy a fog szót jelenti.Nem értettem, hogy mi a bánatot fogászkodnak egy kocsin.
De nem, az anyja mindenségit, nem azt jelenti.
*=Aki meg nem tudja, ki ez a személy, az sürgősen pótolja az idevágó útikalauz elolvasását.
Odahaza vannak ilyen javító emberek?Értelmes áron mérik ezt a szolgáltatást?Mert idekint egy pof@'tlan rablás az egész, simán majdnem ugyanannyiba kerül, mint venni egy másik színazonos sérülésmentes lemezt, és felrakni, felrakatni.Tapasztalat.
Esetleg talán drága és/vagy nagyon fiatal lukszuskocsikon megérheti.
|
|
|
|
|
Valaki nincs itt közöttünk ezekből?

A faszbúkos oldalról nincs ide átjárás?
(Tottakár Parkoló Parádé (C)Papptibi)
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
én csak a szokásos tippet tudom adni: betolod egy Volvóhoz tényleg értő szervizbe.
|
|
|
|
|
Sziasztok,
Esetleg valaki találkozott már a következő hibával?
S40 2002 1,6.
P0030 hibakód után, O2 szenzort megnézve valóban hibás volt, mert a fűtő ellenállásban szakadás volt.
Cseréltük, hibát nem is dobja vissza, helyette jön P0135 kód. ( de nem egyből)
Ami érdekes, nem indítás után, sőt hosszzab út közben sem.
Általában meleg motornál leállítás után, rövid idő múlva újra indítva, kb üzem meleg motornál, inkább kisebb sebességeknél, vagy álló helyzetben egyszer csak kidobja.
Ami érdekes, tegnap az alapjárat is vacakolt, sőt volt amikor meg is szűnt, most meg mintha mi sem történt volna az alapjárattal, a mai napon ismét stabil.
Rettenetesen idegesítő, mert vizsgára kellene vinni, de ha ott dobja ki a hibakódot, az buktás.
Esetleg ötlet?
(Gyertyák, szűrők mind újak)
|
|
|
|
|
Igen, tudtommal ez a két módszer van a belső tankfedél nyitásra.Vajon milyen kéne legyen az újságíró szerint.Régen volt a zárható tanksapka, nagyon régen meg a zárható tankfedél, már mint az ő saját, direkt kulcsával.
Na mindegy, valszeg sosem tudjuk meg.
|
|
|
|
|
A tankolólónyílás nyitást én sem értem. A V40-ben nem is volt ilyen, csak odamentem, és kinyotottam.
A Toyotánál úgy van, hogy a vezetőülés bal oldalán, lent a padlón van egy kis kar, az nyitja a fedelet. De hogy ez miért kellett, azt nem tudom. Felteszem amúgy zárva van menet közben a fedélke (a Volvonál meg nyitva), de ki akarja azt menet közben babrálni? Amúgy ez régi featúra a Toyotánál, nemrég láttam közelről egy "béka" Corollát, abban is már így volt, meg is lepődtem.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
nyilván nem vennék én sem kínait az ismert márkákkal szemben.
|
|
|
|
|
Na, nem is láttam ezt a cikket, jó, hogy beraktad.
Jéé, ez a manusz, a Jermann vagy 10 éve írt utoljára a TC-re, de lehet volt az 15 is.
Kabriót dízellel?Hogy még jobban hallatszon a kerregés, meg érződjön a rázkódás és szaglódjon a dízelfüst?Mindez egy lukszusnak szánt kocsiban??
Érdekes egy ízlésvilág, de végül is elfér a többi közt.

Az első sorokban igaza van, az élet akkor kezdődik, mikor a kölkek is felnőttek már, kirepültek, és a kutya is megdöglött végre.

Akkor meg már miért ne vegyen az ember ilyesmit akár egyetlen autónak is?Hiszen nem kell már benne aludni a kempingben, meg nem fontos a bútor hazahozása se, házhoz is lehet rendelni, hisz 50-60 évesen van már pénze az embereknek (vagy legalább is kéne legyen...)
Szeretnék is előbb-utóbb egy ilyen, ehhez hasonló gépet legalább kipróbálni, minimum 1 7vg-re kibérelni.Első körben nem kell feltétlenül Volvo legyen.A most 15-20 éves kabriók már és még olcsók, megvenni is, birtokolni is; most kell lépni, mert pár év, mondjuk 6-8-10 és be/ki lesznek tiltva a városokból, de lehet, a közutakról is, villanyosból meg q drága lesz az ilyesmi.
És itt felénk, a 26 fokos nyárban az időjárás is inkább való a kabriózásnak, mint a 43 fokos rohadt kánikula otthon.
Tényleg, Wadló uram, ha jársz még erre, nektek volt valami ilyesmi, megvan az még?Hogy vált be?
Nyaralni, vagy ünnepi, 7vgi krúzolásra okés-e?Vagy az nem kabrió?
A magyarországi vásárláson és a svéd fedkompon meglepődtem, de aztán írta a képalá az okot.Mondjuk még így is kicsit fura.
"A műszerfalról nyitható tankolónyílás kissé ódivatú,"
Miért, hogy kellene nyíljon?Vagy a mai kocsikon hogy nyílik?Telefonos app segítségével?

Kicsit konfúz az újságíró, szidja a 2,4-es benzinmotorokat, hogy nem elég fickós, de ugyanakkor meg ő is elismeri, hogy egy ilyen az nem sportkocsi, és nem a száguldás a lételeme.Hát akkor, hova kell 140-170 lónál több?
Országúton 90-110 körüli tempóval, hegyek közt, tavak mellett, erdők szélén, esetleg szép kisvárosokon áthajtva lehajtott tetővel mekkora élmény lehet már?
Ez is érdekes: "És ha marad is a hasonló futásteljesítmény, az az évi 300-500.000,- Ft bekalkulálható."
Nem tudom, nekünk az eggyel ezelőtti V70 is (2003-as kiadás), meg a mostani is (2009-es évjárat) is ki szokott jönni évi 70-80-100e forintból, a cserélendő alkatrészek árát és a munkadíjakat számítva.
És a mért intervallum nálunk 10+3 év, tehát nem egy szemvillanásnyi időszak, hogy jó nagyot torzítson a számokon.
Jó, oké, a V70 az nem C70, meg egyik kocsink sem volt se dízel, de még csak turbós sem...De nem is a kabrióság adja a felárat.
Csak tudnám, akkor meg mi értelme van a dízelbuzériának?!?
Egyébként meg ez a félmillió forint is olyan dolog, hogy pl egy originál svéd bennszülött (akiknek ez a típus gyártva lett) kábé megvonja a vállát erre az összegre.500e forint az cirka 15e korona (1500 euro), egy hónapra leosztva 1300 korona (130 euro), az nem több, mint egy-másfél tanknyi benzin extrába, vagy két családi vacsora egy alsó-közepes szintű étteremben; kábé pont lesz@rja.Sajnos a magyarországi fizetések azok, amikkel még mindig baj van, jelesül, hogy túl alacsonyak, a "felrobbanó" bérekről propagáló cikkek ellenére is.
Na mindegy, kéne azért ez a gép, de csak azért is a sor5-ös 2,4L 170 lovas benzinessel és a hátsó ülés lenne a csomagtartó.
És természetesen nagyváros nélküli használatra, akkor még kézi váltóval is jöhetne.
De látom, a szerző is megvette, grat neki. 
.
A cafka cicán meg milyen jó fekete fejvédő van, a füleknék kilyukasztva, hogy ki tudja azokat dugni... 
Petr Cech jut eszembe róla a Cselszkiből. 
|
|
|
|
|
www.origo.hu/auto/20210908-kinai-autok-erkeztek-az-europai-torestesztre-mutatjuk-a-meghokkento-eredmenyeket.html
.
Kezd biztonságos lenni ez a Link és Co, ami ugye köztudottan Volvo legalább is részben, de valszeg az ára is szépen el fog szállni ennek hatására...Mert, hogy a gyár miért is adná olcsóbban, ha ugyanolyan jó, szerintük.
Itt jön be a dilemma: kell-e egy ilyen "névtelen" autógyár terméke Európában, ha nem jobb (igaz, nem is rosszabb), viszont nem is olcsóbb, mint a "régi" gyártók típusai, amelyeket már ismerünk és elismerünk 60-80-120 éve?
Tik vennétek-e-é kínai autót, ha annyiért már Opelt, Fordot, Toyotát, Kiát, de esetleg még Volvot is lehet kapni?De őszintén! (Most csakis robbanómotorost a robbanómotorossal szembe állítva, vagy hibridet a hibriddel.)
Ugye, hogy nem?

Én sem.
Na mindegy, majd kiderül, hogy beborul-e, meg hogy meg tudnak ezek ragadni-e az öreg kontinensen.
Illetve a full elektromos korszak lehet, hogy totál másképp fog alakulni, akár egészen mások lesznek az úttörő, illetve mértékadó gyártók, ezt még el tudom képzelni.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
dúúúrva 
|
|
|
|
|
Most jött szemben a tévében egy ilyen ajánlóműsorban: egy svéd gyerek V70-et épít legóból, 1:1 méretarányban.A videóban látszódik, hogy a kszenonlámpa szintezője is meg van/lesz csinálva elektromosan.Beszarsz!
www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/nyheter/20210609/david-bygger-lego-modell-av-volvo-v70-i-skala-11/
illetve a Tecsövön:
Code: |
https://www.youtube.com/watch?v=csBgrNLW-E8
|
Az igazság az, hogy a csávó megnyert korábban egy Legomasters Sverige című műsort, szóval valszeg nem átlagos szinten nyomja a kockát.
Jó, tudom, építettek már Bugatti Csiront is legóból, ráadásul vezethető is; de az a két kőgazdag cég közös projektje volt, valszeg tenger pénzből, nem pedig egy magánember 7vgi hobbista akciója...
Ha ez sikerül, akkor a gyárban is lepetéznek majd. 
|
|
|
|
|
Elsőre azt hittem, hogy hivatalos bejelentés, de ez csak egy marketing cikk egy modellről.
Gondolom vannak piacok ahol utolsó lehelletükig küzdenek nem elektromos autó eladásért - ez szerviz szempontból még mindig jobb bevétel.....
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
gondolkodtam tegnap, hogy belinkelem a cikket, de gondoltam hagyok esélyt másnak is 
Az a fotel tényleg jól néz ki.
|
|
|
|
|
Megint hogy pezseg a fórum, a betyár mindenségit!

Cikk:
totalcar.hu/tesztek/2021/08/20/hasznaltteszt_volvo_c30_1_6_2009/
Irigylem azt, aki belefér!  Még az utódja-féle V40 is kicsi, pedig azt már nagyobb.
Viszont, ha már bent van az ember, a T5-tel biztosan szórakoztató lehet.
És milyen f@szajó az a piros szövetülés, bármikor odaadnám a mi gépünkből a rohadt bőrülést, amit szívből gyűlölök, ráadásul még fekete is.
Miért nem tudnak (akarnak) a gyártók más színekben is belső teret adni?A műanyag bármivel színezve is ugyanannyiba kerül, miért nem lehet ezt megoldani?
Illetve ha nagy nehezen mexínezik is, miért kell horribilis áron adni?
Tudom, pénzért.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
sajnos nincs köztünk szerelő, aki pontosan tudna válaszolni a kérdéseidre. A legbiztosabb megoldás, ha szakemberhez viszed.
|
|
|
|
|
Sziasztok!
Tanácsot kérnék:
Van egy 2004-08 havi xc90-em d5244t remek motorral.
Jelenség, hogy az automata váltó aw55-51sn “csoda”, ami melegen ha r -be teszem nagyot üt,
de hidegen csak nagyon ritkán. Egyébként jól vált, néha azért főleg hidegen 2-3 -ba és 3-4 -be bólintós kissé.
Szeleptömb elvileg lett cserélve (előző tulaj mondta, paszta nyomok valóban frissek)
Olaj is volt cserélve állítólag, de barna volt vörös helyett, de nincs égett szag.
Olajat elkezdtem lecserélni jelenleg a 3-ik cserénél tartok ami 9 liter (3-liter egy csere sajnos ha nem bontod meg a hűtőkört).
Ötletem sok sok angol, amerikai forum olvasása és youtube után, hogy a b4 -es szervo szelep lehet a ludas esetleg.
Ugyanis ez pont 2004 ig hibás volt, majd update-elték gyárilag.
Azért felel, hogy megfelelő olajnyomás legyen a 2-3 asba váltáshoz és a hátramenethez…
Van valakinek tapasztalata erről?
Valamint, hogy a szervo fedkupakon milyen azonosító számig “rossz/eredeti” a szelep?
(A csere nem nagy munka, az update kit sem drága, de feleslegesen nem bolygatnám a váltót.)
Előre is köszönöm szépen a válaszokat!
Üdv. Péter
|
|
|
|
|
Sajnos így van. Lehet ritka eset, de nekem nagy gondot okozott.
|
|
|
|
|
Nocsak-nocsak... másnak is volt már rossz tapasztalata Udvariékkal? Pedig úgy 10 évvel ezelőtt mintha ők lettek volna a favoritok Volvo témában.
|
|
|
|
|
Szuper, hogy van ilyen oldal, csak az a nagy egyéni bánatom, hogy 2004-nél kezdődik  . Az én S40 járgányom ugyanis a korábbi generáció utolsó darabjainak egyike. Azokra nem tudsz ilyen hasznos oldalt?
|
|
|
|
|
Hali! Kérdezem, hogy 2014 v40 szivargyújtó biztosíték hol van?
Köszi előre is!
|
|
|
|
|
Szeretném megkérdezni, hogy 2014-es V40 szivargyújtó biztosítékát hol találom? Köszi előre is!
|
|
|
|
|
Szia,
Köszi a választ.
Lehet a magán szakik fele veszem az irányt.
Sajnos Ivanics nem nyűgözött le.
Udvarival rossz a tapasztalatom.
Félek, nehogy komolyabb gondja legyen a motornak,
Mert nem figyeltem az előjelekre(egyenetlen járás).
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
üdv itt!
Ha magánzót keresel, akkor Volverk Diósdon, WRCVikrot Pesten, ha hivatalosat keresel, akkor Udvari Automobil. Vagy felkereshetsz a "nagy" szervizek közül is egyet (Ivanics, Duna Autó, Galéria).
Guglival szerintem találsz telefonszámot, telephelyet.
|
|
|
|
|
Sziasztok!
Még új vagyok itt.
Érdeklődni szeretnék, hogy van amolyan Volvo-kkal suttogó szerelő a közösségben?
Magam javítom az autóim, de van egy jelenség amit nem tudok kideríteni.
D5244T motor.
Előre is köszi a válaszokat!
|
|
|
|
|
Ezt a projektet feldobálta a jutyúb nekem is, de nem kattintottam bele.
De hajrá hajrá!
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
lehet, hogy az övé, vagy övé volt, most nem tudom milyen gépei vannak.
Én reflexből code közé rakok minden linket, de legközelebb majd figyelek.
|
|
|
|
|
Menyhárt-Homonyik-Vikidál: A-traktor
Code: |
https://www.youtube.com/watch?v=cYc_Vcu9GK0
|
És kapnak ezek otthon forgalmit?Nehéz elhinni.
Idekint viszont használhatók,lassújárműként, úgynevezett a-traktor kategóriában.
Nem lehet képes 40 kmh-nál többet menni.
(Nem tudom, hogyan oldják meg, ledugóznak az 5 hengerből 3-t, vagy motorcsere egy robogóéra, kertigépére, passz.Pedig érdekes is lehetne.)Nem kell rá rendszám (bár van amelyiken van hátul) csak egy piros háromszög, meg vezetheti 16 éves is.Mint a mopedautókat.A sutyerák kölkök rá is vannak cuppanva a témára rendesen.(Már amelyiknek futja rá...)
Viszont a 40 miatt q idegesítő mögöttük menni, ha csak egy sáv van, és lehetne amúgy 60-70 is a tempó.Rühellem ezeket a szarokat.

|
|
|
|
|
Na hát én telefonról már évek óta nem írok, kommentelek sehová.Az egy botrány, csinálja, akinek hat anyja van.
Inkább megvárom, míg hazaérek és rendesen, asztali gépről.
Brrrrr. 
|
|
|
|
|
Vuk Draskovics, vagy esetleg Draskovics Tibor unokája, fia:
Code: |
https://www.youtube.com/watch?v=f6Ch-afoybA
|
Inrock, nekem csak a Tecsős linkeket kell code parancsok közé tenni, a többi látszódik szépen az előnézetben.Nálad minden linkhez kell a code parancs?
Ez a gép nem Wiktoré?
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
szerintem telóról írta, és nem volt kedve az automatikus kiegészítést kijavítani. De tényleg elég fura néhány helyen 
|
|
|
|
|
Micsoda Dörrög Zultán nyelvezete van a kollegának, nem?

|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
szerintem legjobb, ha elviszed egy szervizbe.
|
|
|
|
|
Hello segítséget szeretnék kérni neme van egy Volvo v50 2.0 dizzel 2009 évjártu kocsim most egyszerre lyat program dukál amit nem tudom mi lehet .egyszer egyszer nagyon zörgösen hangosan recsegve indul de nem a generátor mert már jár a motor és akkor is van hangja . De ezz hamar el múlik nem volt idöm fel venni videóra .mert nem minden iditásnál csinálja. De van egy katogo hang ami még maradt majdnem olyan mint egy relé katona de szerintem az nem lehet mert sémi másnem megy csak a motor és az elég hangos .meg próbálok videót fel tölteni mert arról van videón .ebben szeretném kérni a tanácsot hogy ez mi lehet . Hozzáteszem most kb 1honapja volt vezérmüszij cseremeg a hozátartozö török meg vízpumpa .
|
|
|
|
|
Na csak mer' Tottakár Parkoló Parádé az volt.
|
|
|
|
|
Bakker, akkor csak tudod, mi a soft touch...
Az a gyanús, "minőséginek" mondott, elundormányosodó réteg pontosan.
Úgy tudtam, hogy a Wolslágen-csoport autóira jellemző ez csak.
|
|
|
|
|
Jaja, épp néztem, csak máshol.Gondolom, lesz vagy 40 millió forint biztos, tömegek fognak tolongani érte...

|
|
|
|
|
Ja, amúgy lehet, de korlátozások még mindig vannak (mivel 500 főt meghaladó rendezvény), és maradnak is:
Code: |
https://koronavirus.gov.hu/cikkek/55-millio-beoltott-utan-megszunik-kotelezo-maszkviseles-es-ujabb-korlatozasok-kerulnek
|
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
itt a következő Volvo koncepcióautó:
Code: |
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2021/07/01/concept_recharge_korszakhatar_a_volvonal/
|
Remélem ténylegesen majd nem így fog kinézni 
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
azt nem tudom mi a soft touch, de szerintem nincs a régebbi Volvókban.
Arról van szó, hogy a műanyag tekerőgombok felülete egy idő után radírgumiszerűvé válik, továbbá enyhén ragadós lesz. Koszos kézzel történő babrálással lehet gyorsítani a folyamaton.
|
|
|
|
|
Ja, urak, egy korai kérdés: Volvo találkozót lehet már tartani?

|
|
|
|
|
Volvoban is van soft touch réteg? Na, ez újdonság nekem.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
hasznos infó  Kár, hogy már nincs rá szükségem...
|
|
|
|
|
Egy régebbi posztban érdeklődtem arról, hogy van-e bevált módszer a ragacsossá vált klíma- és rádiógombok megtisztítására. Most, hogy a klímavezérlőt amúgy is kiszereltem, újból utánajártam a kérdésnek, és végül sikerrel jártam. A megoldás: a szutymós gombokat denaturált szeszbe kell áztatni 5-10 percre, majd fogkefével lesúrolni róluk a trutyit. Ez csak az igazán ragacsos gomboknál működött, a nagyon enyhéknél nem, de azokat nem is bántotta. A felület tapintása természetesen nem marad soft touch, hanem kicsit fényes, de még így is százszor jobb, mint ragacsosan...
|
|
|
|
|
Nyomtam én neki img-t előtte is, utána is, mégsem csatolja. Méretkorlátot nem látok sehol, a *.jpg meg csak nem lehet akadály...
Gondolom, már az előnézetben is jól kellene mutatnia.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
nem csak kitallózni kell a képet, hanem be is illeszteni a mellette levő img gombbal.
|
|
|
|
|
Az igazság az, hogy a dolog fizikája miatt ilyenkor a hátsó autónak sokkal kisebb az esélye megúszni a dolgot.Ugyanis a nagy satuzástól (már ha nem fékezés nélkül rongyol bele valaki az előtte lévőbe) a kocsi orra óriásit bólint, szinte alácsúszik az előtte lévőnek, és ha annak alulról jó a kiképzése, és/vagy rozsdamentes is, akkor szinte simán lehet sérülésmentes az első autó hátulja, vagy könnyen tűnik annak.
Nem magamtól vagyok ilyen okos, volt erről valahol egy cikk.

|
|
|
|
|
Hogy a bánatba lehet csatolni? Kiválasztom, mégsem megy el!
|
|
|
|
|
Valahogy lemaradt a kép...
|
|
|
|
|
Újra időszerűvé vált egy kis karbantartás a gépemen. Most az automata klíma kezdett rendetlenkedni. Véletlenszerűen változik a venti fordulatszáma, néha még 0 állásban is felpörög. A neten sok hasonló panasz van, a megoldás a poti kontakthibájának a megszüntetése. Én a csere mellett döntöttem, már meg is rendeltem az újakat, mert akkor már a másik szélsőt is kicserélem; végülis 16 éves gépnél megbocsátható...
Ha már lúd, a gombok háttérvilágítását is megjavítottam, mert mind3 izzó ki volt égve. Hasonlóan a korábbi projektemhez, most is LED-esítettem, kékre, mint a világításpanelben, így színben is harmonizál legalább azzal.
Üdv mindenkinek és biztonságos közlekedést!
|
|
|
|
|
Velem is történt hasonló ráfutásos dolog még 2001-ben. Én az S40-emmel megálltam egy mentő miatt, hátulról belémcsattant egy Opel Astra. Volt nagy recsegés-ropogás... Gondoltam magamban, b+, szép új kis autóm máris összetört  . Kiszálltunk, hogy elintézzük a papírokat, és nézem-nézem, akárhogy nézem, nem látom semmi nyomát az ütközésnek. Hiszitek, vagy sem, egyszerűen nem lehetett felfedezni semmilyen sérülést. Azóta egy másikat hajtok (az utolsó régi S40-ek egyikét), és sajnos előfordult párszor hasonló hátsó incidens, de csak a komolyaknak látszik meg a nyoma.
|
|
|
|
|
Talán még az usákoknál létezik olcsó autó.De az is csak relatíve olcsó, pl, amekkora dög batár, kéne legyen 15 m forint, de ehhez képest mondjuk csak 9-10.
Aki megteheti, annak azért szép kedvezmény.
Nem tudok most hirtelen konkrét példát mondani, de láttam már onnan jövő netes oldalakon röhejes árakat.
Pl emléxem V70-ek, XC70-ek kanadai hirdetéseire, a 3.2-es motorral szerelt gépek olcsóbbak voltak, mint Európában az ugyanilyen korú, futásteljesítményű fapados modellek...
Bazzegh. 
|
|
|
|
|
És már így is kurva drága minden új kocsi, mindegyik.
Már egy Dália Sandero is lassan négyfél, meg öt guriga, wtf?
Pár éve még kettő-kettőfél körül voltak.
Pof@'m leszakad lassan.
A villanyautók árai is úgy fognak közelíteni a benzinesek áraihoz, hogy a benzinesekét emelik fel ugyanannyira és nem pedig úgy, ahogy kellene, hogy a villanyverdákat olcsósítják... 
|
|
|
|
|
Az a baj, hogy az annyiba is kerülne, mint 30 évnyi másik autó...
Legalább is eszondják ilyenkor az okosok.

|
|
|
|
|
IMHO ha egy autógyár arra törekedne, hogy közel semleges lenne a környezet szenyezésben, akkor azt mondaná, hogy az autóit az utókornak is gyártja:
- tartós, nem korrodáló elemek
- min 30 évig teljes alkatrészellátás (műanyag bizbaszokat beleértve)
Talán a Lada Samara a legjobb példa. Csak azok a fránya trendek és elektronikával túlbonyolizált autók.....
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
jön(?) a szénmentes acél. Mondjuk az már nem is acél, de ilyenen most ne akadjunk fent
Code: |
https://www.vezess.hu/hirek/2021/06/18/szenmentes-acelbol-epitene-autot-a-volvo/
|
|
|
|
|
|
Hát jah, csak az a baj, hogy nagyon kevesen maradtunk.Már Inrock is inkognitóban van.

|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
hát bizony jó rég óta itt lebzselünk 
|
|
|
|
|
Egyébként az megvan, hogy 12 éves az oldal? És az akkor technológiával fut még mindig 
|
|
|
|
|
no para 
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
Paci, zavart érzek az erőben 
Az előbb kaptam egy üzenetet a wiw rendszerén keresztül, hogy valaki üzenetet küldött nekem. Az üzenet keltezése 2019 dec. 29. Még boldog új évet is kívánt 
|
|
|
|
|
Üdv, nem lehet, hogy a hűtőrendszer csöveit látod?És az szintén nem lehet, hogy az a cső csak elvezeti a folyadékot?Vagyis hogy fölötte csurog valahonnan valami és a vastag csöven meg csak elfolyik tovább?A szerelő csak így ránézésre aszondja, hogy turbócsere?Kemény...  Jó hogy nem teljes motor- és váltócsere...A turbóhibát tudtommal durván érezni lehet, töredékére esik vissza az autó ereje.Szerintem vidd el igazi Volvós szervízbe (olyan helyre, amit a helybéliek is ajánlanak), ahol már láttak ilyen típust, lehet, hogy csak egy tömítést kell valahol cserélni.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
sajnos nincs köztünk szerelő, de én nem cseréltetnék turbót amiatt, mert valahol valami tömítés elengedett. Szerintem vidd el márkaszervizbe.
|
|
|
|
|
sziasztok
szeretnem a tancsatokat Kerni:
Kulfoldon elek ezért a helyes irarasom nem lesz korrekt amiért elnézést is kerek.
Amiért hozzatok fordulok segítségért, hogy a kocsim alatt olaj foltok jelentek meg. Egy 2015-os (2016 modell) volvo xc90 D5 (225 LE) vezetek. most 6 eves es csak 91.000km van benne. Maga az auto hibátlan, de most a motor alatt a bal oldalon olaj folt jelent meg.
Total Haikus vagyok (csak nagyon sokat vezetek) ezért valószínűleg nevetségesen írom most le a problémat:
Megneztuk alulról es a bal oldalon a motor legelején alul van egy fekete nagy "gumi csö" ahol olaj szivárog. Érdekes módon ugyan ez a "gumi csö" a jobb oldalon nem szivárog. Közepén hátrébb alul van megy egy "gumi csö" ami szinten szivárog. Nincsen teljesítmény visszaesés es nincs jelentős olaj fogyasztás. Ezek a "gumi csövek" olyan vastagok mint az alkarom.
A szerelő (nem szakszerviz), azt mondja turbó csere (ami egy kisebb vagyon), de en kizártnak tartom, hogy egy 6 eves 91.000km futott Volvo aminek en a második tulajdonosa vagyok (az első tulajdonos maga a Volvo kereskedés igazgatója volt mint céges auto, es en is teljesen normálisan használom az autót, kiemelem) szetmenyjen a turbolya.
Mi a velemnyetek? Ez tényleg turbó probléma lehet vagy csak a tömítések mentek szét a csöveken?
Flore is köszönöm a segitegteket.
es sorry a magyar helyesírási hibakert 
|
|
|
|
|
Jaja, most olvastam a kommenteket, nincs nagy baja, épp csak 800e-t kéne rákölteni...
 Azért az otthon nem kevés pénz.
Bár azt is szokták írni, hogy ez az Avalon szereti, ha vastagon fog a ceruza.
Meg hogy így meg úgy a márkaszerviz.Az sem különb hely, ott nem jobban dolgoznak, hanem inkább csak drágábban.
Idekint is hasonló a helyzet az árakkal.Van egy szervizlánc, ahol rendre olyan ajánlatokat kapok, hogy fogom a fejem...Máshol megcsinálják a harmadából.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
kint a vizsgálat is. 780k az Avalon ajánlata 
Törött stabpálca, folyik az olaj sok helyütt, radiátorok cseréje, turbó felújítás.
Code: |
https://www.youtube.com/watch?v=tj5BGdGPxUM
|
|
|
|
|
|
A műhelyében én is jártam, a régi kocsink éves szervize rendszeresen ott volt, mikor hazalátogattunk.Láttam a sok kis Volvert, de azok szerintem méretarányos modellautók voltak, nem medzsók.Más típust viszont nem láttam.Na mindegy, hátha elmondja, ha egyszer erre jár.
|
|
|
|
|
Teljesen igaz.Mikor a nejem kocsiját el kellett adni, nem viccelek, egy órán belül sikerült a buzinesszt nyélbe ütni (lehet, írtam már itt).Egyszerűen nem volt kitartva az ára, meg nekünk is csipkedni kellett magunkat, mert ahol állt, kellett a hely a terület tulajának (lakótárs parkolóhelye, aki megengedte használni, amíg elmegy szabira).
És azért tartott ilyen "sokáig" eladni, mert a vevő otthon hagyta a bankkártyáját, amivel meglátogatta a nyerőgépet, loller.
Én magam se hittem el.Egy kicsit azért kijjebb is tarthattam volna az árát...  , ennyire azért nem kellett volna rohanni, egy 4-5 nap lett volna, de végül nem bánkódtam így se.
.
Most majd valszeg kell ingatlant eladni, ott is valahogy okosnak kéne lenni, el is menjen hamar, meg nem veszítsünk sokat se.
Apropó, nem érdekel valakit lakás Köcskeméten, megyei kórháznál, földszinten 60 nm?

|
|
|
|
|
Mikor szüleim eladták a házat, mondta az ingatlankereskedő, hogy sok eladó nem képes jól belőni az árat, de hát ők azok akik hirdetnek, nem pedig eladnak 
|
|
|
|
|
Egyetértek, így ahogy írtad.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
biztos az ő gyűjteménye. A műhelyében is van jónéhány Volvo. Nem gondoltam volna, hogy ekkora gyűjtő. A kinézete fura viszont  Így fuxokkal kirakva még sosem láttam 
|
|
|
|
|
"változó vevői igények , hogy mennyivel csendesebb az alapjárat, finomabb a gyorsítás, kevesebb a rezgés, sőt a váltónak is jóval kisebb az igénybevétele. "
Márpedig kurva jól elvoltunk eddig is enélkül a szar nélkül.Nekem ez az indok bullshit!
Ez a "változó vevői igények" a legnagyobb kamu duma a világon, csakis a gyártók mesterséges igénykeltésén alapszik.
De ha már mégis, miért nem lehet szerelhetővé, felújíthatóvá tenni, csak külön a rugót, tányért, istentudjamit cserélni?Jaaa, mert az nem jó anyagilag a gyártónak?Hát, rohadjon meg az összes.
Mondom ezt úgy, hogy eddig még sose jött ki ez a probléma nekem, bár inkább csak mázlistának gondolom magam.
Én inkább maradnék a rezgéseknél (sose volt baja semelyik kocsim váltójának se...), mint hogy egy ilyen szarra félmillió forint+szerelés+apróságok összegeket kelljen kiadni.

|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
tessék kéttömegűre vigyázni:
Code: |
https://totalcar.hu/magazin/technika/2021/05/28/igy_nyirod_ki_a_kettomegu_lendkereket/
|
|
|
|
|
|
Jaja, agyhalottak.Egyszerűen kapásból nem mennék arra,ha esik ez a kib@szott eső.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
gázlóátkelés brit módra. Az XC70 nem szórakozik 
A többség viszont egyszerű hülye. Nagy sebességgel belecsapni a vízbe...
Code: |
https://totalcar.hu/belsoseg/2021/05/25/elkepeszto_mennyi_aldozata_van_mar_ennek_a_brit_tocsanak/
|
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
hát érdekes 
|
|
|
|
|
Csatlakoznék.Vagy esetleg valaki Volvo-meleg szerelő, buherátor; aki ezekkel a kocsikkal kel-fexik.De még külföldi fórumokba is belesasolnék, hátha írogatnak ilyesmit.
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
húha. Ilyennel még nem találkoztunk. Szerintem márkaszerviz tud csak segíteni.
|
|
|
|
|
Sziasztok! A napokban lett egy olyan hiba az autómnál (2007 S80 2.4 D5), hogy indítás után a navi képernyője és a rádió is 15-30mp-ként újra indul... a rádiónál ez olyan mintha ki-be kapcsolnám, a navinál meg a volvo logo és az utánna következő szöveg ismétlődik. Nem tudjátok mi lehet vagy kit keressek aki tud benne segíteni?
Laci
|
|
|
|
|
Köszönöm a válaszokat.
A megoldást, ha lesz, majd megírom.
|
|
|
|
|
Aham.Hát akkor passz a kérdés részemről.Valszeg nem fox megúszni akkor egy óvatos, lábon vagy tréleren szaxervizbe való látogatást valami nagyobb városba.Pl Fészkesfehérvár? Ott azért már kéne lennie ilyesminek.Bár onnan meg már nem sok a főváros sem, az a 60 km már olymindegy.
|
|
|
|
|
Csak így poénból rákerestem, nekem 2/2 honlap is aszondja, hogy ez Ford származék motor.
Nem tudom, hogy Ford motornál szükségképpen a váltó is Ford-e, vagy sem?Meg azt se tudom, hogy a lendkerék egész pontosan még a motor része-e vagy már inkább a váltóé?
Nekem az előbbi a gyanúsabb, de nem esküszöm meg rá.
Esetleg ha van a közeledben Ford szerviz, ott is megérhet egy kérdést a dolog.
Aztán, ha már tudod a választ, gyere vissza és írdd be ide is, hátha egy későbbi felhasználó örül majd neki.

|
|
|
|
|