Üdvözöllek, Vendég
    Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.    Elfelejtett jelszó
    Go to bottomOldal: 1...14151617181920...570
    gegee 2019/11/13 13:10 (55604)
    Kérdezd meg máshol is, mert itt mire lesz épkézláb válasz, lehet, kitavaszodik...
    inrock 2019/11/12 19:13 (55603)
    Halló Kollégák,

    passz, sajnos nincs szerelő köztünk. Kövesd figyelemmel továbbra is a fórumot, hátha valaki találkozott hasonlóval, és bedobja a megoldást.
    zokszo 2019/11/12 17:17 (55602)
    Sziasztok!
    Egy 89-es Volvo 740 gl 2300-as benzines autóm van, amiben sajnos a fűtés kevésbé hatékony.
    A radiátor cserélve lett, de valamilyen okból, langyos levegőt fúj amint a kinti llevegő markánsan lehűl.
    Mi lehet a probléma? A vízhőfok rendben van. Valami lamella nem zár rendesen és keveri a levegőt?
    Ezt még nem tapasztaltam.
    Üdv Zokszo
    inrock 2019/11/09 10:44 (55601)
    Halló Kollégák,

    hajrá
    gegee 2019/11/09 04:34 (55600)


    Hmm, ki tudja, lehet, meg kéne menteni...
    Wildhorse 2019/11/07 16:18 (55599)
    hümm?
    pizo 2019/11/05 15:49 (55598)
    Pontosan.
    Kék Villám 2019/11/02 20:51 (55597)
    Khmmm!

    (???)
    inrock 2019/11/02 09:32 (55596)
    Halló Kollégák,

    jaja
    Kár, hogy azt nem mutatja be pontosan, hogyan kell beállítani az ülést. Oké, hogy a jutyúb tele ilyen videókkal, de pl sehol nem magyarázták el, hogyan kell az ülés magasságát beállítani. Csak a támla dőlésszögét, és a pedáltól/kormánytól való távolságot.
    gegee 2019/11/01 17:00 (55595)
    gegee 2019/11/01 11:20 (55594)
    Hjaaaa, na erre nem is gondoltam.
    Rácsot odafaragni talán még lehetséges valamiből, ha zavarja az embert a lyuk, de a színt utánozni már keservesebb, valszeg.
    gegee 2019/11/01 11:18 (55593)
    Kirby 2019/10/31 16:19 (55592)
    Szerintem az az automata klíma beltéri levegő hőmérséklet érzékelője, de ez csak egy tipp. Az egy rács valójában, nekem is 20 éves V70-esem van, de nem ebből gondolom, hanem a suzukimon is tök így néz ki ez az elem, és ott is ezt a funkciót tölti be.
    gegee 2019/10/31 05:29 (55591)
    Nem biztos, hogy feltétlenül kell speckó eszköz hozzá.A tecsőn van fent egy csomó ilyen videó, hogy simán a két eltört részt forrasztópákával vagy egyéb forró dologgal megadjusztálják.Persze kemény szellőztetés alap, vagy odakint csinálni.
    Vagy csak belenyom egy ilyen felforrósított kapcsot, mint a tűzőgép muníciója.
    Vagy "megvarrni" kábelkötözővel, utána pedig kétkomponensű ragasztó plusz üvegszálas textil, és olyan durván erős lesz, hogy golyóálló kábé utána.
    Plastic welding, bumper repair a keresőszavak tecsőben.
    gegee 2019/10/31 05:21 (55590)
    Olyan mint egy vakkapcsoló, vak-kezelőszerv, de keskenyebb, mint a többi.Érdekes.
    Vajon mi lehet ott egyébként?
    pizo 2019/10/30 21:47 (55589)
    A két bontós ismerőst már kérdeztem, ezért próbáltam meg itt is.
    inrock 2019/10/30 19:24 (55588)
    Feltételezem bontóban próbáltad, ha már ide írsz. Hát mást mi se tudunk ajánlani...
    inrock 2019/10/30 19:22 (55587)
    Halló Kollégák,

    ööö, ja... speckó eszközökkel tényleg frankón lehet hegeszteni

    Ha nem tört apró darabokra, vagy nem hiányzik belőle, akkor tényleg érdemes lenne egy mestert felkeresni.
    pizo 2019/10/30 18:26 (55586)
    Sziasztok!

    S70-hez keresném a képen bekarikázott alkatrészt.



    Köszi!
    gegee 2019/10/30 11:49 (55585)
    Szerintem jobb oldali hátsó kerékjárati burkolat...
    Bocs.De lehet, hogy nincs semmilyen egyéb neve.
    Fel tudsz tenni képet, vagy belinkelni egy neten lévőt?
    Bontókban érdeklődnék, vagy ha nincs, akkor egyéb helyeken, szervíz, szalon.
    Esetleg másik, korábbi típusokhoz vagy más márkákhoz valót...
    Vagy ha nem túl bonyolult, akkor lehet, házilag is megoldható...

    Ha meg csak kiszakadt, eltört, stb; de menthető akkor javíttatni.A műanyagot kiválóan lehet hegeszteni, forrasztani, ragasztani.
    Sok sikert.
    sziti63 2019/10/29 09:29 (55584)
    Sziasztok!Tudjátok mi a neve pontosan a jobb oldali hátsó kerékjáratnál a burkolatnak?Rókával " találkoztam".Meg kellene csináltatni.Előre is köszönöm
    gegee 2019/10/26 20:32 (55583)
    Oké, de csak addig tud segíteni, amig tart az aksiban a feszej.Aztán amikor meg tölteni kell, akkor pont ugyanennyit ront az emisszión, mert hogy csodák nincsenek...
    inrock 2019/10/25 19:24 (55582)
    Halló Kollégák,

    azt írja, hogy a 48V-os rendszer a fogyasztás csökkentésében segít. Én ezt úgy fordítom, le, hogy csak így tudják tartani a szigorodó környezetvédelmi előírásokat. Papíron legalábbis...
    gegee 2019/10/25 09:24 (55581)
    Örülök a riasztó megjavulásnak, és kösz a visszajelzést.Mindanyian okosodtunk ezzel is.

    Közben nekem is eszembe jutott, hogy ugyanígy csinált a mienk is, amikor nyitott kombiajtóval zártam rá a távos központit.
    Illetve nem volt nyitva, de a lezárás csak egyetlen kattanással történt a kettő helyett, mert egy hosszabbító villanydrót ment be hátra az utastérbe.
    Szélvédő jegének lemelegítése villanykályhával...
    Úgyis mindjárt nyakunkon a téli szezon.
    gegee 2019/10/25 09:16 (55580)
    totalcar.hu/magazin/hirek/2019/10/25/itt_a_kulcs_a_volvo_uj_tipusjelzeseihez/

    Ééééééérdekes.Talán még értem is, bár egy részét biztos nem.
    Ha az enyhe hibrid rendszereknél nincs lehetőség töltésre (gondolom, itt külső csatlakozásra gondol a cikkíró), akkor ezen villanymotorok akksijai menet közben lesznek feltöltve, a robbanómotorról, aggregátoros üzem közben, nem?Mert hát ha nem így, akkor hogy?
    De akkor viszont, ha csak így lehet tölteni, akkor az összesített elektromotoros energiamérleg pont zéró lesz, hiszen mondjuk 100 km-t tud segíteni az akksis jószág, de ugyannennyi 100 km kell hogy feltöltődjön, amikor viszont hátráltatja a robbanómotort.
    Ha igaz ez a szumma nulla energiamérleg, akkor mi értelme az egész rendszernek, minek erőltetni ezt a megoldást?
    Hogy drágább, bonyolultabb, elromlékonyabb legyen az autó??Kinek jó ez?

    Na mindegy, reméljük, hogy okosabbak a mérnökök, mint én; és tudják mit miért csinálnak...

    Én már valszeg úgysem veszek még egy Volvot, szóval nem leszek célközönség.
    Nincs semmi bajom vele, de olyan mértékű a vételár-drágulás, hogy én nem adok annyit kocsiért. A villanyosak meg még drágábbak lesznek.
    Azt meg ki lehet zárni, hogy rámborul a Swedbank aranykészlete.

    Egy esetleges öregecskedő 740-es kocka meg a gyárnak nem lesz releváns vásárlás.
    warpman 2019/10/24 09:12 (55579)
    Szia!
    Nos a riasztom hibája megoldodott.A motorháztető zárjánál van egy mikrokapcsolo és az nem érintkezett megfelelöen.A lemezke meghajlitása után és elötte féktisztitoval befujva a riaszto tökéletesen müködik.Ha beriasztom az autot folyamatosan ég pár secig az index és villog a belsö visszajelzö kiriasztáskor pedig 3at villog.Az antennával az baj hogy sajna az elözö tulaj kicsit megnyomorgatta a teleszkop végét,és elvan deformálodva.Már teljesen szétszedtem a rudat és wdvel befujva és átmozgatva szépen megy csak a nyomorgatott helyen megszorul és lekapcsol a motorvédelem.Gondoltam rá hátha az Auta antennák teleszkopja jo bele de látatlanba nem merem megvenni.Amugy most félig meddig müködik de nem az igazi.Amugy az auto pot teleszkop csak 4200 lenne és ha csereszabatos akkor ezt venném inkább.

    antennacentrum.hu/Auto-antenna-teleskop-HIT-AUTA-2030-2050-Hirschmann
    gegee 2019/10/23 23:46 (55578)
    Kék Villám írta:
    Aha. Hát passz. A papírjain ez van és a D5 WiKin van ilyen pmotor. Ha ez így mind igaz, mi baj lehet?

    Tényleg! Annak hol lehet utána kérdezni, hogy mik a nyűgjei, visszahívásai ennek az autónak/motornak? VIN alapján bemegyek egy Volvo szalonba és megmondják vagy nem mondanak semmit, mert (még) nem az enyém az autó? Esetleg erre megoldás lehet, ha az eladóval megyünk... Ahhoz előbb ki kell ugranom Lipcsébe.:DDD


    Igen, ez egy nehéz eset.Szerintem konkrét motor-típus kombináció megemlítésénél általánosságban elmondják, hogy milyen nyűgjei lehetnek, ha van a szalonosnak, szervizesnek jó szándéka.
    Adott járgánynál meg lehet hogy kell az eladó is valóban.
    Ha van valami fejlemény, megvetted, stb, nyomjad majd a kontentet.
    gegee 2019/10/23 23:42 (55577)
    Veresg írta:
    Semmi baja a mostaninak,csak megtetszett ez a fajta és gondoltam be szereltetem ha lehetséges

    Ja, értem.Én is csatlakozok Inrockhoz, ilyesmihez magam biztos nem nyúlnék, papírkutya vagyok hozzá.
    gegee 2019/10/23 23:40 (55576)
    inrock írta:
    Az angol nyelvű S/V40 oldalon nincs megadva, hogy 1.6-os motor is létezett hozzá
    Biztos olyanok írják azt az oldalt, akiknél ilyen jellegű autóba nem is forgalmaznak 1.6-os motor, mert a "komolytalan" kategóriába esik


    Szóval nem kell szentírásnak tekinteni a Wiki-t.



    Jó, persze, ez igaz, de kiindulási alapnak jó.Általában.
    Wildhorse 2019/10/23 13:54 (55575)
    warpman írta:
    Sziasztok !

    Mostanában vettem egy 2003 évjáratú S40 2000 benzinest aminek lenne pár problémája.
    Amikor bezárom az autot akkor nem villannak az indexek és a muszerfalon levö kis led se jelzi az aktivált riasztot.Viszont ha kinyitom akkor villan az index 2x is.A motoros antennám megszorult és szeretném kicserélni a szárat benne de a 8ezres teleszkopot kicsit borsosnak találom nincs olcsobb alternativa?A világitás kapcsolobol hiányoznak az izzok és nem találok beleillö foglalatot,Ami az opelembe volt az nem megy bele.Egyenlőre ennyi de még tuti lessz pár kérdésem



    WD40 nem segít? Hivatalos manual is azt mondja, hogy havonta le kell kenni az antennát. Nálam volt, hogy kicsit meg kellett tolni kézzel és utána rendesen behúzta.....
    Veresg 2019/10/23 02:26 (55574)
    Semmi baja a mostaninak,csak megtetszett ez a fajta és gondoltam be szereltetem ha lehetséges
    inrock 2019/10/21 18:02 (55573)
    Az angol nyelvű S/V40 oldalon nincs megadva, hogy 1.6-os motor is létezett hozzá
    Biztos olyanok írják azt az oldalt, akiknél ilyen jellegű autóba nem is forgalmaznak 1.6-os motor, mert a "komolytalan" kategóriába esik

    Szóval nem kell szentírásnak tekinteni a Wiki-t.
    inrock 2019/10/21 17:59 (55572)
    Halló Kollégák,

    szerintem az itt fórumozók közt nincs új V40-es tulaj, de én biztos szervizbe vinném ezzel az autót. Szétszedni a műszerfalat... azt profira bíznám.
    Kék Villám 2019/10/21 13:40 (55571)
    Hoppácska. Mármint itt.
    Kék Villám 2019/10/21 11:13 (55570)
    Aha. Hát passz. A papírjain ez van és a D5 WiKin van ilyen pmotor. Ha ez így mind igaz, mi baj lehet?

    Tényleg! Annak hol lehet utána kérdezni, hogy mik a nyűgjei, visszahívásai ennek az autónak/motornak? VIN alapján bemegyek egy Volvo szalonba és megmondják vagy nem mondanak semmit, mert (még) nem az enyém az autó? Esetleg erre megoldás lehet, ha az eladóval megyünk... Ahhoz előbb ki kell ugranom Lipcsébe.:DDD
    gegee 2019/10/21 01:11 (55569)
    Érdekes az egész, a Pédia Viktória honlapja nem ezt a motorkódot hozza, amit te írtál...

    sv.wikipedia.org/wiki/Volvo_XC70

    majd itt guríts le a tredje generationen-ig, ott taglalja a DRIVe motorokat is, meg az összes többi, valaha belekerült dízeleket.És ott nincsen T3 végződésű motorkód...
    Mi a bánat lehet?
    gegee 2019/10/20 22:24 (55568)
    Még eddig nem olvastunk ilyesmit, ha volt is valakinél csere, mélyen hallgat róla, mint a gitt a fűben.

    De majd hátha te elmeséled nekünk, ha berakattad.
    Én örülnék neki.

    Elsz@ródott a jelenlegi, vagy csak tetszik ez az új?
    gegee 2019/10/20 22:21 (55567)
    Passz, majd meglátjuk.
    És hát jah, 19-20-as felniket én se nagyon üzemeltetnék, Magyarországon meg pláne nem.
    Aszfalt kell az ilyenek alá, otthon meg jó pár helyen még mindig csak arra jó a szilárd burkolat, hogy éppen csak ne legyünk sárosak...
    Meg még a 19-20 collos gumik árai...
    Jó, persze ne sírjon az a gumikon, aki megveszi a kocsit tizen milliókért.
    De én még a vételáron is sírnék.
    gegee 2019/10/20 22:14 (55566)
    Kék Villám írta:
    Legalább a tiéd lett, örüjjé!

    Azért mert idejöttem felzavarni az állóvizet.


    Veresg 2019/10/20 12:28 (55565)
    Sziasztok !
    Olyan kérdésem lenne,hogy valaki cseréltetet már km órát az autójában?
    Mert most vettem ebay-ről 2015 V40 es volvóhoz
    bontottan ezt a teljesen digitális km órát és hogy valaki szereltetett már be ilyet?
    inrock 2019/10/18 18:53 (55564)
    Egyedi 19, 20 colos felnik... Ez azt jelenti, hogy csak ezzel lehet kapni, vagy valami extra csak ehhez a töltögetős XC40-hez? Ha csak ezzel lehet kapni (lásd kép), akkor részemről felejtős.
    (Nem mintha akarnék manapság ilyesmit venni)
    inrock 2019/10/18 18:51 (55563)
    Halló Kollégák,

    5 Doors SUV? Elég furán nevezik egyes helyeken az emelt kombit
    Kék Villám 2019/10/18 10:02 (55562)
    Megvan a VIN! Meg a motorkód is! Sőt az egész szervízkönyv!

    D5204T3 a moci.

    Jujj, ez finom 5hengeres!

    Make Volvo
    Model XC70
    Model year 2012
    Trim level D3
    Body style 5 Doors SUV
    Engine type 2.0L L5 DOHC 20V FWD
    Fuel type Diesel
    Transmission 6-Speed Manual
    Vehicle class Large Car
    Vehicle type Passenger car
    Manufactured in Sweden
    Vehicle specification
    Body type SUV
    Number of doors 5
    Number of seats 5-7
    Displacement SI 1984
    Displacement CID 121
    Displacement Nominal 2.0
    Engine type L5
    Engine head DOHC
    Engine valves 20
    Engine cylinders 5
    Engine aspiration Turbocharged or Supercharged
    Engine HorsePower 163
    Engine KiloWatts 120
    Manual gearbox 6MT
    Fuel type Diesel
    Driveline FWD

    Tényleg gyári 2WD!
    Kék Villám 2019/10/18 08:58 (55561)
    Most jut eszembe, nekem a km óra fog hamarosan ennyit mutatni.
    Kék Villám 2019/10/18 08:57 (55560)
    Legalább a tiéd lett, örüjjé!

    Azért mert idejöttem felzavarni az állóvizet.
    gegee 2019/10/17 23:17 (55559)
    És meglett az 555555!Nem is figyeltem oda...

    Még hogy karácsonyra...Nagyon felpörgött a fórum, mindenki bekávézot, vagy mi?
    gegee 2019/10/17 23:14 (55558)
    A külsőből még dupla jobbra sávváltás?
    Azt megnéztem volna...
    gegee 2019/10/17 23:12 (55557)
    Van bizony.
    Aki olyan magas szinten dolgozik a Volvonál, az simán meg tud nézni mindent egy vin-számból.A kocsi születési helye, ideje, vércsoport, anyja neve, bármi...

    Mint egy anyakönyvi kivonat.
    De az utólagos henköléseket, mint esetleg a 4WD -> 2WD, stb már nem biztos, hogy látja
    gegee 2019/10/17 23:07 (55556)
    "Én csak megyek a sávomban szabályosan, miért is kellene más, körülöttem lévő szabálytalan autósokkal foglalkoznom, ha egymás útját nem keresztezzük, nem zavarjuk egymást stb.?"
    Én is pont ezt vallom.Magasról sz@rok rá, hogy esetleg a három sávoson ő középen miért tetvészkedik, zuhanyozik-e vagy esemest olvas, kit érdekel, én megyek a saját sávomban a szélsőben, ha elhaladtam mellette, akkor így járt.Az a szabálytalanabb, aki mellett el lehet haladni jobbról.Kész, téma berekesztve.

    És ezt egy rendőrenk is megmondom, ha kell.
    Ez az egész párhuzamos közlekedés egy szar gumiszabály, ha így nézem, ha úgy, bárhogyan bármi belemagyarázható.
    Találjanak ki valami egzaktabbat.
    gegee 2019/10/17 23:01 (55555)
    www.automotor.hu/hirek/402-loerovel-jon-a-volvo-elso-villanyautoja/

    40 perc tankolási idő az már nem is olyan rossz, de még javulhat.
    Szerintem ha lecsökken 15-20 perc körülire, az már a fájdalomküszöbön innen van, olyat már használnék.400 km-enként úgyis meg kell állni ennyi időre egyéb okból is...
    Hajrá.
    Már csak az árakat kéne lejjebb szorítani, hogy ne 12 millió legyen egy e-kisautó.
    inrock 2019/10/17 18:37 (55554)
    Van egy Volvo VIN decoder linkem, de már nem működik. Viszont ráguglizva van több találat is.
    inrock 2019/10/17 18:36 (55553)
    Halló Kollégák,

    eszembe jutott, a TC-n csinált róla videót a Kreszprofesszor. Pontosan azt csinálta, amit leírtál. Haladt a külsőben, utolért egy középsőben szüttyögő (szabálytalan) autóst, majd dupla jobbra sávváltással megelőzte. Aztán dupla balra sávváltással visszament a külsőbe.

    Arra azért kíváncsi lennék, hogy ezt ő hogyan kalkulálta ki, mert alapvetően a kresznek kellene pontosan fogalmaznia.
    warpman 2019/10/17 16:45 (55552)
    Sziasztok!
    Valaki megtudja nekem mondani hogy egy 2003 S40 nèl a rádio mögött mi lehetett?
    Tudniillik találtam egy szabad kábelt kèk szinű csatival ami kb 6 erintkezos plusz a lemezhez oda van szigszalagozva egy masik nagyobb fekete szinű csatlakozo ezen kb 8 9 erintkezo van.Ez valyon minek lehett a csatlakozoja gyarilag?
    Kék Villám 2019/10/17 12:04 (55551)
    Mit kérjek tőle? VIN-t? Abból kiderülne? Tényleg! Van olyan lehetőség, hogy VIN alapján lekérem az autó adatait? Jó lenne leellenőrizni, mielőtt felülök a repülőre.:DDD
    Kék Villám 2019/10/17 12:01 (55550)
    Jó, akkor nyelvészkedjünk. Ez igazából az, a KRESZ-t mind jól tudjuk.

    Miért ne lenne az? A párhuzamos közlekedés nem attól lesz az, hogy tele vannak a sávok. Ha ezt mégis így gondolod, akkor biztos tudsz erre vonatkozó szabályról. A 36-os nem ilyen. Pedig az pont a párhuzamos közlekedésről szól. Szerintem párhuzamos közlekedésre alkalmas úton közlekedve párhuzamos közlekedést valósítanak meg a járművek. Akárhány van belőlük.

    "36. § Párhuzamos közlekedés
    (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad. ..."

    Tehát én haladok az üres szélsőben - szabályosan - és a belsőben - szabálytalanul - haladó autós mellé érve szerinted nem folytathatom az utam - szabályosan -, hanem egy fantom előzésébe kell kezdjek a belső sávba húzódással?

    Mivel a fent vázolt helyzetben a szabálykövető magatartás nem előzés - ezt írtad te is-, ezért az ide vonatkozó 34-es par. nem releváns. Valóban nem?

    Előzés, mint fogalom a KRESZ fogalmak 2. § III. c) szerint
    “Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek."

    Tehát valóban nem! A hangsúly a "különböző forgalmi sávokban" és a "folyamatosan haladón" van, és ez utóbbi nem egyezik meg a folyamatos kocsisorral. Itt lehetett a félreértés. Itt tetten érhető, hogy a mögötte haladok, kimegyek jobbra, elhúzok, majd vissza elé, az valóban egy szabálytalan - jobbról - előzés. Ezt a cikázásos előrehaladást egyébként máshol is tiltja a szabály.

    Beszélve a gyakorlatról. Sok 100e km-t vezettem már, kezdetben a villogós, reflektoros, dudálós módszerrel tologatva a népet, nem vagyok rá büszke, veszélyes is, a ráfékező hülyék miatt. Mondjuk a duda ebből szabályos az előzési szándék jelzésére, de nem szoktak neki örülni (a szabálytalanul közlekedők).

    Manapság sokkal jobban figyelek a jobbra tartásra és pont nem érdekel ha valaki benn felejti magát. Én csak megyek a sávomban szabályosan, miért is kellene más, körülöttem lévő szabálytalan autósokkal foglalkoznom, ha egymás útját nem keresztezzük, nem zavarjuk egymást stb.? Még soha nem volt belőle veszélyes helyzetem és nem is büntettek meg soha. Olyan volt, hogy a szabálytalankodók rám dudáltak vagy villogtak. Szabálytalanul ugye. Sokszor akkor, miután kisoroltak jobbra mögém.

    drszalay.hu/2018/05/elozes-jobbrol/


    inrock írta:
    Halló Kollégák,

    ha van annyi hely, hogy vissza tudsz menni a külsőbe, akkor az még nem párhuzamos közlekedés. Tehát ha elmész a középsőben szüttyögő mellett jobbról az nem előzés, az szabálytalankodás.
    Ha olyan sűrű a forgalom, hogy nem tudsz visszamenni, akkor beszélünk párhuzamos közlekedésről. Asszem a TC-n magyaráztál el egyszer.

    Egyébként pedig 34. paragrafus az előzésről szól, hármas pontot ajánlom figyelmedbe
    gegee 2019/10/17 11:13 (55549)
    Én aszondom, mert szerintem a logika is ezt diktálja, hogy előzés csak akkor valósul meg, ha két jármű egymás mögött megy, majd az egyik elhalad a másik mellett, ugye a hátsó az első mellett, majd ez az előbbi visszatér az utóbbi elé.Vagyis megtörténik a dupla sávváltás.

    Dupla sávváltás=előzés
    Egyetlen sávváltás=kikerülés
    Nincs sávváltás=elhaladás.
    Valami ilyesmit kellene megfogalmazni ebben a tetű kreszben is, utána pedig ezt kéne betartatni.Meg a mindenhol jobbra tartás kötelezettségét, ahol több sáv is van.
    inrock 2019/10/16 20:02 (55548)
    Amúgy eléggé pontatlan a kresz itt, szó se róla.
    inrock 2019/10/16 20:01 (55547)
    inrock 2019/10/16 19:59 (55546)
    Halló Kollégák,

    ha van annyi hely, hogy vissza tudsz menni a külsőbe, akkor az még nem párhuzamos közlekedés. Tehát ha elmész a középsőben szüttyögő mellett jobbról az nem előzés, az szabálytalankodás.
    Ha olyan sűrű a forgalom, hogy nem tudsz visszamenni, akkor beszélünk párhuzamos közlekedésről. Asszem a TC-n magyaráztál el egyszer.

    Egyébként pedig 34. paragrafus az előzésről szól, hármas pontot ajánlom figyelmedbe
    Kék Villám 2019/10/16 10:45 (55545)
    Nem előzöl. Szabályosan közlekedsz. Mivel jobbra tartás van alapvetően. Ez az első pont. Folyamatosan. Elhaladsz. A sávok közötti oda-vissza ugrálás az más kérdés. Az egy kicsit gumi szabály, hiszen mi/mikortól számít annak? Amúgy meg miért mennél a belsőben, ha van hely kívül? Utána miért mennél vissza a belsőbe, ha van hely kívül? Nehéz ebbe belekötni. Szerintem.


    "c) Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek."
    gegee 2019/10/12 16:12 (55544)
    Amúgy meg lehet a DRIVe felirat egy utólagos dolog is, illetve azt is el tudom képzelni, hogy nem csak a szegény, mókuskerék 1.6-osokra tették rá gyárilag...
    gegee 2019/10/12 15:44 (55543)
    Igen, megvan, pont ezt is mondom mindig, hogy q-ra más az előzés és az elhaladás mellette.
    A mondandód második részére pedig, igen, ha valaki, akkor én pontosan hogy mindig a jobb szélen megyek, mert erre háklis vagyok másoktól.
    Sértek néha más szabályokat, pl parkolás, vagy nagyon ritkán gyorshajtás témakörében, de jobbratartást sosem.Ebben 99,99%-ban jogkövető vagyok.Ha valaki nem hiszi, akkor is...
    inrock 2019/10/11 18:56 (55542)
    Hát... ha egyáltalán 5 henger van benne. Valamit nagyon elírhatott az eladó.
    inrock 2019/10/11 18:54 (55541)
    Halló Kollégák,

    párhuzamos közlekedés csak akkor történik, ha úgy besűrűsödik a forgalom, hogy mintegy masszaként halad egyszerre az összes sáv.
    Ha van lehetőség jobbra kihúzódni, az még nem elég sűrű Pl M0 déli szakaszáról tudom, hogy ilyen. És ha így előzöl(!) jobbról, akkor bizony az szabálytalan.
    Kék Villám 2019/10/11 16:43 (55540)
    Akkor jó, ha 5 henger van, nagy gond nem lehet, csak miért írt hülyeséget?

    A pici dizli nem gáz ehhez a vashoz? Egy szívó benzin 2l nekem tök elég lenne. Mármint ezzel a külső megjelenéssel:DDD Tartok tőle olyat nem gyártottak, szóval marad a szívcsere.:DDD
    Kék Villám 2019/10/11 16:41 (55539)
    Ne húzd már annyira fel magad! Az ugye megvan, hogy párhuzamos közlekedésben nem "megelőzöd jobbról", hanem "elhaladsz mellette" a jobb sávban? Mert ugye te, mint mélyen szabálykövető volvós, legeslegjobbra eső, szabad sávon haladsz...
    gegee 2019/10/11 01:23 (55538)
    Nem. De itt a dicső svédeknél sem.Épp tegnap vagy hogy, jöttem hosszabban az autópályán, olyasmi hely, mint odahaza az M1M7 bevezető a város szélén.
    És képes a távolsági "sárga busz" is a középső sávban rombolni, mert arra a "rühes" 15-20 km-re már nem vált sávot kifelé, mert utána a külső tényleg elkanyarodik.Hogy a q anyját az ilyeneknek...
    Egy svédacélból készült szívlapáttal kéne fejbe toszni az istenbarmáját.
    És ez egy profi sofőr, még csak azt se mondhatja, hogy nem ismeri a környéket, hisz valszeg épp csak minden nap megteszi az útvonalat, lehet, többször is.
    Áááááááááááhh.
    gegee 2019/10/11 01:16 (55537)
    Öthengeresnek öthengeres az mind...Legalább is 2016-ig, vagy hogy, akkor szűntek meg az ötös motorok.
    Találtam egy ilyet:

    en.wikipedia.org/wiki/Volvo_Modular_engine

    , de nem tudom, ez felöleli-e az összeset.Most nincs időm átbogarászni.
    reset 2019/10/10 14:16 (55536)
    megnéztem a hirdetést, ha igaz, akkor ez a D3 motor (a Volvo-fejlesztésü 2-literes 5-hengeres 163 lóval - D5204T2 vagy T3. A 2011-es gyártási év alapján valszeg T2 lesz)
    reset
    Kék Villám 2019/10/10 12:23 (55535)
    Rákérdeztem. Válaszoltak.

    "the vehicle has no factory-original four-wheel drive"

    Ez az én olvasatomban megerősíti a sejtésedet. Ez gyárilag ilyen. Ami valahol jó is, mert nem tud elromlani.

    "Engine code is D52304T"

    Ezt viszont nem találom sehol. Milyen motor ez? Vagy csak elírta és ez D52404T akar lenni?
    inrock 2019/10/09 19:43 (55534)
    Ez abszolút tipp volt a részemről, de miért ne lehetne. Nem egy AWD kivitelű V70-et láttam. (nem XC-t, hanem V-t!)
    inrock 2019/10/09 19:41 (55533)
    Szerintem jól tudod a dízel variációkat. Az Audi féle 2.5TDI után jött a Volvo sajátja, minden frissítéskor valamivel nagyobb lóerővel. Aztán pár éve bekeverték pluszba ezt a drive izét, most meg a fix kétliteres, négyhengeres van.
    inrock 2019/10/09 19:39 (55532)
    Halló Kollégák,

    a lakott területen kívüli jobbra tartást ott sem ismerik
    Kék Villám 2019/10/09 15:31 (55531)
    Ja, volt ilyen gyárilag? XC70 hátsó hajtás nélkül? Biztos vagy benne? Ez nekem olyan suzukis már bocs. SX4 meg a Dacia Duster csinálja ezt, hogy külsőleg iolyan, mintha, de csak elől kapar. Végül is lehet létjogosultsága, nekem is fontosabb a forma, mint a funkció (ami elég romlékony is)...

    inrock írta:
    Ez a drive verzió valami ultra gazdaságos cuccnak lett kitalálva, persze akkor, ha nem mered nyomni neki. Volt belőle 1.6-os is, a TC is megnézte mit tud egy S80-ban
    A 2WD szerintem ennek a motornak az egyenes következménye: egy fogyasztásra (károsanyag kibocsátásra) kihegyezett motort nem terhelnek még meg egy AWD-vel. Csak éppen az első tulajnak jobban tetszhetett az XC forma, mint a V.
    Kék Villám 2019/10/09 15:29 (55530)
    Most beszéltem egy kollégával. Két V70 után most 850-ese van. 2,5D, mint az én V70-esem, neki mondjuk V70-I volt. Azt mondta, az egyik V70-es AWD volt (2,5T) és szétment a szöghajtás, majd a Haldex kuplung is. 10l körül eljárt vele, de ez már sok volt neki. Igaz volt már akkor benne 400k+
    Kék Villám 2019/10/09 15:25 (55529)
    Én teljesen el vagyok akkor tévedve. Nekem a D5 az a 163 lovas eredeti D5, ami közvetlen az audi féle 2,5D után jött. 2001-től? Aztán persze lett az 185 meg 205 meg 200LE is, meg lefelé is elindult és 110LE is lett belőle. A végén eltűnt az 5. henger is. Szóval nem értek semmit, ez a lényeg. Van erről valami jó összefoglaló site? Ezen a WiKi oldalon: en.wikipedia.org/wiki/Volvo_D5_engine azt írja, hogy mindegyik ott szereplő moci 5 hengeres...
    Kék Villám 2019/10/09 15:21 (55528)
    Ja erre is akartam. Nekem sem jön be, bár még nem próbáltam ezt a konkrétot (amit venni akarok, ajjaj!). Emlékszem annó az Octavia meg az A6-os bele is ilyen lábnyomorgatós volt. Mondták is az autószalonon: magának nagyobb autóval kell járnia. Hehe. Jóhogy. Csak nem nagyon van. Kombiban. vegyek F150-est?
    gegee 2019/10/09 07:53 (55527)
    www.origo.hu/auto/20191004-durva-baleset-tortent-elotte-egy-kormanymozdulattal-cselezte-ki-a-halalt.html

    A szovjet Volveres arc nagyot mentett, az hétszentség.
    Érdemes megnézni, hogy mennyit ér a 2x dupla szalagkorlát védelme a vasaló ellen...Molyfing.
    gegee 2019/10/08 21:26 (55526)
    www.origo.hu/auto/20190608-volvo-440-gl-1991.html
    .
    Hmm, boldog 90-es évek...
    Már akkoriban, fiatal suhanckoromban is nézegettem a Volvereket; volt két ilyen is az utcánkban, ugyannál a családnál.Egy 440 és egy 460, mindkettő metálbordó színben, q szépek voltak.
    Persze nekünk szóba se jöhettek ilyen gépek, maximum csak álmainkban.
    Akkoriban még lövesém se volt, hogy később 10 évet is fogunk Volvozni.

    Érdekes így visszatekinteni.
    Van itt valakinek ilyesmije jelenleg?
    gegee 2019/10/08 21:04 (55525)
    Jóvammá...
    )
    Ezt a rohadék szót sose tudom megjegyezni.
    gegee 2019/10/08 21:02 (55524)
    inrock 2019/10/08 18:35 (55523)
    inrock 2019/10/08 18:33 (55522)
    Ez a drive verzió valami ultra gazdaságos cuccnak lett kitalálva, persze akkor, ha nem mered nyomni neki. Volt belőle 1.6-os is, a TC is megnézte mit tud egy S80-ban
    A 2WD szerintem ennek a motornak az egyenes következménye: egy fogyasztásra (károsanyag kibocsátásra) kihegyezett motort nem terhelnek még meg egy AWD-vel. Csak éppen az első tulajnak jobban tetszhetett az XC forma, mint a V.
    gegee 2019/10/08 18:28 (55521)
    Igazad van, a turbós benzineshez is jó a vastag banxámla...
    Mi pont ezért vettünk cirka másfél éve alap szívó benzinest, (nem ikszcé, meg nem óceán) mert azzal nem mennek talán évi ötvenezreket, meg ami nincs benne, az nem romlik el...
    gegee 2019/10/08 18:16 (55520)
    Szerintem arra gondolt Inrock, hogy az igazi D5-öt venné, a 185 lovasat.Mondjuk én is.Ez meg még az előző, ha jól tudom ezt 2.4D-nek hítták.Ami persze attól még TD.És 5 hengeres.A 2WD tényleg érdekes, nem tudok hozzászólni sajnos, hogy mi lehet ez, az XC lényege pont a 4WD lenne ugye, vajon miért nem úgy hirdeti...?Halott a Torsen-kuplung?


    Na, ezekhez kellhet a jó vastag anyagi háttér.Persze lehet, hogy így is elműködik, de nem árt utánakérdezni valami pörgősebb helyeken, mert itt csak hárman, négyen vagyunk.
    És azt is elhiszem, hogy tetszene, én is sok mindennel vagyok így...

    Az Óceán Rész-kék (szigorúan cé-vel, kimondva is) is q szép, azt is elismerem.
    Túrjál még másik példányokat, egy 8-10 darab után majd látod, hogy mi és mennyi a realitás.
    gegee 2019/10/08 18:04 (55519)
    Haha, akkor lehet, egyedül vagyok...
    Elegáns, én elismerem, meg mögötte a hely is okés, én is napszemcsit tartok ott.De nekem halálosan rongálja a széle a térdemet, ha nekitámasztom.Asszem a Winkler tesztelt valami ilyen Volvert anno, ő is rinyált, aszittem csak túloz, de tényleg sz@r.Persze lehet, csak a hosszú embereknek rossz.POnt a térdkalácsnál nyomódik valahogy.Ha odateszek valamit, az ugye leesik, ha elveszem a lábam.Ha odaragasztom (ez van most jelenleg) az meg ocsmány.De lesz@rom, muszály.Egy darab polifó van kétoldalas ragasztóval odahenkölve.De így is sajog.Így meg odatámasztok még egy ujjnyi vastag ilyen térdeplő gumit (kertészek, parkettások használják).
    Valszeg nyíghattak elég sokan, mert már jó ideje nincsen már az új Volverekben, túlhaladták szerencsére...

    Próbálok a neten megoldást találni rá, mások hogy hekkkelik a dolgot, de még nem igazán találtam semmit...
    Kék Villám 2019/10/08 16:01 (55518)
    Ami még fura, hogy az van a címbe írva, hogy 2WD. Elromlott a hátsó hajtás? Ez lehet? Hallottam ilyen rémhíreket, hogy ha ez megtörténik, akkor az csúnya számlát eredményez az XC70 tulajoknak. Ezért adja el hipp-hopp? Az durva lenne, hogy mindez 160k-nál befigyel...

    Pedig annyira bejön a forma és a szín, a fekete a bőr, a napfény, a kéziváltó... Brühühü...

    Kék Villám 2019/10/08 14:48 (55517)
    Igaziból nekem a benya is megfelelne a csodadízel helyett, de hát az is turbós, lehet ott is van kettős ha manuális a váltó stb. Meg nem is látok OR kivitelt benzinesben. Nem tudom miért.
    Kék Villám 2019/10/08 12:04 (55516)
    Mi a különbség? Ez nem D5? Akkor mi? 4 hengeres? Nincs a hirdetésben motorkód...

    Azt tudjuk, hogy 2l-es motor, de abból is van néhány:
    D5204T2 D5204T3 D5204T5 D5204T7 D5204T

    inrock írta:
    Ha a linkelt típusból dízelt kellene vennem, tuti a D5-tel venném, nem ezzel a drive-vel.

    Az újabbak közül pedig megnézném melyiknek mekkora nyomatéka, lóereje van. 160 lovasat minimum vennék.
    Yilane 2019/10/07 07:16 (55515)
    Szia! Akkor itt a második Nekem is tetszik a lebegő középkonzol. Szerintem elegáns, funkcionálisan pont annyit tud, mint ha nem lebegne, viszont van mögötte egy kis hely (én spec. egy napszemüveget tartok ott arra az esetre, ha a rendes épp nincs nálam). Olvastam, hogy van, akinek zavarja a lábát, nos, én ezt nem vettem észre az elmúlt 5 évben.
    gegee 2019/10/06 21:40 (55514)
    Jééé, tényleg, érdekes...
    De nekem ez a 48V-os rendszer eléggé parasztvakítás, szarnak pofon adás kategória.Eszik két decivel kevesebbet és cserébe sokkal bonyolultabb a már eddig is bonyolult autó?
    Biccs, plíz vagyis kurva, kérem.Kettőt is veszek!

    Valami olyasmiről volt szó korábban, hogy azért kell a 48V, mert hogy akkor vékonyabb kábelek is elégségesek, meg az elektromos fogyasztók menedzselése egyszerűbb, hatékonyabb, blabla...
    Semmi köze nem volt a dolognak a hajtáslánchoz, fogyasztáshoz, emisszióhoz.
    gegee 2019/10/06 21:21 (55513)
    totalcar.hu/tesztek/2019/10/06/hasznaltteszt_volvo_v40_d3_geartronic_kinetic_-_2015./

    Atyavilág, valakinek tetszik a repülő középkonzol...Jajó, végül is nézegetni nem csúnya, csak éppen használni iszonyatos.
    inrock 2019/10/05 18:01 (55512)
    Halló Kollégák,

    itt valami újdonság van, B5-ös motor.
    www.autopult.hu/tesztek/kinek-jo-a-lagy-hibrid-volvo-xc60-b5-awd-2019-teszt.html
    gegee 2019/10/05 09:14 (55511)
    Aham, hát így képekről nem tűnik csúnyának, de ez a 160 e km, hát, fassetudja, németeknél szeretik a dízelt kihasználni, meg akár 100-150 km-ekről ingázni, valahogy többet gondolnék reálisnak.Ha meg tényleg egy megkímélt darabot árulnak olcsón, annak meg pikkpakk, pár óra alatt el szokott tűnni a hirdetése...
    De soxerencsét, ha bevállalod, nem a kedved akarom elvenni.Mindazonáltal a vastagabb anyagi ráhagyást nem vetném el.
    Egy ilyen csodadízelen ha megkotlik valami, akkor az úgy kezdődik, hogy százezer forint, illetve annak egész számú többszöröse.
    inrock 2019/10/04 18:52 (55510)
    inrock 2019/10/04 18:52 (55509)
    Ha a linkelt típusból dízelt kellene vennem, tuti a D5-tel venném, nem ezzel a drive-vel.

    Az újabbak közül pedig megnézném melyiknek mekkora nyomatéka, lóereje van. 160 lovasat minimum vennék.
    inrock 2019/10/04 18:50 (55508)
    Halló Kollégák,

    vidd el egy elektromos szakemberhez szerintem. Antennát/behúzót bontóban próbálj keresni.
    Kék Villám 2019/10/04 12:22 (55507)
    warpman 2019/10/04 08:20 (55506)
    Sziasztok !

    Mostanában vettem egy 2003 évjáratú S40 2000 benzinest aminek lenne pár problémája.
    Amikor bezárom az autot akkor nem villannak az indexek és a muszerfalon levö kis led se jelzi az aktivált riasztot.Viszont ha kinyitom akkor villan az index 2x is.A motoros antennám megszorult és szeretném kicserélni a szárat benne de a 8ezres teleszkopot kicsit borsosnak találom nincs olcsobb alternativa?A világitás kapcsolobol hiányoznak az izzok és nem találok beleillö foglalatot,Ami az opelembe volt az nem megy bele.Egyenlőre ennyi de még tuti lessz pár kérdésem
    inrock 2019/10/03 18:51 (55505)
    Halló Kollégák,

    szerintem semmi furi nincs egy ilyen motorban, csak 1 decivel kisebb mint az enyém, és még turbó is van rajta. Inkább a tudat a zavaró, hogy 3 henger hajtja. Amúgy a Volvo motorokkal nem szokott ordenáré probléma lenni.
    Go to topOldal: 1...14151617181920...570